Sony reviews

Sony reviews

3.7

De udsender software opdateringer selv om de ved, at det kan ødelægger brugeren produkt.

Jeg har i længere tid haft en Sony Reader TR1. I går havde Sony en software opdatering til såvel Reader programmet på computeren som Readeren. Jeg opdaterede. Det medførte, at jeg mistede ca. 80 af de bøger jeg har købt og lagt ned på Readeren. Jeg forsøgte igen, men det betød alene, at jeg mistede flere bøger. I dag har jeg så brugt hele dagen (er folkepensionist) på at maile med Sony's support service. De har foreslået forskellige ting. Det har medført, at jeg nu kun har 36 bøger på Readeren. Jeg kan ikke se andet end at jeg må finde en anden leverandør. Det betyder et økonomisk tab for mig for alle de bøger jeg har købt og derfor mister. Det er et beløb der er meget større end prisen på Readeren.
Jeg er færdig med Sony. En virksomhed der sende software opdateringer til kunder, vel vidende at kunder mister deres bøger, er ikke en virksomhed man kan have tillid til. Så - ALDRIG MERE SONY!!

Godt på papiret, dårligt i praksis, Godsindet men forvirrende kundeservice

Da jeg skulle have ny computer, brugte jeg to måneders tid på at undersøge markedet og nåede til sidst frem til, at jeg skulle have mig en Vaio. Sony's hjemmeside tilbød 4 års gratis garanti, gratis ekstratilbehør som del af kampagne, studierabat og muligheden for at konfigurere computeren, præcis som man ville have den - alt sammen til sammenlignelige priser med andre netbutikker. Dette lød næsten for godt til at være sandt, og i mit tilfælde var det det også. Computeren indeholdt diverse "bloatware" programmer, og dette er selvfølgelig ikke noget, konkurrenterne ikke også gøre, men i dette tilfælde var flere af programmerne defekte og fatale for brugeroplevelsen ved computeren. Dette kunne jeg leve med, men da batteriet (eller nærmere forbindelsen mellem det og resten af computeren) stoppede med at virke, var jeg nødt til at have den til reparation. Den virkede, da jeg fik den igen, men samme problem + flere andre opstod hurtigt igen. Da sendte jeg den for anden gang til reparation kun for en gentagelse af fiaskoen. Her besluttede jeg mig for at returnere den helt, og efter at være blevet slynget rundt i deres forskellige afdeling tvunget til at veksle mellem dansk og engelsk uden advarsel, blev jeg endelig sat igennem til Jakob (frelseren). Han var vittig, venlig og hjælpsom. Han var utroligt forstående og undskyldende. Han hjalp mig igennem processen på ingen tid, og jeg får nu mine penge tilbage med et smil på læben. Tak til formidabel kundeservice. Hvis bare deres produkt fungerede lige så godt som deres ansatte (Y)

Kundeservice oplevelsen står kun til 4 stjerner, da de mange viderstillinger og vekslen mellem sprog var forvirrende, frustrerende og langvarig. Deres score skød dog i været, så snart Jakob samlede røret op!

Fantastisk Kundeservice!

Jeg havde købt et par høretelefoner på sony's hjemmeside. Leveringen gik meget hurtigt og jeg fik allerede produktet 2-3 dage senere. Men efter blot en uge virkede mine hørertelefoner ikke ordentligt, hvilket jeg selvfølgelig var skuffet over. Men jeg kontaktede Sony og servicemedarbejderen ved navn Jakob var virkelig venlig. Han så venlig, at tilbyde mig et nyt par høretelefoner uden ekstra omkostninger.

Jeg var meget tilfreds med mit køb indtil de selvfølgelig holdt op med, at virke. Men håndtering af mine e-mail og responsen var helt i top.

Imødekommende og hjælpsomme

Kontaktede Sony, da jeg i arbejdssammenhæng stod for at skulle anskaffe nogle tablets, og meget gerne ville teste Sonys model, inden der blev taget beslutning om køb. Blev mødt af stor imødekommenhed og hjælpsomhed hele vejen, og vi får nu lov at låne og teste et par tablets. Stor tak til Sony.

Fremragende

Jeg kan kun sige, at jeg har haft en super oplevelse med Sony Store Online i forbindelse med en reklamation af min Walkmann. Jeg får hele beløbet refunderet og pga. af lidt misforståelser i starten blev jeg tilbudt den nye model til en super billig pris. Tak til Jakob for en kanon service !

