Service & Co. A/S reviews

Service & Co. A/S reviews

9.7

EN OPLEVELSE FOR LIVET <3

Kunne skrive en roman som alle andre, men vælger at gøre det kort.
Det er en af de største oplevelser jeg nogensinde har haft.
Man bliver udfordret, skaber nye bekendtskaber på kryds og tværs af de nordiske lande, og udvikler sig som menneske.
DETTE SKAL OPLEVES!!!

Once in a lifetime experience

OH MY GOD jag har bara goda saker att säga om detta företag Service & Co. Det var ett utav det bästa besluten i mitt liv jag tog när jag bokade en plats hos dem. Det vi fick lära oss, det vi fick uppleva, vännerna för livet man fann, underbara instruktörer. ONCE IN A LIFETIME EXPERIENCE säger jag. Jag lärde mig så mycket om mig själv både personligt och professionellt. Jag rekommenderar Service & Co med hela mitt hjärta. Ta steget och upplev något du kanske ej kommer uppleva någonsin.

Et minde og en oplevelser for livet

Det var med store sommerfugle og forventninger jeg satte mig på flyveren til Barcelona, hvor jeg skulle gå på Service & Co.'s guideskole. Jeg ved godt, at det er for nemt at sige at det er et minde og en oplevelse for livet. Men det er det virkelig! Man lærer helt vanvittigt meget om sig selv, men også om andre. Man bliver presset ud i nogle situationer så man her bagefter guideskolen føler sig sikker på, at kunne klare jobbet som guide. Og nu efter 5 ugers hård, lærerig, sjov, spændende, udfordrende og social guideskole, kan jeg nu kalde mig for uddannet guide og en del af Service & Co. familien, som består af verdens bedste guider fra Skandinavien.
Det bedste ved guideskolen er den personlige udvikling, man lærer at acceptere andre som de er, men vigtigst af alt man lærer at acceptere en selv som man er. For "man er som man er, og det kan ikke laves om"! Derudover er det som, jeg tager med fra guideskolen, og det der kommer til at fylde mest når man kommer hjem, helt klart det sociale og de venskaber som man får på guideskolen. Man lærer andre mennesker at kende, på en helt anden og speciel måde. Man lærer hurtigt, at skulle sige tingene som de er, hvilket gælder i undervisningen men også overfor ens kammerater og venner dernede. Inden jeg tog på Service & Co.'s guideskole havde jeg hørt og læst så meget om, at man fik et fantastisk forhold til de andre dernede, og at man kom så tæt på hinanden. Dette må man sige, at jeg fik bekræftet på egen hånd. For man kommer så tæt på hinanden, og det er det som fylder mest dernede og helt klart også når man kommer hjem.

Nu har jeg givet Service & Co. 5 stjerner, men dette betyder ikke at alt har været helt super duper og fantastisk. Jeg mener, at 5 stjerner skal gives hvis man ikke kan og ville have været dette foruden, og det må man sige jeg bestemt ikke ville, for det er virkelig helt fantastisk og det har givet mig så vanvittig meget. Dog mener jeg, at Service & Co. skal omformulere det der står på hjemmesiden og i brochuren vedr. jobgaranti og job generelt. Jeg har nemlig, ligesom resten af mit hold, forstået det sådan, at man ville kunne komme ud om guide med det samme efter guideskolen, omkring 2-3 uger efter hjemkomst. Dette gør, at mange sætter hovedet op efter dette og det er rigtig synd, at man får den forkerte opfattelse og et negativt billede af Service & Co. når det nu ikke står sådan til. Derudover, synes jeg også at der var rigtig meget ekstra betaling som man ikke vidste noget om inden. Da man betaler for sin guideskole, og betaler 25.000 kr. troede jeg, at det hele var med i denne pris. Jeg ville gerne have vidst, at der var noget ekstra betaling på guideskolen. Jeg ved godt, at man ikke var tvunget til at betale dette. Men når størstedelen af guideskole eleverne er høje på i ift. DiSC (hvor jeg selv er tårnhøj), har man svært ved at sige fra til sådanne arrangementer. Og man ville gå klip af meget, hvis man ikke tog med til disse arrangementer. Så man kunne måske nævne, at der vil være ekstra betaling til nogle ture osv., for det er mange penge at man kan komme til at bruge. Jeg brugte selv 300 euro.

