Rejsekort reviews

Rejsekort reviews

Very low
1.1

Brugervenlighed og rejsekortet i samme sætning.. Hahaha

Jeg har fået nyt dankort, og skal derfor ændre min tank op aftale..
Men der glimrer rejsekortet så med deres flotte mangel på evne til, at kopiere hvorledes dette gøres ved alle andre virksomheder med tank op aftale..

Men tror jo at det er en joke, når man læser her, hvorledes man kan ændre sine kortoplysninger:

Citat:
"
Virker dit Visa/dankort ikke, eller har du fået nyt, skal du forny eller stoppe din tank-op-aftale.
Har du en tank-op-aftale på dit rejsekort, og er aftalen knyttet til et Visa/dankort, der er udskiftet, spærret eller lukket, virker den automatiske betaling af tank-op ikke mere. Du får i stedet en regning eller en rykker for dine tank-op fra det trafikselskab, der administrerer din tank-op-aftale.

Får du et nyt Visa/dankort, skal du forny din tank-op-aftale, hvis du ønsker, at den skal fortsætte. Hvis ikke skal du stoppe aftalen.

Forny din tank-op-aftale
Vil du fortsat have en tank-op-aftale på dit rejsekort, skal du knytte tank-op-aftalen til dit nye Visa/dankort, sådan gør du:

Log ind på din selvbetjening med brugernavn og adgangskode.
Vælg tank-op-aftale og stop denne.
Vent minimum 24 timer og maksimum syv dage. Tag forbi en station, hvor du checker ind og derefter checker ud igen med det samme. Dette er for at registrere at tank-op aftalen skal stoppes.
Vent minimum 24 timer.
Opret en ny tank-op-aftale på selvbetjeningen med dit nye betalingskort.
Vent minimum 24 timer og maksimum syv dage, og tag igen forbi en station, hvor du checker ind og ud. Dette er for at registrere at du har oprettet en ny tank-op-aftale med det nye betalingskort.

Du kan også besøge udvalgte salgssteder for at ændre betalingskort til din tank-op-aftale.

Stop din tank-op-aftale
Du kan også stoppe din tank-op-aftale på selvbetjeningen eller hos et salgssted.

Husk selv at tanke op på selvbetjeningen, på en rejsekortautomat eller i et salgssted.

Hvem administrerer din tank-op-aftale?
Klik herunder på det trafikselskab der administrerer din tank-op-aftale for at læse mere om dine muligheder.

Har du glemt, hvilket trafikselskab, der administrerer din tank-op-aftale, kan du se det under dine personlige oplysninger når du logger ind på selvbetjeningen.
"
Citat slut...

Goddag mand, økseskaft, siger jeg bare..

Frustrerende

Vil købe rejsekort på Rejsekort.dk til min 16-årige datter, men bliver hægtet af, da jeg forsøger at verificere mig med Nem-id - ugyldigt cpr-nummer? Ved opringning til kundeservice bekræftes det, at dette vist ofte er et problem, så jeg kan få tilsendt blanket via post til at bestille kortet i stedet. Dvs vente på Post Danmark, samt derefter vente 2 uger på Rejsekort, idet man ikke kan forudbetale, når man bestiller til sit barn. Hmmmppfff!! Når jeg læser øvrige brugeres frustrationer her på Trustpilot, så må jeg nok erkende, at jeg kraftigt overvejer, ikke at få lavet dette kort til min datter alligevel. Hvorfor kan Danmark ikke finde ud af at lave et rejsekort, som man kan i andre europæiske lande? Beats me!

Bedrøveligt

Uforståeligt at CPR nummer er påkrævet ved oprettelse. Endnu mere uforståeligt at jeg så får at vide at mit CPR nummer er ugyldigt og ikke kan oprette!? Heldigvis får jeg svar inden for 3 uger.

Worst public transport system in Europe

Then if you think it couldn't be worse, just try calling the customer service!!

I must admit, if I had to take complaints from the public on such an inept, badly designed, bug ridden system as this, I might be a touch demotivated. But the staff are unhelpful, seem to have no process to deal with problems, and no interest in making things better.

You can never be confident using Rejsekort.

