Rejsekort reviews

Rejsekort reviews

Very low
1.2

You can never be confident using Rejsekort.

The technical problems with card readers on buses and stations are paid by the user.
No reliable. Klipkort is better.

Der kan gå op til 24 timer og nogle gange mere før rejsekortet virker......

Jeg har været bruger af rejsekortet i ca. 6 mdr. og har indtil nu haft tre tilfælde hvor kortet eller scannerne ikke har virket optimalt. De to første gange har rejsekortet.dk tilbagebetalt beløbet, det skal de havde kredit for. Jeg har dog valgt, at lukke kortet d.d. og er ikke længere interesseret i at være bruger af rejsekortet. Årsag bøde på kr. 750,- fra Movia, for ikke at have nok penge på kortet. Det viste sig, at man ikke kan lave en "nulrejse" i en bus. Jeg er ikke den første og sandsynligvis heller ikke den sidste, som har været i denne situation. Så kære rejsekort.dk hermed en opfordring til at overveje om jeres information/kommunikation vedr.: optankning til brugerne af rejsekortet, er fyldestgørende. I ender på en stjerne, da min oplevelse med Movia, får det til at skrabe bunden, en helt klart urimelig behandling og uacceptabel oplevelse, som ville have været undgået, hvis rejsekortet bliver optanket lige så snart, man har sat penge ind. At der kan gå 24timer og nogle gange mere, er i min verden uforståeligt, hvordan skal en bruger kunne vide, hvilke busruter der har 24timer og hvilket busruter der har mere end 24timer? Mvh. Annette P. en tidligere bruger af rejsekortet

Urimelig svartid på 2+ måneder samt vildledende prisannoncering

Jeg venter stadig på mail fra Rejsekort efter min første dårlige oplevelse med rejsekortet. Nu endnu en: Der står med store typer på rejsekort.dk, at man får tidsrabat lørdage, søndage og helligdage. Ingen stjerner eller tekst med småt. Men går man ind i prisregneren, opdager man imidlertid, at følgende tidsintervaller ikke giver tidsrabat: Lørdage 8-14 + Søndage 12-19!

Svindel

Når jeg bruger rejsekortet ind til byen med bybussen bliver jeg trukket 12,50 kr. Når jeg tager tilbage indenfor en time bliver jeg igen trukket 12,50 kr. I alt 25 kr.. På en timebillet har det kostet mig 20 kr. frem og tilbage. Så det koster mig 5 kr. at bruge rejsekortet.

Rystende dårligt!

Det er min oplevelse, når jeg handler på nettet, at der er rigtig mange virsomheder der har styr på tingene - Det er nærmest standart, at tingene kører som smurt i olie.
Derfor er det en gåde at rejsekortet ikke giver den samme gode oplevelse.
Jeg skal med toget, mit kort bliver afvist af samtlige standere, jeg ringer til kundeservice som siger at det nok er blevet ødelagt af et magnetfelt. Det er så det første kort jeg ejer som kun har holdt i ca. et år! Alle andre kort holder til 4-5års daglig brug!
Jeg får at vide, at jeg kan hente et nyt på Hovedbanen eller Østerbro eller vente ca. en uge! en hel uge på et lille kort! Alle andre private virksomheder levere deres hoved produkter dagen efter! Det SKAL som minimum kunne leveres dagen efter.

Det fandme uhyggeligt du!!!

Tænk sig, at vi som brugere af Rejsekortet skal finde os i sådan en gang ubrugeligt bras!!!

En tilfreds kunde

God service ved køb. Funktionsvenligt. Ingen problemer der...

Der går længere end 1 døgn når man tanker op via hjemmesiden. Ikke acceptabelt!

Hurra for Rejsekortets super effektive system endnu engang

Tankede op på mit kort for 1½ døgn siden (Næsten 2 døgn)
I min bekræftelses mail fra min optankning står der at der kan gå Op til 1 døgn før det registreres i busser osv.

