Resurs reviews

Resurs reviews

Very low
1.8

Briller blev dyre på tid og penge

Jeg har som flere andre her købt briller i Synoptik, hvor betaling skete gennem Resurs Bank, 0% rente osv.

Jeg tilmelder mig i den forbindelse PBS, og får så gentagne gange breve om, at min PBS er blevet afvist. Når jeg kontakter Resurs kundeservice forsikrer de mig meget venligt om, at det er fordi, der ikke var penge på min konto (hvilket ikke var tilfældet). Jeg må indbetale via girokort, og så i øvrigt tilmelde mig PBS igen. Det gentager sig en del gange med rigeligt af gebyrer og uforståelige regninger til følge, indtil jeg en dag insisterer på at få at vide, hvilket kontonummer de i sin tid havde noteret sig i PBS-aftalen.

De oplyser mig et kontonummer der passer med mit. Derfor gentager ovenstående sig, indtil jeg kontaktede dem igen. Denne gang viser det sig, at mit kontonummer er forkert, hvor blot et enkelt tal var ændret. Jeg kontakter dem endnu engang, og beder dem undersøge kontrakten for at se, om det er mig, der har skrevet et forkert kontonummer. Det var det, ifølge kundeservice. For at sikre mig sandheden idet, beder jeg dem sende mig en kopi af kontrakten. Ganske rigtigt viser det sig, at det jeg havde skrevet i kontrakten IKKE var fejlagtigt.

For at forklare sagen kort: Resurs har (muligvis) bevidst lavet fejl i min PBS-aftale, og (muligvis) bevidst gentagne gange ikke forsøgt at løse fejlen, når jeg har ringet og bedt om hjælp. De flyttede skylden over på kunden, og har uden tvivl ikke forsøgt at løse problemet. Da jeg endelig (med mistanke, meget grundigt) forsøger at komme det til bunds, prøver de denne gang (her vil jeg mene med fuldt overlæg), at lyve sig fra fakta, hvorefter jeg får en kopi der bekræfter dette.
Jeg får skåret 1000 kroner af min regning, da jeg konfronterer en eller anden chef, og betaler regningen for at komme videre.

To måneder senere (i skrivende stund) modtager jeg endnu en rykker! Det er lige før jeg mistænker dem for, også bevidst at krænke kunder, der allerede har afsluttet deres betalinger.

Det er så groft, at jeg nu vil gå videre med sagen. Hvis nogen herinde har tanker om, eller allerde er i gang med en sag ved forbrugerombudsmanden, så må I gerne kontakte mig. Kontakt hos Synoptik, pressen mv. kunne også være en vej at gå.

Vh Nicklas

De er underlige.

Ringer i utide, fordi vi har skiftet bank - det betyder at de 168,- kr vi er bagud med, at de ikke kan finde ud af at sende et nyt girokort, så ville betalinger jo fortsætte som hidtil.

Kan ikke anbefales, fordi det er bevidst (kassetænkning) - det betyder nemlig at der kommer rykker på det ene forfaldende beløb, trods de blot kunne sende nyt girokort, da vi har skiftet bank.

Uacceptabelt.

Jeg lavede som andre, den store fejl at involvere mig med resurs bank.

De behandler kunderne dårligt.
Snakker utroligt flabet, når man ringer til dem.

Dybt uprofessionelt og uacceptabelt.

Kan kun råde til, at man holder sig rigtig langt væk fra dette selskab!

Resurs Bank afviser indbetaling vis PBS, rykker og kræver rykkergebyrer

Resurs Bank afviser indbetaling vis PBS og sender 1. rykker (modtaget 14.02.2014) med følgende ordlyd:
070214 AFG FOR SEN INDBET. KR. 45,00
070214 ADM. AFGIFT INDVÆR. MÅNED KR. 25,00
FORFALDENT BELØB KR. 62,00
Betalingsfrist 01.03.2014.
Tja - regne kan de heller ikke ELLER måske vil Resurs Bank efterfølgende sende rykker på de resterede KR. 8,00 som de i første omgang ikke kunne regne sig frem til?

Resurs Bank sender dagen efter allerede 2. rykker (modtaget 15.02.2014 - altså dagen efter 1. rykker) med følgende ordlyd:
BETALINGSPÅMINDELSE
Vi har noteret at betaling savnes og beder Dem derfor indbetale kr. 125,00, som skal være os i hænde senest 28.02.2014

Bemærk betalingsfristen på 2. rykker er en dag før udløb på fristen på 1. rykker.

HVAD HAR RESURS BANK GANG I?

Kære Allan Christensen fra Resurs Bank:
Har dags dato indgivet klage til Forbrugerombudsmanden.

Dårlig oplevelse - mistanke om urent trav

Jeg valgte at få finansieret mine briller købt hos Synoptik hos Resurs Bank.