Startede skidt, men endte nogenlunde godt

Blev meget skuffet da jeg havde bestilt mit nye kamera direkte på Sony.dk, fordi jeg en uges tid efter fandt kameraet væsentligt billigere på en af deres distributørers hjemmesider. Min første tanke var, at jeg var blevet snydt ved at handle direkte med Sony, hvor jeg egentlig forventede den bedste pris (uden fordyrende mellemled). Jeg kontaktede Sony kundeservice i DK, men der var ikke mulighed for at få nedslag i prisen, selvom jeg kunne dokumentere muligheden for at kunne købe det en små 10% billigere andetsteds på nettet i Danmark. Jeg synes ikke det er ok at Sony ikke formår at lave prisgaranti som så mange andre har som standard. Sony har endnu ikke rettet deres online pris, så det er bare stadig ikke ok, kære Sony. Min første reaktion var at afbestille ordren hos Sony, og spare 10% ved køb andetsteds. Men takket være en god kundeservice (Jakob) tilbød han mig økonomisk kompensation ved at levere tilbehør uden beregning. Selvom jeg blev super behandlet hos Sony Kundeservice, mener jeg stadig det giver Sony et noget kedeligt ry ikke at have stemt priser bedre af med deres distributør net. Måske det er et strategisk træk for at slippe for kundekontakt med private, men så bør man ikke have en webshop på sony.dk. I øvrigt, så har Sony trukket beløbet for købet 14 dage før varen overhovedet kan leveres, det er da også usædvanlig forretningsmodel..

Kvalitet og service

Sony leverer et super produkt.

Jeg har haft fat i supportafdelingen en enkelt gang. Her blev jeg heller ikke skuffet - få mails som ofte blev besvaret inden for få minutter. Hurtig løsning og uden rod. Tak til Jakob!

Leveringer fra online butikken mangler i høj grad fleksibilitet mht leveringstidspunkt, og det koster den sidste stjerne. Det til trods, handler jeg gerne hos Sony igen.

Sony nu stopper i!!!!!

Så er det slut med 19år ”ægteskab” er slut. Gir ikke SONY. Hvorfor? Jo jeg synes ikke de tænker på deres kunder mere. Først kommer de med Xperia Z, men der var mange kunder ikke så glad for. Så kom Xperia Z1 hvor de hørt på deres kunder. Som jeg synes er en god mobil. Men der går jo ikke lang tid så kommer Xperia Z2. Synes godt nok at de at tage bip på folk. Det er jo ikke lang tid siden de kom med Xperia Z1, og prisen på jo den samme igen. Så jeg synes godt nok at jeg lige har smidt 5000.- ud af vinduet. Troede ikke SONY kunne finde på at lave det nummer. Ikke nok med det, var jeg lige ved at købe en Xperia Tablet Z, men fik lige gæster, da jeg skulle til at skrive Adresseoplysninger. Men kom lige væk fra det. Men nu kan jeg se at jeg kan få den nye en Xperia Tablet Z2 til samme pris. Jeg er maget glad for jeg fik gæster, ellers var jeg jo oppe på 10.000.- der var smidt ud af vinduet. Så ikke nogen nye PS4, TV, Blu-ray med mere fra SONY, som jeg har været med glad for i over 19år. Og her den 1-3 kommer der en efter min PS1 * 3, PS2 og PS3. Gir ikke se på det mærk mere. Og alt TV udstyr er også på ved væk.

Gode produkter god service, rodet hjemmeside

Mere eller mindre tilfeldigt har jeg op igennem årene endt op med div. Sony produkter. De fungerer/fungerede alle udmerket, så jeg haver egentlig ikke haft behov for service. Ind til idag da jeg måtte give op at finde og købe den riktige batterilader til et af mine kameraer. Webshoppen var rotet og to produkter med hendvisning fra en kamerabrochure fandtes ikke. Problemet ble hurtigt løst med hjelp fra Jacob, og laderen er nu bestilt via en stadigt noe dårligt fungerende shopside.

Fantasisk produkt, katastrofal service

Der findes ikke mange PC'er der er federe end Vaio Pro.
Vi købte en i september, fik den i oktober, sendte den til reparation i november, fik en ny i december, den døde i januar. Nu kan de ikke levere en ny ej heller reservedele, så jeg kan få pengene tilbage. Vi har haft maskinen i sammenlagt 8 uger, i løbet af de sidste 5½ måned, resten af tiden til reparation eller igennem en meget besværlig support afdeling.
Hvis du køber sony, så bed til at den det ikke er en mandags model.

Hvad er der sket for Sony???

