Pixmania reviews

Pixmania reviews

Very low
2.8

Service een 0 - Wimpelt elke verantwoordelijkheid af.

Op Pixmania.nl heb ik een computerkast besteld. Deze werd weliswaar redelijk vlot geleverd, maar het bleek een totaal andere en dus verkeerde kast te zijn.

Ik nam contact op met de klantenservice van Pixmania en zij verwezen mij naar de leverancier van de kast. In plaats van Pixmania, moest de leverancier mijn klacht maar in behandeling nemen.

Het is algemeen bekend dat het juridisch onjuist is om de service, garantie of retouren af te wentelen naar de leverancier. Immers, Pixmania is mijn contractspartner. Ik heb het product op Pixmania.nl in mijn winkelmandje gedaan, ik heb het aan Pixmania betaald en Pixmania heeft mij een orderbevestiging gestuurd.

Ik heb wel gezien dat het product rechtstreeks geleverd zou worden door een ander bedrijf (dropshipment), maar dat doet natuurlijk juridisch niets af aan de verantwoordelijkheid die Pixmania heeft voor deze overeenkomst.

Helaas denkt Pixmania daar anders over en weigeren ze mijn verzoek in behandeling te nemen. Ze nemen niet eens de moeite om contact te leggen met de leverancier van de kast.

Pixmania vindt dat zij geen contractspartner is, omdat op de site vermeld staat dat de kast direct aan mij door haar leverancier geleverd zou worden. Ze noemen het een 'handelspartner', ik noem het een verkapte vorm van dropshipment.

Vervolgens wordt er verwezen naar een informatiepagina over hun handelspartners, daarin claimen zij dat alle producten die geleverd worden door hun handelspartners niet vallen onder een koopovereenkomst met Pixmania. Naast dat deze claim nergens terugkomt in de algemene leverings- en betalingsvoorwaarden, wist ik ook niet van het bestaan af van deze extra, secundaire, regelgeving. Bovendien vraag ik me sterk af of dit juridisch wel mag?

Ik heb vandaag de bestelling gesimuleerd en wat blijkt, in de kleine letters tijdens het bestelproces is een vakje vooraf aangevinkt dat ik akkoord ga met de extra voorwaarden voor het ‘handelsplatform’ en van hun partner. Het vooraf aanvinken van dit soort vakjes mag sinds 2012 helemaal niet meer en niet voor niets.

Pixmania vindt dat, als ik een klacht had over hun partner, dat ik die klacht dan maar bij de betreffende partner neer moest leggen. Maar omdat ik bij Pixmania koop, verwacht ik dat Pixmania mijn klacht in behandeling neemt en het zelf met haar partner afhandelt. Wel zo netjes en klantvriendelijk, maar Pixmania deelt mijn mening hierover niet.

De klantenservice bleef mijn verzoek weigeren en heeft mij uiteindelijk verzocht om schriftelijk een klacht in te dienen bij het hoofdkantoor van Pixmania in Frankrijk.

Dit was mijn eerst en laatste ervaring met Pixmania. Teleurstellend, klantonvriendelijk en afstandelijk.

Inmiddels heb ik de leverancier van de kast gemaild en ik hoop dat zij wél snappen wat service en klantgerichtheid is.

Beste Tim,
Uw survey over uw bestelling heb ik gelezen.
Pixmania biedt inderdaad op de website een platform voor professionele verkopers.
Informatie wordt verstrekt in onze Algemene Voorwaarden, onder punt 1 en bij elke stap tijdens het bestelproces:

1.2 Gelieve voor iedere aankoop bij een andere verkoper dan Pixmania.com u op de hoogte te stellen van de Algemene Gebruiksvoorwaarden van het Platform:

Onze partners zijn verantwoordelijk voor de door hen verkochte producten en respectievelijke informatie.
Indien de technische specificatie bij de productbeschrijving niet overeen kwam verwacht ik dat de informatie zo snel mogelijk van hun kant wordt gecorrigeerd.
Ik kan als tussenpersoon optreden wanneer er geen oplossing met de partner gevonden kan worden.
Ik hoop op uw reactie.

claire@pixmania.com

geen problemen gehad.

Ik had een Blaupunkt tv bij hun besteld, had wel al zeer veel slechte reviews gelezen van deze webshop maar ze hadden scherpe prijzen dus nam ik het "risico".
Na 3 dagen had ik mijn tv in huis en heb helemaal geen problemen gehad, maar ik raad aan aan pixmania dat ze moeten zorgen dat ze deze slechte reviews niet meer krijgen want het doet de klant afschrikken.

