Pixmania reviews

Rating distribution

Reviews

About

trustpilot stars

Ser att jag inte är enda missnöjda kunden

Är så irriterad på detta företag! Hur kommer man i kontakt med dem? Någon som lyckats? Har skickar 3 meddelande i deras formulär på webben utan att få svar.
Produkten jag köpte kom i en öppnad kartong utan både sladd, instruktionsbok el garantisedel.
Kan man kanske få en kontakt här?
Tipsar alla, gör aldrig en beställning hos Pixmania

Hej Cathrin,

Tack för ditt omdöme. PIXmania kan nås på flera sätt. Antingen kan man skicka mail via webbformuläret (glöm inte att klicka på "skicka" när bekräftelsen visas!), via mejladressen kundtjanst@pixmania.com eller via telefon 08-5199 2486 (lokal samtalstaxa).

Det är mycket tråkigt att höra att du fått din produkt i detta skick, så jag rekommenderar dig att kontakta kundtjänsten så snart du kan. Annars kan du alltid mejla mig på thomas@pixmania.com så skall jag titta på ditt ärende personligen.

trustpilot stars

Bra priser med ett par udda ändar

Dom har ett par extremt höga gränser tills man får fri frakt på sina beställningar, nära 1800:- vilket jag tycker är rätt konstigt då många andra butiker erbjuder gratis frakt på antingen allt, nära 200:- eller max 500:-. Har t.o.m pizzabud som kör ut inom 20-40 minuter gratis vid köp utav 150:-. Visst kan man skylla på att det är UPS men det är endå en ganska rejält seg och dyr leverans, även för svenska standards.

Det har också ett par "tekniska" fel här och där då när jag ville köpa ett par hörlurar för cirka 500:- och sen lägga till 46:- för att få deras "Lungt köp" erbjudande så hoppade "Lungt köp" priset plötsligt upp till cirka 76:- medans de också har en standard att försöka trycka ner deras VIPixkort för ytterligare 220:- vid varje jäkla beställning man gör. Känns väldigt invasivt då de lägger till saker i ens kundvagn utan att man ens frågar om det.

Hej Hampus,

Tack för ditt omdöme. PIXmania erbjuder endast fri frakt på särskilda produkter, eller om man är s.k. "VIPIX-medlem". VIPIX-medlemsskap kan köpas till och resulteras i fri frakt på standardleveranser för ett år. Tyvärr är det ingen självklarhet att butiker erbjuder fri frakt vid en viss köpgräns.

Tyvärr är jag också oklar på hur PIXmania kan jämföras med ett lokalt pizzabud. PIXmania är ett franskt företag, med lager och huvudkontor i Frankrike. Samtliga produtker skickas från detta lager, vilket resulterar i längre leveranstider och lite högre frakt. Å andra sidan kan vi också hålla lägre priser än de flesta av våra konkurrenter.

Under steg 2, "sammanfattning" så erbjuds VIPIX-kort och lugnt inköp, något som självfallet är helt valfritt. Om priset för lugnt inköp ändras så låter det som en bug, vilket vår kundtjänst gärna vidarebefordrar till vår IT-avdelning. Du kan komma i kontakt med vår kundtjänst via mejladressen kundtjanst@pixmania.com eller per telefon 08-5199 2486 (lokal samtalstaxa).

trustpilot stars

Går ej att kontakta! Lurad?

Köpte och betalade etikettskrivare Etikettmaskin QL-570 för några veckor sedan, ingen leverans!
Inget mail eller nått, total tystnad.

Går inte att ringa dom mer är om man betalar 5kr minuten!
+ att det numret är till försäljningen.

Numret dom skrivit går inte att ringa!!!
Klickar man på "maila oss" då kommer man till ny sida med telefonummer som inte går att ringa till.

Vad pågår? Finns ni?

Är jag blåst på 679?
trustpilot stars

Bra så länge allt fungerar

Beställde en tv förut.stod att hemkörning ingår. fick en lapp i brevlådan å de visade sig att jag fick hämta ut den på posten. Kom hem med den å den var helt spräckt i displayen. Ringde till pixmania å fick nr till fraktbolag ,ringde å bokade frakt dem kom efter två dagar. Men de visade sig att dem inte hämtade större tv än 42" min är på 50" ringde igen till pixmania fick ett nytt nr å ringde å bokade. Dem kom efter 3 dagar tills slut. Sen fick jag vänta i över en månad innan jag fick en ny tv. Frågade om jag kunde köpa en ny likadan sen lämna tillbaka den gamla å få pengarna tillbaka men de gick inte. Fick ingen som helst kompensation. Man får vad man betalar för.
Ja sa även att jag kommer lämna dåligt omdöme.men de verkar inte bry sig iaf.

Hej Christian,

Tack för att du tagit dig tid till att skriva ett omdöme. Det är väldigt tråkigt att höra att du har upplevt så mycket problem med din beställning.

