Rcfun reviews

Rcfun reviews

7.6

Fantastisk service og yderst god rådgivning - Dette var den første handel af mange!

Lavet en bestilling hos RC Fun, som bestod at en række forskellig ting. Nogle fælge kunne desværre ikke fås hjem på nuværende tidspunkt, og fik derfor en opringning og efterfølgende en lang række med anbefalinger på relaterede vare + rådgivning omkring hvad var bedst. Det må siges at være yderst god service - Nu venter jeg bare i spænding på at alle tingene kommer en af de næste par dage ;-)

God service ved køb – Blandet oplevelse ved reklamation!

Udpræget god oplevelse af service både telefonisk og pr. mail ved køb og bestilling af varer (5 stjerner herfor).

Desværre har der været nogle problemer ved nogle af de forskellige købte varer, hvor kommunikationen har været noget mere træg.

Uden at gå i detaljen så er jeg endt op men en personlig opfattelse af, at en reklamation siddes overhørt med mindre man kontakter virksomheden gentagende gange. Jeg siger hermed ikke at dette er firmapolitikken, det er bare et mønster der har tegnet sig for mig de gange jeg har taget kontakt herom (1 stjerne herfor).

Har sendt mail med svar på nedenstående på den oplyste mail.

Hej Rasmus,

Tak for din anmeldelse på Trustpilot, beklager hvis du har oplevet en træg kommunikation ved reklamation.

Det er bestemt ikke firma politikken.

Jeg har lige søgt i vores mail og ordre systemer efter din ordre, men kan ikke finde nogen der matcher "Rasmus L H", kan du overtales til at sende en mail til "info@rcfun.dk" med dit ordrenummer, så vil jeg meget gerne kigge på hvad der kan være gået galt.

Michael Andersen

Super service og hurtig forsendelse!

Vi bestilte en julegave til knægten, og den var fremme på 2 hverdage. Tilmed fik vi hurtigt svar på et spørgsmål i forbindelse med ordren, samt en lille ekstra gave med.

Kan ikke være mere perfekt, vi kommer helt sikkert igen ;-)

De opfylder ikke deres garantiforpligtigelser

Vi købte en fjernstyret bil hos RCfun, og kort tid efter virkede motoren ikke, hvilket vi naturligvis reklamerede og sendte bilen retur.

Svaret fra RCfun var at man ikke ville dække reparationen, da man tilsyneladende kunne konstatere at motoren var fyldt med snavs (hvilket de belejligt fandt ud af EFTER at de havde haft motoren sendt ind til producenten). I manualen står der ganske rigtigt at man skal rengøre bilen efter 10 opladninger, men på daværende tidspunkt havde bilen ikke kørt så meget, og den har udelukkende kørt i tørvejr. Bilen kunne returneres til os efter at vi havde betalt hhv. fragt + reparationstime.

Bilen kom retur og virkede umiddelbart som den skulle, men efter ca. 2 opladninger havde vi nøjagtigt samme problem igen. Dette reklamerede vi også, men fik blot besked på at garantien jo ikke dækkede misligholdelse, og at vi i øvrigt var yderst velkomne til at købe en ny motor hvis vi havde lyst (som om).

Vi vil på det kraftigste fraråde andre at benytte RCfun, og vi overvejer i øjeblikket om vi kan sende sagen videre til forbrugerklagenævnet.

Hej Henrik,

Naturligvis opfylder vi vores garanti-forpligtelser.

Men: Ligesom garantien på en almindelig bil sandsynligvis vil ryge hvis man kører på en måde så motoren sætter sig, fordi den er stoppet med sand, så gælder der naturligvis det samme ved fjernstyrede biler.

Vi bestrider ikke at bilen eventuelt kun har kørt i tørvejr.

Du sendte bilen ind som en garantisag, da motoren efter et stykke tid ikke virkede.
Vi sendte derfor motoren til producenten, da det jo er producenten der stiller garantien. Vi fik efter et par uger motoren tilbage fra producenten med besked om at den ikke var dækket af garantien.

Vi tog derefter telefonisk kontakt til dig hvor vi videregav beskeden, og anbefalede at du købte en ny motor, og at vi evt. kunne finde ud af lidt rabat på den.

