Rejsekort reviews

Rejsekort reviews

Very low
1.1

Bestilling, levering og support = 1 stjerne

Efter at have ventet i over en måned på at de afsendte mit rejsekort har jeg nu ventet over endnu en måned på at modtage det. Har derfor afsendt support-email to gange med 2 ugers mellemrum uden svar. Ingen supporttelefon. De har hævet pengene for kortet.

Rejsekort 20% more for a trip than the klippekort

Using klippekort, Naestved to CPH airport is 97 dkk.
With the rejsekort, the same trip is 118 dkk.
What a ripoff!!!

Betjening uforståelig for check ind af flere passagerer

Jeg har set beskrivelsen af betjening for indtastning af flere passagerer på hjemmesiden og også fået den vist af en togbetjent. Når jeg skal bruge det 1 måned senere er kan jeg ikke huske det, og absolut ikke gætte det, da betjeningen ikke er intuitiv. Betjeningen er Ikke beskrevet på standeren. EN OMMER!!!

Rabattrin opdaterer ikke

Jeg har nu været på rabattrin 3 i over en måned på trods af, at jeg har foretaget 70+ rejser siden at jeg tog rejsekortet i brug 1/3 i år.

Som studerende har jeg ikke råd til at blive ved at gå og vente på, at jeg kommer op på højeste rabattrin. Jeg kontaktede kundeservice pr. telefon for cirka 3 uger siden, hvor der blev oprettet en sag, som jeg ville høre nærmere omkring inden for en uge. Sagen drejede sig om min "skæringsdato", hvor min rabat bliver opdateret i forhold til det antal rejser, jeg har foretaget den sidste måned. Det kunne kundeservice åbenbart ikke selv gå ind og se. Jeg har stadig ikke hørt noget. Jeg har desuden heller ikke hørt noget på den henvendelse, jeg sendte pr. mail også for 3 uger siden.

Det er simpelthen for DÅRLIGT.

Man glemmer at checke ud.

Man glemmer at checke ud.

- Indfør dog et tidsbaseret system, hvor man KUN checker ind også vare ens check'in fx 1 time/2timer eller 3 timer. Evt via Smartphone eller flere indtjeknings muligheder, så svært er det altså ikke...

Bøvlet og dyrt

Jeg bruger sjældent offentlig transport (cykler). Jeg plejer dog altid at have et klippekort i tasken, til de få gange jeg skal køre i bus/tog. Med rejsekortet kan jeg ikke umiddelbart tage på ikke-planlagte rejser med offentlig transport, idet man ikke lige kan tanke kortet op lige inden man skal køre i bus, idet det kan tage flere dage før pengene er registrerede.

For at have penge på kortet til spontane ture i bus/tog, er jeg derfor nød til at tanke op i god tid, for derefter at foretage en 'nul-rejse' for at undgå at optankningen bliver annulleret. Så har jeg penge på kortet hvis jeg skulle for brug for det.

Det ville forbedre rejsekortet væsentligt hvis man kunne undgå 'nul-rejse'-delen af optankningsprocessen. Altså, hvis optankning alene foregik ved, at man overførte penge til rejsekortet og så var det det. Det andet er godt nok for bøvlet. Det må være muligt at lave et system hvor pengene er på kortet: 1) straks når man har tanket op, 2) uden man behøver at foretage en rejse eller 'nul-rejse' indenfor 7 dage.

En anden ting: Med et klippekort kan jeg køre ud og hjem på det samme klip, blot jeg stiger på bussen hjem inden der er gået en time fra jeg klippede kortet. Med rejsekortet skal hele rejsen være afslutte indenfor en time, ellers ender jeg med at betale for to rejser. Dermed er mange af mine busture blevet dobbelt så dyre som de var før.

Man bliver "snydt" på længere rejser

Man bliver snydt på længere rejser - på over 3-zoner. Med et klipperkort, hvor du klipper 5-6 zoner, får du 2-2:15 timer, hvor du i princippet kan nå "frem og tilbage" på samme "billet" til 30 kr. - men med et rejsekort SKAL du være tilbage inden 30 min - ellers bliver du faktureret 30 kr. mere og du ender med at betale 60 kr. for en tur du NORMALT betaler 30. kr. for!..

jeg er glad for mit rejsekort

Jeg kan kun sige jeg er meget glad for mit rejsekort jeg har kun rendt ind i et problem en gang og det blev hurtigt løst med et opkald til rejsekortet.

Jeg anbefaler rejsekortet til alle jeg kender og til de kunder der køber en kontant billet i min bus ( jeg er buschauffør)
Det skal ikke misforstås sådan at jeg ikke selv bruger rejsekort for jeg bruger det meget, når jeg tager s-tog, metro og regionaltog/kystbanen og jeg har kun haft positive oplevelser med det, jeg kan ikke forstå at folk ikke er ok men et nyt billetsystem ( nå jo så er det ikke så nemt at snyde ) men ny it teknologi mobiler og andet hejs er ok, men en ny billetsystem istedet for et der så tussegammelt at man ikke laver maskinerne mere nej det er farligt come on folkens helt ærligt

Det er det nemmeste i verden

Hvis bare de forskellige aktører kunne enes om et fælles zonesystem ville det være perfekt.

Har endnu ikke haft nogle problemer

Dog synes jeg, at de er aaaalt for langsomme til at trække pengene, når man tanker op - uanset om det sker automatisk eller man gør det manuelt. Der kan nogle gange gå op til en uge, før pengene bliver trukket, hvilket jeg ikke synes er okay.
Overordnet synes jeg ikke, at det er så fantastiske et system - men det er okay, og med mit rejsebehov sparer jeg penge i forhold til klippekortene.

