Amalfi Restaurant reviews

Amalfi Restaurant reviews

7.3

Nostalgi i indre by

Dejlig sommerdag hos restaurant Amalfi beliggende i København med min familie. Jeg håber på snart at vende tilbage, så jeg kan nyde den fantastiske service og smukke nostalgiske bygninger i den lille gårdhave. En hilsen fra en meget tilfreds kunde. :-)

god service og god mad

En dejlig aften på byens bedste restaurant, Amalfi. Vi bestilte en lækker tre retters menu med husets dessert. Jeg er meget overrasket over den lækre kvalitet og yderst gode service jeg fik af de søde tjenere. Helt klar anbefales, da stedet også ligger i indre by i de gamle torve. Dejligt aften, som helt klart skal gentages-

Luksuriøs aften på Amalfi

På min kærestes fødselsdag havde jeg inviteret hende og svigerfamilien på Restaurant Amalfi. Vi havde en fantastisk hyggelig aften med lækker mad, skøn vin, og super service. Vi følte os virkelig forkælet af tjenerne, hvilket gjorde aftenen til noget helt specielt. Helt sikkert et sted vi vil vende tilbage til og og Restaurant Amalfi kan varmt anbefales

Turist tyve fælde

Amalfi er en ren turistfælde, hvor du knap nok har fået spist den sidste bid før du bliver smidt på porten.... Kan kun anbefale dette sted hvis du ønsker at opleve bundholdet af dårlig betjening og attitude:-)

Dårlig service og mad

Dårlig micro-bombet lasagne til over-priser.
Er ikke et sted jeg har tænkt mig at komme igen.

Hyggelig aften på Gråbrødre Torv

Min kone og jeg reserverede bord lørdag aften på Restaurant Amalfi på Gråbrødre Torv i København. Vi blev taget pænt i mod i døren af en venlig og smilende tjener. Vi fik et bord med udsigt til Gråbrødre Torv, hvilket altid er en hyggelig udsigt.
Vi valgte deres 3-retters menu til 299 og oplevede hele vejen igennem en høflig og venlig betjening, ligesom maden kom hurtigt.
Alt i alt en hyggelig og romantisk aften på en gennemført italiensk restaurant - man følte sig hensat til Rom:-)

Fornærmelse mod restaurantfaget!!

Uforskammet betjening, pivringe mad og total mangel på pli og serviceopfattelse.

En HÅN mod restaurationsfaget!!

Luk butikken og spar andre for samme forfærdelige oplevelse!!!!

Katastrofe

Var inde med kollegaer og spise efter en arbejdsdag i Kbh. Vi var på job i nabolaget og en lokal kollega som bor tæt på, havde bestilt bord i forvejen!

Kort og godt - hold jer væk. Surt personale, endnu sure og uhøflig restaurant chef (som jeg forstod han var), laaaang ventetid på maden, og adspurgt om hvornår den evt. kom vrissede tjeneren surt af os at vi ikke var de eneste. Problemet var, at det var vi tæt på at være i den halvtomme restaurant. Kvaliteten på maden, da den endelig kom, kunne lige så godt have været fra den lokale sandwich bar. Men til 6 gange højere priser.

Jeg har oplevet meget, over hele kloden i kraft af min job de sidste 20 år - men det her var bunden mht, service, kvalitet og kundepleje...

uacceptabelt!!

