Rask Cykler reviews

Rask Cykler reviews

8.5

Super kommunikation og service

Købte en Cultima-cykle til en god pris, som stod klargjort da jeg kom og ville prøve den. Fik god rådgivning og ekstra udstyr monteret på stedet. Kan anbefales!

Really good

They were really good when I went there to buy a new mountain bike. Also went to an evening they had where I learned how to take care of my bike.

Højt kvalificeret rådgivning om MTB

Jeg fik en rigtig fin vejledning og gode råd, da jeg blot spurgte til et tilbud de havde. Oplevede at "tid" ikke havde nogen betydning, i forhold til at give en dybtgående introduktion til fordele og ulemper.
Endte naturligvis med at købe MTB der ;-)

perfekt

de varmeste anbefalinger

Super service og faglig rådgivning ...

Rask Cykler fulgte op på min bestilling inden for en time ( på en lørdag) , at cyklen ikke var på lager men man ville telefonisk vende tilbage med et leveringstidspunkt, det skete så kommende hverdag ..service har hele vej igennem været super og imødekommende. og man var tilknyttet samme person hele vejen igennem. Så man følete at man var i trygge hænder.

Super god service

Havde tilmeldt mig et skruekursus og blev nødt til at aflyse. Rask-Cykler annullerede min ordre og pengene var retur på min konto dagen efter.

Helt igennem kanon service.

Bestilte om fredagen og fik min nye lækre MTB om mandagen i tip top stand.
Kan varmt anbefale Rask Cykler og handler der helt sikkert næste gang der skal opgraderes

Betjening, vejledning, butik mm - alt kører upåklageligt.

Træls oplevelse med god slutning...

Jeg skulle for et par måneder siden have lavet min MTB og sendte den ned til Rask Cykler.
Cyklen skulle have forskifteren justeret samt et nyt sæt bremseklodser bag til.
Jeg valgte selvfølgelig de dyre bremser, fordi det bare skulle være i orden. Under reparationen ringer de og siger at baghjulet skal skiftes og jeg nok skal regne med 600 kr i ekstra omkostninger.... Ikke hvad jeg havde regnet med, men går udfra at de ved bedst.
Da jeg kommer for at hente den har de konkluderet at det ikke var nødvendigt alligevel. Fint, jeg slipper for en større regning.
Men nu larmer min bagbremse ekstremt meget og justeringen virker kun i en kort periode... Derfor beder jeg dem om at rette op på det. Da den så skal hentes præsentere de så en regning på 200 kr, det vil jeg ganske enkelt ikke betale og forklare at dem hvorfor, de undskylder og smider regningen ud.
For en uge siden finder jeg ud af at baghjulet måske alligevel skal skiftes, eller et nyt nav til.
Jeg forhører mig hos mekanikeren og han konkludere hurtigt at det ikke kan betale sig at skifte hjulnarvet fordi det vil blive ædt op af arbejdstimer. Han skyder på at det vil koste 8-900 kr.
Fint siger jeg så, hvis det er billigere at skifte hele hjulet, så gør vi det.
I dag bliver jeg så præsenteret for en regning på 1100 kr for et nyt hjul...!
Jeg var målløs og spurgte til hvordan det kunne gå til, hvortil han svare at det ved han ikke det er en anden der har lavet den...
Mange vil sikkert sige at jeg skulle have spurgt efter en pris, men når mekanikeren siger at det er billigere at skifte hjulet, så går jeg da stærkt ud fra at det er billigere...!
Jeg er dybt frustreret og langt fra tilfreds med situationen, men hvad skal man stille op??
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
UPDATE

Jeg har sidenhen været i kontakt med en medarbejder fra Rask Cykler, hvor vi havde en god og konstruktiv dialog. Vi fik vendt situationen og jeg er godt tilfreds med at vi nu har fundet en løsning på denne trælse oplevelse.
Rask Cykler

Reply from Rask Cykler

Hej Rasmus,det er jeg da træt af,at det er sket.Vil du ikke ringe mig op så får jeg løst det med dig Tlf 86130555

Peter

God og hurtig service

Bestilling online, kort samtale med medarbejder, der var hjælpsom. Modtog ordren dagen efter.