Du ville ikke betale for en ny motor, men ville have en bil tilbage der kunne køre.

Vi rensede derfor den eksisterende motor, og jeg må indrømme at jeg aldrig har set så meget skidt inde i en motor. Men efter rensning og spray med kontaktrens kunne motoren køre igen.

Når man har kørt motoren mens motoren var fyldt med sand og skidt i indtil den sætter sig, vil motoren naturligvis aldrig blive som ny igen. Der vil være kommet ridser på overfladerne og den vil være mere skrøbelig.

Du har så efterfølgende skrevet at en af dine venner har målt på bilen, og at den ikke var beskidt, hverken da den blev sendt ind, eller nu. Her vil jeg påpege at der ingen måde er at måle om en motor er beskidt – der skal man have motoren af og rense den, hvilket i tydeligvis ikke har haft.

Vi er naturligvis kede af at du ikke føler at vi har overholdt garantien, men du er velkommen til at klage til forbrugerklagenævnet. Vi har i de år vi har drevet forretning ikke prøvet at have en sag hos dem, men da jeg er sikker på at de er objektive vil det da være rart at få bekræftet at en motor der er proppet med skidt ikke er dækket af garantien.

Kan vi forvente at du retter karakteren herinde hvis du sender sagen videre og taber den. Vi følger med glæde deres afgørelse.

Super professionelt firma med et stort hjerte!

Jeg skrev til Rcfun, da jeg ville overraske min mand med at få istandsat en båd, som han arvede for mange år siden, da hans bror døde alt for tidligt! Båden havde ikke virket i 22 år, og var gemt væk på loftet!

Jeg fik hurtigt svar fra Rcfun, og de ville selvfølgelig gerne kigge på den!

Jeg fik båden tilbage inden jul -perfekt istandsat med flere opgraderinger!

Kommunikationen med Rcfun var suoer hele vejen igennem! Vigtig er det selvfølgelig også, at prisen var mere end rimelig!

Tak til jer fordi I hjalp med at "redde" båden! Det var uden tvivl den bedste gave min mand kunne få!

MAXAM R10 Buggi på 4s lipo

Super maskine der droslet ned fra leverandøren, der med følger 2s lipo, men den sluger altså 4s lipo.

Meget venlige og service mindet

Jeg har fået specielle dele skaffet hjem, imellem tiden måtte jeg gerne låne fra en butiks model for at komme ud og sejle!

At en mail ikke er blevet besvaret, kan klares med at skrive en ny. Tonen er i den grad positiv, hver gang..!

Ingen vare + ingen kontakt = rcfun.dk

Jeg har bestilt en vare, som efter hvad jeg kan regne ud skulle være kommet. Jeg har betalt, fået ordrenummer osv. Nu mangler jeg bare det jeg har betalt for. Jeg har prøvet at kontakte per mail, for det opfordrer Rcfun til at man gør, med den kække efterbemærkning: Vi svarer!
Men det gør de bare ikke, så jeg har prøvet at ringe. Telefonen ringer og der er forskellige stemmer der siger jeg skal vente og vente. Mit liv er for kort til Rcfun.

Hej HP Sandbech Clausen,

Tak for din mail, og for din anmeldelse, kan godt forstå din frustration.

Beklager du ikke har fået svar på din mail, på grund af en menneskelig fejl var den blevet markeret som besvaret. Vi arbejder på et nyt mailsystem så den slags ikke kan ske, men nu får du svar herinde i stedet.

Den 24/4 har vi sendt dig en mail med besked om at varen er i restordre, og at vi forventer den på lager igen 10/5, og at du kan vælge at slette din bestilling blot ved at besvare mailen samt at vi sender varen når den kommer på lager, hvis vi ikke hører andet. Pengene bliver naturligvis ikke trukket før vi afsender varen.

Jeg ikke forstå din udmelding om at du skal vente og vente på telefonen, den længste ventetid vi har haft den seneste måned er under tre minutter. Hvis man ringer til kundeservice andre steder er jeg overbevist om at der ofte er længere ventetid.

Hvis du ikke ønsker at vente er du meget velkommen til at skrive eller ringe til os,så sletter vi din ordre.

Michael Andersen

Forkert beskrivelse på hjemmesiden! Fik dog svar her på TP!