Vi havde købt en sweetdeal og så frem til en god brunch på Amalfi. På hjemmesiden kan man kun reservere bord til om aftenen, så vi forsøger at ringe til cafeen for at bestille bord. Vi ringer hele formiddagen, men telefonen er optaget konstant. Så vi beslutter at møde op og håbe på det bedste. Ude foran cafeen bliver vi mødt af en engelsktalende tjener, som (da vi viser vore sweetdeal) vifter os væk og siger vi skal ringe og bestille bord (dette havde vi lige forklaret ikke havde været muligt), hvorefter han kigger den anden vej. "Er han klar over hans job er at være serviceminded, eller det gør sig måske ikke gældende på Amalfi? Men den arrogante undertone i svarene til de andre klager herinde, beviser det vidst meget godt..."
Vi får fat på en ny tjener, da vi tænker den første har en dårlig dag og forklare ham situationen, men den første tjener blande sig og vifte os væk igen. Han fortæller så nu, at vi skal sende en mail hvis vi vil bestille bord( der står på vores sweetdeal at man skal ringe eller booke bord på hjemmesiden) og han vil ikke engang se på papiret, at det ikke fremgår i dealen. Vi vælger efter lang tid at tage et andet sted hen, med en følelse af ikke at være velkommen. Det skal til sidst lige siges, at der sad tre mennesker udenfor, så det kan ikke være grundet pladsmangel. Jeg har aldrig oplevet så uforskammet opførsel før!
og sidst men ikke mindst, er restauranten opdelt mellem folk med deals og uden..hvad er ideen? man skal vel have samme behandling..
sweetdeal har været så søde at refundere hele beløbet!

Super flinke tjenere ....hjælpsom " ejer"

Fejrede idag min datters fødselsdag med en dejlig Brunch.
Trods en booking der var blevet Annuleret( hvilket jeg ikke havde været obs på) fik vi efter jeg havde talt med ejeren alligevel et bord .Dejligt...
Maden var super & vi havde alle tiders tjener...smilende & venlig...alt i alt en dejlig Brunch....
De venligste hilsner
Vivi & Donna

Skønt måltid!

Her i lørdags besøgte jeg restaurant Amalfi. Fra da jeg trådte ind i restauranten blev jeg mødt med et smil og god stemning, til jeg tog hjem igen. Maden smagte forrygende og betjeningen sad lige i skabet. Glæder mig til flere fremtidige middage på Amalfi og jeg kan klart anbefale et måltid der!

mvh.
Susanne

godt sted

Nu er smag og behag jo forskelligt, men svinekæberne kunne nu godt have brugt en smugle mere "øl"-smag, nu de var øl marineret, Vi fik 3 ganske gode retter, og en udsøgt betjening.
Eneste anker, er at det ikke var muligt at få eller købe ganske almindeligt postevand, til vinen, samt at der bruges et meget kraftigt duftstof på toilettet, dette er ikke særligt rart når man har allergi.
Et sted vi kommer igen
Venligst
Kim

Nice Place.

It´s a nice place,to eat,nice people.
Feeling like Italy.

Fremragende oplevelse for en sweetdeal

Jeg havde en sweetdeal tilbud til restaurant Amalfi, hvor man selv kunne vælge en 3 retter fra aften menu kortet. Der var mange lækre italienske retter at vælge mellem.

Det var lidt besværligt at finde et bord, fordi restauranten er så populær at den har været udsolgt i mange uger. Men vi kom heldigvis på en venteliste og en af deres flinke medarbejdere ringede os op og sagde at der var kommet afbud og vi kunne få et bord. Fedt, fedt, fedt.

Da vi ankom til restauranten blev vi budt velkommen af en sød, charmerende overtjener, som spurgte med det samme om vi havde en deal. Det afleverede vi til ham og han henviste os til vores bord.

Man sidder tæt sammen med nabo borde, det er også det eneste minus ved vores besøg.

Vi bestilte menuen og tjeneren anbefalede en god vin til os. Vi ville egentlig bare haft bestilt husets vin, men når tjeneren brugte sin charme og gav os en god pris på en af de dyre vine som var på tilbud, bestilte vi den.

Mens vi spiste vores mad, som var dejlig veltiberedt og aromatisk, kom tjeneren hele tiden og fyldte vores vin glas op, så vi selv skulle ikke løfte en finger.

Vi var lidt bange for at når vi har sådan en deal, så vil vi blive behandlet anderledes og dårligere end fuldbetalende gæster, men nej.
Vi fik en virkelig udsøgt betjening.

Så vi har besluttet at vi kommer igen og besøger Amalfi, også uden deal. For vi har helt sikkert fundet en ny restaurant til vores favorit listen.

Mvh.
Anny og John.

Fremragende oplevelse!

