Rejseplanen reviews

Rejseplanen reviews

3.9

forkerte tider

Kom igen for sent til den bus jeg skulle skifte til, pga. forkerte tider. Og den næste kører så først om to timer, smart.

Advarsel mod rejseplanen

Jeg var så dum at prøve rejseplanen App'en til Android men det gik ikke godt. App'en påstod at line B kørte 15:50 fra Nøreport st. mod Hillerød men det var ikke sandt. Linje B kørte planmæssig 15:40 fra Nøreport station. mod Hillerød. Var jeg ikke kommet for tidligt havde jeg ikke nået toget.

manglende tog

Skulle rejse ca. kl. 01 om natten via Kastrup lufthavn. Rejseplanen sendte mig afsted 30 min for tidlig fordi det tog den sagde ville være der 01:25 slet ikke eksisterede. Næste tog mod hb. var 01:55 så skulle sidde 30 min. ude i lufthavne. Ikke ok.

Ret elendigt

Busserne kører ikke på de tidspunkter, som rejseplanen skriver. Når jeg til gengæld kigger inde på movia.dk kan jeg til gengæld se de rigtige tidspunkter, så det undrer mig, at rejseplanen ikke har ret, når movia har.
Jeg giver dem dog 2 stjerner, da man let kan se, hvilke busser/toge der er hurtigst at skifte til

Bruger rejseplanen.dk hver dag

Jeg bruger rejseplanen hver dag, på trods af, at jeg tager det samme tog hver dag :)

Jeg kan godt lide at de oplyser om, hvor mange togvogne, der er med toget, hvorvidt der er cykelmedtagning, og eventuelle forsinkelser.

Der er dog altid ca. 1 minuts forskel på, hvad der står på rejseplanen, og hvad tid toget faktisk ankommer, men dette kan igen gøres op med forsinkelser, der er for små til at skrive om. Det rør mig ikke.

Især under vores stormfulde dage, vi har haft på det seneste, har rejseplanen hjulpet. Takket være et tjek på rejseplanen fik jeg nået det absolut sidste tog, hjemad, begge gange.

Der er få fejl, hvilket kan forventes af hjemmeside/app., men syntes næsten ikke at de skal klantres for dette.

Hvor er minus stjernerne?

Hver evig eneste gang jeg bruger rejseplan til at tjekke bussen 359 til Nivå st. og derefter toget til Kbh, så fortæller den mig at fra Nivå St. ved tunellen og til Nivå st. er en over 1km lang gå tur og det tager 8 minutter? Det ligger 10 sekunder derfra.

Prøv nu lige at opdatere bare en smule altså.

Ok!!

Det fungerer fint til at planlægge en rejse. Men man skal selv huske lige at tjekke tiderne, da de ikke altid stemmer.

Rejseplanen virker...

...til at planlægge sin rejse, når den altså kan finde adresser og stoppesteder.

Men....
Alt der har med rejse/stoptider at gøre, gør man klogest i at tage med en spadefuld salt.

Et par eksempler fra min weekend:

A:
Skal fra Sundbyvester Plads til Ugandavej.
Jeg tjekker Rejseplanen, og den viser at bus 33 kører fra Irlandsvej kl 23:38
Jeg har derfor 20 min til at kommer derned, som er rigelig tid fra min daværende afstand til stoppestedet.
Jeg når halvvejs, og ser 33 kører forbi, for enden af vejen (stoppestedet) kl 23:30.
Rigtig nok, så står der at 33 stopper her kl 23:29... Altså en fejlmargin på 9 min i forhold til Rejseplanen.
Jeg må derfor vente på næste bus, der stopper kl 23:50

B:
Jeg skal hjem fra lufthavnen, og Rejseplanen siger at toget til Ørestad, og bus 33 resten af vejen til Ugandavej er nemmest, hurtigst, og passer i tidspunkter.
Togets ankomsttid passede ikke, men heldigvis var det denne gang 5 min senere det kørte, så det kom jeg med.
Det samme gjorde sig dog ikke gældende for bus 33, som i følge tavlen kører 10 min tidligere end oplyst hos Rejseplanen.
Dette gav en ventetid på yderligere 36 min, til næste bus ankom, + 5 min forsinkelse.

