Rejsemaegleren reviews

Rejsemaegleren reviews

Very low
2.6

Mærkelig foretagen

Vi bestilte en prag rejse med bus i uge 42 2013..... Svært at få ret meget at vide og vi havde en dårlig mavefornemelse af det. Pengene blev betalt og vi fik billeterne. 3 uger før aflyste de så det hele grundet for lidt tilmeldinger...... I dag uge 41 kan vi se på deres side at de stadig har plads til prag i uge 42.... Vi har fået vores penge og har købt en prag rejse hos Øster Lindet rejser....Sikken service, slet ik som vi har oplevet i dette firma og prisen blev det samme..... Så tjek andre muligheder inden i begiver jer ud i noget med rejsemæglerne...

God rejse til Prag

Vi var en familie på 5 afsted til Prag hvor Rejsemægleren havde sørget for flybilletter, transfer og lejlighed.
Transferen var parat da vi ankom og kørte os til en lejlighed i absolut centrum af Prag. Lejligheden var ren og pæn (ikke luksus, men det betalte vil heller ikke for). Under opholdet kontaktede vi Rejsemægleren for at bestille en Byrundtur med dansk guide og dette gik fint og det var en rigtig god guide som viste os rundt. På hjemrejsen var transferen der igen til tiden og kørte os til lufthavnen.
Prag er en rigtig dejlig by som varmt kan anbefales og det samme kan Rejsemægleren!

Ikke acceptabelt

Jeg havde bestilt den meget omtalte Prag-rejse, i mit tilfælde i uge 8 2013.
Jeg var så uheldig at blive ramt af sygdom, men havde heldigvis en afbestillingsforsikring, som jeg købte ved bestilling af min rejse.
Det er bare sådan at jeg nu, næsten et halvt år efter rejsen, stadig ikke har fået mine penge refunderet til trods for afleveret lægeerklæering mv.
Jeg vil ikke remse alle Freddy Nielsens undskyldninger omkring min sag op her, men blot pointere, at det ikke kun var rejsen til Prag i uge 7/8, der ikke var styr på hos Rejsemægleren. Dette rod virker til at være en generel tendens i firmaet.

Prag uge 8 var en succes

Jeg skriver denne anmeldelse for at nuancere billedet en smule. Trods megen kritik af rejsemæglerne i forbindelse med pragturen i uge 7, så forløb samme rejse perfekt, og uden problemer i uge 8. Der var styr på det meste/hele, chaufførene var i top, guiderne var gode og der var arrangementer for dem, som ønskede det.
Overordnet set var turen en succes, og det udløser 4 ud af 5 herfra. Det er en perfekt tur for den fattige studerende.

Prag 2013... enough said

Simpelthen det dårligste og mest talentløse rejseselskab jeg nogensinde har været udsat for.
Jeg er lykkelig for, at jeg bestilte flybilletter tur/retur efter at have hørt om mine venners oplevelser med rejsebusserne til trods for, at der gik flere dage fra jeg havde bestilt flybilletter, til at jeg rent faktisk fik dem. Jeg fik først tilsendt billetterne DAGEN FØR jeg skulle afsted! Vi der havde bestilt billetterne var ved at gå ud af vores gode skind og var bange for, at vi måtte finde en nødløsning for at komme til Prag.
Vi kontaktede flere gange Rejsemægleren for at finde ud af hvor fan.. vores flybilletter blev af og fik fat i en hr. Freddy Nielsen, som talte utrolig nedladende til os, og som var til absolut INGEN hjælp. Vi fik tværtimod at vide, at Rejsemæglerens ejer, Kristian Aksel Nielsen, var den eneste der kunne hjælpe os, men at vi godt kunne glemme at komme i telefonisk kontakt med ham, for han havde altså vigtigere ting at tage sig til.

Det gik super fint med flyselskabet da vi først havde fået billetterne, men det var på ingen måde Rejsemæglerens fortjeneste.
Da vi ankom til Prag ventede vi i lang tid, da vi troede vi havde fået transfer, men endte med at måtte bestille en taxa selv, fordi der ikke kom nogen for at samle os op.
Under hele turen mødte jeg ikke én eneste guide, udover én gang i byen midt om natten, hvor vi gik forbi to plørefulde guider.

