Scandlines reviews

Scandlines reviews

3.7

Amatør agtigt - shopping billet kan kun refunderes samme dag

Jeg skulle til Tyskland og handle med en ven, hvor vi havde bestilt en shopping billet, hvor man kan få 200 kr. af de 499 kr. refunderet hvis man tjekker ind igen indenfor tre timer. Vi tjekkede ind de tre timer før som man skulle, og får stukket det sædvandlige i hånden med tobak kuponer, og en kupon der ligner en tobak kupon. På kuponen står der så at man KUN på dagen kan få de 200 kr., ellers er det bare ærgerligt.

Synes det er super amatør agtigt, og sidste gang jeg tager deres færger. Vil hellere køre tre timer end jeg vil støtte det amatør firma igen.

Pas på med at bestille forkert !

Bestilte en billet til afgang her d. 17/4 - vi så så at vi havde trykket forkert vi skal nemlig afsted dagen før, billetten er betalt på tidspunktet vi opdager dette - vi ser der er plads på samme afgang bare dagen før, vi ringer til dem - man kan sagtens afbestille sin billet til 599 men man får kun 175 den anden vej - da deres gebyrer ÆDER ALT !!!! gebyr for gebyret skyld.
så vi kan få 175 kr retur så vi kan genbestille til dagen før ? til samme pris 599 OMG. aldrig om jeg ville spytte penge efter deres færger nogen sinde igen - så hellere køre igennem Fyn og Jylland end at støtte deres bedrageriske foretagende.

Daniel !

Dyrt men godt

Helsingør-Helsingborg overfarten er kort men altid men et kulinarisk højdepunkt idet den svenske store frankfurter pølse er en oplevelse jeg ikke vil være turen foruden.

MEGET DYR OPLEVELSE

Scandlines hæver gebyr for samme bizz flere gange og kan ikke "finde" ud af at sende beløbet retur. Samtidig sender de faktura fra sverige der er næste 4 gange større på kørsel over Øresundsbroen, som hvis vi bare havde betalt i skranken ved broen!!!

Det er simpelthen ikke godt nok og jeg synes faktisk at det grænser til svindel !

Smæk til Scandlines og ROS til personalet

Bookede en dagsbillet Rostok-Gedser og regnede med en rabat når vi kørte retur samme dag. På færgen kunne de ikke forstå at vi ikke havde en værdibillet. Så Scandlines sælger den samme type billet, men uden at forklare at rabatten kun gælder danmark-tyskland og ikke den anden vej. Underligt.
Ingen kvaler, fyren ombord håndterede sagen perfekt og udbetalte beløbet. Tak for god service.

dårlig service

Jeg skulle have været på forlænget weekend den 5. til 8. dec. Havde bestilt billet i god tid, men desværre kom Bodil i vejen. Vi kunne ikke komme afsted fra Gedser den 5. men ringede til Scandlines, der ville ombooke udrejsen til den 6. kl. 11.15. På vej til Gedser får jeg besked om at rejsen er aflyst og vi skal tage til Rødby istedet.
Efter at have ventet i kilometerlang kø i Rødby kommer vi ombord på en færge - hurra troede vi. Men nej, færgen lå underdrejet foran Putgarten i et par timer og sejlede så hjem til Rødby igen. Vi kunne desværre ikke blive forfordelt til den første færge der så ville sejle, og i Rødby var der mange kilometer bilkø. Vi kørte hjem til Kbh og den 7. frarådede politiet folk at køre til Rødby, for der var for mange biler.

Allerede den 6. skrev jeg til Scandlines at jeg ikke kunne bruge mine billetter, jeg kunne ikke komme over, men jo heller ikke benytte returbilletten.
D.d. (d. 10.) ringede jeg, da jeg ikke har fået svar på mine 2 mails.
JEG KAN IKKE FÅ MINE BILLETTER REFUNDERET, til nød kan jeg få 20%. De siger min egen rejseforsikring skal dække. Hvem fanden tegner en rejseforsikring for en tur til Tyskland.
Dårlig, dårlig service. Ville gerne have givet minuspoint. Selv DSB har mere konduite - hvis man har klippet og togen ikke kører, kan man få et engangskort.

Jeg har ellers tit haft taget turen Rødby-Putgarten og også Gedser-Rostock, og jeg har lagt rigtig mange penge i Scandlines, men det er ovre nu. Fremover bliver det over Fyn. Jeg er så vred over deres mangel på service og deres ligegyldighed over de mange kunder der har brugt timevis på at køre frem og tilbage til Rødby, siddet i lange, lange køer fordi de meldte ud at nu sejlede de, men nej, det gjorde de ikke alligevel. De har holdt os for nar.

Er det iøvrigt et nyt koncept for Scandlines: Overbook overfarten, aflys den og refunder kun 20%, så er der god indtjening?? Dårligt, dårligt. Og iøvrigt: Ingen eller manglende information så folk spilder mindst een dag på at køre frem og tilbage forgæves. Desværre er det for meget at forvente at I har en dårlig smag i munden, og jeg tror I har mistet en del kunder nu, hvilket I jo nok også er ret ligeglade med, med den service-mindedhed I har.