Det är oerhört viktigt för PIXmania att du som kund känner att vi gör rätt för oss när problem uppstår. Därför skulle jag uppskatta om du kan kontakta mig över mejladressen thomas@pixmania.com med ditt beställningsnummer, så ska jag ta en noggrann titt över ditt ärende och se vad vi kan göra.

Oseriös hantering av kunder

Jag beställde och betalade för URBANEARS Hörlurar Plattan i mitten av juni, och har fortfarande inte fått mina produkter trots att jag fick en beställningsbekräftelse. Jag beställde dem under en kampanjperiod, men när Pixmania upptäckte att produkterna var slut i deras lager vägrar de att ge mig en likvärdig ersättningsprodukt. Det festliga är att produkterna finns på pixmania.se men de säljs där av "annan återförsäljare" - sotel. Så trots att de kränger produkten i sin webbshop vill de inte leverera till mig för det priset jag först köpte dem för. Värt att notera är att Pixmania i sina allmänna villkor hänvisar till fransk lag, om tvist uppstår. Det betyder att svensk konsumentköplag inte gäller (enligt Pixmania i alla fall) och att du i princip är helt rättslös. Alternativet är att plugga på fransk konsumenträtt... Håll er borta från Pixmania! De är oseriösa.

Lurad av Pixmania

Fick skadad produkt men helt emballage. De säljer skadade/begagnade produkter. Handla inte hos Pixmania.
trustpilot stars

Skojare, skickar begagnat till nypris

Jag köpte en telefon av de här gänget för ett tag sedan. De sålde den som ny, för nypris.

När jag upptäckte att de skickat en begagnad vara kontaktar jag dem. De skrattar åt mig när jag säger att jag fått begagnade varor och säger att sånt gör dom minsann inte. Men när jag berättar att mobilen kom full med inställningar för någons hemwifi(tillsynes från Norge, kanske Island) och även andra uppenbara ej fabriksinställningar var gjorda så ville de genast byta ut telefonen åt mig och låtsades som det regnade.

Och hur de ville att jag skulle skicka in den. Jag förstår fortfarande inte idag vad de snackade om. Antingen så visste kundservice inte själva vad de sysslade med eller så försökte de helt sonika göra det så krångligt för mig att jag skulle skita i det.

Oerhört oseriöst intryck.

Går inte att lita på

Först försöker dom lura dig att köpa skit som du inte vill ha genom att lägga skräp i din "kundvagn" som du måste komma ihåg att ta bort.
Sedan spamar dom för fullt även om du valt att inte inte ta emot nyhetsbrev eller annan spam.
Inte ett seriöst företag....

Som forventet

Ingen problemer med betaling, levering, fin kundekontakt omend på svensk/engelsk mv.
Ingen fejl på ekstern harddisk, har kørt i flere år nu fra iomega.
Derimod mp3 player, havde mærkeligt program uden dansk sprog der ikke kunne installeres ordentligt, derefter kunne den efter så at sige ingen brugstid ikke længere oplades (og indbygget batteri, så kunne ikke repareres ved batteriskifte), og altså kaput.. men ved den tid var garantien forlængst overskredet, da det havde taget mig 100 år ar finde ud af at bruge den uden det kinesiske skod-program... så gå efter de sikre produkter selvom pixmania også fører mere ualmindelige...

Hej Elise

Tak for din anmeldelse af dit køb hos pixmania.com

Skulle du have yderligere spørgsmål eller feedback, er du altid velkommen til at kontakte mig direkte via nina@pixmania.com

Med venlig hilsen
Nina
Pixmania Mediator

Dårlig kundservice

Jag kan inte rekommendera att handla hos Pixmania.

Usædvanligt ringe service

Købte et Samung LED fjernsyn via Pixmania, skidegodt køb tænkte vi!

Nå men da fjernsynet leveres er det i første omgang uden DK manual, mand som man er kigger man ikke i manulen men går igang med installation. Desværre viser det sig at jeg heller ikke kan vælge land i opsætningsmenuen, altså DK - og så er det manualen kommer i brug. I manualen opdager jeg at DK ikke er i installationsmenuen. Efter at have ringet til Pixmania (formedelst 5 kr. i min. ca.) får jeg en svensk medarbejder i røret og jeg forstår absolut ingenting af det der siges.

Jeg ringer derfor til Samsung hotline og får igennem check af fjernsynet osv. besked på at det fjernsyn jeg har købt ikke er til brug i de Skandinaviske lande, Nå!

Så ringer jeg til Pixmania endnu engang og får denne gang heldigvis en DK medarbejder i røret. Han kan ikke hjælpe og beder mig returnere produktet, der sendes et fragtbrev fra UPS.

Så returnerer vi produktet, og flere dage senere (faktisk i dag) kommer der en meddelse om at pengene indsættes på min konto, dog uden at de vil betale for fragt! Dvs. jeg har fået et forkert fjernsyn leveret, betalt fragt for det og betalt for hotline service ved dem, resulterende i at min pris faktisk er højere end den som jeg kan købe til via butik eller anden hjemmeside i DK.

Hurra for Pixmania, jeg rører aldrig ved dem igen, det er totalt og aldeles et håbløst foretagende.

