Danske Slotshoteller reviews

Danske Slotshoteller reviews

7.1

Sauntehus slotshotel, dejlig oplevelse

Vi valgte at bruge vores oplevelseskort ved at spise på Sauntehus Slotshotel og fik en dejlig aften ud af det. Venligt og sjovt personale og dejlig mad. Vi havde særlige ønsker til maden, der skulle passe til en kur, og personalet håndterede det rigtig fint.

Fantastisk mad og personlig betjening

Vi tog en overnatning på Saunte slots hotel i Hornbæk og fik en dejlig 5 retters menu til aften og dejlig buffet til morgenen

Kim B Larsen & Dorthe Køster
Hellerup

Der er langt fra Frankrig til Gourmet mad!!!

Vi er egentligt lidt kede af at udstille og dømme andre, men vi føler, at vi er nødt til at advare andre mod den gourmet mad, som vi har fået på Hvedholm Slot i Fåborg
Vi er lige blevet gift og ville forkæle os selv med et kort slotsophold og en 5 retters Gourmet middag på Hvedholm slot, som er ejet gennem Danske Slotshoteller.
Vi ringede forinden til Danske Slotshotellers reception for at spørge, hvilket af deres 6 slotte man spiste bedst på. Vi fik at vide at der var Hvedholm Slot.
Vi tog af sted fra Århus til Fåborg og glædede os til et hyggeligt slotsophold og ikke mindst Gourmet maden - vi elsker lækkert mad ;o)
Værelset og betjeningen var fin, men så slutter det også der. Maden havde intet med Gourmet mad at gøre og er det deres bedste sted at spise, så vil jeg nødig spise et af de andre steder. Maden var pænt anrettet, men smagte flad, ensartet, ingen uhm-oplevelse som forventet, var lunken og jeg vil næste æde min gamle hat på, at det var K salats Bearnaisen sauce.
Det kan godt være, at vi har været uheldige, men det var så langt fra, hvad vi kalder Gourmet mad til det vi fik serveret, tror jeg desværre ikke kun er uheld. Vi bestilte to vinmenuer til kr. 400 pr. stk. Vinen var fin, men absolut ikke kr. 800 værd for 2x5 glas. Men den hjalp på maden...
Morgenmaden er mellem kl. 8-10, hvilket vi intet fik at vide om, så da vi kom ned kl 10.45, var køkkenet lukket og det var med megen overtalelse, at vi fik deres pedel til at anrette en lille tallerken af det bedste, han kunne. Så ikke den bedste oplevelse på vores bryllupsdag - desværre.

Falsk markedsføring

De reklamerer med et overdådigt kagebord - der var to slags kage udover pebernødder og brunkager. Boller og æbleskiver tæller ikke som kage. Totalt ripoff! Til gengæld var der varm kakao - lavet af pulver - som kostede 45 kroner pr. kop og sort kaffe tappet af metalbeholder til 35 kroner pr kop - ikke særlig velsmagende. Der var smukt pyntet og personalet var venlige, men det bare ikke nok til at gøre oplevelsen god. Så var der "julemarked" - 6 surt udseende damer med brugte urtepotter og grønne plasticlyskæder til salg. Sorry Sauntehus Slotshotel - det var bare ikke godt nok!

Sauntehus - fremragende personale, men ikke meget "slot"

Sammen med et par venner havde vi bestilt et gourmetophold på Sauntehus og havde en forventning om noget slots-agtigt. Det første indtryk var ikke overvældende. Vi blev modtaget pænt og professionelt, men møbler og hotel virkede en anelse bedaget og værelserne var ganske ordinære hotelværelser, uden meget slot. Der var dog en fin udsigt ud over parken.