Derudover vil jeg lige nævne, at Service & Co. guideskole er vanvittig hård, og at man skal have dette i mente inden man tager afsted. Det hedder undervisning fra 8.00/9.00 hver morgen og først færdig 22.00/23.00 om aftenen og dette gælder selvfølgelig også i weekenderne. Dette betyder, at man skal være på og være i zonen hele tiden, hver eneste dag, hver eneste time. Dog er det nemmere, at overskue end det lyder. For det er de bedste instruktører man har, både de eksterne instruktører men også de faste instruktører. De gør et fantastisk arbejde for en dernede, og de gør undervisningen speciel og anderledes, så undervisningen nemlig ikke bliver kedelig og ensformig. Samt sørger instruktørerne for, at der er rigtig mange sjove og anderledes afbræk fra undervisningen, så man kunne få ny energi. Dette betød, at det ikke føltes som undervisning, og gjorde man fik mere interesse for det man nu blev undervist i.

Jeg kan helt klar anbefale Service & Co. til alle, både til dem som vil ud som guide, så bliver man rustet på bedst mulig vis til at kunne klare jobbet som guide. Men jeg vil også anbefale Service & Co. til alle andre, for man kan bruge alt det man lærer på guideskolen i andre situationer og i resten af ens liv.
Og til dem der overvejer, at tage af sted - GØR DET! - For jeg lover dig, du kommer ikke til at fortryde det!

Guideskolen er den største og mest fantastiske oplevelse i mit liv!! :-) Servicee & Co. var meget mere og meget bedre, end jeg nogensinde havde turdet håbe på, og jeg ville gøre alt hvad jeg kunne for at komme tilbage!

Service & Co. Okt/Nov 2013 <3

#ZONEN #denrigtigeguideskole #serviceogco #grønthold #Jeg kan - jeg vil - jeg gør

/Daniel Ruppert

Revolutionerende indenfor servicefaget! 5+

D. 4 april 2013! Gik jeg som alle andre Service&Co elever ind af døren i Pineda de mar! Jeg var glad og da en anelse forventningsfuld! Jeg kom lige fra forsvaret af, så jeg havde en meget direkte og ensporet vej hen imod målet, at blive guide. Jeg havde konsekvens nej-hatten på, jeg melde fra overfor rigtig mange udfordringer! I ren og skær frygt for at fejle, eller tøve. Jeg fik naturligvis ikke min jobgaranti, jeg var mega skuffet og ret sur på Service&Co! Jeg havde smidt 25.000 lige i hovedet på den pengegriske organisation! Det eneste jeg havde fået tilbage var den længste finger stukket lige i ansigtet, følte jeg på det tidspunkt! Det eneste mål jeg havde var at blive guide! Det mislykkes..... I hvert fald i første omgang! Jeg sendte ansøgning til stort set alle! Alt fra Campingguide til guide på store krydstogsskibe, til en helt almindelig guide! Intet kastede noget af sig. En dag modtog jeg en mail fra Sidsel fra guideskolen, det var angående Le Mans, om jeg vil være guide der? Svaret var hurtigt ja! Jeg blev flyguide, det blev en oplevelse jeg lærte voldsomt meget af!! Sidsel fik også sat i værks at jeg kom til samtale ved KUONI Nordic. Jeg fik job ved Falk Lauritsen, og fløj kort efter til Bulgarien. Dér fik jeg øje på hvor blind jeg havde været på guideskolen. Den "personlige udvikling" de andre talte så meget om, var jeg blev snydt for, eller jeg havde nærmere valgt den fra, fordi jeg var så lukket! Den kom meget senere end den burde! Havde guideskolen/Sidsel bare set mine personlige udfordringer som en alt for stor mundfuld, og sagt at de ikke kunne gøre mere, havde jeg ikke fået mere end et dumt og "ligegyldigt" diplom ud af guideskolen. Men takket været jeres ihærdige insats har jeg nu verdens bedste job, i verden bedste branche!

Læring du kan bruge resten af livet!