Beste Jhonny Vangereede
Bedankt voor uw beoordeling.
Ik hoop dat uw aanschaf aan alle verwachtingen voldoet.
Alle klantenervaringen worden door ons positief ontvangen.
Ons doel is en blijft de gebruiksvriendelijkheid en toegankelijkheid van onze website te vergroten en onze procedures te vereenvoudigen.
Voor het behandelen van uw vragen omtrent een bestelling zijn de medewerkers van de Klantenservice van maandag tot en met vrijdag van 9 tot 5 uur bereikbaar.
Bemiddeling Pixmania

Bestelling die uit Belgie moest komen, SLECHT!

Je betaald extra om het snel te laten versturen, en het duurt nog 3 dagen voor ze antwoorden op je mail om het vervolgens te gaan versturen!
Bovendien krijg je dan SSD schijven zonder brackets... En die op de kop zien te tikken was een duur en tijdrovend geintje. Heb je even snel iets nodig krijg je dit soort nonsens.

Beste Pth3,
Naar aanleiding van uw mening omtrent de aanschaf op onze website, reageer ik.
Om uw opmerkingen beter in behandeling te kunnen nemen, heb ik uw bestellingsnummer nodig. Met behulp hiervan en een toelichting hoop ik dat wij nog tot een oplossing kunnen komen.
Bij de productbeschrijving op onze website staat een uitgebreid overzicht van alle technische specificaties.
Wanneer deze niet overeenkomt met het door u ontvangen product kan ik te alle tijden navraag bij de inkoopafdeling doen.
Graag hoor ik van u.
Mijn e-mail is claire@pixmania.com
Claire Bemiddeling Pixmania

Slechte service

Een koffieapparaat besteld dat keurig binnen de afgesproken tijd werd bezorgd. Helaas werkte het ding niet, en direct klantenservice gebeld. Werd door UPS dezelfde dag opgehaald.Maar inmiddels een week later nog geen reactie van Pixmania.En we zitten wel zonder koffieapparaat. Helpdeskmedewerker adviseerde vriendelijk om dan maar gewoon ouderwets filterkoffie te gaan zetten, want het apparaat was wel ontvangen, maar moest nog worden gecontroleerd of alle onderdelen erbij zaten.Zoiets hoeft toch geen dagen te duren? Zojuist weer de klantenservice gebeld en hoorde dat een nieuw apparaat vandaag verstuurd zou worden, maar dat het wel tot begin volgende week kan duren voordat ik 'm ontvang. Waarschijnlijk met de postkoets. Apparaat heeft gewoon nooit gewerkt, dus verwacht je dat ze er alles aan doen om het probleem op te lossen. Wat een slechte service.

Beste Willem VdBelt,
uw bericht over de omruilprocedure heb ik gelezen.
Voor de retourzending van het product heeft u van onze gratis pick up service gebruik kunnen maken.
Er waren geen extra kosten aan verbonden.
Het spijt mij dat de registratie van uw product langer dan gewoonlijk in beslag heeft genomen vanaf het moment dat UPS het pakket bij ons magazijn heeft afgeleverd.
Normaal gesproken wordt er na controle onmiddelijk een nieuw product in verzending gaan, met de Express koerier.
Ik hoop dat het nieuwe apparaat correct is geleverd.
Indien gewenst kunt u mij per mail bereiken onder vermelding van uw bestelnummer. Mijn emailadres is claire@pixmania.com
Bemiddeling Pixmania

Zeeeeeeeeeer slecht, mijden! Niet betrouwbaar! Ze zijn niet betrouwbaar.

Een product bij ze besteld, en die ging vrij snel stuk. Nou dn maar de garantie erbij pakken. Het moet te doen zijn dacht ik. Nou bijna 2 maanden zitten wachten. Tig emails gestuurd, er werd wel netjes geantwoord, maar ze konden niks doen zeiden ze. Ok dan maar wachten. Uiteindelijk word je lekker makkelijk aan de kant geschoven, van ja we kunnen niks voor u doen en het product is niet op voorraad, dus we storten het aankoop bedrag terug zonder de betaalde verzendkosten. Dus zit ik nu met de verzendkosten die ik voor lucht, niks, heb betaald. Echt slechte service. Ze willen er niks over horen, arrogant volk dat daar werkt. Je wordt niet eens uitgehoord.

Ik zou het aan niemand aanraden. Echt niemand. Heel slecht. Echt heel slecht. Service kennen ze niet en laat staan een beetje fatsoen om je aan de telefoon een beetje netjes te woord gestaan. Je wordt echt niet geholpen en ze durven heel gauw de verbinding te verbreken als het een beetje moeilijk wordt en ze er niet uitkomen.