Stor fejltagelse. Første opkrævning bliver betalt og betaling tilmeldt PBS. Næste måned en rykker samt besked om at jeg desværre har misligholdt min aftale så nu vil den rentefri kredit blive annulleret og jeg vil blive overført til en aftale med rente og gebyrer.

Da det er min kone der er finansminister ringer hun til Resurs for at få en forklaring, men får at vide at hun ikke kan få oplysninger om mit engagement fordi hun ikke har fuldmagt, hvilket i bund og grund er fair nok.

Jeg ringer selv til kundeservice og får en sang fra de varme lande om det ene og det andet, og netop som servicemedarbejderen accepterer at fremsende nyt girokort og lade aftalen gå tilbage til rentefri forsvinder hun fra linjen og det lyder som om at den er stillet videre. En svensk makker der ikke forstår dansk tager telefonen og jeg er tilbage ved start! Jeg ringer igen og får efter 10 min ventetid heldigvis fat i den samme servicemedarbejder og får bekræftet aftalen.

Vi sætter himmel og jord i bevægelse for at min kone kan få fuldmagt, og får tilsendt et 4 siders skema med blandt andet felter til underskrift af 4 individuelle vitterligheds vidner.

Danske regler siger at en underskrevet fuldmagt fra mig og biledlegitimation fra os begge er nok, men Resurs insisterer på deres model.

Måned 2 bliver der IKKE trukket automatisk via PBS selvom den er tilmeldt, så Resurs har aktivt afvist eller rettere ikke accepteret tilmeldingen, så de IGEN kan hævde at jeg ikke betaler til tiden.

Punkt 1 så er jeg dansk forbruger der har købt mine briller i en dansk butik så jeg er IKKE underlagt den rigide svenske lovgivning vedr. fuldmagter

Punkt 2 så har Resurs 2 gange aktivt forsøgt at få det til at se ud som om at jeg misligholder aftalen ved aktivt ikke at acceptere PBS tilmeldigen. Det er det rene fup og fiduser og jeg forstår ganske enkelt ikke hvordan danske virksomheder som HiFi klubben og Synoptik kan benytte sig af en samarbejdspartner der så åbenlyst forsøger at snyde de kunder de får i nettet.

Jeg agter at melde dem til forbrugerombudsmanden hvis de ikke bekræfter at min betaling nu er tilmeldt PBS indenfor en uge.

Iøvrigt er der ret skrappe regler om gennemsigtighed omkring kreditafvikling i Danmark og jeg kan ikke mindes at have set et skema med tilbagebetalingsplan fra Resurs.
Kenneth and Niels found this review useful

Hej Per

Jeg er ked af at høre om din oplevelse med os og din mistanke om urent trav, som du beskriver det.

Jeg er ikke umiddelbart bekendt med en 4-siders fuldmagt, men en 2-siders som jeg erkender kræver en del underskrifter, som muligvis ligger tættere op af svensk lovgivning på dette område end på den danske. Det vil jeg straks gå i gang med at undersøge, så vi kan få den tilpasset.

Jeg vil dog klart afvise din mistanke om, at vi bevidst har afvist eller ikke har accepteret din BetalingsService (BS) tilmelding. Vi vil hellere end gerne have betalinger via BS, da det er den enkleste betalingsløsning for begge parter. Hvad der specifikt er sket med din tilmelding, kan jeg ikke umiddelbart se, men det vil altid være den enkelte forbrugers pligt at sikre at betalingen er endeligt tilmeldt og dermed fremgår af betalingsoversigten fra Nets, og indtil dette sørge for at betale på anden vis. Så længe BS ikke er aktiveret i vores system, sender vi automatisk et indbetalingskort, og det skulle også meget gerne være sket i dit tilfælde. Jeg kan dog bekræfte at din BS tilmelding nu er gået igennem, hvorfor betalingen gerne skulle ske automatisk fra den 1. marts og dermed fremgå af den kommende betalingsoversigt.

Du har ret i at vi i DK har skrappe regler om gennemsigtighed omkring kreditafvikling i DK, men du har ikke krav på et skema med tilbagebetalingsplan på den type kredit du har oprettet i forbindelse med dit brillekøb, da der her er tale om en løbende kredit og ikke et engangslån. Du skulle meget gerne i butikken have modtaget en side 2 til din kreditkontrakt, som oplyser om de samlede kreditomkostninger på din kredit ved udnyttelsesgrader på hhv. 25%, 50% og 100%, hvilket er et krav ifølge lovgivningen, som vi i øvrigt er meget opmærksomme på at overholde på alle områder.

Jeg kan i øvrigt konstatere at der i forbindelse med din/jeres kontakt med os, er foretaget en rettelse af din konto, så den naturligvis igen er på rente- og gebyrfrie betingelser, og at du derfor ikke har haft omkostninger i forbindelse med misforståelsen omkring dine betalinger.