Maden var rigtig fin. Især var desserten fremragende og personalet - en dansk tjener og en svensk chef, gætter jeg på, var fantastiske. Sjove og dygtige og de løftede hele aftenen fra udmærket til lidt af en stjernestund. Vi tog en vinmenu, der var udmærket, men en kende dyr. Tjeneren sørgede for en ekstra dessert til min kæreste, der ikke var så glad for osten (ikke at der var noget galt med den; hun er bare ikke så glad for ost) og var oven i købet sød nok til at give en ekstra dessert ud over det. En aldeles fremragende sag med rabarbertrifli. Eneste alvorlige minus var det temmeligt kedelige brød, der virkelig godt kunne gøres bedre. Noget smagsforladt industribrød er ikke imponerende.

Morgenmaden var skuffende. Ikke det niveau jeg ville forvente på et gourmetophold. Ordinært brød, røræg og bacon, juice, te, kaffe og yoghurt var stort set det. Altså, det fejler ikke noget, men det var som ethvert provinshotel jeg nogen sinde har været på.

Til fuld pris ville jeg have synes det var urimeligt dyrt. Med de 50% rabat vi havde fået gennem spotdeal var det bestået.

Sautehus Slotshotel - meget bedre end forventet

Det var med blandede følelser vi ankom søndag eftermiddag på et Sweetdeal ophold.
Efter at have læst de forskellige indlæg, havde vi ikke sat forventninger så højt, men de blev gjort til skamme.
Vi blev modtaget af en sød ung dame der gav os de relevante informationer. Værelse nr.4, var mod parken og absolut nydeligt med himmelseng og en lille balkon. Godt fladskærms TV med en signalkvalitet der lå væsentlig over hvad vi er vant til, også i store hotelkæder. God seng og pænt badeværelse. Den mousserende vin var sat i minibaren og priserne her var faktisk rimelige.
Da der ikke var mange gæster, havde vi den indendørs swimmingpool for os selv. Den var ren og velholdt.
Restauranten bød på lidt, meget lidt h'ordouvre og et glas boblevand inden den fem retters middag. Vi valgte ikke vinmenuen, men en Monfiore Barbera, som viste sig at være et super valg. Prisen var rimelig i forhold til kvaliteten.
Det var absolut en lækker middag med portioner i passende størrelse og betjeningen fejlede heller ikke noget.
Omgivelser er smukke og parken med de kæmpe Rhododendron'er og gamle træer er imponerende.
Det var et fortrinligt ophold som vi godt kunne finde på at gentage, så de mange negative anmeldelser undrer os lidt.
Den 5. stjerne er ikke givet, da vi ringede fire gange og blev modtaget med "Sauntehus Slotshotel, et øjeblik" og der gik hver gang 5 minutter uden telefonen blev taget. Til sidst blev den taget på hovedkonteret i Restrup. Det er en enkel ting at rette op på, men til stor irritation.

Sauntehus slotshotel overgik vores forventninger

Havde bestilt deres største brudesuite - og må sige det overgik vores forventninger.
Superhyggeligt og meget romantisk.
- Selve hotellet var også mere end vi havde forventet og god stil fra tjenerne. Hyggelige lokaler. Alt spillede bare ...

Eneste grund til at de ikke får den sidste stjerne, skyldes ene og alene en utrolig ringe morgenmad - ringe udvalg - hvorfor forstår jeg ikke ???

Anyway tak for en positiv oplevelse

En amputeret oplevelse på Hvedholm Slot

Var der til en enkelt overnatning d. 8-6-2013 til 9-6 Efter noget rod med en online booking hvor der ikke kom bekræftelse med det sammen, kontaktede jeg receptionen, som meldte alt udsolgt. Jeg bookede derfor et andet Hotel, efterfølgende kom der alligevel en bekræftelse, så jeg ringende igen og spurgte hvad der var op og ned på det hele. Det viste sig at vi kunne få et værelse i nærliggende palæ, det kunne de jo godt have sagt ved første henvendelse. Det accepterede jeg og vi tog af sted efter at have meldt afbud på det andet hotel..

