Scootcar reviews

Scootcar reviews

6.0

De snyder kunderne.

Min ape 50 var gået i stykker. Jeg laver normalt selv den, men grundet sygdom, måtte jeg sende den på værksted. Jeg valgte dem i stedet for det lokale værksted, da jeg troede de vidste hvad de lavede. Jeg havde afmonteret en del af motoren og skiftet en hel del på den, i håb om at lave den selv.
Så jeg ringede til scootcar.dk og fortalte havde jeg havde lavet på den og hvad jeg ønskede de skulle gøre ved den. Fejlen på den var oprindelig at den pludselig gik i stå, og efter et par minutter kunne den så køre fint igen.
Vi blev enige om at han ville se på den og at jeg skulle regne med at det ville blive 3-4000 kr.
Jeg sendte en følge seddel med Falck hvor der stod hvad de skulle lave og at medfølgende reservedele var nye (blandt andet en dyre ny tændspole) og at de skulle bruge dem.
Efter 3 dage, fik jeg fat i dem og han sagde at jeg det nok ville blive 4-5000 kr.
Efter yderligere 5 dage ringede de og sagde at min ape 50 var færdig og at det blev. 5060 kr.
Jeg hentede den lige inden lukketid i regnvejr, så jeg betalte og skyndte mig hjem. Dagen efter opdagede jeg at den stadigvæk var i stykker og at de blandt andet havde sat en ny tændspole på til 690.- kr. Som jeg selv havde vedlagt. Pakningerne var også vedlagt, men de havde de heller ikke brugt. Jeg har nu ringet til scootcar.dk i alt 21 gange, for at få mine 690 kr. tilbage for tændspolen og for at få en forklaring på hvorfor at min Ape 50 stadigvæk er i stykker.
Jeg har altså betalt 5060 kr. for at de samlede motoren igen og skifte et koblingskabel og andre småting, men ikke for at lave den. Jeg skilte den ellers af for at lave den, ikke for at betale dem 5000 kr. for at samle den.
Mekanikeren ville få chefen til at ringe til mig.... Det sagde han hver gang jeg ringede.... Han har stadigvæk ikke ringet! Min tuktuk er stadigvæk i stykker og jeg har ikke fået de 690 kr. tilbage for tændspolen.

Brug ALDRIG Scootcar.dk, de snyder og er meget dyre in andre, og når man så vil klage, er de pludselig ikke til at få fat på!

Meget dårlig eller manglende service

Jeg havde min Kymco scooter til eftersyn i efteråret 2010, de skulle lave almindeligt service og smøre støttebenene + justere eller reparerer karborator som har virket dårligt siden den blev købt, de skulle også udskifte et spejl som krakelerede ca. 3 måneder efter købet men først blev udskiftet efter 3 år. Der skulle skiftes ruller og det kan man jo ikke se om det er gjort. Prisen var næsten 2700kr. Jeg bad om en udspecipiceret regning som de sendte mig da de ikke havde den på stående fod fik jeg at vide, da jeg fik den tilsendt, stod der bare ( service med stumper ). Det siger jo ikke meget om hvad de har lavet, men det er jo klart de har jo ikke lavet noget, andet end sat 2 nye spejle på, som jeg skulle have gratis og smurgt en lås, støttebenene var ikke smurgt og karburatoren var ikke hverken justeret eller repareret, der var heller ikke skiftet ruller. Jeg har siden haft den til reparation hos en anden reparatør som udbedrede alle de ting Scootcar skulle have lavet, ( rullerne var slidt meget ned ), derfor fandt jeg ud af at dem havde de ikke udskiftet. Det gav jeg så små 1000kr. for at få lavet på et ordentligt værksted. Mit råd er, køb aldrig noget hos det firma og få heller ikke lavet service m.m.

Mangler i massevis

Købte i december en brugt Piaggio APE 50 hos scootcar.

De påstod at den var tunet, og at den lige havde fået det store eftersyn.

Da jeg hentede den bemærkede jeg at der ikke var luft i reservehjulet, og jeg bad om at det blev fyldt...men det glemte de (måske med vilje)
Jeg har efterfølgende prøvet at fylde luft i, og luften fiser ud lige så hurtigt som det bliver pumpet i.
De har tilbudt at jeg kan køre den til rødovre og få sat en ny slange i...men fra humlebæk til rødovre i en ape tager så lang tid at det bedre kan betale sig at ofre en ny slange selv.

På vej hjem fra scootcar knækker gaskablet...de sender et nyt, som jeg selv må montere.
Ved monteringen opdager jeg at der mangler et dæksel og skruer på motoren, og igen sender de det.

Også nøglen til varerummet mangler...De har IKKE sendt dem endnu.

Og tunet er den bestemt ikke...topfarten skulle i.flg piaggio være 45 km/t, men den jeg har kører ikke en km over 40.

Ud over det virker den originale varme ikke i den, de påstod at det var mest normalt at den var pillet fra, da den alligevel ikke virkede.

Heldigvis optager jeg alle opkald, så jeg kan dokumentere deres påstand om at den skulle være tunet.
Overvejer at køre en sag igennem forbrugerklagenævnet.

Også en alarm havde de lovet at montere.
De har forbundet den til blinklysene, og intet andet.
De påstod at den bippede hele tiden og at de ikke kunne justere den.
DET TROR POKKER !!! Strøm ledningerne havde aldrig været sat til.
De var ikke engang afisolerede så man havde kunne teste.
ALTSÅ: BLEV JEG FYLDT MED LØGN.

Det kan ikke undre nogen at der er kommet en anden dansk importør af Piaggio APE, med den service (eller mangel på samme) de tilbyder.

I det hele taget ikke et sted jeg ville anbefale til min værste fjende.

Is Scootcar your company?

Scootcar Danmark I/S Details

Visit Scootcar