Du skal være velkommen til at kontakte mig på mail, hvis du måtte have yderligere kommentarer til ovenstående. Min mail er allan.kristensen@resurs.dk.

Country Manager

STOP værste sted at låne

Har lige snakket med deres meget uprofessionelle og uhøflige kundeservice i Sverige, blev ringet op af en sælger der ville sælge en forsikring hvis man skulle miste sit arbejde, men takkede nej. Da jeg så får min regning er det alligevel kommet på, så har han jo nok fået lidt ekstra provision der, smart. Ringer og venter i 40 min. Og får fat i den sureste og mest nedladende person jeg nogensinde har snakket med. Jeg spørger så til min regning da jeg har lånt 10.000kr. Og indbetalt 2500kr. Men alligevel skylder 9410kr. Det var renter! Fordi jeg ikke havde betalt den første måned, selvom jeg havde ringet til kunde service og sagt jeg skulle på ferie og blev nød til at udskyde betalingen. Oveni er mit lån så ikke rente frit mere da jeg ikke har betalt og nu hedder den 17% i rente. Jeg Har ikke modtaget nået brev om nogen af tingene. Det er simpelhen og snyde og bedrage sine kunder.
Kenneth found this review useful

Hej Turnesol Vejen

Du burde være blevet kontaktet af en af mine kollegaer på din henvendelse, som du sendte direkte til mig inden du skrev din anmeldelse.

Jeg vil derfor ikke kommentere denne sag yderligere, men konstaterer at vi har rettet op på fejlen og forklaret dig sammenhængen omkring dit kontokøb.

Inkompetent service

Jeg har det seneste stykke tid været vidne til min kærestes utrolig dårlige oplevelse med Resurs Bank - gentagende gange! Som mange øvrige skriver, så bliver virksomheden ved med at sende rykkere for et beløb, som for længst er blevet betalt! Hver gang man kontakter dem og får forklaret hvordan tingene hænger sammen, så undskylder de fejlen og forsikrer at det hele vil blive ordnet straks. Inden længe modtager man så endnu en rykker og en skrivelse om inkasso + yderligere gebyrer! Det er simpelthen under alt kritik og jeg forstår simpelthen ikke på baggrund af de mange dårlige anmeldelser, at virksomheden ikke gør noget ved det. Jeg vil i hvert fald gøre mit bedste for at sprede budskabet omkring hvor dårlig en service Resurs Bank egentligt yder. Det må de jo så selv rode med, da det ikke ser ud som om at de overhovedet har tænkt sig at gøre noget ved de mange klager. Deres omdømme bliver langsomt og ganske sikkert mere og mere beskidt.

Uacceptabelt at stå model til som forbruger!

Hej Niels

Jeg beklager jeres oplevelse med vores kundeservice. Vi bestræber os konstant på at levere så god en kundeservice som muligt, og forsøger naturligvis at forbedre og optimere vores rutiner løbende, men kan desværre konstatere at det ikke har fungeret i jeres tilfælde. Jeg vil meget gerne kigge specifikt på jeres oplevelse med Resurs Bank, så jeg har en mulighed for selv at se, hvad der er sket og hvordan vi kunne have reageret bedre. Jeg håber derfor at du og/eller din kæreste vil skrive til mig direkte på mail (allan.kristensen@resurs.dk) med oplysninger om jeres kontonummer hos os, da jeg ellers ikke har en chance for at finde frem til jer i vores systemer.

Det er IKKE afdragsfrit

Hermed endnu en dårlig anmeldelse af Resurs Bank.
Jeg købte briller i Synoptik og blev lovet, at det var afdragsfrit og rentefrit i op til et halvt år. Efter to måneder kom første rykker. Jeg gættede på, at det var en fejl, da det jo ikke var min aftale med Synoptik. Men for ikke at få flere rykkere betalte jeg hele beløbet på én gang. Dernæst kom endnu en rykker – en rykker på det tidligere rykkergebyr. Jeg gider ærligt talt ikke gøre mere ved det for 95 kroner og betaler det, men jeg kan da i det mindste advare andre om at hoppe på "afdragsfri"-salgstalen. Det er det ikke.

Hej Esbericum
I samarbejde med Synoptik tilbyder vi dig at betale dit brillekøb rente- og gebyrfrit i op til 24 måneder, men har ingen aftale om også at tilbyde op til 6 måneders afdragsfrihed, så jeg er desværre bange for at du er blevet fejlinformeret i butikken, og det skal jeg beklage. Det er naturligvis også en del af vores opgave at sørge for at personalet i butikkerne er korrekt informeret om vores tilbud og produkter. Hvis du vil skrive til mig direkte på mail allan.kristensen@resurs.dk, så skal jeg sørge for at du for tilbagebetalt de betalte rykkergebyrer. jeg kan desværre ikke ud fra din anmeldelse se dine navne- eller kontooplysninger, så jeg kan finde dig i vores systemer.