Mijden als de pest deze onbetrouwbare webshop. Zie de andere reviews, als ik eerder had geweten dan was ik weggebleven. Zo slecht.

Jullie hebben mij bijna 2 maanden voor niks laten wachten, jullie hebben (tijdelijk) geen vervanging of een ander product aangeboden. Het product is terugbetaald zonder de dure transport kosten erbij. Ik heb nu in feite (na lang wachten) verzendkosten gemaakt voor niks. Als ik bel word ik niet netjes te woord gestaan en het enige wat ik te horen krijg is dat doen we niet en sorry meneer ik verbreek nu de verbinding. Niet netjes. Slechte service en voor een klein beetje betere service en de klanten niet opzadelen met onnodige kosten en vergoedingen die niet compleet zijn, hadden jullie misschien meer kunnen verkopen. Ik zou nooit meer bij jullie kopen en anderen die dit lezen ook niet. Zo dom om te bezuinigen op dat soort dingen en klanten op onnodige kosten te jagen en vooral de irritatie die ontstaat.

Beste Anca,
U geeft middels uw beoordeling uw ervaring met onze Klantenservice aan.
Helaas heeft Pixmania het door u in september 2012 bestelde product niet meer op voorraad.
Het spijt mij dat wij de afhandeling van de reparatieprocedure niet hebben kunnen bespoedigen.
Wanneer herstel of vervanging niet mogelijk is, wordt uw product terugbetaald.
Elk verzoek om terugbetaling wordt door onze Klantenservice in behandeling genomen.
U heeft recht op de teruggave van de verzendkosten voor de retourzending, Pixmania heeft de portokosten vergoed.
Beide verrichting zijn binnen de richtlijnen voltooid.
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.
claire@pixmania.com

Extra betalen voor garantie, maar alsnog slechte service

Ik heb enige tijd geleden een externe dvd-drive gekocht bij Pixmania, de doorslag gaf voor mij dat je voor een klein bedrag extra een betere afhandeling bij defecten kreeg. Na een paar maanden stopte mijn apparaat met werken, het laadje ging niet meer open. "Prima, ik had toch het extra garantie-pakket afgesloten," dacht ik. Echter kreeg ik van de klantenservice het vriendelijke bericht dat ik alleen garantie zou hebben als ik het apparaat in de originele verpakking met alle boekjes en toebehoren zou terugsturen. Ik heb toch garantie op het APPARAAT, en niet op de doos? Ik vind het erg vervelend dat ik nu mijn apparaat in de prullenbak kan gooien omdat ik het doosje niet bewaard heb. Dit is zeker niet wat ik van de service van Pixmania verwacht had.

Beste erica1,
Uw bericht over uw aanschaf heb ik gelezen.
Wanneer uw product ondeugdelijk is kunt u deze ter reparatie retour zenden.
De Zorgenvrije Aankoop Garantie die u heeft aangeschaft garandeert de terugname van uw defecte apparaat binnen 1 jaar.
In onze Algemene Voorwaarden staat echter ook bij punt 11.2 vermeld dat het product in de originele verpakking teruggestuurd moet worden.
Mits er nog geen correcte oplossing met onze Klantenservice is gevonden, kunt u mij per mail bereiken. Mijn adres is claire@pixmania.com
Ik hoop op uw reactie om u met de retourprocedure te kunnen assisteren.
Pixmania

Ze zeggen dat ze niets ontvangen hebben en gaan lopen met de centen

Schrijf alsof u naar een vriend schrijft.

Ik koop een stoomreiniger en de bestelling komt niet toe. Bij pixmania zeggen ze dat ze het geld niet hebben ontvangen. Bij de bank en paypal zeggen ze dat er geen probleem is, tevens is het geld al van mijn rekening. Bij pixmania blijven ze zeggen dat ze niets ontvangen hebben. 93 euro in de vuilbak dus

Beste kristof,
Uw survey heb ik gelezen.
Gisterenmiddag heeft u mij persoonlijk benaderd en ik heb u over uw bestelling geïnformeerd. Uw betaling hebben wij goed ontvangen.
Het spijt mij dat onze Klantenservice uw aanvraag niet adequater in behandeling heeft genomen.
Mijn contacgegevens - claire@pixmania.com - heeft u.
Ik hoop dat het door u aangeschafte product spoedig in verzending zal gaan.
Met vriendelijke groeten,
Bemiddeling Pixmania

Sieraden nooit kopen hier!

