Ryanair reviewed by

Haslev, DK

Positiv oplevelse og Bondefangeri med i Pakken

Vi er en familie på 6, 4 voksne og 2 børn på 2½ år der rejste for første gang med Ryan air til Malaga. Første bekymring var da vi skulle printe vores Bording pass ud. Der er mange faldgrupper hvis man ikke passer på.
Da vi står i gaten inden vi skal op i flyveren får vi afvide af personalet, at vi skal stille os i Priority rækken, for ellers var hun bange for at vi ikke kom til at sidde sammen. Men vi havde jo reserveret pladser. Men hun turde ikke garantere at de ikke var taget når vi kom ombord. Vi kom da også til at sidde sammen med 1 dreng hver imellem os, men hvor er det bare øv at have betalt ekstra for reservering, de penge kunne jeg jo så godt have sparet. Flyveturen til Malaga var rigtig fin. Søde hjælpsomme stewardesser. Under turen blev vi gjort opmæksom på hvilke lande og områder vi fløj over. Vi ankom faktisk før tid i Malaga.. så helt perfekt.
Hjemturen blev dog en dyr affære. Igen i gaten inden vi skal op i flyveren får jeg afvide at min håndbagage er for bred men oplyser at den er ikke bredere ind da vi rejste herned. De har en kuffertslisk som man kan måle om håndbagagen er for bred og den kunne ikke komme ned. Han trækker mig til side og oplyser mig at jeg skal betale 60 € hvis jeg vil have den med. Jeg spørger om jeg ikke lige kan flytte lidt om på tøjet men det siger han at der ikke er tid til, til trods for at der stadig er mange i køen. Så jeg må bøje mig og betale 60 € for at få min håndbagage igennem.
Da vi så kommer op i flyveren står vi med samme problem igen, at vores reserveret pladser er taget. Fly personalet oplyser mig igen, at fordi vi har 2 børn med på over 2 år, skal vi sidde samlet og finder en ny række til os. Det er jo helt fint men igen møg ærgeligt at have betalt ekstra for reserveret pladser.
Vi fløj til tiden og endnu engang blev vi mødt af søde smilende personale.
Du får hvad du betaler for ved at flyve med Ryan air..at blive fragtet fra A til B på en positiv måde, men når det så er sagt så er der meget bondefangeri med i pakken.
Alt i alt har jeg faktisk betalt 1400 kr for noget jeg godt kunne have sparet istedet for.