Country Manager

BEDRAGERI-KLAG TIL FORBRUGEROMBUDSMANDEN DA DET ER ENESTE KLAGEMULIGHED OG DERMED:ENESTE MULIGHED FOR AT STOPPE RESURS BANK -GRUNDET:DET ER ET SVENSK FORETAGENDE!!!

Jeg kan tilslutte mig hvad Henrik mfl.skriver- vedr. stribevis af uretmæssige rykkere,(ofte UDEN DATERING!!), PBS -betalingsordning der ikke fungere - selv ikke efter flere henvendelser til RB. og egen bank - herefter nye rykkere (nogen gange: nye rykkere flere dage i træk!) osv. osv. osv, jeg vil derfor alene tilføje, at jeg har kontaktet Finanstilsynet og Pengeinstitutankenævnet og disse kender til klager over Resurs Bank, men kan-som den nuværende lovgivning er udformet- intet stille op, da det er et svensk firma- der KUN har en postboks i Danmark!; jeg blev opfordret til at klage til Forbrugerombudsmanden istedet, og jeg vil opfordre alle, der har haft- eller har problemer med Resurs Bank, til at gøre det samme, for det er eneste klagemulighed (på nuværende tidspunkt!) -og dermed eneste mulighed for at stoppe Resurs Bank !. Endvidere klager jeg over Synoptik, da disse har samarbejdet med Resurs Bank i flere år og de ER blevet gjort bekendt med RB's forretningsmetoder!; de forretninger der fortsætter samarbejdet med RB har et medansvar: det er dem der tilbyder en- tilsyneladende- favorabel købsaftale, og jeg har som kunde tillid til, at en veletableret (og velrenomeret!) foretning som Synoptik samarbejder med ordentlige/anstændige virksomheder der fører en legal virksomhed!. Når Synoptik (mfl.) fortsætter samarbejdet med Resurs Bank - velvidende om hvilke forretningsmetoder RB. anvender- så må Synoptik have et medansvar!

Slet ikke i orden!

Jeg købte nogle briller hos synoptik med lovning om at de var rentefri.
Første måned går og der kommer intet girokort fra resurs bank. Et stykke tid efter kommer der en rykker. Jeg ringer til dem og får afvide at der nok er sket en fejl. Jeg får nogle oplysninger jeg skal bruge for at tilmelde mig til pbs, og får afvide at jeg skal betale 510 kr (for 2 måneder). Måneden efter kommer der igen ikke noget girokort og jeg forventer jo derfor den er tilmeldt pbs. Nu sidder jeg så IGEN med en rykker. Jeg ringer igen og forklare at jeg endnu engang ikke har fået mit girokort. Denne gang er det åbenbart ikke deres problem og jeg skal betale 510 kr igen hvis jeg vil fortsætte med rentefrit. Dette er helt igennem dårlig kundeservice. Jeg har ihvertfald lært at til en anden gang kan jeg lige så godt spare sammen til mine briller for det er da godt nok sidste gang jeg bruger resurs bank!
Vibeke found this review useful

Reply from Resurs

Jeg skal beklage din oplevelse med vores Kundeservice, vi bestræber os hele tiden på at levere en god og optimal service, men det kan jeg desværre konkludere af din anmeldelse, at du ikke har oplevet. Hvad der er sket med de fremsendte ind-betalingskort, kan jeg af gode grunde ikke svare på, jeg kan kun konstatere at de er afsendt herfra. Jeg vil dog tillade mig at tilføje til din anmeldelse, at vi trods alt har krediteret dig alle rykkergebyrer og renter, så du på intet tidspunkt har betalt mere end den lovede rente- og gebyrfri betaling, som er aftalt i butikken. At du har måtte betale manuelt to gange 510 kr. i stedet for 4 gange 255 kr. skyldes alene at de to gange betaling hver dækker for 2 måneders rente- og gebyrfri betaling iht. aftalen, og som er en forudsætning for at opretholde den rente- og gebyrfri betaling fremadrettet.

Ved tilmelding af betalinger til BetalingsService (BS), er det alene forbrugerens ansvar at sikre, at denne er aktiveret. Dette vil fremgå af den månedlige Betalingsoversigt fra Nets, hvorfor vi ikke kan klandres for at tilmeldingen ikke er aktiveret. Det retfærdiggør naturligvis ikke, at du fortsat ikke modtager indbetalingskort, som burde være benyttet til den månedlige betaling, da BS ikke er aktiveret som forventet.