The technical problems with card readers on buses and stations are paid by the user.
No reliable. Klipkort is better.

Der kan gå op til 24 timer og nogle gange mere før rejsekortet virker......

Jeg har været bruger af rejsekortet i ca. 6 mdr. og har indtil nu haft tre tilfælde hvor kortet eller scannerne ikke har virket optimalt. De to første gange har rejsekortet.dk tilbagebetalt beløbet, det skal de havde kredit for. Jeg har dog valgt, at lukke kortet d.d. og er ikke længere interesseret i at være bruger af rejsekortet. Årsag bøde på kr. 750,- fra Movia, for ikke at have nok penge på kortet. Det viste sig, at man ikke kan lave en "nulrejse" i en bus. Jeg er ikke den første og sandsynligvis heller ikke den sidste, som har været i denne situation. Så kære rejsekort.dk hermed en opfordring til at overveje om jeres information/kommunikation vedr.: optankning til brugerne af rejsekortet, er fyldestgørende. I ender på en stjerne, da min oplevelse med Movia, får det til at skrabe bunden, en helt klart urimelig behandling og uacceptabel oplevelse, som ville have været undgået, hvis rejsekortet bliver optanket lige så snart, man har sat penge ind. At der kan gå 24timer og nogle gange mere, er i min verden uforståeligt, hvordan skal en bruger kunne vide, hvilke busruter der har 24timer og hvilket busruter der har mere end 24timer? Mvh. Annette P. en tidligere bruger af rejsekortet

Urimelig svartid på 2+ måneder samt vildledende prisannoncering

Jeg venter stadig på mail fra Rejsekort efter min første dårlige oplevelse med rejsekortet. Nu endnu en: Der står med store typer på rejsekort.dk, at man får tidsrabat lørdage, søndage og helligdage. Ingen stjerner eller tekst med småt. Men går man ind i prisregneren, opdager man imidlertid, at følgende tidsintervaller ikke giver tidsrabat: Lørdage 8-14 + Søndage 12-19!

Svindel

Når jeg bruger rejsekortet ind til byen med bybussen bliver jeg trukket 12,50 kr. Når jeg tager tilbage indenfor en time bliver jeg igen trukket 12,50 kr. I alt 25 kr.. På en timebillet har det kostet mig 20 kr. frem og tilbage. Så det koster mig 5 kr. at bruge rejsekortet.

Rystende dårligt!

Det er min oplevelse, når jeg handler på nettet, at der er rigtig mange virsomheder der har styr på tingene - Det er nærmest standart, at tingene kører som smurt i olie.
Derfor er det en gåde at rejsekortet ikke giver den samme gode oplevelse.
Jeg skal med toget, mit kort bliver afvist af samtlige standere, jeg ringer til kundeservice som siger at det nok er blevet ødelagt af et magnetfelt. Det er så det første kort jeg ejer som kun har holdt i ca. et år! Alle andre kort holder til 4-5års daglig brug!
Jeg får at vide, at jeg kan hente et nyt på Hovedbanen eller Østerbro eller vente ca. en uge! en hel uge på et lille kort! Alle andre private virksomheder levere deres hoved produkter dagen efter! Det SKAL som minimum kunne leveres dagen efter.

Det fandme uhyggeligt du!!!

Tænk sig, at vi som brugere af Rejsekortet skal finde os i sådan en gang ubrugeligt bras!!!

En tilfreds kunde

God service ved køb. Funktionsvenligt. Ingen problemer der...

Der går længere end 1 døgn når man tanker op via hjemmesiden. Ikke acceptabelt!

Hurra for Rejsekortets super effektive system endnu engang

Tankede op på mit kort for 1½ døgn siden (Næsten 2 døgn)
I min bekræftelses mail fra min optankning står der at der kan gå Op til 1 døgn før det registreres i busser osv.

Det kunne selvfølgelig ikke registreres. Og heller ikke inde på stationen i butikken kunne de se noget.

Jeg laver da bare en ekstra optankning så, nu når man skal bruge kortet lige nu og her. Intet problem

Man kan til tider undre sig over hvordan det kan accepteres at drive så langsomt et system?