En fremragende oplevelse hvor både betjening af venligt og imødekommende personale, mad i særklasse, og stemning var i absolut top..! Personalet er utrolig servicemindede, og serverede samtidig en ekstraordinær menu, hvor der absolut ikke var en finger at sætte på noget som helt.

Kan klart anbefales til andre der søger en hyggelig og topprofessionel smagsoplevelse i København!

En god restaurant

Denne restaurant serverer helt bestemt det lækreste lasagne jeg har smagt.
Deres tjenere er altid så venlige og flinke og altid med smil på læber.

Jeg har været her mange gange og kommer sikkert snart igen.

Kan varmt anbefales

Når man ser på udvalget af Italienske restauranter i København (ved at søge hos Tripadvisor dukker der 122 op), må det betyde at danskerne er meget glade for det Italienske køkken. Desværre er der ikke mange de såkaldte Italienske restauranter der lever op til navnet. Hverken kok eller råvarer har set Italien. Amalfi er en af undtagelserne. Dejlig original Italiensk mad, flot vinkort, hyggelige (og lidt flabede) tjenere, Italienere ved stambordet - hvis man undlader at kikke ud af vinduet, føler man sig hensat til Rom.

Ualmindelig dårlig opførsel, arrogance og service

Jeg havde købt en sweetdeal, med 2 x to retters frokost og tilkøbt 1/1 flaske god vin, en oplevelse som jeg havde inviteret en veninde på. Forventningsfulde om en hyggelig frokost, kommer vi glade ind af døren til restauranten. Vi bliver hurtigt mødt, af en tjener i døren, og jeg spørger pænt om de har et bord til to. Det burde egentlig have været et overflødigt spørgsmål, for vi stod i en forholdsvis tom restaurant, men det er jo ganske almindelig pli at spørge. Den ene afdeling som de åbenbart, ud fra hvad vi kan se fra deres hjemmeside, er for fuldt betalende gæster, var tom, den anden afdeling forbeholdt "pøblen", altså os der har købt en deal, var ligeledes på ingen måde overrendt.

Det første tjeneren spørger om er: Har I en deal? Jeg tænker, at det er et mærkeligt spørgsmål, at møde sine gæster med som det første, men det var også inden det gik op for mig, at restauranten er opdelt. Har I ikke misforstået konceptet? ALLE kunder, uagtet om de har købt en deal I har udbudt til reduceret pris eller om de er fuldt betalende, skal vel have samme service og oplevelse? Tilbyder I ikke disse deals, for at få nye og flere faste kunder i jeres restaurant? Kunder som alle er potentielle anbefalere af jeres restaurant = flere kunder " større omsætning? Eller laver I disse deals, udelukkende for at få penge i kassen, ligeglade med om kunderne vender retur? Tænk, det er det sidste I giver udtryk af. Turister og éngangs-kunder, ind-ud, I behøver ikke komme igen. I morgen kommer der nye til, enten netop turister, eller andre der har købt en deal.

Tilbage til oplevelsen. Jeg svarer smilende; ja, vi har en Sweetdeal, hvortil tjeneren spørger om vi har bestilt bord. Da jeg svarer, at det har vi desværre ikke, kommer svaret prompte; jamen så kan I ikke få bord! Både min veninde og jeg er stadig smilende, overbevist om, at tjeneren selvfølgelig er interesseret I at yde os en god service, og sørge for at vi får en god oplevelse, trods det faktum, at vi ikke har bestilt bord, hvilket IKKE var beskrevet som et krav på værdibeviset.
Vi fortæller, at vi har glædet os til at sidde og hygge os med en god frokost, at vi netop har smidt 200,- i p automaten og at vi ikke lige bor rundt om hjørnet, og at vi jo kan se at de har masser af plads, så god service er at tilbyde os et bord - alt sagt med smil og glimt i øjet.