Det er derfor min klare vurdering at dit brillekøb købt på en rente- og gebyrfri kredit er og bliver en god aftale, og skulle du få yderligere behov for nye køb i fremtiden, skal du naturligvis være meget velkommen. Skulle der være uoverensstemmelser eller andet med din nuværende eller kommende aftale, er du meget velkommen til at kontakte mig direkte på mail (allan.kristensen@resurs.dk), så hjælper jeg gerne med spørgsmål eller andet.

Resurs Bank

Country Manager

En bank der bruger ALLE RESURSER på at snyde deres kunder.

Aldrig har jeg haft så mange problemer. Det er et regulært fup-selskab.

Baggrund (for de som har lyst til at læse):

Jeg købte et par rimeligt dyre briller i Synoptik.
De reklamerede med 24 mdr.'s rentefri afbetaling. Det lød jo fint, da brillerne dermed ikke ville blive dyrere, end ved kontant afregning.
Det er de imidlertid blevet alligevel.
Jeg blev oplyst at jeg ville modtage et giroindbetalingkort fra finansieringsselskabet, og på dette første indbetalingskort ville stå oplysninger, der satte mig i stand til at tilmelde min konto PBS.

Der gik en rum tid før jeg modtog dette indbetalingskort, og da jeg gjorde tilmeldte jeg PBS og indbetalte regningen.
Så gik der igen en rum tid, og jeg modtog min første rykker, hvilket jeg ikke forstod. Men ved at ringe til RESURSBANK kunne jeg konstatere, at min PBS-tilmelding af uvisse årsager ikke var gået igennem.
Nå!
Jeg betalte noget undrende dette nye indbetalingskort med rykkergebyr, og tilmeldte mig endnu engang PBS.

Endnu en rum tid gik, og jeg modtog nu endnu et rykkergebyr, denne gang påført en heftig rente (2,75 % pr. mdr) af det samlede beløb. Jeg ringede endnu engang til selskabet, som kunne oplyse mig at de (uden varsel) havde ændret min kontrakt, fra en rentefri konto, til en ny konto med renter, fordi de ikke havde modtaget en afbetaling af beløbet inden for den første måned ved kontraktens indgåelse.
Jeg spurgte polemisk, hvordan de forventede, jeg skulle kunne indbetale et beløb inden for den første måned, når deres første girokort blev udsendt mere end en måned efter kontraktens indgåelse? Hvem og hvor skulle jeg indbetale til?
Det hører endvidere med, at dette var grunden til at mine PBS-tilmeldninger ikke var gået igennem, idet de ved at ændre min kontrakt også havde givet min kontrakt et nyt kontonummer. Mine PBS-tilmeldninger var altså blevet tilmeldt en annuleret kontrakt, og grunden til at de ikke havde modtaget mine månedlige indbetalinger, var at de var blevet indbetalt til en annuleret kontrakt.
Jeg spurgte så, om ikke det havde været en idé at oplyse mig om den annulerede kontrakt, og ikke fortsat sende mig rykkere, fordi jeg ikke indbetalte på en kontrakt jeg ikke kendte til.
Nå!
Medarbejderen, jeg talte med, erkendte fejlen, og fandt de penge frem, jeg allerede havde indbetalt hver måned (til den kontrakt, der ikke eksisterede), og hun ville hermed ændre min kontrakt tilbage til en rentefri konto, som jo var udgangspunktet.
Jeg skulle bare afvente et girokort på den nye kontrakt, og medarbejderen lovede mig med det samme at sørge, at den blev tilmeldt PBS, hvilket jeg bad om, at hun skrev et notat om på sagen

Okay!
Jeg fik et nyt girokort, hvilket jeg indbetalte, og jeg forventede herfra, at jeg var tilmeldt PBS.
Så gik der en rum tid, og jeg modtog endnu en rykker (og dagen efter modtog jeg en rykker på rykkeren påført nye gebyrer).
Nu ringede jeg igen til RESURSBANK uforstående over for den nye rykker.
Nu var forklaringen at PBS ikke havde godtaget min tilmelding, fordi min bank ikke havde godkendt PBS-tilmeldingen (hvilket undrede mig en del).
Jeg sagde, at jeg gerne indbetalte beløbet, men nægtede at indbetale rykkergebyret, idet de ikke havde fået tilmeldt mig PBS som lovet, ikke havde informeret mig, og endvidere ikke fremsendt et girokort, der gav mig mulighed for at indbetale et beløb. De var således de eneste, der sad inde med informationen om, at indbetalingen ikke kunne forløbe som den skulle.
Medarbejderen gik efter hård forhandling med til at sende mig et nyt girokort og stryge gebyret, og hun anbefalede mig at henvende mig til min bank, for at få foretaget en PBS-tilmelding.