Selv 7 år efter mit guideliv stoppede bruger jeg stadig ting den dag i dag, som jeg lærte på skolen dengang! Kan varmt anbefale det! Alle pengene værd!

En skole for alle!

Om man vil være guide eller ej så er service og co helt sikkert en skole hvor man lære noget. Personlighed udvikling og team work er i højsædet og giver en, en masse med videre i livet. Det er hårdt! Og det er udfordrende! Men det er det hele vær!
+ så er skimodul i december helt sikkert også vær at tage med!

Personlig udvikling på højeste plan!

Guideuddannelsen ved Service & Co. har været en kæmpe oplevelse for mig.
Nogen skriver at det er noget alle burde gøre. Der er jeg dog lidt uenig, for det er ikke for alle, det tror jeg ikke. Det er vildt hårdt og grænseoverskridende på mange punkter - og det skal man altså være indstillet på inden, at man tager afsted ellers bliver det ikke sjovt for en.
Jeg har udviklet mig rigtig meget på de her 5 uger og jeg har mødt nogle helt fantastiske mennesker, som jeg aldrig vil glemme.
Undervisningen, det sociale og det mindre faglige spiller super godt sammen og det dygtige instruktørteam gør deres bedste for at få det hele til at gå op.

Der er dog nogle små fodfejl, som jeg ikke kan lade gå ubemærket hen.
Da vi skulle afsted til Spanien var der åbenbart fejl i mit og en anden elevs rejsebevis, hvilket resulterede i en ventetid på 8 timer i Københavns Lufthavn. Meget uprofessionelt af et firma, som lever af at uddanne guider, som skal have 'tjek på basic'.
Instruktørteamet på skolen var nogle fantastiske mennesker og de var selvfølgelig vidt forskellige, hvilket var rigtig fedt. Dog mener jeg tydeligt, at man kunne mærke forskel på hvordan de bedømte til eksaminer - nogle mere hårdt og nogle blødt end andre. Det er ikke i orden, at der skal være forskel på hvilken instruktør man får til eksamen.

Jeg giver Service & Co's guideuddannelse 4 stjerner, fordi det virkelig er noget specielt og jeg har været vanvittig glad for at jeg tog den beslutning at tage afsted.
Bestemt anbefalelsesværdig!

Reply from Service & Co. A/S

Hej Julie
Tusind tak for din fine anmeldelse. Jeg vil gerne følge op på de to fodfejl du anfører. Vedr. din afrejse har vores repræsentant i Kastrup lufthavn, Theis Nederby, bekræftet forløbet med ventetiden og antallet af timer. Theis har fortalt at han har undskyldt og beklaget fejlen og at han gjorde opmærksom på at du og den medrejsende skolekollega kunne få refunderet omkostninger til bl.a. mad og drikke, når I kom frem til guideskolen i Spanien. Når der ind imellem er ventetid i lufthavnen ved forsinkelser, er dette den form for kompensation flyselskaberne tilbyder. Theis oplyser også at han blandt andet inviterede dig og din mandlige elevkollega på spisning på café i København, men at I begge valgte at vente i lufthavnen, hvor han senere kom ud igen for at sende jer af sted til guideskolen sammen med et andet hold elever. Det ændrer ikke ved at vi begik fejlen, men det giver et billede af, at vi undskyldte og beklagede den menneskelige fejl begået fra kontoret i Aarhus. Og har du mod forventning ikke fået dine omkostninger refunderet, kan du naturligvis stadig få disse dækket ved at sende mig en mail på palle@service-co.dk
I forhold til din kommentar om bedømmelsen på eksamen, skal du vide at vi er meget grundige i at sikre, at alle bedømmes ens. Som du ved har vi bl.a. altid to forskellige instruktører til at vurdere på en eksamen. Og altid én som censor, der ikke har set den pågældende elev i netop den opgave tidligere. Vi har altså igen har med en menneskelig faktor at gøre og følger grundigt op, og gør vores ypperste for at alle bedømmes ens. Jeg skal beklage, at du her har fået en anden opfattelse, og kun med dette svar understrege, at vi vil kigge endnu dybere indad omkring bedømmelsesprocedurer for at minimere menneskelige fejl fra instruktørernes side.

Noget alle skulle have muligheden for at prøve!!!