1. ik koop nooit meer sieraden hier. Mijn levering was eerst al 3 weken uitgesteld en dit was niet wat pixmania beloofde. Toen ik bestelde was de levertijd 48 uur!

2. Na 23x mailen kon het bedrijf eindelijk een levertijd beloven

3. Nu een paar maanden verder vallen alle diamanden uit de ring. Goedkoop is dus duurkoop en absoluut geen kwaliteit!

4. Als je de klantenservice belt hebben ze geen idee waar ze het over hebben en wordt je per mail op de hoogte gebracht door iemand die nog minder weet!

Beste Stefan,
Naar aanleiding van uw beoordeling omtrent de levertijd van uw sieraad, reageer ik.
Het spijt mij dat er vertraging is ontstaan.
Wanneer een product bij ons op voorraad is, wordt de verzendtermijn door ons gerespecteerd.
Pixmania is sinds mei gestopt met de verkoop van dit gamma op de website.
Om u met de After Sales procedure te assisteren, kunt u mij uw klant- of bestelnummer mailen ? Mijn emailadres is claire@pixmania.com

Scherpe prijzen, matige service

Heb hier een harde schijf besteld tegen een bijzonder scherpe prijs. Heel veel problemen nadat het pakket nooit is aangekomen. Na vele mailtjes uiteindelijk op iemand in de klantenservice gestrand die het wél wilde oplossen en toen uiteindelijk mijn pakket ontvangen. Kan een uitzondering zijn geweest maar voor mij was het in ieder geval de eerste en gelijk de laatste bestelling.

Beste J van Winden,
Bedankt voor uw positieve mening over de concurrerende prijzen die Pixmania hanteert.
Namens Pixmania bied ik mijn verontschuldigingen aan daar de verzending van het pakket te wensen overlaat.
Onze Klantenservice is tot een oplossing gekomen.
Om nog na te kunnen gaan wat er precies tijdens het leverproces is gebeurd kunt u indien gewenst mij uw bestellingsnummer mailen?
Mijn adres is claire@pixmania.com

wat een ... bedrijf

Ik had het pakketje bij een winkel in de buurt laten bezorgen, aangezien ik niet thuis zou zijn op de dag van bezorging. Dat adres stond trouwens op de site van pixmania zelf!!
Dat pakket werd dus daar bezorgd maar die mutsen daar wilden er niet voor tekenen, dat is dus niet de schuld van pixmania, maar ook niet die van mij. Ik heb gelijk toen ik dat wist gemaild naar pixmania, met de vraag wat nu te doen?
Ze zeiden dat ik moest wachten tot ze het retour hadden ontvangen en dat ik dan mijn geld retour kreeg.
Nu zijn we 3 mailtjes en 1,5 week verder sinds het pakketje retour is gegaan. Maar nog steeds heb ik mijn geld niet ontvangen. Dat was dus de eerste en laatste keer dat ik hier iets heb besteld....

Gatverdamme

Een zeer slechte ervaring met pixmania. Een pakket laten afleveren bij een afhaalpunt. Netjes via de mail een track&trace code gekregen, pakketje zou er binnen 3 dagen zijn. Was er dag 4, wat ik opzich niet zo erg vond, hoewel afspraak = afspraak.

Eenmaal aangekomen bij het afhaalpunt kreeg ik te horen dat ze het pakket hebben aangenomen maar niet met UPS werken ( daarmee verzend pixmania ) , en om deze reden het pakket niet kunnen meegeven. Nu moest het pakket eerst weer retour, en daarna opnieuw verzonden worden ( ditmaal naar huisadres ). Al met al duurde dit allemaal geen 3 dagen, maar 3 weken. Bedankt he!

Helemaal in orde!

Ik had een Thrustmaster T Flight Hotas X gekocht en laten leveren op mijn werk. Ik had hem gisteren besteld en is vandaag al aangekomen! Ik raad Pixmania aan iedereen aan!

Ondanks slechte reviews perfecte service gekregen

Door de slechte reiews schrok ik me een hoedje toen de door ons bestelde Kenwood broodbakmachine defect bleek te zijn. Gelukkig klopten de reviews in ons geval niet, binnen 24 uur een reactie op mijn e-mail. Daarin het retourticket en de mogelijkheid om het pakket kostenloos terug te sturen via UPS. Zodra het pakket bij Pixmania is ontvangen we ons geld retour. Bij slechte service kan men een review van me verwachten, maar bij een goede neem ik daar ook even tijd voor.