Hvis bare alle online butikker fungerede sådan!

Altid de rigtige råd og produkter :-)

Super betjening

Super pris, god service og hurtig levering

Jeg fik min mtb 25% billigere end markedsprisen. Ingen andre i landet kunne hamle op med det tilbud. Nem bestilling og betaling på nettet, og cyklen kom allerede 2 dage senere. De vigtigste papirer kom med brevpost dagen efter. Der var styr på det hele, og cyklen var pakket rigtig pænt ind.

God service og en fin oplevelse.

Her handler jeg igen!

Bestilte en cykel via deres hjemmeside, blev ringet op 2 timer senere for at få aftalt ønsket leveringstidspunkt, detaljer om diverse indstillinger ved klargøring.
Email ved afsendelse, modtagelse som aftalt, faktura og servicebog med posten.
Alt som aftalt!

super professionel service

De ved helt sikkert hvad de har med at gøre. Giver mange gode råd på har sjælen med på arbejde. Ikke sælgertypen hvilket er herligt

god service

Hurtig levering og en god pris.

Fint produkt og fin service

Har købt en Cultima cykel hos Rask. Oplevede god vejledning og service ifb med valg af cykel, bestilling og aflevering. Ved afhentning blev cyklen fin-justeret til min højde-drøjde, og jeg kørte glad derfra. En fin cykel og en fin behandling.

Sælger ikke cykler efter kundens behov

Hvis jeg skal starte med det positive først. Jeg har købt en cykel som cykler fantastisk, når den ikke skal have skiftet dele ud eller står på værksted.

Så det negative:
Jeg købte en Cube-cykel dec. 2011 til 6600kr inkl. ekstraudstyr. I salgsforløbet var jeg skeptisk omkring de profilløse dæk, men sælgeren (Michael) forsikrede mig om at det var de bedste på markedet, men at alle dæk jo kunne punktere. Det viser sig at jeg skulle få 5-6 punkteringer i de første 6mdr herefter. 4 punkteringer de første 2 måneder. Da jeg mente fra d. 3. punktering, at det var for mange og at de har solgt en cykel med uegnede dæk til kørsel i århus, fik jeg den ene undskyldning efter den anden. Vejene bliver ikke holdt rene nok. Jeg skal pumpe mine dæk HVER dag (ikke efter behov). Jeg oplevede en stor arrogance når jeg betvivlede de forudsætninger de havde solgt cyklen på.

Yderligere blev jeg ikke forberedt nok af sælger om hvad jeg kan forvente af vedligehold af cyklen. Jeg regnede heller ikke med at skifte bremseklodser efter 1 mdr. Men det er åbenbart fordi en ren fælg slider hårdt på bremseklodsen. Sådan kan jeg nævne flere eksempler på negative overaskelser, jeg ikke var forberedt på. Tilbagemeldingen er altid at det er min egen skyld.

Jeg er ikke typen der står og polerer min cykel hver eneste dag. Jeg gjorde klart ved mit køb, at det skulle være en brugs-cykel og at jeg ikke var cykelfanatiker. Men jeg har passet på cyklen bedre end nogen anden cykel jeg har ejet. Status er at jeg har brugt i omegnen af 5000kr på 1½ år på: 5-6 lapninger med nye slanger, nyt dæk, indlæg i dæk, ny kæde, ny cassette, ny klinge, 2 udskiftninger af alle bremseklodser samt 3 gange service. Og det er hvad jeg på stående fod lige kan huske - og bagbremsen anbefales nu også skiftet.

Desuden anbefaler de tyk smøringsolie som tiltrækker en masse skidt og det smadrede min klinge foran og cassetten bagpå. Men det skulle jeg bare have holdt bedre rent var meldingen.

De har solgt mig en cykel som ikke har egnet sig til mine behov. Men de har scoret kassen på mine værkstedsbesøg. Og en sviner af konkurrenten gik de ikke af vejen for i salgsforløbet.