Bestilte for nogle dage siden en reservedel, et spurgear til min HPI Savage! På hjemmesiden er det tydeligt beskrevet som et "heavy duty steel spur gear" - Men det der kom til mig var af plastik! - Sendte efterfølgende en venlig klage via mail, og har intet hørt fra rcfun. - Det var først da jeg oprindeligt tildelte rcfun 1 stjerne her på TP at jeg hørte fra dem, min mail var åbenbart ikke nået frem.

Men de gode sider ved min handel var : hurtig levering, god indpakning.

Dårlig service, intet svar på mail.

Bestilte en vare, men har nu 5 dage efter ikke modtaget den. Jeg skrev en mail og spurgte hvor den blev af, men har ikke fået svar på den endnu.

Stadige ikke hørt fra rcfun, stadige ingen helicopter i mine hænder.!

Bestilte en helicopter herinde d. 8-7-11 og fik at vide at det var en restordre d. 11-7-11 over mailen..

inden på rcfun under ordre status, kan man så se at de skriver at den kommer medio august.. hmm.. som jeg nu kan se er det idag d. 21-9-11 og stadig ingen helicopter... faktisk har skrevet en mail til dem d. 6-9-11.. men intet hørt retur.. så indtil videre.. startede det godt, fik hurtig valgt hvad jeg ville have, men så gik den heller ik længere..

så rcfun,, savner stadige og høre fra jer.. faktisk ser jeg selv at ordre er annulleret, grundet disse omstændigheder..!
service har der ik været noget af,, så svær og bedømme..

købte en powercat båd

gik ind på nettet den 28.6.11 og fandt en båd der hed powercat ved rc fun og tænkte den måtte jeg bare have så jeg tog mit kort frem og bestillte den. og den 30.6.2011 fik jeg en sms fra gls pakke service at jeg kunne afhente min pakke ved blockbuster.så da jeg fik fri fra arbejde skynde jeg mig ind efter pakken og kørte så hjem bagefter og var glad som et lille barn da jeg kom ind af døren og fik pakket den op så den røde båd så tog jeg den røde powercat båd ud og ville kigge hvad jeg havde købt og inde i mit nye båd skrog var der ikke en bydt den var bare helt tom der var ingen ting i båden ikke en gang et hul til skruge eller noget. så jeg ringede til rcfun og sagde at jeg havde fået en båd som ikke kunne bruges til noget og han spurgte om jeg ville have mine penge igen eller en anden båd. så sagde jeg at jeg ville gerne have en anden en. så kiggede han lige på lageret og fandt ud af at der var problemer med de to andre han også havde på lager den ene manglede motor og vand køling og fartregulator og den anden båd han havde manglede bare vandkøling. så sagde han at jeg kunne bare få begge både og så det takkede jeg ja til det også sagde de derover at de ville skaffe vandkøling til mine både også ville de kontakte mig når de havde fået fat i dem. så jeg ventede på at den nye pakke kom med posten og den kom så med post danmark den 4.7.2011 så ventede jeg på at de skulle ringe og sige de havde dele til mig men hørte ikke noget så sende to mails til dem og hørte ikke igen så ringede jeg til rcfun og spurgte dem hvad de havde fundet ud af men han sagde derinde at den var udgået og at det var svært at skaffe dele til båden fordig at den var udgået og at den kom fra den anden side af jorden men han ville gøre alt for at skaffe det til mig og han sagde at de havde snakket med en i usa som også var forhandler af de både også. så jeg ventede en uge også skrev jeg en mail igen og hørte ikke noget så tænkte jeg at jeg ville ringe og spørge om de havde fundet ud af noget og han sagde så at de havde kigget på det med de dele med at de ikke kunne finde noget lige pt til den båd sagde han. så jeg sagde at jeg skulle til københavn den 22.7.2011 og at jeg ville komme op til frederikssund med båden og gerne ville have mine penge tilbage fordig at de ikke var til at skaffe dele til og han sagde det var oki jeg kunne bare komme forbi men det skulle være på hans hjemme adresse så vi tog op til ham den 22.7.2011 og afleverede båden og han sagde at han ville sende penge til min konto også da vi kom hjem søndag den 24.7.2011 skrev jeg til ham hvornår jeg kunne havde de penge på min konto også spurgte jeg hvad han skulle havde for et båd skrog uden nogen el dele i så jeg kunne bygge min egen båd op. men har ikke fået tilbage svar på min mail endnu så håber at jeg hører fra dem og at jeg får min penge og måske at vi kan finde en løsning oven på alt det her med at jeg måske kan købe en af de både billig nu når jeg har brugt så meget tid på at maile og kører derop med den. at vi så kan finde en løsning med nogen af penge tilbage og et båd skrog. så jeg kan købe nogen andre motor dele fra en anden båd og sætte i og bygge min egen. men ellers syns jeg service er god ved rcfun men ikke for godt med de mails og tilbage svar. men vil stadig gerne handle med dem frem over ville bare dele det her med jer andre så i lige får tjekket jers legetøj.