Jeg håber at Rejsemægleren har lært lektien efter denne skandaløse tur og skammer sig gevaldigt over hændelserne. Jeg er blot lykkelig for, at jeg ikke sad i den bus der væltede i grøften eller kørte med tjekkiske chauffører, der på ingen måde overholdt reglerne for køre- hviletid.

I burde skamme jer

Jeg var i Prag i uge 7. Der var for at sige det mildt ikke styr på en skid. Vi startede turen ud med at skulle skifte bus på grund af pladsmangel. Vi endte med at sidde sammen med folk fra vores gymnasie, men 5 personer måtte køre alene i Taxi til grænsen for så derefter at hoppe på en bus - for ringe!

Guiderne, hvis man kan kalde dem det, var uniformeret og bestemt ikke rutineret og de var på ingen måde tilstede i dagtimerne, men de holdte sig ikke tilbage på Karlpvy Lazne om aftenen med deres for os, ubrugelige "VIP" kort.

Ved afrejse fra Prag får vi klart og tydeligt at vide, at vores depositum vil blive automatisk overført til os. Da jeg så skriver oplysninger og værelsesnummer, modtager jeg hurtigt en mail, som beskriver MEGET overordnet, at der har været brud på natteroen og depositummet derfor ikke kan tilbagebetales.

Nu er det sådan, at dette juridisk ikke er lovligt, da man skal kunne dokumentere, at lige netop jeg og min værelseskammerat har brudt natteroen, før at man kan vurdere alle over én kam, at man ikke før depositum tilbage.

Det er for dårligt!!!

Prag 2013.

I forhold til så mange andre har jeg meget positivt, samt ros og ris til årets Pragtur.
Nu var jeg som mellemled (repræsentant for min skole) med i Prag både i uge 42(repræsentanternes intro/kursusuge) og i uge 7.

Til ros vil jeg sige at på trods af de uheldigheder har Rejsemaeglerne været meget gode at kommunikere med, selv i visse krise-tider. Jeg boede på Hotel Panorama og kom hjem med to af mine veninder den nat hvor knivstikkeriet befandt sted, der blev vi mødt af en masse andre, som fortvivlet vandrede rundt iblandt folkemængden af politi og gæster. Jeg opsøgte hurtigt information på trods af jeg havde en flyvende promille, tog op på mit hotelværelse og sov. Allerede formiddagen efter blev alle vores hotelværelser besøgt af en venlig, men træt herre fra rejsemæglerne som informerede os om hændelsen. Udover det var der et møde senere på dagen, hvor der både var tolk, politi, ambassaden og rejsemælgerne til stede.

I forhold til andre gymnasier havde vi fået lov til at blive hentet af busserne ved skolen. Dette skyldes blandt andet at min skole befinder sig relativt langt væk fra DGI og de andre store opsamlings punkter og busserne var ligesom ved andre firmaer forsinket med en 20 minutters tid. På trods af tvivl og mængden af urolige forældre der ville i kontakt med migog mine medrepræsentanter, fik jeg kontakt i Freddy der sad klar ved Rejsemælgernes telefon. Vi - repræsentanterne tog selv ansvaret for at få fyldt sæderne i busserne og vi kom til Prag helt uden problemer.

Vi ankom til Prag om mandagen og der stod ved begge hoteller guider, både af tjekkisk og af dansk herkomst. På det opgraderet hotel gik check-in meget hurtigere end hvad jeg havde regnet med, allerede efter en enkelt øl i loungebaren på hotellet kom en af deres receptionister og fortalte at vores hotelværelse var blevet klargjort ½ time før ellers planlagt.

Som repræsentant kan jeg sige at mine medelever fra Gribskov Gymnasium generelt havde en god tur og oplevede meget lidt irritation. Ferie-tilbudet er jo til en enorm lav pris og på trods af de ubehageligheder der forgik dernede havde jeg det ret så fantastisk.

har rejst med dem mange gange - og gør det gerne igen

Som overskriften indikere har jeg rejst mange gange med Rejsemægleren - og har aldrig haft nogle problemer.
Skal afsted - TIL PRAG - i næste uge og jeg glæder mig.
Håber jeg stadig kan være bekendt og sige jeg er Dansker når jeg når frem.

Det værste helvedesfirma.

