Siba reviews

Rating distribution

Reviews

About

trustpilot stars

Säljare lovar guld och gröna skoar men håller tunnt

Detta brev som jag skickat till Siba beskriver väl hur de bemöter sina kunder:
Hej Siba,
I början av mars köpte jag en tv på ert varuhus på Svågetorp utanför Malmö. Köpte till en försäkring för 700-800 kr och blev då lovad att jag skulle få halva den premien tillbaka vid mitt nästa köp. Idag tar jag mig till Siba på Mobilia i Malmö för att köpa en högtalare. Säljaren, Ibrahim, är nonchalant och tar inte reda på mina behov utan försöker direkt sälja på mitt en väldigt dyr lösning. Jag kontrar då med att jag hittat en online som jag är intresserad av för ca 1300kr, då vänder han direkt och är tycker att den är bra för mig.. Jag har ett Siba kort sedan tidigare, därför jag skulle få halva försäkringen tillbaka. Ibrahim informerar mig nu att jag bara får 10% på detta köp, alltså 130kr i rabatt, trots att jag blivit lovad 350-400kr. När jag förklarar det anser han att jag måste ta det direkt med berörd säljare tycker jag att så kan den inte vara. Jag vill köpa en vara här och nu och har ingen möjlighet att ta mig till den andra butiken. Ibrahim är totalt ointresserad av att lösa mitt problem och hänvisar mig bara till den andra butiken. Efter mitt förslag ringde han berörd säljare men får, naturligtvis, inget svar. Jag frågar om han inte kan göra något på priset då jag som kund har fått fel information men det är han inte intresserad av. Summa kardemumma så köpte jag, så klart, inte någon högtalare av er idag. Så om jag köper en produkt i en annan del av landet och får fel information så måste jag, enligt ert sätt att hantera kundklagomål, ta mig dit för att lösa det problemet? Det är ju absurt, det handlar om hundralappar?! Är det så ni behandlar kunder kommer jag inte handla mer hos er, vilket är väldigt tråkigt då jag alltid tidigare varit väldigt nöjd när jag handlat hos Siba. Jag förväntar mig ett svar och en kompensation för detta sätt att hantera en kund på.
Med vänliga hälsningar
Lotta Westerberg
trustpilot stars

håller inte vad dom lovar!

förhandsbeställer spel, som dom lovar ska komma på releasedatumet, gör spelet det?! absolut inte.. tråkigt, kommer inte beställa av eller rekommendera dom igen!

Fel efter fel...

Dåligt fungerande hemsida och ordern skickad dubbelt, vilket blev mitt problem att lösa. Slutade med två timmars väntande i butik för ett fel som inte var mitt. När jag sedan öppnar mina lådor är grejorna repade och jag uppmanas återigen ta mig till en siba-butik.
Att handla av siba var ett misstag jag inte gör om...

Varken eller

Här får jag ingen direkt känsla när jag går in i butiken. Personalen verkar vara trött och inte servicefokuserad.

Dock bra priser på en del prylar!

serviceværksted

Siba benytter INFOCARE til at reparede deres reklamationer selvom det er vist og bevist i forbrugerprogrammet PLUS at firmaet er 100% inkompente til at reparere noget som helst, og at de fupper folk med regninger på ml 3000-12000 for fejl der IKKE eksisterer, så vælger SIBA at vedblive med at sende deres reparationer til fuskerfirmaet INFOCARE med den hidtil laveste rating i Trustpilots historie !
Det er sådan ca som at ansætte en dømt pædofil i en børnehave/fritidshjem !
Siba er delagtig og medskyldig i INFOCARE's svindelnumre !
trustpilot stars

Siba är ett ärlig företag

Alltid gott bemötande och snabb hjälp. I min familj köper vi alltid allt elektroniska saker från Siba för att man känner sig trygg och vet att att man inte blir lurad som många andra företag gör för att få sina saker sålda. Älskar Siba
trustpilot stars

Företag som alltid har bra dealar för dig som kund

Privärd och snabba leveranser.Rekommenderas!Bra sortiment.Även bra service av kunniga medarbetare
trustpilot stars

Köpt en ny dator på SIBA, allt fungerade perfekt!

Har köpt en ny bärbar dator hos SIBA, HP DV6-6B38EO, allt fungerade perfekt, gillar även deras nya reklamfilm, speciellt kommentaren från deras vd med "grej of the day", riktigt skönt göteborgstugg :-).

Bra helt enkelt

Bra utbud,konkurrenskraftiga priser,bra service

Mycket bra

Spelet levvererades dagen efter beställning

Prisvänlig, och bra produkter

Detta företag mycket prisvänligt också!

Skitdåligt!

Sämre service och mer okunnig personal får man leta efter.
Var i butiken 20 min utan att få hjälp.
Kommer aldrig mer att köpa något från er!!!
När så äntligen någon kom,blev man mer eller mindre intelligensbefriad för att man sitter i rullstol.
Det var JAG som skulle köpa något, inte min assistent...

Ganska bra

Stundom trevligt bemötande, stundom kaotisk stämning i butiken.

Inte så bra svar

Var i en Sibabutik och frågade efter tillbehör till en produkt de har. Fick inte svar på hur jag skulle få tag på detta tillbehör. Annars var det trevliga och fick bra hjälp med en annan vara jag köpte.

oftast billigare än MM och Elgiganten

Brukar oftast handla här då dom oftast är billigare än dom större varuhusen, dom har även samma pris på webben som i varuhus vilket är +

Kan inte rekommendera Siba

Har handlat vis Siba flertalet tillfällen och dessvärre har det ofta blivit strul i kassan då jag fått betala för mycket samt att produkterna oftast inte är av hög kvalité när jag väl kommit hem.

Svårt att få hjälp i butiken och jag har inte upplevt att det har varit smidigt att lämna tillbaka produkter heller.

Nej, jag söker mig garanterat mot en annan forma när jag är intresserad av något i det utbud som finns på Siba.

SIBA VALBO

Snabb och trevlig service. Kanon bra personal som tar sig tid och jämför olika produkter.

Is Siba your company?

Visit Siba

Category

Trustpilot's Commitment

Trustpilot Subscriber

No companies can delete or otherwise censor reviews.