Siemens Home reviews

Siemens Home reviews

4.0

Ikke Siemens vaskemaskine igen

2 år og 8 mdr. Så var vores ellers dejlige Siemens vaskemaskine færdig. Nye lejer skulle der til og varmelegemet var også færdigt. En rep til over 2500.-. Nej tak. Har nu købt en ny vaskemaskine og vi skal ikke have Siemens igen

Nyt køkken

Jeg har fået nyt køkken med indbygget Constructa ovn.
Jeg skulle bruge en ekstra bageplade, og kontakter i juleferien Siemens.dk da det er dem der er forhandler af mærket (BSH) kunne ikke finde den rigtige på deres hjemmeside, så jeg ringende, kom igennem med samme, blev mødt af en yderst hjælpsom fyr, der straks fandt den rigtige plade.
Modtog den med posten få dage efter.
Kan anbefales.

Siemens - ikke igen

Vi købte for 6 år siden er dyr pyrolyse ovn af mærket Siemens. Har brugt pyrolysen en gange om året foruden almindelig tørren af efter madlavning. Øverste plade i selve ovnen (den som holder grill elementet) og bagpladen er nu tæret, så skruerne falder ud. Ved kontakt til Siemens får jeg at vide at de "anbefaler" 3 dl vædske ved madlavning....!!! Med andre ord har vi købt en ovn som ikke egner sig til brug for andre end singler. Da jeg så spørger på prisen på en ny bagplade alene koster den 600,- + moms og da jeg ikke er særlig fingernem, ser jeg mig nødsaget til også at spørge om montage - ca. 1300,- oveni. Jeg glemte helt at spørge, hvad en ny topplade kostede...! Jeg må nok indrømme, at med den levetid på en 10.000 kr. ovn samt dens manglende evne til at kunne håndtere madlavning til flere personer - er min beslutning blevet, at ovnen bliver brugt til den ikke kan mere og så tager jeg i [Ekstern henvisning] istedet. Man lærer af sine fejltagelser

Ringe ombytnings service

Vi valgte et Siemens amerikaner køleskab da vi skulle have nyt, efter 8 måneder gik det i stykker og larmede voldsomt. Vi ringede til deres service center og forklarede hvad der var sket og sagde vi mente at det måtte være kompressoren eller ventilatoren grundet larmen. Svaret var at teknikeren havde jo reservedele i bilen. Der kom en teknikker efter 2 dage, der konstaterede at det var kompressoren, meeeen han havde ikke lige en kompressor i bilen og den skulle først hjem fra lageret i Sverige . Det resulterede i at der gik yderligere 6 dage før vi fik skiftet den.
Så brugte skabet 3 døgn på at opnå den rette temperaturer i henholdvis fryser og køleskab. Og gentagne henvendelser til deres døgnservice resulterede i ingen svar overhovedet, for der var ingen der tog telefonen, for til sidst at få fat i en person der kunne tage en besked, så var der nogen der ringede retur dagen efter mellem 9 og 14. "Så kan man jo godt forstå den lange sagsbehandling hos siemens når deres døgn går fra 9- 14".
Og efter kun 3 UGER gik det i stykker igen, vi ringede igen til kundeservice og sagde at nu var det gået i stykker igen og det lød ligesom sidst, så om det ikke var på tide at vi fik et nyt køleskab, nej de ville sende en teknikker efter 2 dage med reservedele i bilen lød det igen meget arrogant i telefonen. Så kom den samme teknikker for 3 gang inden for en måned, en meget behagelig mand, der virkelig gjorde et godt indtryk og knoklede for at løse vores problemer, men efter over 2 timer måtte han give fortabt, skabet var blevet ustabilt og tabte drivgassen, han mente vi skulle have et nyt, men han ville ringe til Siemens, så ville de ringe retur. Meeeeen det skete ikke, så da vi igen ringede til deres døgnservice fik vi igen fat i et besked center der kunne få nogen til at ringe tilbage i dag mellem 9-14. Siemens ringer så her til morgen, og kan se i systemet at teknikerens i går mener vi skal have et nyt køleskab, det vil hun så bestille i dag, hun er dog ikke sikker på at de kan nå at få det med i ordren de får leveret mandag i næste uge det bliver nok først torsdag, og så skal det lige ud til deres lokale leverandør, meen inden for 7-14 dage skal vi nok få et nyt køle/fryseskabe. DET er bare ikke ok, nu har vi 2gange måtte smide alt i både køleskab og fryser, det er godt nok en dyr fornøjelse, så vi har mest af alt lyst at bede om pengene retur for det forb...... Skab og købe en nyt og forhåbentligt bedre køleskab i et andet fabrikat og vi frygter for fremtiden for både ovn og kogeplade er også Siemens
anjabirkchristensen@hotmail.com

fra slot til skrot :)