Pixmania maakt fouten maar het risico ligt bij de klant

Lego besteld voor de verjaardag van mijn zoontje. Als verzendwijze gekozen voor ophalen bij postafhaalpunt. Kreeg keurig bonnen de gestelde levertijd een email met een track en trace code. Het pakje was onderweg. Echter toen ik later weer ging kijken of het pakje was afgeleverd, zag ik dat het was geweigerd en weer retour was Nasr Pixmania. Navraag bij PostNL leerde dat de adressering incorrect was. Contact opgenomen met Pixmania, was vlgs telefonische klantenservice een bekend probleem, een fout in het systeem. Gevraagd om een oplossing. Vlgs Pixmania was de oplossing opnieuw bestellen en betalen, eerder betaald bedrag kan pas teruggestort worden als andere pakje weer fysiek bij Pixmania aanwezig is. Kortom, Pixmania biedt een verzendmethode aan waarvan ze weten dat hun systeem het niet aankan en alsdan weer blijkt dat het systeem het niet aankan, draag je als klant alle financiële risico. Het geld komt pas terug als het pakje terug is ondanks het feit dat het pakje nog geregistreerd staat op de track en trace van Pixmania en zij het in hun systeem kunnen volgen en zien wat er mee gebeurd is. Heb je klachten dan wordt je doorverwezen naar een postadres in Frankrijk. Bijzonder klantvriendelijk bedrijf

zeer slechte service

Een SD kaart bestelt van 250 euro.
Verkeerd geleverd en nu al 3 maanden bezig om mijn bestelling te krijgen.
Diverse toezeggingen en die worden niet nagekomen.
Martin

Barslecht, nooit meer!

Eerst het verkeerde product afgeleverd daarna een niet complete bestelling ontvangen. Weigeren het volledige product na te leveren. Idioten en dieven, nooit meer!!!

oplichting ?

Twee memory sticks bestelt en betaald. Pixmania heeft daarna de prijs verhoogt en wil de sticks niet meer leveren voor de afgesproken en betaalde prijs. Ik kon wel mijn geld terug krijgen.

oplichting ?

Beste Sonnet12,
Om te kunnen verklaren hoe de verwerking van uw bestelling is verlopen, kunt u mij het bevestigingsnummer emailen?
Wanneer het product tegen een niet normaal gangbare prijs wordt aangeboden en het om een verkeerde weergave op de website gaat, kan een bestelling worden geannuleerd. Ik hoop op uw reactie.
Mijn adres is claire@pixmania.com
Bemiddeling Pixmania

dit bedrijf hoort niet actief te zijn in Nederland

4 weken !!!! voordat de bestelling uit Frankrijk aankomt, klantenservice geeft geen duidelijke antwoorden (computer?) uiteindelijk starten ze wel een onderzoek maar ook dat duurt weer 1 week, ze stellen NIET verantwoordelijk te zijn voor de verzending

Beste mijnheer van Schie
Uw survey omtrent de bezorging van uw product heb ik gelezen.
Uw order is op 26 april in behandeling genomen.
DHL Global Mail heeft het pakket op 29 april van ons overgenomen, u heeft tijdens de bestelling voor de meest economische levering gekozen.
Door de diverse Nationale en overige Feestdagen is er vertraging bij de post ontstaan.
Op 14 mei heeft onze Klantenservice een onderzoek bij de post gestart en nam 1 dag in beslag.
Het door u bestelde product was tijdelijk niet op voorraad en wij konden niet op een nieuwe verzending overgaan.
Ook al is een late levering niet uitgesloten kunnen wij op heden de terugbetaling of een nieuwe verzending met een Express koerier voorstellen.
Gelieve uw reactie op claire@pixmania.com
Mediator Pixmania

Waardeloos!!

Koop een camera van 400 euro voor een verjaardag. Kies kadoverpakking en schrijf een persoonlijk berichtje. Kies vervolgens de duurste verzending zodat het op tijd aankomt. Stel eerst nog een vraag over dit artiken, maar krijg nooit antwoord. Uiteindelijk komt de camera te laat, geen kado verpakking, geen berichtje en is het de verkeerde kleur camera. En als je dan de klantenservice aanschrijft, ben je 10 email verder en kom je nergens. Totaal niet begripvol of klantgericht en blijkt het uiteindelijk allemaal aan de website te liggen en krijg je een mooi excuus voor. Nee....daar hebben we wat aan. Voor mij absoluut de laatste keer!!

Pixmania Details

PIXmania: Voordelig winkelen in onze online shop. Verkoop van high tech, speelgoed, mode en huishoudelijke apparatuur. Profiteer nu van onze lage prijzen. Pixmania - Voordelig winkelen bij PIXmania: de online shop voor elektronica, mode, en speelgoed

Visit Pixmania