Sender regninger uden dokumentation

Jeg modtog en faktura på 300 fra rejsekortet.

De påstår at de har sat penge ind på mit rejsekort, men har ikke kunne hæve det på mit Dankort.

Dette er måske rigtigt og dette er måske forkert. Så jeg bad om at få dokumentation på dette. De har nægtet at sende dokumentation men har spæret mit rejsekort og truer nu inkasso.

Sådan en gang bras

Hellere klippekort selvom det er dobbelt så dyrt når man kun skal bruge 1 zone rejsekortet virker ikke og der er ikke styr på en ski og der er veeentetiid der er laang
Nu har vi prøvet 2 gange til sønnen der skal bruge det fra og til skole og nogen gange virker det andre gange ikke eller også er det bussernes scanner der ikke virker så han må gå hjem selvom han kan vise sit rejsekort vil chaufføren ikke have ham med så han må have penge med hverdag som en back up til rejsekortet, og man skal vente 2-3 uger på at få sine penge hvergang det bliver spærret sådan noget rod niks lets go back to gode gamle klippekort

Pinligt

Var 'first mover' på rejsekortet. Nu er kortet spærret og jeg sendt til inkasso... Hverken Rejsekortet eller DSB har informeret mig inden det kom så vidt - og kan iøvrigt ikke fortælle hvorfor!! En sms eller et opkald ville have gjort underværker!
Har netop pumpet cyklen og købt et gammeldags klippekort som back-up. Flot!

Tortur fra ende til anden!!!

Der er ingen funktioner på hjemmesiden, som faktisk virker. Hele tiden går siden ned og når man skal bruge mobilen er det endnu værre!! Betalinger er for besværlige - Pinligt!!!

Forældet bras

Rejsekortet er endnu et af de systemer der var så længe om at blive færdigt, at det var forældet før det blev sat i drift.
Det er helt galt at man ikke ved hvad en rejse koster før man tager afsted, og at der kan gå ret lang tid før man kan se sine rejser.
Man skal selv holde øje med om der sker fejl, selvom de ved at der er fejl på udstyret.
Det tager lang tid at overføre penge til systemet - forestil dig, at du tager ned på benzintanken for at fylde op, og du så først kan få benzinen engang i morgen - sådan er det med rejsekortet.
Systemet er ikke venligt indrette overfor turister og udenlandsdanskere, og man kan ikke engang købe et kort i lufthavnen ..!
Systemet udsteder dummebøder når folk glemmer at checke ud - selvom det er en åbenbar usability fejl.
Systemet burde skrottes - selv de klippekort man havde før var bedre.

Det må være udtænkt før internettet slog igennem

Jeg logger ind for at ændre mit abonnement kort fra Ung til Voksen. Det kan jeg åbenbart ikke på hjemmesiden, men kun i rejsekortautomater på togstationer. Jeg tager bussen til daglig... Hvorfor skal jeg gå hen til en togstation for at ændre indstillingerne på mit elektroniske rejsekort, når jeg kan bestille film, musik og endda mad på nettet uden at bevæge med ud af min dør?

Definitionen af katastrofe

Der skal meget til for at jeg gider at komme med anmeldelser og denne her bliver heller ikke særlig lang: Rejsekortet er med alle definitioner den værste implementering af en god idé jeg nogensinde har set - og jeg har set meget skrammel. Utroligt at det kan lade sig gøre at der er politisk opbakning til dette elendige billet system.

Problems all the way

The fact that you have to wait more than a day in order for your top up to appear in your card is just ridiculous. Take the Oyster system in London for example, the top up shows up straight away !!! At least fix that flaw by putting more top up machines on key locations in CPH not just on metro and train stations !
Second thing - got billed 50 dkk for checking my ballance while I was checked in ???

I have always had bad experience with the system. It is full of bugs and frankly, I would rather see it removed.

Kan det gøres ringere? (kunne man give 0 stjerner fik de det)

Rejsekort.dk er simpelthen det ringeste produkt der findes på nettet. Og så har min bedømmelse intet med brug af kortet at gøre, for jeg fik ikke et!
For nylig forsøgte jeg at bestille et kort via nettet. Det gik helt fint indtil jeg kom til linjen "by:" Der gik systemet i sort.
Forsøgte forfra, med samme resultat. Nu kunne det også være problemer med internet-forbindelsen, så jeg lukkede ned og ventede en time inden jeg prøvede igen. Denne gang virkede by-angivelsen, og jeg kørte resten af oplysningerne ind i de rette felter. MEN....
Mit valgte brugernavn var optaget (1. hvorfor kører oprettelsen videre istedet for straks at meddele dette? 2. hvad skal man egentlig med et brugernavn når man også skal opgive et cprnr? 3. hvad skal de egentlig med cprnr - det er et billetkort, ikke adgang til forsvarskommandoen jeg ville købe) Nå, men jeg accepterede så det af rejsekort foreslåede brugenavn, og fortsatte min registrering indtil jeg fik meddelelse om at mit cprnr var ugyldigt - så gav jeg op
Jeg skal ikke trætte andre med en sang om de elendige muligheder for at klage...

Kan ikke beskrive hvor utilfreds jer er.

Gider ikke komme med den lange forklaring, fordi det er tydeligt at se at det bare IKKE fungere.....

Is Rejsekort your company?

Rejsekort Details

Rejsekortet er fremtidens billet. Et plastikkort i samme størrelse som et dankort. En lettere, hurtigere og mere ligetil måde at tage bussen, toget og metroen på.

Visit Rejsekort