Dette firma skider på alt, så snart det mindste problem opstår. Som f.eks. da der kom bus-vanskeligheder i forhold til hjemrejsen fra Prag i uge 7 2013. Så lukkede de pludselig deres telefonlinjer og nødlinjer og så kunne man ellers bare stå der og vente. Derudover løj de mht. hvornår bussen ville komme - således at vi kom til at stå 12 timer udendørs, i stedet for at vente de 12 timer indendørs - hvilket resulterede i lungebetændelse for mit vedkommende. Så dette firma er åbenbart totalt utilregneligt, og ikke spor ærligt. Det er simpelthen så latterlig en måde at håndtere problemer på. Vi er under turen konstant blevet informeret om diverse festarrangermenter hvert minut nærmest, men når det kommer til fejl der involverer rejsemæglerfirmaet selv, får man pludselig ingen info overhovedet, og når man så forsøger at opsøge den info, bliver alle kontaktforsøg bare ignoreret. Og så efter en lang oplevelse fyldt med strabadser får man så en eller anden latterlig undskyldningsfyldt sms, hvor der står - og jeg citerer: "Vi ville høje standarden for jer mht. busserne". Indrøm dog bare at i har fucket godt og grundigt op, og så accepter konsekvenserne i stedet for at stikke halen mellem benene, og hive stikket på telefonerne ud. Jeg må ærligt tvivle på at det var for at gøre det mere luksuriøst for OS. Det er ikke en anelse luksus at stå i kulden i 12 timer og få lungebetændelse skulle jeg hilse og sige. Men kan jo sende jer lægeregningen, så kan det være at i kan betale den med det hotel-depositum jeg i øvrigt heller aldrig fik tilbage Jeg vil aldrig i mit liv igen benytte mig af Rejsemægleren.

Ikke som forventet

Jeg har i 2013 været i prag, hvor der ikke har været styr på noget. Det hele virker skummelt når man køber det, og de har ikke styr på køre/hviletider osv. Kan ikke anbefale dette firma. Fortryder at jeg ikke selv arrangerede rejsen. Da de herudover, prøver at sælge bonuspakker til en, der ikke vil kunne betale sig, i forhold til hvis man skulle købe de samme ydelser dernede. Herudover, blev vores rejsedato rykket, så vi mistede tid dernede, hvilket vi ikke har fået godtgørelse for. TAG NU NOGET ANSVAR!!!

lad vær med at arrangere rejser. I kan jo ikke leve op til ansvaret.

FULDSTÆNDIG UACCEPTABELT!

Det er hvad jeg har at sige om rejsemægleren der står bag de berygtede rejser til prag for de rigtig mange unge danske elever. De lovede danske buschauffører, de var tyske, der ikke kunne engelsk. Guiden var den første der drak sig fuld og var faldt om på busgulvet efter færgen. Vi betalte et depositum på 20 euro per person, men selvom de ikke kunne sige hvad der var galt, og mit værelse var blevet godkendt af hotellet, så fik vi ikke dette tilbage.

Jeg rejser ALDRIG mere med rejsemægleren.!

HOLD JER VÆK FRA DETTE FIRMA!

Det er helt utroligt at de får lov til at sælge rejser.
Jeg havde regnet med at skulle til Prag fredag den 8. februar. Så én dag før får vi at afgangen måske bliver rykket til søndag. Det bliver bekræftet at afgangen er blevet rykket til søndag PÅ den originale afgangsdato! Og jeg havde pakket alle mine ting og var klar til turen! Så venter jeg til søndag med mine pakkede ting, hvor endnu en slem overraskelse finder sted. Et par timer før den ny afgang bliver afgangen endnu engang rykket, denne gang 12 timer frem, og det ødelægger virkelig ens døgnrytme! Som om det ikke var nok så havde vi én chauffør til at køre hele turen og han skulle da lige hvile sig, så vi skulle vente i FEM timer midt i det hele! De narrede os også til at købe deres elendige Party Pakke som lovede rabat i baren, hvor blev den rabat af?! De sagde at uden en Party Pakke ville man ikke kunne komme ind på deres 4 diskoteker, og der var folk fra mit gymnasium som kom gratis ind UDEN Party Pakken! Min konklusion er, at dette rejseselskab røvrender folk, og sådan nogle firmaer burde ikke findes i Danmark! Jeg råder jer til at finde et andet rejseselskab til at arrangere jeres Prag ture, om det så vil koste jer 1000.kr mere per person!