Efter så mange negative erfaringer krævede jeg et tilbud sidste gang jeg var på værkstedet og skulle have foretaget dyre reperationer. Jeg fik på skrift at det maks ville koste 13-1400kr. Så fik jeg en regning på 1450kr. Jeg gad ikke brokke mig for 50kr men det er sq utilstedeligt synes jeg.
Og så gjorde jeg i samme omgang opmærksom på at gearskiftet ikke fungerede ordentligt foran - det er ikke lavet på trods af cyklen var til service og jeg til og med gjorde opmærksom på det. Så det lever jeg med nu, fordi jeg skal ikke lige ind og malkes for flere penge foreløbig.

Dårlig oplevelse på dårlig oplevelse.

________________________________________________________

UPDATE/SVAR
Hej Peter
Tak for det meget udførlige og grundige svar på min kritik om forløbet. Det værdsætter jeg.

Den Cube Racercykel jeg købte hos jer, solgte jeg efter 1-2 måneder, da jeg af forskellige årsager ikke kunne beholde den. Så hvis i mente at jeg vidste alt om mærket/cyklen fordi jeg engang har købt en racercykel, så har dette været en fejlagtig antagelse.

Jeg har ikke oplevet dine tilbagemeldinger som rolige. Det kan være du har været småstresset i forbindelse med en lang travlt arbejdsdag, eller mig som er overfølsom. Men det har primært været ifb med min frustration over gentagne værkstedsbesøg og din attitude om at det er min egen skyld, gang på gang.

Jeg har i mit liv ejet både nye og brugte cykler af forskellig kvalitet, og jeg har aldrig haft så mange punkteringer og problemer som med denne Cube. Og hvis du mener at vedligehold som løber op i 4-5000kr på 1½ år er normalt, så burde jeg have købt min cykel et andet sted. Og 4 punkteringer på 2 måneder, 5-6 på et halvt år kan simpelthen ikke forsvares. Det var først da jeg på eget initiativ valgt at få et kraftigere bagdæk samt indlæg i dækkene at punkteringerne stoppede. Det var noget i direkte mente var unødvendigt på salgstidspunktet. Og så får jeg efter 3-4 værkstedsbesøg en skarp kommentar om jeg SKAL pumpe cyklen hver dag (ellers er jeg selv ude om det) oven i hatten.

Mht. den regning så sagde jeg udtrykkeligt til jeres værkstedsmand at jeg ville have et tilbud, da det var mange ting som skulle ordnes og jeg ville undgå negative overraskelser. Og så skrev han 13-1400kr på værkstedskvitteringen. Det kan godt være han bare har betragtet det som et estimat. Jeg betragtede det som et skriftligt tilbud, som normalt er bindende.

Jeg bruger kun den mindste klinge, så jeg regner med at få fixet den fordeler næste gang den er på værksted.

Jeg havde brug for en cykel, der kunne fragte mig til og fra arbejde nogenlunde stabilt. Ikke en cykel som jeg skal tage kursus i at kunne vedligeholde.
Rask Cykler

Reply from Rask Cykler

Hej Michael.

Det glæder mig naturligvis at du er tilfreds med cyklens køreegenskaber. Cyklen - en Cube Sl Cross (tidligere Cube Sl Road)- er den cykeltype vi har solgt flest af gennem tiderne. 1008 stk. for at være helt specifik. Dette er selvfølgelig ikke en oplysning du kan bruge til noget, men jeg nævner det alligevel for at understrege , at vi kender cyklen særdeles godt, og anbefaler den varmt til alle, som nævner de behov som vi ved cyklen kan leve op til.

Cyklen anbefaler vi til alle som har et kørselsbehov, som ligger lidt ud over det gennemsnitlige. Fordi den er let, der kan monteres alle former for udstyr på den og den kan bruges hele året. I dit tilfælde vægtede vi også det forhold, at du kendte til mærket og udvendige gear, da du jo tidligere har købt en Cube racercykel hos os.

Vi er altid meget omhyggelige med at forklare om det nødvendige vedligehold af cykler med udvendige gear - særligt til kunder der ikke er vant til det. Derudover udleverer vi en udførlig vejledning i vedligehold sammen med cyklen.

Det slitage der har været på cyklen i de førløbne halvandet år - 2 x bremseklodser samt en kæde, krans og klinge, er der ikke noget usædvanligt i - det er normal slitage på en cykel der bruges hele året.