Det var helt igennem en fantastisk oplevelse at man på 5 uger kan udvikle sig og flytte sine grænser så meget. Jeg var selv skeptisk da jeg læste de mange gode anmeldelser her på trustpilot inden jeg bestilte Service & Co's guide skole, men jeg er glad for jeg gjorde det i sidste ende, for hvordan kan en skole på nogen måde modtage så megen ros uden at de selv har en finger med i udtalelserne, det forstår jeg nu, da det helt sikkert er en oplevelse som jeg på alle måder vil anbefale unge mennesker at blive en del af, kast jer ud i det og i vil aldrig fortryde det. "Service & Co. - rykker dit niveau!"

Oplevelser for livet!

Hvis man er i tvivl er man ikke i tvivl. Tag på guideskole hvis du vil have venner for livet og få mange oplevelser med hjem i bagagen. Det er den klogeste beslutning jeg nogensinde har taget i mit liv! Det har været hårdt, dog har det også været vildt sjovt!
Alle der overvejer at tage afsted SKAL gøre det for det er noget du aldrig vil glemme og så får du mulighed for at arbejde i hele verden og med alle mulige forskellige mennesker.
Tak for en kæmpe oplevelse til Service & Co.

Den bedste beslutning jeg nogensinde har taget!

Det var de fedeste fem uger. Jeg overskred grænser, jeg lærte mig selv at kende, og jeg har fået venner for livet. Det er en kæmpe oplevelse at være en del af Service&Co. og det ville jeg ikke have været foruden. Jeg kan varmt anbefale alle at tage afsted. Du behøver ikke sidde med en drøm om at blive guide, måske vil du bare udvikle dig selv, eller opleve verden på en anden måde. Jeg har fået så mange ting med hjem i bagagen, og det har klart gjort mig til et gladere og helt anderledes menneske. Så spring ud i det, og meld dig til det næste hold - du vil aldrig fortryde det!

Et helt liv på bare 5 uger

Jeg var på guideskolen i Spanien, Pineda De Mar, på november/december holdet 2013. Min familie og jeg har altid elsket at rejse, så med tiden er jeg blevet mere og mere inspireret af de søde guider rundt omkring i verdenen, hvor vi rejste til. Det endte ud i, at der på handelsskolen var en dag, hvor vi på skolen kunne se forskellige uddannelser. Her var Service og Co. én af de mange stande. Jeg nærmest løb til denne stand og skrev mit telefonnummer på en fin Ipad, så de vidste, jeg ville afsted. Jeg blev løbende kontaktet af Service og Co. jobkonsulenter, der ville vide, hvordan jeg havde det med at skulle aftsed og om eventuelle spørgsmål. I midten af mit 3. år på handelsskolen, bestilte jeg opholdet på guideskolen. Efter jeg blev HHX-student i sommeren 2013, begyndte knokleriet med arbejde og optjening af penge til guideskolen. Tiden nærmede sig og det blev ENDELIG den 12. november. Jeg tog afsked med de folk omkring mig hjemme og drog spændt til Kastrup Lufthavn. I lufthavnen stod min nye familie. Nemlig Service og Co. november/december holdet 2013. Jeg er nu kommet hjem efter 5 fantastiske og uforglemmelige uger i mit liv. Som jeg selv vil beskrive det, så har jeg på de 5 uger lært mig selv at kende og ikke mindst fundet mig selv i denne store verden. Både selve lektionerne på skolen og den nye lille familie har givet mig en vild motivation til at tage udfordringer op, hvilket jeg aldrig ville have troet, jeg havde kunnet gøre. Service og Co. kan klart anbefales uanset om man ønsker at blive rejseleder eller ej. Mit mål var, som også tidligere beskrevet, at blive rejseleder. Dagen efter, jeg var vendt til Danmark igen, fik jeg en mail om ansættelse hos Star Tour, som jeg var til jobsamtale ved i Spanien på skolen. Nu sidder jeg her en uges tid efter min hjemkomst og savner min lille familie, DOG har jeg mulighed for at se dem ude i verdenen, når jeg tager afsted i marts/april 2014. JEG KAN IKKE VENTE!
Hvis du går med en lille eventyrdrøm gemt i maven, så tag med Service og Co. på rejse til Spanien, Pineda De Mar, og lad din drøm gå i opfyldelse!