Det kunne selvfølgelig ikke registreres. Og heller ikke inde på stationen i butikken kunne de se noget.

Jeg laver da bare en ekstra optankning så, nu når man skal bruge kortet lige nu og her. Intet problem

Man kan til tider undre sig over hvordan det kan accepteres at drive så langsomt et system?

Heldigvis varer det ikke meget længe inden jeg ikke skal pendle så meget mellem Esbjerg og Aalborg længere! Og derved mindre brug af rejsekortet. mmm fryd på flere måder!

Virker ok

Syntes geneneralt rejsekortet virker ok, dog noget fis, man skal staffes med en "bøde" på 50 kr, hvis man glemmer at tjekke ud, når man står af!!
Alt for få tjek ind/ud terminaler på stationerne, og tit nogle af dem slet ikke virker!
og når der kommer kontroløre i tog/bus/metro er deres scanner ALT for langsomme!
Men geneneralt er deres priser ok, i forhold til alm billet.

Awful system

Try to catch the train for a 20kr fare with a balance of 65kr tells me balance is too low have to topup, miss train and wait in the cold for 20 minutes for next train. Very frequently a bad experience with this system. Every other city can get this right why can't Copenhagen ?

Endnu engang viser rejsekort sig fra deres bedste side

Det kan åbenbart betale sig at læse ALT hvad der står i betingelser for hvis man sætter penge ind på sit kort og ikke rejser inden for 24 timer så kan ikke få aktiveret de penge. Okay det så vores skyld vi ikke læste de fire sider.

Men faktum er at DSB så ikke kan fortælle hvornår man får de penge tilbage der er reserveret på ens konto? Det sgu da dårlig service og Kundeservice kan for øvrigt hellere ikke fortælle en disse om noget som helst..

Bliver mere og mere gal over den behandling man får og den ringe service de yder.

Dårligt system

Rejsekortsystemet er fyldt med huller. Det er elendigt udtænkt :(

De snyder en som bare pokker!

Jeg er noget så utilfreds med den måde de snyder folk til at betale mere end, hvad de skal give for en billet. Jeg tjekkede ind i Nykøbing Falster for at tage til kbh på et ungdomsrejsekort og da jeg tjekkede ud i kbh kostede det mig 135 kr, hvilket jeg synes var rasende dyrt. Dernæst tjekkede jeg hvor meget en ungdomsbillet ville koste... 90 kr!! Det er simpelthen noget svineri. Jeg rejste med rejsekortet i tro om at det ville koste mig omkring 70 kr, hvad det normalt koster at rejse på et rejsekort til Nykøbing Falster fra kbh eller omvendt.
Jeg vælger derfor fra nu af at fraråde alle folk om at købe Rejsekortet, indtil de finder ud af at informere bedre om hvad rejserne koster eller at det aldrig må koste mere end hvad en normal billet koster.
Jeg har ikke en smartphone og derfor kan jeg ikke gå ind og tjekke hvor meget rejserne koster online og synes det er for dårligt at man ikke kan blive informeret uden at være logget på nettet hele tiden.

Det kan ikke blive værre

Da jeg endelig, efter 4 ugers ventetid, fik penge (pga at de havde trukket for meget) tilbage fra Rejsekortet, så satte de dem på min mands nemkonto ...

Brugervenlighed og gennemskuelighed i bund

Gad vide hvilke brugerfordele der blev krævet fra trafikselskaberne for rejsekortets success - gad vide hvordan opfyldelse af denne success bliver målt og hvad resultatet er? På min tur på arbejdet skal jeg checke ind 3 gange og får en større bøde hvis dette bliver glemt - Gad vide hvem der har max antal ind-check på rejsen?

du gode gud!

Blev banket 50 kr, den dag systemet var nede fordi jeg ikke kunne tjekke ud har ringet derind to gange for at finde ud af hvad der dog bliver af mine 50 kr, svaret var der skulle oprettes en sag til Movia som så skal tilbage betale mig. Haha tænker jeg bare mon ikke hvis DSB kan administrere systemet med at kradse penge ind men ikke udbetale det som er tyv stjålet fra kunderne. Haha hvor er det dog bare staten i en nøddeskal. Havde det været et privat firma var de gået på røven inden de havde testet systemet.