Vi anbefaler våd smøring i vinterhalvåret og tør smøring i sommerhalvåret. Ingen af smøremidlerne er tykke, men vådsmøringen samler ganske rigtigt mere skidt end den tørre, hvilket naturligt medfører, at man skal rengøre kæde og geardele oftere. Tørsmøringen er til gengæld helt utilstrækkelig i vinterhalvåret, da den ikke er særlig resistent ovefor vand og salt.

Din oplevelse af dækkene kommer lidt bag på mig. Schwalbe Kojak 700x35C er bestemt ikke punkterfri, men de har en 3 mm. gummikerne som gør, at man undgår "almindelige" punkteringer med småsten, små glassplinter osv. Men genstande med en længde på mere end 3 mm. vil naturligvis kunne trænge gennem dækket. Prøv med en Google-søgning og du vil opleve overvejende positiver anmeldelser. At pumpe sin cykel hver dag, ville nok være optimalt, men måske også en smule overdrevet. 1 gang om ugen burde kunne gøre det. Det er til gengæld vigtigt, for at undgå punkteringer.

Jeg er meget ked af, at du oplever mig som arrogant, når du giver din utilfredshed til kende. Jeg prøver virkelig at lytte og forklare på en ordentlig måde, at sliddele som kæde, krans og bremseklodser ikke er omfattet af en egentlig garanti, da de naturligt bliver slidt når man bruger dem. Er der tale om fabrikationsfejl er det naturligvis en anden sag.

At du har fået oplyst en maksimalpris på 1.400,- og så bliver bonnet for 1.450,- hører overhovedet ingen steder hjemme! Hvis det virkelig er tilfældet, har du min uforbeholdne undskyldning og får naturligvis de 50 kr. tilbage. Vi opererer normalt ikke med maksimalpriser, men med cirkapriser. Kan vi så se, når vi står med cyklen, at prisen vil afvige væsentligt fra den opgivne cirkapris, kontakter vi kunden inden vi udfører reparationen.

Den episode med forskifteren kan jeg ikke forklare, men hvis du specifikt har nævnt fejlen ved indlevering og den ikke er blevet rettet, skal du selvfølgelig ikke betale for det en gang til.

Vi afholder i efteråret nogle meget populære "skrueaftner", hvor vi gennemgår alt hvad man bør vide angående vedligehold af cykler. Vi viser hvordan man reaparerer og justerer bremser og gear, udskifter bremsklodser, kæde og krans, pulleyhjul, klinger osv. Altså alt man med fordel selv kan gøre. Du er meget velkommen til, uden beregning, at deltage i en af disse aftener.

Peter Lindby, indehaver.

ikke alt stemmeroverens

Flot butik og en nogenlunde vejledning skulle dog have købt en cykel med invendige gear da jeg cykler hele året. Efterfølgende finder jeg ud af at butikken tilbyder et gratis bikefit ved køb af cykel ikke noget der blev nævnt under købet. Det viste sig også at cyklen var sat op helt forkert. I handlen fik jeg forhandlet mig frem til bla lås og en rabat på 500,- hvilket blev cancelled da cyklen skulle finansieres ved spar. Rask oplyser at de har udgifter i den forbindlelse ikke noget spar kan bekræfte. Så alt ialt en lidt underlig oplevelse.

Manglende overensstemmelse mellem udvalg på webside og i butik

Efter at have studeret div. hjemmesider på cykler kørte jeg fra Randers til Århus en lørdag formiddag for at se Cube Elite Super HPC 26. Der var en fint udvalg i butikken men ikke den cykel jeeg havde udset mig.

Eftefølgende blev jeg informeret om,at man ikke førte hele udvalget i butikken. Fik gode svar på de spørgsmål jeg stillede omkring cyklen, men det ville være fint,hvis man kunne se på¨websiden hvilke cykler der er på lager.

Ved internethandel ville jeg nok forvente et noget andet prisniveau.

Rask Cykler Details

Rask Cykler. Nørregade 18-20, 8000 Århus C Tlf. 86130555 mail@rask-cykler.dk