Den bedste oplevelse!

Hvis du ikke ved hvad du vil, så tag på Service og Co. guideskole!
Hvis du ved hvad du vil, så tag på Service og Co. guideskole alligevel - For det er en oplevelse for livet, som alle burde opleve!

5 FANTASTISKE uge i syden !

Hvis du er vild med oplevelser, så er service&co lige noget for dig. Det kan godt være du tænker "hmmm 5 ugers skole?" ja ja det er meget mere end det. Hver dag er en oplevelse på service&co og man rykker sig så meget som menneske.
Gør dig selv den tjeneste at tage på service&co i 5 uger !

Helt igennem fantastisk oplevelse!!

Service&co levede op til alle mine forventninger. Jeg blev presset ud i ting jeg ikke brød mig om, dog kan jeg i dag se jeg kan klare tingene meget nemmere end før og at der skal mere til før jeg i virkeligheden bliver presset. Oplevelsen var bestemt pengene værd! Teamet ved nov/dec holdet 13 gjorde et fantastisk arbejde! Tak for det :-)

Dårlig grundstruktur

Jeg havde meget blandede oplevelser af Service og CO. Det var spændende at hoppe ud i noget nyt, dog meget dyrt. Men man får intet at vide på forhånd, og da jeg kommer ned på skolen finder jeg ud af at vi skal være i skole 10 timer om dagen, vi bliver overvåget af instruktørene, som desuden ikke må hjælpe en med noget, man har ikke en fridag om ugen, du kan ikke få refunderet dine penge og jobgaranti er ikke jobgaranti - det er mere et klap på skulderen fra deres side at du er klar til at komme ud i guidebranchen.

Jeg har valgt at fokusere på de mere negative sider af skolen fordi inden jeg tog derned læste jeg alt hvad jeg kunne og for mig virkede det som det rene glansbillede at gå på skolen. Men bare vær klar på at der er meget strenge regler, ingen fritid og det minder mest af alt om at gå på efterskole.
Ud over det er der en masse fede oplevelser og fed viden, som jeg er sikker på mange andre skriver om.

Reply from Service & Co. A/S

Hej Emil
Vi har her hos os valgt at jeg svarer på din anmeldelse, da jeg jo selv mødte dig på skolen i Spanien og talte med dig nogle gange.
Tak fordi du anerkender vores uddannelse som værende intensiv, disciplineret, spændende for det nye og fyldt med fede oplevelser og fed viden.
Vi ”måler” altid os selv i forhold til det vi laver. Vi er meget seriøse omkring vores guideuddannelse, og det afspejler selve uddannelsen. Bl.a. derfor kigger vi også indad i alle kommentarer vi modtager – gode som mindre gode.
Som du sikkert husker, underviser jeg bl.a. i at gæsten altid har ret. Du var gæst på vores uddannelse, så derfor har du ret ;o). Dog vil jeg gerne kommentere kort på det du fremhæver som det negative:
* Service & Co.s guideuddannelse er en investering. Om det er dyrt, er en individuel oplevelse. Jeg anderkender at det er mange penge – det er også en af grundene til at vi leverer MAX i næsten 5 uger.
* Det er mange timers arbejde på vores uddannelse. Det er hårdt, og leverer du varen hele vejen, får du et job som guide. Det er med en garanti leveret på 15. år. Den garanti er indiskutabel for os – den står vi ved!
* Ofte fokuseres der på at en guideskole ikke kan være en seriøs uddannelse. Vi mener noget andet og ønsker i dén grad at modbevise fordomme og ”Sunny Beach image”. Vores ”glansbillede” er derfor målrettede unge mennesker, der KAN en masse og VIL en masse – og gennem personlig udvikling oplever det ultimative med fokus på det de er bedst til. Det er fuld valuta for pengene – ærligt og uden filter…
* Apropos ærligt og uden filter, kan jeg med hånden på hjertet sige, at du er en god og kreativ fyr (besøgte din hjemmeside ;o) samt intelligent og vidende. Men du er en anderledes fyr, som bør kigge indad i forhold til nogle af dine negative reaktioner på bl.a. regler, autoriteter og intensiv undervisning . Med negative øjne er det svært – nærmest umuligt – at gøre en person tilfreds. Og bl.a. derfor gik det som det gik.
Du fik mit kort Emil. Du må meget gerne skrive til mig, så vi evt. kan ”tale” videre under fire øjne. Måske kan vi sammen ”samle noget op” du kan have gavn af? Jeg vil lade det være op til dig. Ellers skal du i alle fald ønskes god vind fremover.

