Posten reviews

Rating distribution

Reviews

About

trustpilot stars

Två veckors väntan på brev

Jag ser poststämplarna på min post. Men posten hamnar inte i min låda förrän två veckor senare. Posten skriver själv att brev ska komma fram dagen efter de skickats. Det ä falsk marknadsföring.

Man tar det man kan få.

Posten i Sverige är något nationellt berömd att ha väldigt slöa leveranstider. Okej om man bor uppe i norr men I stockholm? Titta på våra grannar i England så har man STANDARD leveranstider på 1-2 arbetsdagar innan man kan få sina paket I handen för cirka 3.50£, dvs cirka 30:- kr. Längre än det händer otroligt lite och kallas sällsynta förseningar.

Vår postservice kommer när de än vill mellan klockan 07:00 - 19:00 hur de än vill med leveranstider som ofta sitter på 1-2 veckor med priser oftast på 150-300:-. Jag har aldrig i hela mitt liv fått ett paket jag har beställt på t.ex en måndag/tisdag/onsdag på fredag. Det tar ALLTID en HEL vecka genom helgen att få grejerna fram och förmågan att hämta ut dem från ett postkontor vilket är kort sagt patetiskt.

Inge bra

Att pist hamnar i min brevlåda som inte tillhör mig utan min granne som ha så olikt namn så de går inte att missa. Har ringt och påpekat detta men de hjälper inte, dom frågar om ja vill att områdes ansvarig ska ringa upp sist sa jag ja till de men ingen har ringt nu har de gått 3 månader, varför fråga när ni inte ringer upp?
Nästa påpekande är post utlämningen hos direkten i Gubbängen att inte få välja sitt ombud är inge bra jag vill inte ha med den grymt otrevliga personalen att göra varför ska man tvingas till nåt som känns obehagligt till och med?
Ni måste skärpa er posten det är faktiskt viktiga saker som ni har tagit på er att hantera åt folk och börja respektera vår post mer.
trustpilot stars

Paket försvinner samt långsamma leveranser.

Har nu tappat räkningen över hur många paket posten slarvat bort, främst är det leveranser till Norge som varit problematiskt. Riktigt usla för tillfället!

Extremt inkompetenta

Satt på nålar och väntade på ett mycket viktigt paket, följde kolli nummer och ser som vanligt att
paketet är felsorterat, kan bli försenat, nu får jag stora problem, vilken man skall använda är oklart, då denna bransch är riktig tragiskt, en gammal relik från sosse Sverige.

Hur svårt kan det vara att sortera rätt paket till rätt ställe, sluta och använd billigaste arbetskraften ni kan få tag på.. useless

Nordens Sämsta Kundservice

Skickade ett större antal paket med postens egna förportade brev och paketlådor innan dom hadde deras skicka lätt service

trots reklam om att deras egna paket var försäkrade så gick det inte att få ut nån form av ersättning trots daglig kontakt med deras usla kassa kundservice

det var som att det var flera olika handläggare som behandlade mitt ärende så jag fick upprepa mig flera gånger

summan av kardemumman jag hadde sålt saker på nätet för att vi skulle ha råd med att resa till mitt barns mormor och morfar vilket vi inte kunde göra då jag var tvungen att betala tillbaka pengar till folk som köpft saker av mig

gick back ca 8000kr på postens slarv och ingen ersättning överhuvudtaget

Posten är oseriöst statligt företag som jag inte litar på överhuvudtaget

och därför har jag gått över till andra fraktbolag! Visst lite dyrare men ack 110% bättre

Svensk post diskriminerer!

Jeg var over og skulle hente en pakke i Oxie. Det jeg ikke vidste er at dansk kørekort eller dansk ID ikke er gyldigt. De tager kun imod nationalt ID eller pas. Det er diskriminerende og giver ingen mening. På grund af det skulle vi køre frem og tilbage 4 gange!. Selv da jeg skulle vise mit internationale Id kiggede medarbejderen på mig og sagde "ööh? har du pas?".
Jeg synes det er til grin, man skulle tro at der er et samarbejde mellem Sverige og Danmark, men det er der åbentbart ikke. Måske skulle man indføre samme regel i Danmark mod Sverige.
ALT IALT UACCEPTABELT, DISKRIMINERENDE OG UNØDIGT!!!!

Posten är botten!

Posten har som policy att INTE ersätta försvunna, stulna eller borttappade försändelser om de inte är rekommenderade. Detta uppmuntrar postens anställda till stöld! De vet att de kan ta vad som helst utan att åka fast!
Vi fick detta mycket tydligt klargjort för oss i somras när vi skickade ett litet paket. Paketet kom tillbaks DAGEN EFTER (dvs morgonen efter). Vilket betyder att det INTE hunnit skickats till sin destinationsadress, utan bara varit inne på Postens närmaste sorteringsställe (vilket är Söderhamn) och vänt.
Paketet var mycket tydligt upprivet. Innehållet uttaget och sedan hade paketet bristfälligt tejpats ihop igen och skickats tillbaks till oss.
När en försändelse är skadad ska det medfölja ett brev om detta - vilket det inte gjorde och pga av den korta tiden var det uppenbart att paketet inte lämnat Söderhamn (vi bor 2 mil utanför).
Trots att det var uppenbart att någon på Posten stulit innehållet får vi ingen som helst ersättning!
Bottenlöst Posten!!!

Fungerar...