Som sagt så gjort!
Min bankrådgiver (som jeg i øvrigt har et fint forhold til), kunne oplyse, at banken ikke på noget tidspunkt havde fået en henvendelse fra PBS, og at den slags under normale omstændigheder forløb helt automatisk og uproblematisk.
Min bankrådgiver lovede mig at sørge for at få tilmeldt mig PBS, da hun havde en lidt mere "håndfast" tilgang, og hun kunne sende mig en bekræftelse så snart PBS-betalingen var gået igennem og i effekt.
En uge senere modtog jeg en mail fra min bank, at nu var min konto hos RESURSBANK tilmeldt hos PBS.
Godt!.

Men nej!
Jeg havde for en sikkerheds skyld indbetalt til RESURSBANKs girokonto den følgende måned, og var helt overbevist om, at PBS-indbetalingen i det mindste var i effekt den følgende måned.
D. 10. i den efterfølgende måned dumpede endnu et girokort ind - igen påført rykkergebyr og strafrentegebyr, og igen dagen efter fik jeg en yderligere rykker for rykkeren påført yderligere gebyrer.
Jeg ringer igen...
Nu var forklaringen, at min PBS-tilmeldning skam var blevet godkendt af RESURSBANK d. 7. i denne måned, men at jeg dermed havde overskredet indbetalingen d. 1. i måneden.
Nu må jeg indrømme, at sikringen brændte fuldstændig over i mit hoved.
Jeg måtte oplyse hende, at den PBS-konto var godkendt og klar til at virke for knapt 60 dage siden, hvilket var bekræftet af både PBS og min bank, og at de hermed selv havde forsinket forløbet fuldstændigt unødigt, og endda ladet den løbe lige forbi d. 1. i en måned. Desuden havde de for 2. gang haft den frækhed at fremsende en rykker for en rykker dagen efter, hvilket ikke giver modtageren en chance, ej heller taget hensyn til det faktum, at der normalt beregnes 3 bankdage, før modtager kan se indbetalingen.
Jeg forklarerede hende, at hendes såkaldte bank nu var gennemskuet som et selskab, der lover rentefrie konti, men RESURSBANK selv efterfølgende påfører kunden unødige komplikationer, hvorved de kan opkræve gebyrer, der - hvis jeg havde indbetalt alle de gebyrer, som jeg ifølge dem skulle have indbetalt - ville betyde en 33 % merpris for min vare.
Det havde på dette tidspunkt taget RESURSBANK 10 måneder at få en PBS-tilmelding godkendt i deres system.
"EN BANK", yeah, right!
Et FUP-selskab.
Det er, hvad det er.
Jeg bad herefter om et kontonummer, hvor jeg kunne indbetale det resterende skyldige, som jeg ville indbetale øjeblikkeligt efter samtalen, og jeg bad om, at der efterfølgende blev mig sendt en kvittering for, at kontrakten var indfriet og lukket.
Jeg nægtede selvfølgelig at betale rykkergebyret.

Som sagt, så gjort!
Nu har jeg her en måned efter lige haft ringet til dem igen for at udbede mig min kvittering på kontraktens indfrielse og ophør.
Hun havde modtaget beløbet, men der var ikke sket yderligere.
Hun spurgte mig pænt, om jeg ville lukke kontoen helt, og jeg sagde pænt: Ja-tak! (endnu engang).

Nu må jeg se, hvornår jeg næste gang skal henvende mig til mine venner i RESURSBANK.

Bare et godt råd til jer derude!
RESURSBANK - HOLD DIG LAAAAAAAANGT VÆK!
Det kræver store RESURSER, at have dem som bank!
Føj for et fupselskab!

Reply from Resurs

Jeg vil gerne starte med at beklage din oplevelse med Resurs Bank. Det er tydeligt, at vores procedurer ikke har været gode nok i dit tilfælde. I de fleste tilfælde er det både enkelt, hurtigt og problemfrit at finansiere og dermed delbetale et forbrugerkøb gennem Resurs Bank, men jeg forstår, at din oplevelse desværre antyder det modsatte. Vi har noteret din kritik og vil fortsætte med at arbejde for at styrke vores procedurer, for at forhindre lignende hændelser.

Jeg beklager også, at du ikke har fået et godt indtryk af vores kundeservice. Det er altid vores mål at være meget imødekommende og hjælpsomme. Det er trist, at du desværre ikke har fået den oplevelse.

Du er meget velkommen til at kontakte mig, hvis du har yderligere spørgsmål, så vil jeg gøre hvad jeg kan for at besvare dem. Du kan kontakte mig på mail (allan.kristensen@resurs.dk).