Slottet og omgivelserne var flotte, dog manglede der tv og shampoo på det værelse vi fik. Der var en frisk og service minded betjening. Vi vidste at vi ville komme for sent til vinsmagning, så fravalgte pakkeprisen på et slotsophold, hvilket vi fortrød da det derved blev dyrere.

Vi tog 5 retters menu inkl. vin, men må sige at prisen på næsten kr. 600 pr. person for 5 små glas vin var noget i den pebrede enden.
Maden var fin og velanrettet, dog skuffer det at man lige servere et lille kuvertbrød, der lige så godt (og sandsynligvis) kunne komme fra en pose fra Hatting. Her skulle køkkenet sætte standarden med noget eget eller lokalt brød.

Morgenbuffet var dælme ikke noget at skrive om, der var næsten ikke noget at vælge imellem. Et generelt problem på flere hoteller, er at der konsekvent og altid serveres let eller skummet mælk. Hvad er der lige sket for sødmælken?

Ved udcheck måtte vi bøde 100 kr. mere end der stod på bekræftelsen, gad ikke diskutere det, så betalte bare. Men fuld pris for et værelse i et nærliggende palæ, er også lige at stramme den.

Vi fik dog slappet af, og kan efterfølgende sige, "så fik vi prøvet det sted, og nu må vi videre"

Ren for`kæelse at gæste Sauntehus Slothotel.

Har haft et op hold på SAUNTEHUS Slotshotel d. 21.marts 2013. Det kan varmt anbefales, Personalet helt i top, omgivelsene smuke, maden en Mesiling Stjerne værdig,det har været en dejlig oplevelse.

Fint skulle det være - vælg IKKE Hvedholm Slot

Jeg havde købt en overnatning med 5 retters menu og morgenmad på Hvedholm Slot sammen med min mand. Der var ekstrabetaling for lørdag - og fordi det var Hvedholm. Det fortrød vi da bittert! Det kan bestemt ikke anbefales på nogen måde.
Slottet bærer præg af manglende vedligeholdelse - og udenfor flyder det med gamle ting og sager, som nok burde køres på lossepladsen. Madrassen var ualmindelig dårlig - buede ned på midten - det nærmest blæste ind ad vinduet. Brusekabinen var snavset/rusten/nusset/jordslået i bunden.
Tjeneren, en ung pige, med en skjorte der engang nok havde været hvid - som ikke var strøget - var helt ny - hun kunne ikke åbne en flaske rødvin - vidste intet om vin - og hældte en meget dyr vin op i begge glas - uden at vi fik lov til at dufte eller smage. Vi fandt ud af at der havde været vinsmagning om eftermiddagen - det havde vi ikke fået at vide, men ville gerne have deltaget.
Om morgenen havde det sneet, og der var ikke ryddet sne på trappen.
Da vi ankom til morgenmad kl. ca. 09.00 var der stort set intet tilbage - de to tjenere, som talte gebrokkent engelsk sagde blot at der ikke var mere....der havde så vidt vi kunne se været bacon og røræg, wienerbrød (?) og evt. noget frugt - der var tomt. Hvis nogen er interesseret i at se billeder af morgenbordet, har jeg det. Kaffen smagte af ingenting - juicen var tydeligvis opblandet koncentrat med for meget vand i.
Da vi skulle tjekke ud stod vi i kø i meeget lang tid - det gjorde vi i øvrigt også ved indtjekning - og vi gjorde opmærksom på at vi ikke havde fået morgenmad - det passede ikke damen i receptionen at høre kritik....der var fejl på regningen da vi skulle betale - dvs. der var sat for meget på - det gjorde sig øvrigt gældende ved flere af dem der skulle tjekke ud.
Jeg skrev dagen efter, mandag, en mail og påtalte de ting vi var utilfredse med - først da jeg bad om en kvittering på min mail fik jeg et svar, at de havde modtaget den og jeg ville høre fra dem. Det er nu 8 dage siden - og jeg har intet hørt. Mage til ringe service, ledelse og kvalitet skal man godt nok lede længe efter.....Jeg skrev til dem at jeg ville afvente deres tilbagemelding før jeg anmeldte dem her på sitet - men nu har jeg ærligt talt mistet tålmodigheden.....

