PointShop.dk reviewed by

Overholder ikke god markedsføringsskik

Problemet med Pointshop.dk er, at man lokker med et VIP-medlemsskab, som automatisk fornyer sig selv. Pointshop gør opmærksom på, at abonnementet til enhver tid kan opsiges forud for automatisk fornyelse. Det er her, at Pointshop vildleder deres kunder. Hvis man i forbindelse med et køb tegner VIP-abonnementet til 5 kr. for en periode på 30 dage, er det ikke muligt at opsige abonnementet i de første 24 timer efter købet grundet "tekniske årsager". Jeg tror de fleste vil give mig ret i, at denne "tekniske årsag" nok nærmere skyldes, at Pointshop satser på at kundernes forglemmelse fører til, at de efterfølgende ikke får afmeldt sig abonnementet og derfor bliver opkrævet 270 kr.

Min holdning er, at ovenstående er i strid med god markedsføringsskik efter markedsføringsloven § 1. Der bliver klaget intenst over Pointshops forretningsmetoder, både til forbrugerombudsmanden og diverse medier. Pointshops høje rating på Trustpilot.dk er efter min mening misvisende!
    PointShop.dk
    TrustScore 7.8 / 10
    3,558 Reviews

Reply from PointShop.dk

Hej Andreas,

Tak for din anmeldelse.

Jeg vil gerne starte med at afvise, at vi satser på vores kunder glemmer de har tilmeldt sig. Grunden til at der er en 24 timers periode er, at teknik ikke er ufejlbarlig, og for at sikre os at alt er registreret korrekt, så bliver vi nødt til at give vores system lidt tid. Man kan du uden problemer kontakte vores telefoniske customer care afdeling og tage en snak med dem angående VIP-medlemskabet. Ligeledes kan vores skriftlige customer care afdeling også kontakts angående et VIP-medlemskab.

Mvh. PointShop