INTET er muligt. Min veninde spørger, hvad de kan gøre for os, og tjeneren svarer, at vi er velkomne til at få et bord og betale fuld pris og så benytte værdibeviset en anden dag, hvor vi på forhånd har bestilt bord. Min veninde spørger om det er muligt at få et bord, hvis hun ringer op og bestiller. Nej, det skal gøres online. Okay, så hvis vi gør det nu online, er det så muligt? NEJ, det skal være 24 timer før. Der er INGEN form for imødekommenhed, helt grotesk oplevelse. Jeg siger også til tjeneren, at jeg kunne forstå deres holdning, hvis restauranten var fully booked, men den er jo næsten tom. Igen får vi svaret, at vi er velkomne til at få et bord, men vi kan ikke benytte værdibeviset, der må vi komme igen en anden dag.

Vi spørger om han vil vise os HVOR på værdibeviset der står, at der skal bookes bord på forhånd, og han kan ikke selv se det. Hvorfor? Fordi det ganske enkelt ikke står på beviset! Hans svar er; "Jamen, det plejer at stå der" og "det er ikke mig der laver reglerne. I er ikke de første og heller ikke de sidste". Vi prøver igen i et håbløs forsøg på at charme os til deres fornuft: "Nu er vi her, I står med en stort set tom restaurant, vi har jo betalt, vi vil faktisk bare rigtig gerne ind og spise en god frokost, er det ikke muligt? Det er det ikke, og det er ikke ham der laver reglerne. Vi spørger så om vi kan tale med personen der "har lavet reglerne", om vi kan snakke med chefen. Nej, han er der ikke. Ikke desto mindre, kommer der pludselig en mand farende hen til os, og spørger aggressivt, om vi har et problem? Jeg svarer stadig pænt og smilende; "ikke andet end, at vi ikke har bestilt bord på forhånd, det vidste vi ikke at vi skulle, og det står ikke på værdibeviset. Han kigger hurtigt på de medbragte værdibeviser og slår ned i papiret med ordene, "det er jo fordi der mangler en side, det står på den anden side". Jeg forsikrer ham om, at der ikke er andre sider, og at han selv kan se det der står beskrevet under ordlyden "det med småt", IKKE beskriver, at det er et krav at der på forhånd, bestilles bord online.

Jeg spørger igen, hvorfor det ikke er muligt, at give os et bord, da der jo af masser af frie borde. Nu er der, til trods for hvad tjeneren sagde, slet ikke plads. "Det kan godt være, at du kan se at der er masser af ledige borde, men alle er reserveret og gæsterne vil komme løbende". (Nu valgte vi så restauranten ved siden af, med frit udsyn til jeres indgang, og hertil kan vi kun sige, at det var i hvert fald ikke tilfældet). Bossen (som vi ellers havde fået at vide ikke var der) er aggressiv, uhøflig og ligeledes på ingen måde imødekommende, og nu slipper vores tålmodighed op, jeg siger til min veninde, at vi finder et andet sted at spise, at dette er for grotesk. Da hun svarer, at det må vi jo så bare gå videre med, så andre ikke får samme oplevelse, er det lige før "vi får et spark i røven". Vi bliver sendt ud af døren med et; ”Det er I velkomne til, FARVEL”, mildest sagt, ikke i den venlige tone.

ALDRIG har nogen af os, i en alder af + 40, været udsat for så ubehøvlet en behandling. Magen til arrogant opførsel skal man lede længe efter. Jeg kan garantere for én ting, vi kommer ALDRIG til, at sætte vores fødder på jeres restaurant igen - men det er I jo så tydeligvist også fuldstændig ligeglade med. Service er ikke nøgleordet hos jer, i hvert fald ikke de der har købt en deal via de mange dealsider og som I jo ellers benytter jer flittigt af - og det kan undre, når I nu har valgt et servicefag.

Rigtig dårlig oplevelse. Sweetdeal som har været formidler af dealen, er der ikke at sætte en finger på. De refunderede beløbet prompte og medgav, at det IKKE stod på dealen, at bord skulle bestilles online på forhånd, ej heller at de billiger jeres opførsel overfor deres kunder OG at I tydeligvis helt har misforstået idéen med at tilbyde en deal til jeres kunder.