Fantastisk ophold

Vi har haft den glæde at besøge Sofiendal Gods. Vi blev mødt af en venlig medarbejder i receptionen som bød os velkommen og udleverede nøglen til vores værelse.
Vores værelse var indbydende, rent og indrettet så det passede til den stil som et gods tilhører. Hvis faciliteter skal op på fremragende, ville det måske være en ide, at tv ' et på værelset havde været gemt lidt væk, da det "ødelagde" lidt af indtrykket af af være "sendt tilbage til fortiden".
Middagen var en oplevelse i sig selv. Imponerende rammer at indtage et fantastisk dejlig måltid mad, og med et meget venlig og imødekommende personale.
Vores ophold sluttede med et dejlig morgenmåltid i de samme fantastiske rammer hvor vi indtog vores aftensmåltid.
Et sted vi kun kan give vores allerbedste anbefalinger.

God mad, men arrogant og sur service på Sauntehus Slot

Havde købt en overnatning med himmelseng og en 4 retters menu på Sauntehus Slot gennem oplevelsesgaver.

Da vi ankom til receptionen blev vi mødt med en sur og arrogant receptionist (en ældre dame), som om hun ikke gad at betjene os.

Da vi ankom til værelset var der ingen himmelseng og man havde glemt at lægge håndklæder til bad og toilet. Det virkede ikke som om der var styr på noget, til trods for man betaler en del mere ekstra en almindelig overnatning på et almindelig hotel.

Da vi spurgte en tjener blev vi igen mødt med arrogance og ingen undskyldninger, igen en attitude som er fuldstændig ligeglad med kunden.

Om aftenen fik vi dog god mad, som er med til at hive karakteren op.

Deres terrasse var super fed, men ellers er slottet ikke en "det må vi gøre igen" oplevelse og slet ikke med den arrogante receptionist og tjener.

Følte os meget glemt (Hvedholm)

Weekendophold på hvedholm slot

1 døgn=> 5 stjerner
Vi vil checke ind fredag aften og oplyser navne og tlf.numre. => Vores reservation er væk, vi eksisterer kort fortalt ikke.
Den søde receptionist beklager og giver os en suite som et plaster på såret. (Får at vide, at vi højst sandssynligt skal skifte værelse næste dag, hvilket vi accepterer)
Den 3 retters middag der var inkluderet var over al forventning, virkelig lækker lækker mad og en meget opmærksom og venlig ung tjenerinde.

2 døgn=> 1 stjerne
Vi henvender os i receptionen lørdag morgen og får at vide, vi skal være ude af værelset kl 11.00 og først kan tjekke ind i et nyt værelse kl 14.00. Dvs vi har 3 timer hvor vi og vores bagage er uden værelse. Det er hvad det er, men mangler at den nye receptionist lige beklager ulejligheden eller giver en kop kaffe eller lign. som plaster på såret.
Værelset vi får er udmærket, dog minder toilettet mest af alt om et fly/tog/Skibs-toilet der larmer ad helvedes til.
Restaurantbesøget om aftenen ender med at vi sidder en times tid og venter på at tjeneren henter os ind til et bord. Vi må selv henvende os til personalet som meddeler de simpelt hen havde glemt os.
Igen ikke så meget som en undskyldning.
Efter hovedretten blev vi så glemt igen, og måtte igen vente yderlige en time før desserten blev serveret.

desuden var der ikke badekar på hverken første eller andet værelse, som forventet ( der var ingen ledige)

Alt i alt:
Fremragende mad, men det kniber lidt med at holde et højt serviceniveau hele vejen igennem, som man ellers bør kunne forvente til den pris.

