Skoda reviews

Skoda reviews

6.2

Helt elendig behandling og service + fejl på udført reperationer hos Skoda Risskov

Oplevelse 1
Min bil har lige været 3 gange på værksted hos Skoda Risskov Risskov fordi blæseren i klimaanlægget piver/hyler på trin 1 og 2. Første gang kunne værkstedet ikke konstatere en fejl (selvom den var der lige så tydeligt da jeg hentede bilen).
Efter et stykke tid stoppede blæseren med at virke på de 3 første trin. Den kom på værksted i Risskov igen hvor der blev skiftet en modstand og fejlen udbedret. Men få måneder efter, begynder blæseren at hyle igen. Jeg kører igen til Skoda Risskov for at reklamere over den tidligere reparation.
En sælger ringer mig op i løbet af dagen og fortæller at nu er det blæser motoren der skal skiftes og det koster 5000 kr. og det ikke er omfattet af reklamationen. Jeg syntes selvfølgelig det er påfaldende at det nu er en anden fejl der er skyld i problemet, så jeg siger de skal lade bilen være. Da jeg afhenter bilen kan jeg konstatere at Skoda Risskov ikke engang har kikket på fejlen. De har bare ringet og sagt blæseren skal skiftet uden så meget som at have kikket på bilen og blæseren. Jeg ved de ikke har kikket på bilen af flere årsager. 1. Den holdt på nøjagtig samme plads. 2. Den var bakket ind som den eneste bil (og det gjorde jeg om morgenen). 3. Min elektroniske p-skive stod stadig til kl. 08.00 hvor jeg afleverede bilen. 4. Min holder til min telefon sad stadig over luftdyssen, nøjagtig som jeg havde efterladt den. (sidst værkstedet kikkede på blæseren lå holderen bare på passagersædet).

Oplevelse 2
Bilen skulle også have service, hvor Skoda Risskov krævede over 3000 kr. for dette service. Jeg undersøgte det derfor hos en lokal mekaniker som kunne lave mit service for 1500 kr. inkl. alt. Jeg kører derfor bilen ud til ham.

Oplevelse 3
I samme omgang spørger jeg hvad han skal have for at skifte blæseren. Svaret er 2000 kr. + en timeløn a ca. 400 kr. Dvs. 2400 kr. mod 5000 kr. hos Skoda Risskov.

Oplevelse 4
Han ringer så i går da han er i gang med reparationen af min blæser. Han har kikket nærmere på fejlen og kan konstatere at det er en kendt fejl på en Fabia fra 2008 og at Skoda har anerkendt fejlen og har givet besked om at blæseren skal skiftes gratis til på Skodas værksteder. Hvorfor får jeg ikke dette oplyst hos Skoda Risskov? Hvorfor skal min lokale mekaniker finde ud af dette?

Oplevelse 5
Da der blev lavet stort service på min Skoda Fabia ved 90.000 km. skal der blandt andet tjekkes bremseklodser og skiver foran, samt tromlen ved bagbremserne skal renses.
Mindre end 6 måneder efter mit store service hos Skoda kan jeg mærke/høre at mine bremser er metal mod metal. Jeg kører til min lokale mekaniker som konstatere at bremseklodserne er helt slidt i bund (hans ord var, jeg har da aldrig set nogle klodser være slidt så meget ned.) det betyder jeg ikke bare have nye bremser, men også nye skiver. Hertil kommer der at bremsetromlen skulle renses og kalibreres. Bør et autoriseret værksted ikke opdage dette ved et stort service?

Oplevelse 6
Jeg fik udbedret en parkeringsskade på min Fabia ved jeres værksted i Risskov. Der var tale om en forsikringssag. Min kofanger foran skulle skiftes da en bil med anhængertræk var bakket ind i den. Jeg får skiftet kofangeren og alt virker til at være i orden. Efter et par måneder fåk kofangeren en ridse da kom for tæt på en høj kantsten. Ridsen målte kun 1 x 0,5 cm. Men mindre end 6 måneder senere var den over 5 x 5 cm og lakken begyndte at falde af i flager. Vi indhentede et tilbud på reparation af dette (vi troede det var vores egen fejl). Skoda Risskov ville have 4100 kr. for denne reparation. En lokalt værksted kun 2300 kr. Vi benyttede selvfølgelig det lokale værksted.

Dagen efter bilen er indleveret ringer det lokale værksted - hele kofangeren skal slibes ned og lakeres igen. De spurgte om kofangeren havde været skiftet på et andet værksted hvilket jeg kunne bekræfte. De sagde at det var en klar fejl i det arbejde der var blevet udført til at starte med. Kofangeren var ikke grundet ordentligt inden den blev lakeret og det var grunden til at malingen begyndte at skalle. Da kofangeren var taget af og de var begyndt at slibe på den, var der ikke så meget andet at gøre end at sige fortsæt og betale den ekstra regning der kom ved at slibe hele kofangeren ned. (vi aftalte selvfølgelig pris inden de gik videre).

Jeg ringede efterfølgende til Skoda Risskov som ikke ville vedkende sig noget som helst. Jeg sagde at det værksted der havde repareret skaden gerne ville uddybe hvad Skoda Risskov havde gjort forkert. Men det var de ligeglade med. Det var ord mod ord og de påstod endda at værkstedet der havde repareret kofangeren i anden omgang havde givet mig et for godt tilbud og det var deres måde at få de sidste kroner i kassen.

Skoda, det bapper bare!

Vi har haft vores Skoda Fabia Elegance med max udstyrs neveu, den har holdt som en drøm.
Dog er det ikke ligefrem en motorvejs-cruiser, derfor kunne den godt have bedre isolering og et 6-gear, for en bil til over 200.000.
Ny Skoda skal der snart til, derfor kigger vi på deres hjemmeside, som virker god, dog lidt outdatted, den skal opgraderes lidt til Mercedes-hjemmesiden, så er alt ellers okay!
God bil - godt mærke, de har bevist at kælenavnet og det tidligere Tjekkisk ejet firma, er blevet en tysk kvalitetsbil. Farvel "Skub-da" velkommen Skoda.

Få lige jeres BYG-SELV-BIL til at være mere seriøs

Gode biler gør det ikke alene !
Jeres tilbuds kampagner er fine, men men - I jeres Skoda Superb Combi katalog, fremhæver I især Beige Felicity indtræk / træindlæg, EL bagklap. Alt dette kan ikke fås til kampagne modellen GreenLine Elegance. Da I tror det er svært at sælge brugte biler med lyse kabiner har import afdelingen valgt at hjem købe samtlige modeller hjem i kedeligt sort brandhæmmende materialer, så den kommer til at ligne alle konkurrenterne. Ret op på det - og I vil sælge flere biler !!!
BYG-SELV-BIL er en farce sammenlignet med Skoda.SE eller Skoda.DE og samtidig fuld af fejl.
Kræver nærmest expert viden at kunne gennemskue jeres reelle tilbehørs muligheder / priser - noget som jeres sælgere ikke end gang kan magte på stående fod - eller hvad med
Hvad er Skoda Superb Laurin & Klement udstyr for noget ??
Det er jer der har været at slå jer ned som forhandlere af Skoda, så gør det ordenligt, med den faglige expertise som bør følge med.

Is Skoda your company?

Skoda Details

Alt om Skoda danmark, modeller, priser, byg din bil, kundeservice o.m.a.

Visit Skoda