Jeg kan tilføje, at jeg selv har drevet forretning, hvor jeg har tilbudt kunder en deal via Sweetdeal. Her var en selvfølge, at hverken nye eller gamle kunder skulle have forskelsbehandling, ALLE kunder fik samme oplevelse og blev behandlet ens med samme service. Sådan bør det være!

Jeg vil egentlig gerne give 5 stjerner:

1 for ualmindelig dårlig service!
1 for arrogance!
1 for nedladenhed!
1 for "chefens" aggressive approach"
1 for uærlighed og generel dårlig opførsel over hele linjen!

Desværre er det obligatorisk, at man kun kan nøjes med én stjerne - I fortjener den ikke!
Amalfi Restaurant

Reply from Amalfi Restaurant

Kære Malene,

Tak for din anmeldelse. Først og fremmest så vil jeg godt beklage hændelsesforløbet og orientere dig om, at det naturligvis ikke er politik på restauranten at afvise folk der kommer uden reservation, medmindre vi ikke har plads.

Restauranten har et begrænset antal pladser indenfor, hvilket betyder, at reservation af bord er en tvingende nødvendighed for at undgå, at situationer som den I var udsat for kan opstå.

Som opklaring for, hvorfor vi ikke kunne tage imod jer til frokost er, at vi på alle hverdage bespiser kursister fra kl. 12-14. Reservationer i dette tidsrum er derfor begrænset, idet vi naturligvis prioriterer bestillinger før personlige henvendelser - hvilket i øvrigt er kutyme på alle restauranter.

I modsætning til hvad du skriver gør vi ikke forskel på Sweetdeal-kunder og øvrige kunder, men henviser til, at vi grundet salget af ekstraordinært mange menuer er nødt til at begrænse det daglige antal af sweetdeal kunder således, at der også er plads til andre bestillinger. Der er naturligvis ikke tale om, at et særligt dårligt område for "pøblen", blot en tilkendegivelse af, at vi også tager hensyn til det store antal kunder, der ikke har en deal.

Som du selv påpeger, er hele ideen med sweetdeal kampagnen at tiltrække nye kunder til vores restaurant, hvor vi ønsker at give folk en positiv oplevelse og god service med henblik på, at de fremadrettet besøger os igen. Som du selv skriver giver det ikke mening at afvise kunder ved døren, hvis der er tomme pladser - da slet ikke nye og potentielle kunder.

Dette undskylder dog ikke, at du føler dig forulempet og uvelkommen på restauranten. Vi har derfor sat os ned og drøftet hændelsen med personalet og ledelsen for at undgå lignende situationer fremadrettet.

Vi har som følge af din hændelse sendt dig et gavekort, idet vi er rigtig kede af den oplevelse du og din veninde fik og naturligvis godt vil vise, at det ikke er normen.

Slutteligt vil jeg påpege, at det naturligvis ikke er os, der har sendt det meget underlødige svar på din hjemmeside.

Tony og personalet på Restaurant Amalfi.

Dejlig italiensk stemning og mad

Vi har besøgt restauranten mange gange, og maden, stemningen og betjeningen er virkelig god. Beliggenheden i det centrale københavn og indretningen af restauranten giver en meget hyggelig oplevelse. Behagelige og rene omgivelser.

What a night guys!!!!

Wrote this as soon as we got out of this amazing located, cosy, italian restaurant in the beautiful city centre of Copenhagen. We didn´t have any booking but a charming waiter took care of us allowing to seat down by the window, in a little room.We had to choose between a 3 course meal or a 4 course one, but instead we went for an amazing "luksus menu" at 299 DKK. Lobster, ravioli, sirloin steak, and the most amazing creme brulee. All served with passion and care by a professional and always with a "smile on his face" waiter. Just a great night, lets actually say perfect. If you´ll ever get the pleasure to visit Copenhagen DO NOT MISS AMALFI RESTAURANT.
Mark and Tyla.

Amalfi Restaurant Details

Restaurant Amalfi er en ægte italiensk restaurant i hjertet af København. En restaurant, hvor du kan nyde en god og hyggelig middag.

Visit Amalfi Restaurant

We live here: Gråbrødretorv 21