Jeg må jo lyve

Jeg har lige fået svar fra Rejsekortet i dag, hvor de fortalte mig at den dag hvor jeg så at automaterne skrev ude af drift, virkede de....Jeg er velkommen til at anke afgørelsen, det vil bare lige koste 160 kr. Det skal lige siges at jeg mange gange har betalt deres bøder, når det var min egen glemsomhed der spillede ind, så de må kunne se jeg ikke prøver at snyde dem.
Men det er nu det sidste strå, efter for mange at opleve at automaterne ikke virker, at de er placeret forkert i 4A busser (hvor ind og udstigning er anderledes) Samt meget dårligt onlinesystem, vælger jeg nu at sige stop. Skal dog lige forbi Hovedbanegården før jeg kan få refunderet mine penge.

UTROLIG dårlig kundeservice

Efter en fejl fra NTs side jeg også oplevede for en måned siden, kunne jeg ikke tjekke ud med mit rejsekort, da deres system var i stykker i den næste bus jeg skulle med. Derfor blev jeg endnu engang trukket 50 kr på mit rejsekort pga. deres fejl. Dette var ikke engang det værste. Da jeg ringede til kundeservice fik jeg mit livs dårligste service. Fordi jeg åbenbart kom til at trække vejret så det lød som et suk, sagde kundeservicedamen til mig ud af den blå luft "Ja hvis du er utilfreds kan du gå ind på hjemmesiden istedet for det der!" Mig "Undskyld hvad mener du?" Hende "Ja det lyder som om du har det utroligt hårdt sådan, som du sukker!" Mig "Ej ved du nu hvad jeg sidder lige så stille og snakker med dig, du må undskylde hvis jeg trækker vejret for højt, men hvis jeg var utilfreds skulle jeg nok sige til" Har aldrig oplevet noget lignende, jeg var helt rolig og alligevel den behandling. Utroligt.

Virkelig træls

Jeg stod i dag og skulle med bussen hjem, hvilket jeg næsten aldrig gør. Jeg brugte mit rejsekort til at tjekke ind med, men saldoen var for lav. Det viser jeg så at jeg har 45kr. stående på endnu, og jeg rejser for maks 12,5kr. pr. gang. Det er da fedt at stå i bussen og vide, at man ikke kan komme hjem, fordi der åbenbart SKAL være mindst 50kr. på. Det er det da langt fra alle der ved, og da slet ikke os, der stort set aldrig kører med bussen. En sms-besked kunne være fin at få automatisk hver gang saldoen er 50kr. eller under, så man ved man skal til at tanke op før næste bustur.

find på noget bedre og mere up to date.

Det der med at man kun har få minutter til at checke ind igen for den nye transport er ikke god for det ikke tit man kan nå det og hvis man ikke kan nå det ja så kan ens rejse blive dyre.
Tag evt mere inspiration fra klippekortet et klip så har man så , så lang tid at køre på og man kan komme hjem igen på det samme klip.
Det kan man ikke med rejsekort, også det Det der med at der skal være et bestemt beløb tilbage, det vil sige med et personligt rejse kørt tanker jeg 100 kr op men kan kun køre til der står en 50 tilbage.
Jeg føler mig snydt for mine penge, hvad med i stedet at sige max minus 50 tag inspiration fra et dankort og overtræk.
Klippekortet er bedre og man får lov til at bruge det beløb op man har betalt for.
Håber nogen tager det her konstruktivt.

Is Rejsekort your company?

Rejsekort Details

Rejsekortet er fremtidens billet. Et plastikkort i samme størrelse som et dankort. En lettere, hurtigere og mere ligetil måde at tage bussen, toget og metroen på.

Visit Rejsekort