Ryanair reviewed by

Vanløse, DK

Totalt tjekket flyvning, men elendig hjemmeside

At købe billetter og se prisen stige hver gang man tilføje den mindste ting - såsom bagage, booking af sæde mm. - er virkelig en prøvelse for tålmodigheden (og pengepungen). Informationsniveauet på hjemmesiden og brugervenligheden er tæt på at være det dårligste, jeg har oplevet, og man fristes til at tro, at det er bevidst for at skjule alle de ekstra omkostninger, der langsomt tilføjes ens rejsebooking.
Derfor er det også med bange anelser, at vi mødte op i Sturup lufthavnen i Malmö. Men når først billeterne var købt og betalt gik resten som en leg. Jeg har sjældent oplevet så elegant en intjekning; der gik ikke mange minutter fra onboardingen startede til alle sad på deres pladser og flyet var i luften - imponerende. Samme oplevelse var det at lande i Pisa; flyet havde knap nok sat hjulene på landingsbanen før vi var taxi'et hen til en gate og blev lukket ud. Knap ti minutter efter stod vi med al vores bagage og kunne gå i gang med at opleve Italien. Hjemturen var lige så smooth.
Når hjemmeside og prisstruktur bliver lige så elegant som selve rejsen, er der topkarakterer til RyanAir.