Skanderborg reviews

Skanderborg reviews

6.6

Ikke meget at juble over...

Der er ikke meget at juble over i Skanderborg. Der er ikke rigtig mange arbejdspladser, og uddannelsesmulighederne er virkelig ringe! Jeg pendler selv fra Skanderborg til Silkeborg hver morgen, fordi jeg har kun hørt dårlige ting om Skanderborg Gymnasium og de har heller ikke ligefrem særlig mange linjer at vælge imellem.. Så nej, der er ikke plads til alle i Skanderborg.

Efter kommunalvalget.....

Kan man mærke, at der er en ny "ledelse" der har taget over - nu bliver der rent faktisk tænkt på borgerne og ikke alt muligt andet!!
Det er utroligt så meget en kommune kan forandre sig, bare fordi der sidder en ny borgmester osv....

Har boet her i snart 8 år, og er faktisk rimelig godt tilfreds

Serviceniveauet er egentlig ok - har ikke brugt dem så meget, men har da bla. bestilt det blå sygesikringskort, osv., og der er den service de har leveret der, har været i top!

Desværre kan jeg godt mærke, at jeg ikke bor i det "gamle" Galten kommune - selv om det nye byråd prøver at gøre sig synlige her.
Pengene og omtalen af kommunen, er alt sammen fokuseret på Skanderborg, og busforbindelserne er en joke.....
Du kan ikke få en bus der kører imellem byerne i Skanderborg kommune.

De gør meget for at gøre Skanderborg til en flot by - men hvad med os andre?? Her i Galten kan man virkelig se, at byrådet ikke har opdaget at vores by også har brug for lidt af opmærksomhed og pengene. Galten er faktisk en by med et meget stort handelsliv, og utrolig gode butikker - men torvet er lige så spændende som en leverpostejsmad, efter en hel dag i en skoletaske.
Byrådet burde også opfordre lokalavisen (ugeavisen) i Skanderborg, til at rette øjnene lidt mere ud i kommunen.....den er pænt snæversynet, og vil ma vide noget mere, om hvad der ellers sker i kommunen, så er det i hvert fald ikke der!!

Men generelt fungerer kommunen rimelig godt - trods et strængt budget og pengemangel, så forsøger kommunnen, at få det hele til at hænge sammen, uden at det skal gå ud over kvaliteten af den service kommunen yder.

Bare en lille opsang - husk nu de yderområder, med gode og fantastiske byer og lokale arrangementer.....jeg ved godt Skanderborg er hovedbyen, men behøver ALT at dreje sig om den??

Is Skanderborg your company?

Skanderborg Details

Hjemmeside for Skanderborg Kommune