Opdatering den 17.12.13: Scandlines har refunderet hele mit beløb for den tur der ikke blev til noget. Hurra.
Desværre har jeg ikke tid til en tur til Berlin for at se julemarkeder, da jeg er på arbejde hver dag, men nu er det ikke så surt mere.
Tak Scandlines.

Narrede Scanlines de rejsende i fælde med vilje?

Vi skulle på en forlænget weekend til Hamborg via Rødby-Puttgarten og tilmeldte os Scandlines SMS service, der tilbyder at sende information omkring væsentlige forsinkelser og aflysninger af overfarter.
Fredag den 6. Kl. 06.21 SMS’er Scandlines, at de tidlige morgenafgange fra 06.15 til 07:45 er aflyst
Kl. 08.12 SMS’ Scandlines, at man forventer at genoptage sejladsen kl. 09:15. På samme tid meddeler man at sejladsen genoptages kl. 10.15.
På Scandlines hjemmeside står det samme, så vi tager til Rødby havn, hvor vi ender i en 3-5 km. kø på motorvejen foran færgelejet ved 2-tiden.
Personalet oplyser nu, da vi tjekker ind, at færgen først sejler 15:45. Vi sætter os til at vente i kø, mens bilerne fortsætter med at hobe sig op bagude.
Ved 4-5 tiden oplyses det på Scandlines skærm, at 4 afgange er aflyst.
Det lykkes at komme i kontakt med Scanlines personale på havnen, der kan fortælle, at der allerede ved 3-4 tiden lå 2 Scandlines færger underdrejet uden foran Rødby Havn, og ingen færger kunne gå i havn i Puttgarten, da den flydende BorderShop truede med at rykke sig løs af fortøjningerne og blokere for indsejlingen af Scandlines skibe.
Personalet kan også oplyse, at Fehmarn broen er spærret og tidligst åbnes ved 23-tiden, så ingen kan komme videre.
Heldigvis kan vi og en del andre slippe ud af køen på færgelejet og hjem.
I al den tid, fra 8:12 til 18:45, sender Scandlines ingen SMS Service information.
Scandlines kunder på vej mod Rødby Havn får ingen information om situationen, så de kan vende om og undgå at sidder i en uendelig kø i timevis uden udsigt til at komme på ferie eller hjem før - viste det sig - næste dag.
Er Scanlines information uprofessionel, eller håbede de bare på at tjene penge ved at lade kunderne gå i en fælde uden en chance for at vide det?
Næste gang tager vi toget.

Glemt kreditkortholder i bordershoppen i Tyskland

Jeg glemte den 24/10 min kortholder med Dankort, kørekort mv. i bordershoppen i Putgarden. Efter nogle interne misforståelser mellem danskerne og tyskerne blev det sendt over med en færge, mens jeg ventede ved havnen i Rødby. Det tog en del opkald for den rare dame i Rødby at finde ud af, hvor mine kort blev af undervejs, men hun fik det til at lykkedes. Tak, K. Rasmussen! :-)

Alt for dyrt!

Priserne for at sejle til Tyskland med Scandlines er blevet skruet gevaldigt op de senere år, og er desuden uoverskuelige. De kører nogle gange store reklamer, der fortæller folk om det er bedst at sejle via Rødby eller Gedser, men bor man i Københavnsområdet er det oftest billigst at droppe færgen og tage via Storebæltsbroen i stedet for. Det er uforskammet at en monopol får lov til at have så høje priser. Glæder mig til broen til Tyskland...

Tjeneren vendte bare ryggen til mig

Jeg var på vej hjem fra Tyskland I går formiddags og gik op for at spise morgenmad I restauranten. De tilbød en buffet.
Desværre var det meste tørt, æggene var kolde og det hele nærmest uspiseligt og på ingen måde pengene værd.

Da jeg gik op for at betale og prøvede at forklare tjeneren at de ikke kunne være bekendt at servere deres buffet I den tilstand. Vendte han bare ryggen til mig, debiterede mit kort og sagde god dag.

Fantastisk kundeservice - og sidste gang jeg bruger penge ombord!

Pengemaskinen Scandlines

Skulle til en begravelse i Hamborg. Men kunne kun få en billet til 619 kr. da jeg ikke havde bestilt 14 dage før. I så fald havde billetten kun kostet 419. Dødsfald bliver bare ikke meldt 14 dage før, så det var ikke muligt. Jeg synes, det er horrible priser, Svadlines kører med. Tog over Jylland og Fyn hjem. Lidt længere tur, men en del billigere, da jeg har en brobizz til Storebæltsbroen.