Palle Højsholt, Grundlægger og medindehaver af Service & Co.

Helt fantastisk!

Jeg blev meget overrasket da jeg startede på service&co.. Jeg havde ikke rigtigt haft andre forventninger om skolen, end at jeg skulle tilbage på skolebænken, og at jeg derefter skulle ud i verden og tjene penge. Da vi så startede kom det som et ret stort chok, at skolen var så meget mere end en "guide-maskine". Det er virkelig ikke for sjov, når de siger at det er dit livs bedste oplevelse. Jeg har virkelig fået venner og oplevelser for livet, og jeg kan ikke vente med at komme ud i verden, og vise andre hvad jeg kan og har lært af Service&co..
Det er virkelig en tid i mit liv, som jeg aldrig nogen sinde vil bytte væk. - og en tid jeg synes alle helt sikkert skal prøve! Bare kast dig ud i det. Det bliver dit livs hårdeste, men bedste uger!

En Reise igjennom deg SELV!

Hva jeg har opplevd kan ikke beskrives! DETTE må bare oppleves! Det er en fantastisk opplevelse som vil sette et spor i din sjel! Alt man gjør iløpet av 5 uker har en mening! JustDoIT!

En oplevelse for livet!

Hvis du er bare det mindste i tvivl - så gør det! Du vil aldrig komme til at fortryde det. Det er så lærerigt et ophold med helt fantatiske instruktører og venner for livet!

Nordmann på guideskole!

En skole med 100 dansker och typ 45 svensker der man er 5 norske virket skummelt! Men opplevelsen jeg har fått med alle de flotte skandinaviske elevene og instruktørene har gjort denne opplevelsen til mitt beste minne! Skolen var intens og veldig lærerik, når man har 1 dag fri etter alle examene så vet man faktisk ikke hva man skal finne på ettersom man er så vant til og gjøre noe hele tiden. Om noen der ute vurderer dette så ikke tenk så mye bare gjør det! opplevelse for livet! Du vil utvikle deg som person og få så absolutt nye kunnskaper! DO IT! :)))

Den bedste beslutning jeg nogen sinde har taget

Service og Co guideskole, lever fuldstændig op til forventningerne. Det er den bedste beslutning jeg nogensinde har taget. 4 Hektiske uger, hvor man udfordre sig selv på mange punkter. Man rykker sine grænser mere end man nogen sinde vil komme til i kedelige Danmark. Samt udvikler man sig utrolig meget på kort tid. Jeg vil anbefale alle der har mulighed for at tage af sted. Selvom det selvfølgelig er hårdt, man får lidt søvn, og man er på 24/7 er det, det hele værd Man får sig også en lille familie, på meget kort tid, man tror det ikke men man kommer til at kende sin nye "familie" på meget kort tid, og selvfølgelig vil der altid trille en tåre ned af kinden den sidste dag. Dette er slet ikke til at kunne forklare for ens familie og venner, når man kommer hjem. DO IT, if you can! JEG KAN JEG VIL JEG GØR - og jeg har GJORT det. - Fortryder det bestemt ikke, :-)

Jobgaranti

Alle der er kvalificerede garanterer vi et job i rejsebranchen!

Personlig udvikling

Lær dig selv at kende - vi giver dig værktøjerne!

Bredt partnerskab

Vi samarbejder med over 60 firmaer i rejsebranchen!

Hvad kan vi tilbyde dig

Service & Co. tilbyder guideuddannelser med jobgaranti.

Vi er Skandinaviens største guideskole og uafhængig af de enkelte rejseselskaber.

Vi samarbejder bl.a. med Royal Caribbean, Bravo Tours, Solia, Nazar, Star Tour og Ung Rejs.

Visit Service & Co. A/S

Write to: info@service-co.dk