Resurs Bank DK

Allan Ravnkilde Kristensen
Country Manager

Dyrt og ikke god service

jeg har haft en lån gennem dette firma. jeg fik avide at mit lån var rente frit, men fandt ud efter en del måneder, at det beløb jeg betalte vær månede, var lavere en den rente jeg betalte for. Humbug. Skal aldrig have et lån der fra mere. de snyder folk

ikke til at gennemskue, mangler oversigt,

efter at have læst på siden, syntes jeg ikke det ser godt ud at være kunde her.
min søn har købet et par dyre briller ved synoptik eller en lokal brille mand.
der er udleveret 3 stykker papir, med et indbetalingskort, ide er fin for synoptik, eller
fin service, og god ide, men der mangler bilag på selve brille købet
bruger indbetalings kortet til at betale efter.

hvis det er firma politik at sætte gebyr og renter på, skal jeg overtage herfra.
og overfører dd. kr. 8409 kr. som der står der er købt for.
beløbet er dd betalt.

Jeg har fået finansseret en bil, og har kun haft en god oplevelse af Resurs bank!
Jeg kan godt anbefale Resurs til andre! og vil bruge dem igen til min næste bil.

Sådan

Kan se her at en hel del har fået bøvl med deres 6 mdr's rentefri / gebyrfri køb igennem
Hifi klubben . Jeg har gjort samme køb .
Første opkrævning var forlist i posten og derfor overgik arrangementet til alm. Kredit betingelser med rente og gebyr.
Ringede til Resurs bank (kom igennem straks)
Forklarede situationen og sød ung dame sendte straks nyt girokort som jeg så betalte , efterfølgende med næste opkrævning er alle gebyrer og renter tilbage trukket , sådan
Troede jeg skulle have en masse bøvl , så stor lettelse og tomlen op for Resurs .
Jeg ville ikke betænke mig ved at indgå køb
med Resurs som "bagmand" efter dette forløb.
Mvh Bo fra Køge

Ps. Kan se at der er sammenfald i anmeldelserne her , gennemgående er det fordi første indbetaling ikke er betalt (betalers skyld) eller opkrævning ikke er modtaget (postdanmarks analfabeter har smidt den væk ) betingelserne siger klart at arrangementet overgår til rente og gebyr arrangement hvis ikke mindste betaling falder korrekt i min 6 mdr
Så resurs er i deres gode ret , det er måske mere arrangementets udformning der skulle kigges på så fejl og misforståelse undgåes .
Eks. Kunne resurs fremsende mail og sms med opfordring til første betaling (som 3mobil og Telia eks. Gør) så kan låntagerene da ikke misforstå eller misse betaling

Resurs Bank er nogle svindlere

Har gennem Hifi klubben lavet et 6 mdr. rentefrit lån gennem Resurs Bank. I Butikken fik jeg oprettet en PBS aftale med afdragelse af lånet. Et par måneder senere modtager jeg rykker og rente af gebyr på 400 kr.
Kontakter derefter straks Resurs bank, kunne ikke komme igennem, kun hvis jeg valgte en svensk medarbejder. det gjorde jeg så. Fortalte situationen at jeg havde oprettet en aftale i butikken. De ville ikke helt accepterer denne forklaring og jeg skulle betale halv skade med 200 kr. ekstra i gebyr.
De ville sende mig et girokort med det manglende beløb, fik i stedet et blankt kort, hvor jeg selv kunne sætte beløb på, men dette ville koste mig ekstra hvis jeg ville lave om i afdragsordningen.
Ringede igen for at få oplyst hvad beløbet var jeg skulle indbetale. Ved samme lejligheden med indbetalingen oprettet jeg en ny pbs aftale. Men neejjjjjj, den havde de ikke registreret og derfor smidt ekstra 400 kr. på i gebyr måneden efter.

Efter jeg har læst de andre anmeldelser af Resurs Bank kan jeg se, at jeg ikke alene omkring denne negative oplevelse med Resurs bank og deres svindel numre for at få ekstra penge ind i gebyr. Kan se fra de andre anmeldelser at det er fast mønster de har med at sende rykkere ud og lade som de ikke har modtaget betalingen. De virker meget amatøragtige i deres arbejde og de virker ikke som de har styr på tingene, hvilket jeg synes er et must med orden på tingene, hvis man vil være en bankvirksomhed.
Fortryder idag, at ikke bare betalte de 5000 kr. mere ved købet og undgik Resurs bank og deres såkaldte rentefri lån. De tager 500 kr. i oprettelse af lånet. Et dyrt bekendtskab. Har idag valgt og betale lånet ud 3 måneder før, da de er for besværlige at have med at gøre.

kan kun råde andre til at holde sig langt væk fra Resurs Bank. De er nogle svindlere.