SLOW SLOW SLOW

I ordered 2 disks on Tuesday during the day.
It is now Friday and still no packages..
When I search for the packages online it still in processing and 1 of the disks not even showing up they sent it as 2 packs.
When i ordered it said both disks where on Stock but soon more than 1 week to deliver something on stock is very poor service.
I even called their support line, they hide the phone number it took 5-10 min even to find it.
Then I called had to wait long time again. Guy that pick up have no clue what going on he say I properly getting today on Friday but again nothing.
Very poor service never shop there again.

Ett bra alternativ

Här har jag köpt mobiltelefoner till bra priser. När mobilerna varit slut på de traditionella elektronikkedjorna så har de funnits här till bättre priser. Flera av mina vänner har handlat här

Jippi!!!

Har äntligen hittat en sida med elektronikprylar jag faktiskt tycker om.Lätt att beställa kort leveranstid inga svårigheter att finna sin vara och har köpt mycket här aldrig behövt reklamera eller skicka tillbaka något.Mycket nöjd.

fantastisk utbud, bra priser

fantastisk utbud, billig frakt dock lite seg men express är inte så mycket dyrare och är riktig snabb dessutom bra priser på produkter

Billigt och bra leveranstid

Bra pris, samt bra erbjudande som kommer hela tiden. Leveranstiden är också ganska bra. Ska köpa något mer från dem!

Enkelt och snabb leverans

En e-handel med stort utbud. Enkelt att navigera och filtrera sig fram till rätt vara. Enda problemet jag hade (och som var sjukt frustrerande) var vid betalningen. Två gånger strulade det till sig då jag skulle betala med kort (skrev fel kod en gång och hade inte e-lösenord andra gången). Problemet är att det inte bara kommer ett meddelande att något blivit fel utan hela köpet avbryts och KUNDVAGNEN töms!!! Det är väl inget problem om man köpt en eller två varor men jag hämtade ut sex stora kartonger med julklappar på Coop från er. Det var så jag höll på att börja gråta när hela beställningen försvann för andra gången den där natten... Annars så är jag bara väldigt nöjd med mitt köp och snabbheten i leverensen.

De luras

Omöjliga att kontakta. På deras vara som fanns på deras annons/site stod FEL info om den och jag köpte den efter den info som fanns där. Men när varan kom fram såg jag att den var felaktig och jag försökte skriva flera gånger för att de ska hjälpa mig MEN förgäves.
ALDRIG MER !!'''------
Efter denna recension har pixmania plötsligt kontaktat mig och "beklagar" det som hänt, vilket är ett ord som ofta används av just skojare.:(( Sedan låtsades de om de kunde hjälpa mig OM jag hörde av mig och jag gjorde det. MEN de tyckte inte att de kan hjälpa mig iaf..... (?) Ändrade sig plötsligt:)) Men det kvittar nu efter halv år eller mer, bryr jag mig inte om dem. MEN jag har hindrat nyligen 2 personer att handla av pixmania iaf. Och den ene mannen har verkstad och handlar mängder saker. Men han ska INTE handla av dem nu iaf.

Varför händer detta då?

Aldrig tidigare har man blivit så dåligt bemöt som av detta företag. Först så lovar man att man skall besvara frågor inom 24 timmar, vilket inte sker. En kund som inte får någon vara får vari sig en ny elller pengarna tillbaka. Istället så säger man att kunden måste skicka in en kopia på en ID-handling, både framsidan och baksidan för att kunna få en ny vara eller pengarna tillbaka. En sak som alla får lära sig är att kunden alltid har rätt. Givitvis så kan man göra en återbetalning utan att behöva ha en kopia på kundens ID-handling. Man kan bara konstatera att det är omöjligt att få en rättelse tillstånd.Med min erfarenhet så kommer jag inte att rekommendera firman för någon jag kännner.

Magnus Sandell

Hej Magnus,

Jag har precis tittat på din beställning.

Din beställning skickades med leveransalternativet ekonomipaket. Detta alternativ gäller för beställningar under 1000 kronor med en maxvikt på 1 kilo eftersom de inte skickas med kolli-ID. Vid reklamation av en försändelse som inte levererats ber speditören om ett intyg från kunden tillsammans med en kopia på ID.

Jag har per mejl åter skickat det formulär där du kan intyga att du inte mottagit din försändelse. Du kan fylla i det och skicka tillbaka det med en kopia på din ID-handling till mig så ser jag till att ärendet avslutas så snart som möjligt. Du kan kontakta mig direkt per mejladress; anna@pixmania.com om du har övriga frågor.

Vänliga hälsningar
Anna

Pixmania Details

About this company

Köp Digitalkameror, videokameror, DVD spelare, TV, HI-FI, stereo, ljud, skanner och skrivare. All hemelektronik billigt Pixmania Sverige - Alltid goda affärer - Kamera, IT, Telefoni, GPS, TV, MP3…

Visit Pixmania

Category

Trustpilot's Commitment

Trustpilot Subscriber

No companies can delete or otherwise censor reviews.