Købte 29.09.2013 en siemens espresso maskine vejl. pris 12.999,00 - efter ca. 6-7 måneder gik den i stykker første gang - første gang blev den også repareret og sendt tilbage ... her anden gang hvor den fejler det samme - bliver jeg opkrævet 1885,- for reparation ( stadig garanti periode ) eller jeg kan vælge at lade dem destruere den som koster et gebyr på 800,- eller de kan sende den tilbage til mig for et mindre gebyr af 500,-

Kalk synes at være årsagen - hvor de mener første gang reparerede de gratis fordi de var flinke - og anden gang gælder ikke.

Da jeg spørger manden, jeg er blevet henvist til angående klage, hvor ofte jeg skal afkalke når jeg nu afkalker når maskinen ønsker det - svarer han jo pænt og nydeligt - oftere ... når jeg spørger til mængden af afkalker bliver der svaret - gerne mere.

Det er selvfølgelig et super godt råd - på et tidspunkt hvor det reelt er ubrugeligt...

vi taler om et produkt der 2 måneder efter sidste reparation ikke engang er 12 måneder gammelt.

Nu håber jeg den kommer godt tilbage - selvom der er klaget så hatten passer og må så igang med at afkalke hele tiden ser det ud til :o)

Meningsløs hjælp

Vi var så uheldige at tabe en gryde på vores glaskeramiske kogeplade, hvilket resulterede i en stor revne i glasset. Efter at have talt med vores utroligt venlige og servicemindede forsikringsselskab, Danske Forsikring, og efter at have reseachet på nettet, hvilke modeller der lignede mest, ringede jeg i dag til Siemens for at finde ud af præcis hvilken ny kogeplade, jeg skulle bestille. Det eneste nummer jeg havde fundet, stod i oppe i venstre hjørne af kogeplade. Det kunne kundeservicemedarbejderen ikke bruge. På forespørgslen om hvor jeg så kunde finde nummeret, fik jeg at vide at det stod nedenunder kogepladen, hvilket gør det umuligt at se. Jeg forespurgte så hvad jeg kunne gøre og fik svaret at jeg kunne afmontere pladen. Hvilket er et ret problematisk svar, idet jeg ikke er håndværker - og forøvrigt ikke må rode med elektricitet iflg. lovgivningen - visende en komplet mangel på forbrugerforståelse. Desværre var der ikke meget mere hjælp at hente, på trods af at jeg havde skåret det mulige udvalg ned til 4 muligheder. Problemet er selvfølgelig at jeg er tvunget til at bruge Siemens, men det skal ligegodt ikke være gennem Siemens Danmark. Måske kan jeg købe kogepladen i Tyskland eller Sverige istedet?

Forkert info om pris på service

Vi havde et defekt varmelegeme på vores opvaskemaskine (3 år gammel). For det første vil vi overveje, om vi skulle vælge Miele en anden gang, da det skulle være holdbart længere tid. Vi har før haft en vaskemaskine med defekt pumpe også.

De fik hurtigt sendt en mand ud, som skiftede varmelegemet på 30 min og nu virker den.

For det andet blev vi blev noget chokerede over prisen, da de i kundeservice havde sagt 500 kr. plus delen. De burde i kundeservice vide, hvad sådan en del koster (996 kr. ). Hele regningen blev 2325 kr. hvilket jo er en del mere end vi havde regnet med. Der er selvfølgelig også moms på. Som kunde vil man gerne have oplyst priser inkl. moms, da det er det beløb vi skal betale.

Det betaler sig nok alligevel i forhold til at købe en ny opvaskemaskine til dobbelt pris. Men ville gerne have været informeret bedre om prisen.

Indbyggede fejl og manglende selvindsigt til at udbedre dem

Min tørretumbler fik en fejl. Den ville ikke længere tørre rigtigt pga. en sensor der var deffekt. Jeg skrev til deres kundeservice og efterfølgende google jeg problemet.

Det viser sig så at alle fejl på produktet er det samme som mit problem. Defekt sensor.

Nu skal jeg så bøvle med at få en mand ud for at reparere fejlen.

Hvis jeg nu havde købt en billig tørretumbler, så ville jeg ikke pjævse i dette omfang. Men dette var et virkelig dyrt produkt - high end og 6-7000 kr.