Heldigvis varer det ikke meget længe inden jeg ikke skal pendle så meget mellem Esbjerg og Aalborg længere! Og derved mindre brug af rejsekortet. mmm fryd på flere måder!

Virker ok

Syntes geneneralt rejsekortet virker ok, dog noget fis, man skal staffes med en "bøde" på 50 kr, hvis man glemmer at tjekke ud, når man står af!!
Alt for få tjek ind/ud terminaler på stationerne, og tit nogle af dem slet ikke virker!
og når der kommer kontroløre i tog/bus/metro er deres scanner ALT for langsomme!
Men geneneralt er deres priser ok, i forhold til alm billet.

Awful system

Try to catch the train for a 20kr fare with a balance of 65kr tells me balance is too low have to topup, miss train and wait in the cold for 20 minutes for next train. Very frequently a bad experience with this system. Every other city can get this right why can't Copenhagen ?

Endnu engang viser rejsekort sig fra deres bedste side

Det kan åbenbart betale sig at læse ALT hvad der står i betingelser for hvis man sætter penge ind på sit kort og ikke rejser inden for 24 timer så kan ikke få aktiveret de penge. Okay det så vores skyld vi ikke læste de fire sider.

Men faktum er at DSB så ikke kan fortælle hvornår man får de penge tilbage der er reserveret på ens konto? Det sgu da dårlig service og Kundeservice kan for øvrigt hellere ikke fortælle en disse om noget som helst..

Bliver mere og mere gal over den behandling man får og den ringe service de yder.

Dårligt system

Rejsekortsystemet er fyldt med huller. Det er elendigt udtænkt :(

De snyder en som bare pokker!

Jeg er noget så utilfreds med den måde de snyder folk til at betale mere end, hvad de skal give for en billet. Jeg tjekkede ind i Nykøbing Falster for at tage til kbh på et ungdomsrejsekort og da jeg tjekkede ud i kbh kostede det mig 135 kr, hvilket jeg synes var rasende dyrt. Dernæst tjekkede jeg hvor meget en ungdomsbillet ville koste... 90 kr!! Det er simpelthen noget svineri. Jeg rejste med rejsekortet i tro om at det ville koste mig omkring 70 kr, hvad det normalt koster at rejse på et rejsekort til Nykøbing Falster fra kbh eller omvendt.
Jeg vælger derfor fra nu af at fraråde alle folk om at købe Rejsekortet, indtil de finder ud af at informere bedre om hvad rejserne koster eller at det aldrig må koste mere end hvad en normal billet koster.
Jeg har ikke en smartphone og derfor kan jeg ikke gå ind og tjekke hvor meget rejserne koster online og synes det er for dårligt at man ikke kan blive informeret uden at være logget på nettet hele tiden.

Det kan ikke blive værre

Da jeg endelig, efter 4 ugers ventetid, fik penge (pga at de havde trukket for meget) tilbage fra Rejsekortet, så satte de dem på min mands nemkonto ...

Brugervenlighed og gennemskuelighed i bund

Gad vide hvilke brugerfordele der blev krævet fra trafikselskaberne for rejsekortets success - gad vide hvordan opfyldelse af denne success bliver målt og hvad resultatet er? På min tur på arbejdet skal jeg checke ind 3 gange og får en større bøde hvis dette bliver glemt - Gad vide hvem der har max antal ind-check på rejsen?

du gode gud!

Blev banket 50 kr, den dag systemet var nede fordi jeg ikke kunne tjekke ud har ringet derind to gange for at finde ud af hvad der dog bliver af mine 50 kr, svaret var der skulle oprettes en sag til Movia som så skal tilbage betale mig. Haha tænker jeg bare mon ikke hvis DSB kan administrere systemet med at kradse penge ind men ikke udbetale det som er tyv stjålet fra kunderne. Haha hvor er det dog bare staten i en nøddeskal. Havde det været et privat firma var de gået på røven inden de havde testet systemet.

Is Rejsekort your company?

Rejsekort Details

Rejsekortet er fremtidens billet. Et plastikkort i samme størrelse som et dankort. En lettere, hurtigere og mere ligetil måde at tage bussen, toget og metroen på.

Visit Rejsekort