Har en VAIO, en PS3, et kamera og et tv fra Sony som altid har været glad for. Derfor tænkte jeg, at jeg ved at købe en Sony Z telefon til min kone ville være sikker på god kvalitet...
Men øv, hvor blev jeg skuffet.
Lige fra starten var der problemer med den. Den kunne ikke holde batteri og den gik ind imellem i sort, men vi fik den igang igen. Efter en måned gik den så helt i sort og jeg henvendte mig i TDC butikken hvor jeg havde købt den. De fik den igang igen og sagde at den ikke fejlede noget og derfor ikke ville sende den til reparation. (De sagde også at det ikke var unormalt at den ikke kan holde strøm i en hel dag). Den fortsatte med at være ustabil og i forrige uge (ca 4 måneder efter køb) gik den igen helt død og jeg henvendte mig i TDC butikken igen. De sendte den ind til teleservice som er deres reparatør, som sendte et tilbud tilbage på 2.400 kr!!! For en garantireparation? De påstod at ladestikket havde lidt overlast....
Det vil altså sige at TDC og SONY har solgt mig et produkt som ikke kan holde strøm - men værst af alt, ikke kan tåle at blive ladet op. Det kan sgu ikke være rigtigt. At få så ringe servcie af både Sony og TDC havde jeg aldrig forestillet mig!
Selv har jeg altid haft Nokia telefoner og har aldrig haft problemer. Så det ser ud til at min kones nye telefon derfor også skal blive en Nokia...
Kan iøvrigt lige tilføje at jeg også har talt med Sony, som bare henviser tilbage til TDC. Så absolut heller ingen service at hente hos Sony!!!

Det vigtigste ved en telefon er at man skal kunne snakke i den????

Jeg har købt en Sony Xperia Z1, når jeg foretager mig et opkald kan modtageren ikke høre min stemme, når jeg er under bevægelse, det behøves ikke være store bevægelser, bar jeg går normalt og snakker i telefonen, så forsvinder lyden, så modtageren ikke kan høre mig. Jeg tog så op til telenor butikken hvor jeg købte den, de gav mig en ny, da de godt kunne se problemet, men det hjalp ikke, problemet var der stadig og nu har jeg fået skiftet telefonen 3 gange og problemet er der stadig.. Er der nogen som har det samme problem med deres Sony Xperia z1?

helt igennem perfekt :D :D :D

jeg starte med en playstation som jeg aldrig har haft problemer med, men fik fornylig en sony telefon, en xperoia Z1 den køre også bare perfekt. jeg har også et smartwatch2 som også er mega godt. lige bestil en højtaler og glæder mig meget :D:D
der var lidt problemer med mit bestilling men sony kontaktet mig med det samme og rode bod på det hele. :D

jeg kan kun anbefale dem højt, og man skal ikke kun det de dårlige anmeld ser, for glade kunder skriver jo sjældent om virksomheder.
men jeg skal også sparre sammen til deres 4K tv, det bliver fedt :D

Elendig kundeservice

Jeg har i dag den 27/1 kl 16 20 snakket med sony angående en defekt kontroller. Da jeg ringede snakkede jeg med en kvindlige medarbejder som desværre ikke kunne hjælpe mig. Da jeg spurgte indtil hvad årsagen var til at de ikke kunne hjælpe mig fordi den var købt i USA snakkede hun bare overfladisk henover og mig efterfulgt af " du må have en god aften" og efterfølgende smækkede hun på.
Jeg har sjældent oplevet så flabet en opførelse fra en "voksen" person.
Jeg har lagt adskillige penge i deres maskiner og produkter så hvis i vil bevare mig som kunde vil jeg have et ordentlig svar på min sag.

Mvh Rasmus

Sendt fra min iPhone

Bestilt bærbar, defekt da jeg modtager den, de vil ikke reparerer den men kun give penge tilbage

Efter at have ventet 3 uger på min bærbare modtog jeg den endelig. Den var så defekt (den kunne ikke tænde). Ringer først til teknisk support som ikke kan yde teknisk support på nye produkter?!!! Så må ringe til deres salgsafdeling (som kun taler engelsk), som siger at de enten kan give penge tilbage eller lave en erstatsningsordre. Jeg spørger om de kan lave maskinen men det kan de ikke, så jeg vælger en erstatsningsordre. Alle detaljer er på palds og jeg får at vide der går 2-3 uger før jeg modtager den bærbare igen. Der går så præcis 5 minutter før jeg modtager et opkald og får at vide at jeg ikke kan få en erstatsningsordre da de er løbet tør for 512GB SSD drev i hele verden og så må jeg bare få mine penge igen om 3 uger og så evt. prøve at bestille igen.

Jeg gad godt vide hvad der sker med andre bærbare som der fejlmeldes? Får alle bare penge tilbage og kan Sony rent faktisk ikke reparerer deres computere? Jeg er da ikke sikker på at jeg vil prøve at genbestille den når den engang (måske?) kommer på lager igen.

Absolut værste service jeg har oplevet.