Hammer fin tur!

Er lige kommet hjem fra Prag uden problemer. Vi startede med at blive hentet til tiden af to danske chauffører, som spurgte om vi var klar til fest! Vi var der nede kl 6 om morgenen som planlagt, hvor guiderne tog imod os og vi blev kom til vores værelser med det samme. Vi var 8 piger sammen som ikke havde set at de solgte armbåndene da vi ankom om morgenen. Så kl. 12 tog vi til beer factory og blev mødt af søde guider, der gav os armbånd til den lovede pris og spurgte om vi ikke med det samme så ville melde os til pubcrawl og evt med på en gratis byrundtur.
Det er hvad man gør det til. Og vi havde selv tjekket metro og billetpeiser hjemme fra og det er klart guiderne ikke står som dine forældre og hjælper dig med alt. Man er gammel nok til selv at kunne klare sig.
Vi oplevede at få uv væske i øjnene af nogle dumme danskere, og guiderne stod klar med hjælp i form af saltvand til at rense og servietter . En super god tur!

Fin rejse, for mig der ikke krævede mere end tur-retur og morgenmad

Først af alt. God rejse, jeg kan ikk udsætte noget på den. Vi var en gruppe på ca. 15 der tog til Prag, ikke for at tage på kæmpediskotek med høj musik og dyre drinks, men for at nyde en af europas kulturbyer. I realiteten betød det at det vi skulle bruge RM til var 1. transport tur-retur 2. hotel. Det kostede os, inklusive en hotelopgradering 1990 kroner. Ifht. transport fungerede det fint, det var dog en lang tur. Det eneste der er, er at afrejsetidspunktet flere gange blev flyttet. Afrejsen fra Danmark, nogle timer frem, og afrejsen fra Prag nogle timer tilbage. Det betød at vi i realiteten havde ca. 12 dagstimer kortere i prag end forventet, hvilket for nogen sikkert ikke har haft betydning, men for mig var det lidt skuffende. Ifht. hotel var der ingen problemer med de vigtigste ting. Vi havde bestilt en opgradering af hotel hvilket vi troede betød at vi boede på samme hotel, men lidt bedre og med flere fordele end de andre rejsende. Det viste sig at vi boede på et andet hotel, men standarden var faktisk rigtig høj på dette hotel. Vi havde dog fået stillet gratis WIFI i udsigt, samttidig havde vi forstået at der var gratis sauna mm. vi havde dog kun gratis pool, hvilket også var ok. Til gengæld var morgenmaden i top og det var det vigtigste! Da vi havde fravalgt diverse "partypakker" og "VIP"-halløj betød det at vi i hvert fald ikke havde problemer med det. Den tjekkiske tolk på hotellet var venlig og imødekommende, ligesom personalet på hotellet. Alt i alt en fin rejse, for mig der ikke krævede mere end tur-retur og morgenmad, dog kunne der godt have været lidt bedre styr på afrejsetider mv.

Positivt overrasket!

Jeg er lige kommet hjem fra en uge i Prag, og var ekstremt bekymret over turen efter alt det man hørte om ødelagte hoteller, dårligt service osv.

MIN REJSE VAR FANTASTISK!! og jeg skal helt klart afsted igen næste år.

Vi skulle med bussen kl. 17 og blev kun en time forsinket, hvor chaufførene, som var henholdsvis en dansk og en tjekkisk, undskyldte mange gange.
Vi kom derned, blev hurtigt vist på værelserne og kom ud i byen. Vi var blevet lovet ét firemandsværelse, men det var ét tomansværelse med to ekstra senge, men man tilbringer så lidt tid på hotellet det kan være lige meget.
Vi fik set byen, hentet vores Partypakke, som kom os til gode da vi skulle vise armbåndet næsten overalt.
Vores hjemrejse forgik smurt, og vi var kun et kvartet forsinket. Hele turen har alt i alt været god, og man får en god oplevelse.

Det eneste skulle dog være at der blevet lovet tre forskellige diskoteter, men kun ét var åbent mens vi var der.
Og at guiderne inde på Beer Factory generelt var elendige til at hjælpe.

EN HELT KLART GOD TUR!!