Glæder mig til den faste forbindelse lukker færgen Rødby - Puttgarden

Er rystet over Scandlines tårnhøje priser, ridgide billet / Salgsbetingelser. Jeg glædes over at den faste forbindelse er på vej, så kan vi forbrugere få den fleksibilitet som ikke er mulig mere.

alt for dyrt og nu også upålideligt

Tidligere vidste man at færgen (gedser Rostock) sejler hver anden til og altid ulige timetal. Nu er afgange taget ud overfarten blevet langsom mere og prisen er skyhøj. På færge lejet i Rostock er salgs medarbejderen sur og vrisser af os trods vi kommer til en færgesfgang dd har taget ud og derfor skal vente i timer i bilen. Og så smider hun i hovedet på os at vi skal køre ind i køen fordi færgen er helt udsolgt, hvilket viser sig at være total fri fantasi. Vi kunne have kørt en tur og hentet morgenmad til stakjels sultne unger nu kan vi istedet sidde og vente i timer på en båd der for øvrigt er forsinket. Ingen information og bilketprisen 40% højere fordi vi ikke turde satse og købe online, det er svært at sikre sig man er fremme til tiden når man har 800 km til færgen... Stau kan blive dyrt på den måde. Tager broen næste gang!

Fik et tilbud fra Scandlines jeg ikke kunne modstå og alt i tilbuddet holdt som lovet

Havde fået et Flot tilbud på tur over Rødby - Putgarten jeg ikke kunne modstå. Bestilte bilettten og printede den ud. 1. juni afsted til færgen, hvor jeg fik de lovede tilbud (rabatkuponner) såvel ud som hjem uden at skulle bede om dem. Jeg/vi havde en dejlig 1 dagstur som jeg kun kan anbefale.

Forvirrende prispolitik

Et hav af print-selv billetter der er dyrer at købe på havnen, og som sjældent virker på scanneren, hvorfor man alligevel skal over i den manuelle bane (og kunne man ikke ligesåvel købe dem der?). Jo, der er plads til forbedring. Dog er der hyppige frekvenser på Helsingør-helsingborg og begrænset ventetid.

Valgte at flyve pga. jeres sindssyge priser

Ja, det endte faktisk med at være billigere at flyve på skiferie end at køre selv, pga. Scandlines priser. Jeg havde faktisk slet ikke overvejet at flyve, men med de priser er det åbenbart billigere.
Så slap jeg selvfølgelig både for køreturen og jeres overpriced middelmådige mad…

Ualmindelig DÅRLIG service i deres resturant "Steaks & Seafood"

Jeg ved ikke engang hvad jeg skal sige.... vi var afsted tur/retur samme dag. Vi bestilte mad i deres "Steaks & Seafood", steak med buffet - steaken bestilte vi gennemstægt, men fik den helt rød og slet ikke stegt nok!!! Vi kommentere det så, hvorpå den blev stegt igen, vi fik den tilbage og den var stadigvæk ikke engang i nærheden af at være "medium"... Det er simpelthen for dårlig service!

Misinformation og dårlig service

Har et VIP-kort og ringede til Scandlines, hvad jeg skulle gøre, hvis jeg medbragte en trailer. De fik mit kundenr. De oplyste, at jeg kunne købe en tillægsbillet til 150 kr. for traileren ved færgelejet. Da jeg ankom meget tidligt om morgenen til terminalen i Rødby blev jeg meget overraskende oplyst, at dette ikke kunne lade sig gøre. Jeg skulle betale 670 kr. for en enkelt-billet. Heller ikke mit forslag om to klip i VIP-kortet (som er dyrere), kunne lade sig gøre. Jeg måtte heller ikke benytte nogen af deres VIP-services (først ombord, kaffe/vand). I det hele taget fik jeg en meget sur og umedgørlig behandling. Alt blev nægtet, da det var imod reglerne. Hvad gør man så, når man er ankommet til færgelejet? Bider i det sure æble og betaler ved kasse 1. Aldrig, aldrig mere Scandlines, men kun Storebælt i fremtiden.

Pris for en tur sydpå - ikke attraktiv overhovedet

For mig er det meget billigere at køre over Fyn når jeg skal på kontinentet.

Den prisstruktur Scandlines har lagt til grund - er så meget højere så selv tiden det tager er en parameter.

Jeg har en Smart FoxForTwo - og skal betale fuld pris - mange andre transportører sætter prisen som en motorcykel - men ikke Scandlines.

Jeg sparer - mindst 1.000,00 ved at køre udenom.

nemt, men lige nødvendigt med en opringning

Vi skulle fra Helsingborg til Helsingør og tilbage igen samme dag. Jeg ringede og hørte, at en 1-dags-billet gjaldt til og med kl 1.00. Da vi så ankom kl 00.57 ville automaten ikke godkende billetten, og vi skyndte os at købe en ny. Jeg påpegede dem efterfølgende fejlen over telefon og har nu fået refunderet vores ekstra billet. Vi burde dog bare have kørt ind til manuel betjening, hvilket vi ikke lige havde fået at vide.

Is Scandlines your company?

Scandlines Sydfynske A/S Details

Scandlines Scanlines Færgebilletter færgeoverfarter reservation booking rødby-puttgarden gedser-rostock helsingør-helsingborg priser sejlplaner autobizz travelshop Færge Færger Færgebillet Page description TMJ

Visit Scandlines

We live here: Spodsbjergvej 351