Hvedholm Slot er Hot

Super romantisk værelse, lækker middag med flag på bordet, da de havde luret at vi havde bryllupsdag. Søde og professionelle ansatte, som også tog sig tid til at fortælle lidt historie om slottet. Fantastisk overdådig flot buket, som min mand havde bestilt hos slotsgartneren, som en ekstra overraskelse. Vi fik hvad vi havde forventet, jeg fik dog lidt mere i form af buketten :-)
Vi tager helt sikkert på slotsophold igen næste år på vores bryllupsdag.

Fin weekend på Hvedholm

Min kæreste og jeg bestilte en overnatning inkl. middag på Hvedholm slot. Fin oplevelse. Det var i december så slottet var julepyntet, skøn stemning. Værelset imponerende. Passende med besøgende, der var en del folk i restauranten men og man kunne sagtens gå en tur alene i parken. Vi er meget interesserede i god mad og fine restauranter og havde ikke de højeste forventninger til middagen - og blev positivt overraskede. Dejligt når det går den vej.

Hjemmesiden er dog ret uoverskuelig og besværlig at finde rundt på når man vil bestille opholdet, men når man først er på slottet et det fint.

Lidt rodet romantik

Førstehåndsindtrykket var ikke så godt, da første syn, som mødte os, da vi skulle tjekke ind til gourmet-opholdet, var en tennisbane groet til i ukrudt. Da vi senere gik en tur rundt om slottet til "slotsparken", stod flere steder udenfor byggeaffald og div gamle kasserede ting, som var "sat" til side, men ikke smidt væk. Ikke at det ødelægger et ophold, men det ser sjusket ud.

Værelset var til gengæld fantastisk flot og funktionelt. Alt i gammel slotsstil, men med nye møbler - og en ordentlig seng med gode madrasser (andre steder er den gamle stil nogen gange så autentisk, at der nærmest er halm i sengen)

Stedet var under restaurering, men der hvor man havde restaureret var der utrolig flot og romantisk. Det er absolut også det, som trækker opad her, for det var fantastiske omgivelser og skønt, at man måtte opholde sig over alt i "stuerne", som der var mange af på slottet.

Middagen var ganske fin, men ikke noget som giver ekstra point eller skiller sig særligt ud.

Morgenmaden derimod var desværre alt for ordinær. Bake-off brød og pålæg, som umiddelbart bare lignede noget, der var fisket ud af en pålægsbakke fra køledisken i det lokale supermarked. Skæreost med almindelig ostehøvl til, så alle gæsterne kunne udveksle bakterier i osten. Det var generelt en ret kedelig morgenmad uden nogen som helst "specialiteter" i. Personalet havde glemt at sætte servietter og sukker frem til morgenbordet, men det skal de ikke lastes for - det er trods alt menneskeligt at fejle.

Hvis vi skulle vende tilbage, så vil det klart være pga den skønne atmosfære.

Gourmet var vist mere gourmand

Sauntehus er et fantastisk lækker sted, og med et gourmetophold følger et af de største og pæneste hotelværelser jeg har set. Ankomst lørdag eftermiddag og efterfølgende vinsmagning var i top og det samme var morgenmaden om søndagen. Middagen manglede dog desværre en hel del.

Alle de 'rigtige' tjenere var optaget af at servere til et bryllupsselskab, hvilket efterlod den gæve lokale bondepige - som normalt arbejde i receptionen - til at servere. Dette var mildest talt uheldigt da hun intet vidste om hverken menu eller vine.

Maden var solgt som en 5 retters gourmetmenu, og var identisk med den meget billigere slotsmenu som bare var 3 frie valg ud af de 5. Første forret var en laksecarpacio, der viste sig at være en groft hakket røget laks med lidt dilddressing. Forret nr. to var en udkogt pastasalat jeg ikke engang ville have serveret for mine venner tilbage i 80'erne da pastasalat var på mode, og så fremdeles.

Med overnatning, vin og kaffe beløb det korte ophold sig til 3.500 det var det efter min mening bare ikke værd.

Slotshotel Details

Danske Slotshoteller - Ferien du fortjener