men ellers meget tilfreds med båden og det men dur bare ikke når jeg ikke kan få dem ud og sejle øv.

men rcfun i skal ikke tage den her mail for noget negativ

En ven i nøden! Hamrende go' service!

Jeg skulle bruge et stykke specielt RC-legetøj som RCfun var de eneste der umiddelbart havde. Problemet var at klokken var lidt over to, og jeg skulle bruge den den efterfølgende dag som gave! Jeg ringede til firmaet og fik fat i 'Michael', og han fortalte at både GLS og Post Danmark allerede havde været der og afhentet pakker - men han personligt nok skulle sørge for at den kom afsted, hvis jeg kørte ordren igennem.

Her til morgen kom posten forbi med kassen - og alt er i den skønneste orden! Det er dælme go' service - tak for det, RCfun!

Fine varer og hurtig levering

Super god side, hvis man står og skal købe noget legetøj til niecen eller hvem det nu kunne være.

Levering er billig og faktisk gratis for køb over 300 kr.

Derudover får man sine varer efter bare 2 dage.

Ingen klagepunkter.

Ikke så ringe endda

Havde en dårlig oplevelse, men firmaet er ærligt og vil tilsyneladende løse problemet nu, så blev en god købsoplevelse.

DYRT!

Jeg sad for et par uger siden og var ved at købe "art-tech cessna 182 brushless 2,4ghz" online hos rc-fun.dk... Det slog mig at jeg lige ville prøve at søge nettet lidt mere for andre firmaer/priser. Da jeg ikke har nogen interesser i det andet firma jeg fandt, vil jeg ikke nævne navn her- blot nævne at den findes til 1149,- (fast pris) andet steds.

Hej Nikolaj,

Tak for din anmeldelse.

Jeg forstår dog ikke at du rater os til to stjerner fordi du mener vi er dyrere på et produkt end en anden butik - dette fortæller vel ikke noget om vores generelle service.

Jeg har fundet den side der har den til den pris du har skrevet, og jeg kan fortælle at vi så til gengæld har 4 stk. genopladelige batterier på 2700 mAh til 79 kr, hvor "de" har 4 stk. på 2300 mAh til 125 kr. - dvs. 17% mere kraft men 37% billigere - dette burde vel så give os 5 stjerner?

Derudover har vi gratis fragt ved ordrer over 300 kr, der skal du ofte lægge 70 kr. på hos andre butikker.

Min pointe er bare at man ikke kan være billigst på alt, en butik kan få et produkt hjem når dollarkursen er lav og et andet produkt hjem når dollarkursen er høj, ligesom der kan være forskel på de aftaler man forhandler med producenten.

RCfun.dk

Retunering af vare, og manglende svar på mail

Jeg købte en Silverlit Stingray 3D til en julegave, den nåede at flyve samme aften, og fald så fra hinanden og var til sidst ubrugelig. Jeg ved at det er noget billig kinesisk skrammel, men mere end 1 aften skulle det gerne holde.
Jeg forsøgte at sende den retur, den kom bare tilbage, med besked om at modtager ikke havde afhentet den.
Jeg sender så en mail, den lader de bare være med at svare på, så købet må sættes på tabskontoen.
Palle Hytting

Hej Palle..

Beklager rigtig meget din historie og anmeldelse..