Om jeg vælger et Bosch / Siemens produkt igen, det ved jeg ikke. Men trist at det skal være en roulette i forhold til kundeservice.

kaput 6 mdr efter udløb ag garanti

Købte en Siemens opvaskemaskine i elgiganten, i den tro at Siemens var et kvalitetsprodukt. Den har aldrig haft en overbevisende vaskeevne i forhold til den AEG maskine som vi har i vores kolonihave. Varmepumpen er nu røget og vi stå mellem valget, at smide min 2000-2500kr efter en 2 1/2 år gammel maskine eller købe en ny. Tror vi køber en ny, og det bliver ikke en Siemens. Magen til lort skal man lede længe efter.

Tak for hjælpen

Vi har haft en større køkkenombygning, hvor vi skulle installere et ny Siemens komfur.

Da der var problemer med installationen kontakte vi firmaets help desk og fik en udsøgt behandling, samt en meget hurtig løsning på vores problem – ”Et skoleeksempel i service management”.

Ovennævnte kunne vores køkkenleverandør Invita i Glostrup lære meget af. Ligeledes se vores rating af Invita i Glostrup's performance på Trustpilot.

Peder Grimstrup

skod produkter.

Ingen problemer med kunde betjening. fra deres kundeservice,

Da min kaffe maskine gik i stykke efter 6mdr købet.
Kom en service mand fra siemens og hente og leveret den tilbage igen efter repration.
Jeg ku selv bestemmer tider ang ham skulle hente og modtage maskinen, meget fin service

Ja så er den sammen maskine gået i stykker igen. Uden for garantien. ku vælge komme få den lavet 695,- de sender mand ud til 1700,-. Jeg ville nok holde mig fra Siemens produkter fremtiden.

Uanmindelig dårlig info fra kunde service.

Efter et opkald til seimens kundeservice vedr. en knap der var gået i stykke på vores tørretumbler blev vi enig om at der skulle komme en mand forbi og skifte knappen.
På intet tidpunkt bliver jeg presenteret for nogle faste pris gebyere ved sådan et besøg og regner selvfølig med at det vil være tilsvarende et hvilken som helst anden el-tekniker besøg.... Men næ nej, når siemens sende folk ud har de masser af tid til at fløjte og ta den med ro og klar opgaven på under 20min og alligevel opkræver de et såkald fast gebyer på 930kr. som man åbenbart selv skal finde ud af via deres hjemmeside. så selve regning kom så op på 1172,50kr.
Det er jo fuldstændig uhørt... kunne jo ha hentet en nye i elgiganten 2200kr. latterlig
Det er godt nok det man kalder dårlig service og blive taget med bukserne nede.
Da jeg ringede til dem fik jeg bare den besked at det ikke var deres problem fordi det står på deres hjemmeside. Det er så heller ikke helt rigtig, det står i et PDF dokument på deres hjemmeside. så igen er det ikke særlig godt oplyst.
kundeservice?..... det vil jeg ikke kalde det.

Hold nu k#¤%..... et møg firma af dimensioner

Jeg har et Siemens Amerikaner køleskab KA58np95, som efter 5 år brug har fået en slitage skade. Skaden består i at ledning fra vand udtag til fryser er revet over, grundet åbning og lukning af fryserskab. En forholdsvis lille reparation..... skulle man mene, men nej nej.... Jeg ringede og snakkede med deres "kundeservice!" for at få oplyst en pris på at få mit køleskab lavet. Jeg fik oplyst 930 kroner. Jeg fik afvide at jeg evt. kunne snakke med en teknikker, men da prisen var rimelig accepteret jeg uden at snakke med en teknikker. Vi aftalte tid og sted teknikkeren skulle komme ud. Jeg gik udfra at tilbuddet om at få lavet mit køleskab stod ved magt. Men nej. Jeg blev ringet opå 15 min. efter at de ikke kunne overholde deres tilbud. Det viser sig at reparationen koster en ny dør 5500 kroner. Det mener jeg ikke kan være rigtigt da vi havde, desværre og svært at bevise, en mundtlig aftale. Sagen endte med at jeg skrev til Siemens, de vil ikke stå ved deres ord.
1) er at de ikke står ved deres ord
2) tænk at et køleskab til 15000 kr. efter 5 års alm. brug for en slitage skade, som koster en ny dør! det er da at bolle folk i røven!!!

Is Siemens Home your company?

siemens-home.dk Details

Visit Siemens Home