Kundeservice - hvad er det?

Købte en VAIO for et år siden og den har fungeret helt fint (hvilket åbenbart er et held når man læser folks anmeldelser herinde...) Jeg står nu og gerne vil have en dockingstation til min VAIO, men vil gerne være sikker på at det er den rigtige, så derfor vil jeg skrive/ringe til sony og bestille den.
Men det er simpelthen umuligt at komme i kontakt med sony kundeservice!!! Ingen mailadresse.
Jeg skal oplyse mit serienummer(!) ved mailkontakt, men selvom jeg indtaster det og trykker "bekræft" sker der ikke noget. Nu prøver jeg tlf, selvom at der står at det er for produkter der IKKE er købt i bl.a. DK... Underligt...

Aldrig har jeg oplevet noget lignende

Der burde være mulighed for at give ingen stjerner elle mindre. Jeg har fået en Sony Walkman MP3 afspiller i julegave. Pakker den ud og checker, at alt er i orden, hvorefter jeg kasserer kassen. Inden jeg fik den, har jeg været inde og checke på Sony.dk at man kan få en docking højttaler, der passer til, hvor jeg kan sætte Walkmanen direkte i docken, og det kan jeg.

Jeg bestiller efterfølgende dockinghøjttaleren, og da jeg får den, kan man ikke anvende docken til Walkmannen andet end med USB-tilgang, hvilket var det jeg ønskede at undgå.

Jeg snakker med den lokale Sony butik, der intet ved om produkterne, bliver der henvist til support, der siger, at ifølge alle deres papirer og manualer, skulle de passe sammen. De henviser mig til at ringe til salg, der siger, at tingene skulle passe sammen, hvorefter de henviser mig til support igen. De finder så ud af, at de åbenbart har haft problemet før, og man kan kun sætte de to ting sammen via USB. De kender altså problemet, men det står stadig i manual fra produktet, på internettet og i deres papirer. De henviser mig igen til salg, da det er der, man skal returnere tingene.

Da jeg kommer igennem til salg, kan jeg ikke returnere Walkmannen og få mine penge refunderet, fordi jeg ikke har den originale kasse. Selv om jeg forklarer dem, at der jo ikke er noget galt med Walkmannen og jeg derfor har smidt kassen ud efter at have testet dem, bliver de bare ved med at holde fast i, at jeg ikke kan returnere Walkmannen, når jeg ikke har kassen.

Jeg forklarer salg, at jeg aldrig ville have købt tingene, hvis jeg havde vidst, at de ikke passede sammen, men det er de ligeglade med, og de siger sågar det ikke er Sony's skyld, de ikke passer sammen, for jeg kan bare bruge en USB-ledning. Det kan godt være, produkterne ikke er det man har købt, men det er ikke deres skyld.

Uden på kassen til dockinghøjttaleren, er der sågar et billede af højttaleren, men walkmannen , der sidder fast i docken, det kan så bare ikke lade sig gøre, men man kan da gøre det med et stykke tape.

Excellent!

Virkelig gode produkter. Har haft adskillige Sony apparater gennem tiden, og fælles for dem alle er at de har holdt kvaliteten hele vejen igennem. Har endnu ikke haft et produkt jeg var skuffet over. Så kun ros herfra!

Dårlig kvalitet og service

Jeg købte d. 14. oktober en Sony Vaio Fit Multiflip for omtrent 13.300 kr. På grund af mange forsinkelser modtog jeg først computeren 3. december - knap to måneder efter. Som om denne ventetid ikke var nok, kunne computeren efter 12 dages brug pludselig ikke starte. Jeg kontaktede Sony og forventede at kunne få en ny computer med det samme, men jeg skal åbenbart vente yderligere tre uger samt betale 350 kr. jeg ikke får refunderet, for at de kan kigge på den.

Amatør virksomhed!

Jeg har altid været glad for playstation, men det syn har jeg da fået ændret nu!
For et par måneder siden havde jeg en hacker fra rusland inde på mit acc. Jeg skrev til Sony og fik min kode tilbage. Der var så lavet nogle køb for 2500 og jeg skrev til sony for at få annulleret købene. Det kunne åbenbart ikke lade sig gøre og jeg måtte få banken til at trække pengene tilbage.

Nu har de så banned min consol. Det er jo dybt godnat når man har givet så mange penge for en maskine.

Sony Norge Branch af Sony Nordic A/S Details

Sony tilbyder det seneste inden for kameraer, HD-TV, Blu Ray Disc og Sony DVD-produkter, digitalkameraprodukter, MP3-afspillere, bærbare computere og meget mere, nyd den seneste teknologi fra Sony – like.no.other

Visit Sony

Call us on: 43520119