Vi har beklageligvis haft en fejl i vores server siden Jul, der
bevirkede at vores telefonsystem og mailsystem har været gået ned.
Dette har resulteret i gennemgang af 1400 mails, som først er landet
hos os i i Fredags..
Vi beklager på det dybeste..
Vores telefonsytem er desværre stadig ikke i orden endnu.. Men det
forventes snarest at være igeng igen..

Er ked af at høre om din flyvemaskíne.. Forstår ikke hvad der sket.
Men hvis du sender den retur skal jeg personligt tage mig af det.. For
vores filosofi er Glade kunder, og det vil vi gerne fortsætte med..
Jeg lover dig en løsning der kan få smilet tilbage hos dig..
Vedlæg kopi af faktura eller andet med ordrenummeret.. Så kan vi
behandle sagen med det samme..

Beklager det besvær situationen har givet, men da vi ikke selv var
herre over det, er det desværre det eneste vi kan gøre..

Der kan stadig være enkelte fejl at spore på hjemmesiden ligeså..
Disse problemer løses så hurtigt vi kan..

Med venlig hilsen..
Kasper Vingård.
Rcfun.dk

---------------------------------------------------

Svar

Tak for dit svar, men jeg kan desværre ikke sende flyvemaskinen tilbage da jeg har smidt den ud. Jeg hørte ikke noget fra nogen så den røg i containeren. Det er så min egen skyld og jeg har fået luft og et svar, det er fint, men ellers mange tak for svaret.
Mvh Palle Hytting

Manglene oplader

ca 24 Januar 2001 Har købt en monster truck (til julegave)af rcfun,modtog bilen d 17 dec,der manglede en oplader,mailer til rcfun samme dag og gør opmærksom på problemet,rcfun svare næste hverdag at de ville sende mig en, men så sker der ikke mere, har gentagne gange ringet og mailet uden svar, det er idag over en måned siden jeg modtog bilen
Den 26 januar har jeg omsider fået kontakt til rcfun,de havde bøvl med mail mm. De lovede endnu engang at sende mig en oplader, idag d 22 februar har jeg ikke fået nogen
Jakob

Hej Jakob.

Tak for din mail.

Vi er skiftet mail-platform og vi fandt i aftes ud af at størstedelen
af de mails der er sendt til os siden jul aldrig er kommet frem.

Vi er ved at fremskaffe mailsene nu, så det kan godt være du får svar
på dine tidligere henvendelser (hvis der er en af de andre der svarer,
og de ikke ser at du har fået svar på denne).

Det var tilfældigvis mig, der aftalte med dig at du fik en oplader
uden beregning (selvom den faktisk ikke er med i pakken til denne
bil), og jeg ved derfor at den blev afsendt herfra samme dag.

At du ikke har fået den er naturligvis beklageligt, men der forsvinder
desværre en gang i mellem pakker hos Post Danmark.

Hvis du svarer denne mail med den adresse du ønsker den sendt til
eftersender vi en lader mere til dig.

RCfun.dk

Svar:
Hej Michael

Det lyder godt
Vil lige sige at dengang jeg købte bilen stod der at den var klar til brug,dvs at der fulgte oplader med, men skidt nu med det.

Min adresse er
Jakob Nielsen

Næsten lige så godt som pakkepost

Pakkepost leverer til døren. Denne pakke skulle hentes på en nærliggende benzinstation. Hurtig levering. Fik en sms og en mail om afhentningstidspunkt. Alt ok.

Rcfun.dk - Grøn af misundelse ?

30 dages fortrydelsesret

Vi giver dig 14 dages ekstra fortrydelsesret.

Bedste service

Vi ved at Internethandel er baseret på tillid. Derfor er det vigtigt for os at have den bedste service.

Gratis fragt over 300 KR

Vi leverer drengedrømmen GRATIS hvis du bestiller for over 300 kr.

Stort udvalg

Hos os får du Danmarks bedste produkter og service. Leder du efter efter en butik, der sælger fede og sjove hobbyprodukter, behøver du ikke lede videre. Du har fundet den bedste. Stort udvalg af fjernstyrede helikoptere, biler, både og tilbehør. På webshoppen kommer der konstant nye varer til, som henvender sig til de små og de helt store børn. Rcfun.dk er derfor altid et besøg værd. Skulle der mod forventning ske en "svipser", så kontakt os og vi finder en løsning.

Visit Rcfun

Kontakt os