Dårligt organiseret og forfærdelig behandling af de rejsende

Rejsemægleren anvendte et busselskab, hvor chaufførerne ikke overholdt reglerne og på den måde satte alle passagerer i farer. Da vi ankom til Prag var vi alle blevet overbooket på Hotel Panorama og guiderne anede ingenting. Vi blev da sendt videre til et andet hotel som på ingen måder indeholdte de ekstra goder, som vi var blevet lovet ved at opgradere til luksus. Forsinkelsen og ombookningen blev erstattet med 20 kroners rabat på nogle armbånd som ingen nytte gjorde på byens diskoteker og barer - vi fik ikke en eneste gang rabat på drikke! Vi har desuden ikke fået vores depositum tilbage på trods af at vi efterlod vores hotelværelse i bedste stand!
Jeg vil vove at påstå at Rejsemægleren bevidst har forsøgt at snyde og bedrage samtlige af de unge rejsende i Prag

Ingen situationsfornemmelse...

... er noget jeres "guider" eller hvad de nu kalder sig, på ingen måder er udstyret med!
Flere gange, bl.a. da vi skulle af sted og ikke kunne få pladser fordi der ikke var busser nok, blev den penibel situation reddet med "men det bliver jo en fest", til trods for at det var hyggeligt at sidde i en taxa... så var ingen klar på fest efter at have stået i kulden i næsten 2 timer?
og guiderne havde også et behov for at gejle os op til det helt store party da vi kom til Prag klokken lort om natten. Hvad helvede? Det var pinligt at være vidne til 25-30 årige
guider der sidder og synger "sweet home Alabama" i en ikke autoriseret taxa, i håbet om at vi var klar på et mega party....
Jeg kunne fortsætte om alt det der fejlede totalt, lige fra manglende stedsans til manglende værelses- og buslister...

Direkte amatøragtigt

Nedenstående anmeldelser siger det hele. Dårlig planlægning fra rejseselskabets side. Uprofessionelle og i den grad upålidelig guider, der lovede os alt i verden selvom de i sidste ende ingen anelse havde om info ift. Prag, rejsetider, hotel osv. Derudover er vi stadig en del, der venter på en officiel udmelding/undskyldning fra Rejsemælerens side.
Mest skuffende rejse nogensinde.. Også taget den billige pris i betragtning

Uacceptabel oplevelse, urimelig og grov behandling.

At skulle stå og vente i -2 grader, i over to timer, fordi rejsemægleren ikke havde sendt busser med plads til alle, er bare ikke godt nok.
Lang nok tid til, at en af mine venner blev syg og var det resten af hans tid i Prag.
Nøjagtig det samme skete på vej hjem fra prag med forsinkede busser og pladsmangel.

At de ting som blev lovet af rejsemægleren ikke blev overholdt, er bestemt ikke godt nok: Hvornår værelseslisterne kom ud, hvornår buslisterne kom ud (de kom aldrig), at der skulle være en dansktalende chauffør, at der var 4-mandsværelser, og jeg kan blive ved.

I øvrigt skulle man tro at disse såkaldte "guider" fra rejsemægleren, var personer taget ud af et reality program. Det var tydeligt at disse personer intet anede om prag, men var her for at holde deres egen drukferie.

Dårligere service skal man eddersparkme lede længe efter.

Bussen var to timer forsinket og kun udstyret med en meget vred tysk chauffør på vores 12 timer lange køretur. Guiden talte ikke tysk, som var det eneste chaufføren talte ud over frådende vrede. Bussen var samme størrelse som en mellemstor golfvogn, og skulle huse et sted mellem 50 og 60 mennesker. Toilettet virkede ikke. Der var ikke plads til alle i busserne. Guidernes uduelighed er svært beskrivelig med ord, men: fordrukne amatører som ikke anede noget om Prag ud over hvor verdens værste bar (Beer Factory) lå, som sjovt nok var det samme sted som de sad og fyldte deres elendige hoveder med lunken øl og frituremad og i hvert fald ikke udelte nogen form for guide til Prag.
Alle former for information om diverse slagsmål og knivstikkerier udeblev. Det eneste information man fik var store mængder om RMs egne danskerfester.
Hotellet var fint, bortset fra meget små højlydte asiatiske damer som ville tjekke minibaren klokken meget tidligt om morgenen.

Rejsemaegleren Details

Rejsemægleren