Posten fungerar men det är inte så mycket mer tyvärr. önskar att de hade lite bättre koll.
trustpilot stars

Jag har tappat räkningen...

Jag har tappat räkningen på hur många av mina paket som försvunnit i Postens hantering. Både som jag själv skickat och sådana som ska ha skickats till mig. Allt från datorer till blommor har sugits in i deras svarta hål.

Att de faktiskt får två poäng och inte bara ett är att det visst händer att saker kommer fram i tid emellanåt. Och jag tror inte företaget försöker stjäla, de är antingen bara riktigt dåliga på vad de gör eller helt enkelt anställer tjuvar.

Hur som helst drar jag mig in till det sista för att använda mig av dem.

Bra!

Alltid trygg och säkert

Stealing my money

Posten in sweden has a webshop that you can NOT trust.

When you buy they deduct the Money 3 times by only make one delivery.

After 38 mail's they do not want to give me my Money back. They just say that they can't find out how to do it ??????
trustpilot stars

Postens hemleverans, en bluff?

"Mottagaren ej anträffbar" det börjar ju bli underhållning vid detta lag. Det är ju uppenbart att man inte vill leverera paket hem till privatpersoner eftersom man har ett bortfall på ca100% och det oavsett om man är hemma eller försöker kontakta dem i förväg. Frågan är om man överhuvudtaget har paketen med ut? Tror snarare att detta är ett sätt att spara tid och pengar för posten, det blir status "Mottagaren ej anträffbar" direkt och paketet har gått raka vägen till ombud istället. Bluff!

Lögner och inkompetens

Tjänst: "Hempaket"
Kostnad: 200 :- extra
Påstår att de försökte lämna ett paket till mig ca 18.50 men att jag inte var anträffbar... vid denna tid var jag ute på min balkong och hade därmed både hört och sett ifall de hade kommit vid den tiden. Har för övrigt en extremt högljudd dörrklocka så även om jag hade missat detta hade jag inte kunnat undgå att höra dörrklockan.
trustpilot stars

Risk för bärsärkargång !!

Fullständiga mongolid idioter som jobbar på posten, har väntat på en motor över en vecka som ligger ca 15 mil bort.. Lögner, idioterna lovar paket tre dagar i rad, varja morron är man uppe vid 4 halv 5 för å ta emot paket, MEN INTE FAN KOMMER DE NÅN !!!! har ringt och klagat, blivit lätt irriterad, lite sur, SEN JÄVLAR HAR JA VART FLY FÖRBANNAD.. fy fan, SISTA, absolut SISTA gången jag har kontakt med det företaget. Hädanefter ska inte min post ens köras ut med postbilen !! lager personalen ljuger, chaffisarna ringer inte. Man får inge kontakter /tel nr eller nåt sånt.!! VÄRDELÖST, en firma som bygger hus hade klarat eran uppgift bättre !!

Värsta skiten någonsin

Och igen mitt paket är borta i 1 månad. Och Jag hitter den på golvet i korridoren under min brevlåda?
Postservice ignorerar total mina klagar. Men denna gång ansikte mot ansikte med Posten och kontakter kundombudsmannen...

And again 2 packages lost and now Posten.se making case against me because I made it public hahaha they do shit and are crap worst wooooorst shit ever no I speak like I want to no one can forbid me this it is a free world I can speak like I want...

Bra Service

Jag tycker väldigt mycket om min brevbärare :)
trustpilot stars

Spårning för rek - du har ingen rätt att den fungerar

Jag skickade ett rekommenderat brev inrikes med ett viktig dokument. Enligt spårningen är brevet fortfarande i sorteringsterminalen, efter 6 veckor (kolla spårningen för RR979597817SE på posten.se).
Därför var jag tvungen att köra med en kopia av brevet till mottagaren, i brevet var en tenta som inte fick komma fram för sent.
Det visade sig senare att brevet hade kommit fram,men hur ska man veta det utan spårning - det var ju meningen med att skicka brevet som rek, att jag kan spåra att den kommer fram.
Posten anser dock att jag ingen rätt för ersättning av mina kostnader, de ersätter bara när en försändelse försvinner.
Det finns alltså ingen som helst garanti att spårningen fungerar, nedan är svaret från deras kundombudsman:
Hej!

Tack för din e-post. Jag beklagar att ditt brev inte kunde spåras till fullo på vår hemsida.

Vi ersätter saknade och skadade rekommenderade brev, men inte indirekta skador. Vill du läsa mer om det så finner du våra villkor på www.posten.se

Om du meddelar mig din adress så skickar jag gärna ett häfte frimärken till dig.

Med vänlig hälsning
xxx

Worst Ever!!!

I will never ever use Posten to send or receive a package, they messed up every time, i thought that it was a joke the 4th time when a parcel send to Greece ended up delivered in Australia!!!!
I've sent and received things unsuccsesfully to and from:
Malta, Greece, Spain,Romania and even Sweden.

Snabb leverans och hantering MEN

Men jag fick vänta runt 35 minuter för att hämta ut ett paket från ICA Maxi. Personlen tänkte mer på kunderna som spelade lotto än att lämna ut paket. Annars var allting bra.

Is Posten your company?

Claim this company Learn more

Is this your company?

Claim this company

Posten Details

About this company

Posten är Sveriges största leverantör av brev- och pakettjänster. Många tjänster nås via www.posten.se.

Visit Posten

Category

Trustpilot's Commitment

Trustpilot Subscriber

No companies can delete or otherwise censor reviews.