Useriøs bank med 0% gennemskuelighed

Jeg har gjort brug af Resurs bank via et brillekøb i synoptik. Umiddelbart er det et glimrende tilbud med rentefrit lån, men KUN vis man overholder betingelserne - men da jeg fik betalt en dag for sent blev jeg istedet for rykket over til deres "almindelig" konto betingelser. På dette punkt følger banken sådan set sine vedtgter og de har sådan set været min fejl. MEN jeg har følgende seriøse kritik punkter af deres forretningsmetoder:
- De sender ikke noget brev om at man bliver flyttet over til nye vilkår og man skal ikke regne med at breve kommer fast hvert måned, så man ikke kan få gjort noget ved problemet hurtigst muligt (og denne ret sikre de sig faktisk mod i deres betingelser!)
- I deres almindelig kundevilkår (altså ikke dem jeg tegnede gennem synoptik) ligger de en masse gebyrer, renter m.m. på den måndelige betaling, og selv om jeg har set sømmene i deres hjemmeside igennem har jeg stadig ingen ide om hvad jeg har betalt til (deres betingelser siger godt nok man for pålagt gebyrer, men der forefindes ikke en liste over dem). Dette er virkeligt useriøs og ikke professionelt.
- Banken skal have pengene d. 1, dvs. du kan ikke overfører dem den første, men du skal være sikker på at de har dem den 1. Hvilken så vidt jeg er orienteret ikke er normalt bank praksis (og det gør det "lettere" for kunderne at misse en betaling og derved blive pålagt flere gebyrer - ergo de tjener flere penge). De overholder sådan set deres regler men det er virkelig dårlig kundeservice.
- Man kan ikke være sikret at man får kontooversigten til tiden, hvis den overhoved dukker op, og den er så godt som uforståelig (hvad fanden er udegående og indegående beløb?). Da jeg valgte at afbetale hele min resterende gæld på engang var jeg i kontakt med banken hvor ekspedienten sørgede for at jeg fik tilsendt en endelig oversigt ("for en sikkerhedsskyld"), selv om jeg jo automatisk skulle få en (hvilket for mig er igen et tegn på at man ikke er sikret at brevene kommer igennem).
- Selv om min regning er i nul (og jeg har ringet flere gange og fået det bekræftet) har jeg stadig ikke en oversigt der tydeligt og enkelt viser at jeg er gældfri, og jeg har også fået en ny kontoopgørelse der igen viser at jeg skylder gebyrer for mangledne betaling, selv om kunden er i nul...)

Hvis jeg skal melde noget positivt om banken, så har kundeservicen været ok, selv om damerne ikke lyder til at vide så meget om selve kontovilkør m.m. og jeg havde ikke nogle problemer med at få tilbageført overskydende betaling.

Hvad har de gang i?

Jeg kan melde en lignende historie som resten.
Har købt et par briller igennem Synoptik med en rente- og gebyrfri konto til afbetaling over 36 mdr. Fik ikke betalt det første girokort i tide pga bankflytning, og siden er det gået ned af bakke.

Fik et brev om en betalingspåmindelse med et rykkergebyr på 95,- og det vel fair nok når jeg har betalt for sent. Måneden efter dukker der så et brev op om, at der er kommet renter og gebyrer på. Jeg ringer ind og spørger hvordan det kan være, og får at vide at min konto automatisk laves om til en rente konto, når den første indbetaling ikke finder sted. Hun ville dog lave den om og sende mig et nyt brev, så jeg kunne tilmelde mig PBS.

2 uger senere modtager jeg 4 breve med 4 forskellige beløb for, hvor mange penge jeg skylder dem endnu. på det ene brev står der endda, at jeg har 233,- tilgode hos dem!? Jeg får brevet tilmeldt (tror jeg da) og tror at alt er godt.

Nu har jeg så inden for den sidste uge modtaget 2 breve om manglende betaling og en opgørelse over skyldige gebyrer og renter. Har nu prøvet at skrive til dem og afventer svar, men med de historier, jeg ser herinde, forventer jeg desværre ikke det store.

Kære profiloptik: få jer en anden kreditaftale med et bedre firma! Det må sgu findes.

sløset inddrivelse af regninger

Købte i maj måned et par fede solbriller for 1813,- via Resurs Bank ved en aftale der lød på afbetaling over 12 mdr, 151,- pr. måned. I juni modtager jeg så en rykker på 2208,-, idet jeg ikke har betalt mine første regninger - der er bare det ved det, at jeg aldrig har modtaget det første brev fra dem, som jeg skulle bruge for at sætte PBSaftalen op. Udover at det er sløset at de ikke kan finde ud af at sende deres regninger til tiden, er rykkeren belagt med gebyrer og renter for næsten 300,- - hvilket er ulovligt, ifølge loven om rykkergebyrer.

Hold jer fra Resurs Bank - det viser alle erfaringer.

Resurs Details

Låne penger! Forbrukslån fra kr 30 000 til kr 200 000 uten sikkerhet.

Visit Resurs

Call us on: +45 33 32 43 02