Det er ikke det store problem med busser der kører hvert 5-10. minut, men når det er busser uden for bymidten, der tit kører med 25-30+ minutters intervaller, så kan det ikke være rigtig at tiderne hos Rejseplanen ofte ikke stemmer overens med det der står på tavlerne ved stoppestederne.

Jeg vil fortsat bruge Rejseplanen til planlægning af de ture jeg ikke har været på før, for der fungerer den som regel.
Men mht. tider, så må jeg fremover holde mig til tavlerne og de "gammeldags" køreplaner på papir.

Røv dårligt..

Havde tidligere på dagen været inde på rejseplanen.dk for at se hvornår bussen kørte fra Esbjerg by, mod mit hjem. Da jeg så ankommer og står og venter på bussen dukker den sjovt nok aldrig op! Jeg står endda og venter i omkring 30 minutter mere, men den dukker aldrig op. Dette er ikke første gang det sker, og jeg forstår ikke hvad der går galt. Endte med at tage en taxa hjem, med en regning der var en del større. Det er alt for dårligt, når i endda reklamerer med at man kan tage natbusserne hjem fra julefrokost mm...

Fungere som regel

Som med busser og toge kan man ikke regne 100% med den

effektiv planlægning

Siden fungerer rigtig godt til at få afgjort hvordan og hvorledes du kommer fra a til b. Den halter derimod på beregning af pris/zoner - men det er gør DSB også selv - så det skal ikke ligge siden til last. Som bonus fås den også som app til ios og android

Nemt og tilfredsstilende

Har bestil togbilletter nogle få gange fra Jylland til København og retur. Nemt at tilrettelægge sin rejse, og være fri for billetkøb på stationer. En ankelt afbestilling har også virket tilfredsstillende.

Nem side, men rejsevejledningen ikke helt korrekt

Rejseplanen er en rigtig nem side, når man skal finde sin rejse rundt omkring med det offentlige, det eneste lille problem der kan være er, at den ikke altid kommer med den hurtigste eller nemmeste løsning.
fra hvor jeg bor, beder den om at jeg skal tage til Roskilde og den vej over for at komme til Hillerød, når jeg kan tage den over Ølstykke.

Ellers så plejer den at være rimelig up to date, hvad angår ændringer i linjerne eller forsinkelse.
Bruger siden meget til at finde vej, og er mest heldig med mine rejser, men af og til omdirrigere den mig.
Men ville ikke kunne undvære rejseplanen alligevel ^^

Besværlig

Man skulle kunne, fhv hurtigt finde en rejseplan/togplan for en bestemt rute, det er ikke lykkedes mig.

Planlægning af rejser

Den er god til at planlægge rejser. Har dog før fået forkerte oplysninger, så jeg har været ved min bus 15-30 minutter før den kørte ifølge busplanen ved stopstedet. Har også oplevet at være der 5 minutter for sent, men for det meste har den korrekte oplysninger.

Forkerte oplysninger

Gav forkerte oplysninger om bus, så måtte gå næsten 2 km.

Enkelt og hurtigt!

Siden virker og det upåklageligt, for det meste. Jeg har oplevet et par gange hvor der er noget der er gået galt, men hvem sker det ikke for?
Grunden til der ikke er fyldt helt op med stjerner, er at jeg har oplevet nogen bus/togstop ikke findes eller at de simpelthen er for svært læselige (vejnavn/vejnavn via vejnavn/vejnavn - noget i den stil).

Ikke Præcis

rejseplanen er ikke præcis når man vil planlægge en rejse, tit oplever jeg at planen som man søger efter ikke er præcis med den transport som jeg vil bruge, den passer bare ikke nogen steder.

Nydelig

Rejseplanen er et godt værktøj at have ved hånden når man skal med det offentlige rundt i Danmark. Et pletskud.

Is Rejseplanen your company?

Rejseplanen A/S Details

Visit Rejseplanen