SOS International reviews

SOS International reviews

4.1

Hvad skete hvor jeg lå med et kors- og ledbåndsskade på hospitalet i Østrig?

Platformen ”Trustpilot” giver muligheden, at udtrykke hvilken grad af tilliden (Trust = ”Tillid”) et firma har opnået hos forbrugeren.

Min tillid overfor SOS International, er lavt efter en skadebehandling på min skiferie:

SOS International behandler denne type skader ”ekstremt” standardiseret (åbenbart efter cost-benefit), og uden at vurderer et detaljeret forløb. (Det minder mig om ”Ford Pinto” kalkulen.)

”Lægelig forsvarlig” er ikke det samme som ”medicinsk 100% optimal”.

SOS International kan ikke/vil fremvise videnskabelig dokumentation.

SOS International oplyser, at det ikke er ”altid” er en specialist læge, som skal træffe afgørelsen per fjern-diagnose. (Kontaktlægen oplyser ikke selvstændig om sit faglig bagrund under selve samtalen).

Og ja, … det var selvfølgelig ”ikke” min forventning, at SOS afgørelsen skulle ende i et livsfarlig ”tæt-på-død” resultat, som skønnes på sigt kan give varigt mén.
Jeg takker selvfølgelig for deres ”oprigtige” beklagelse (!)

Hvad havde de dog regnet med mine forventninger skulle have været?

Mit indlæg på Trustpilot skal ikke forveksles med en ”klage”, … kun mit råd, advarsel og graden for tilliden/trygheden, hvis jeg skulle komme i en tilsvarende situation overfor SOS International igen.

Hej Matthias

Vi har tidligere modtaget og behandlet din klage og henviser til det svar, du allerede har modtaget vedrørende din sag, hvor vi redegør for, at din sag er håndteret korrekt og lægeligt forsvarligt fra SOS Internationals side.
Vi beklager, at forløbet hos SOS International ikke levede op til dine forventninger.

Venlig hilsen
SOS International.

Alt for lang sagsbehandlingstid.

Fik i dag en invitation til at deltage i en kundeundersøgelse der var i samarbejde med SOS og analyseinstitutter Enalyzer. Jeg skulle svare på om jeg var tilfreds med tiden fra jeg havde indsendt min sag til jeg fik svar om modtagelse. Jeg kunne vælge at krydse af 1-2 dage. 2-5 dage eller over 5 dage. Ja der gik næsten 3 uger. Skulle svare på om jeg havde modtaget den erstatning jeg forventede med et ja- delvist eller nej. Den var svær, for her snart 2 måneder efter har jeg intet hørt fra SOS, havde faktisk glemt at jeg har søgt om erstatning for en simpel lægeregning da min søn blev akut syg på Mauritius i sommer. Mon jeg nogen sinde hører noget. Jeg krydsede af i delvist, ( skulle angive hvad jeg mente, ellers kunne jeg ikke komme videre i undersøgelsen) og blev nu sendt ud i et større spørgsmålsunivers om jeg nu også kendte reglerne????. Havde ringet til SOS inden vi tog til lægen, og fået af vide at ved akut sygdom kunne vi altid bare tage til lægen.

Hej Kirsten

Jeg kan se, at vi modtog din skadesanmeldelse i starten af september og at den er afsluttet 27. september, hvor den blev imødekommet. Behandlingstiden på refusionssager ligger normalvis på tre uger, men vi bestræber os naturligvis på at besvare alle henvendelser hurtigst muligt.

Venlig hilsen SOS International.

Dårlig servise og hjælp. Ukompatente medarbejdere.

Jeg var så uheldig og køre på en sten i sverige og stå hul i mit bundkar på min bil.
Så jeg ringede til sos for og få hjælp og de kom også og hentede mig.
Jeg kom hen på et værksted hvor de ikke havde tid til og lave min bil så vi prøvede det næste og der havde de heller ikke tid til og lave den og så kom jeg hen på nr. 3 værksted og der kunne de så godt lave den men det var så et værksted hvor de lavede busser og bus skader. Jeg sagde til sos at jeg gerne ville have den på et ordenlig bil værksted men sos forsikrede mig at det var et godt værksted og de skulle lave bilen.
Nu er jeg så kommet hjem og nu drypper den så olie fra bundkaret så jeg ringer til sos igen og siger hvad sagde jeg, det var ikke et godt værksted men nu havde jeg jo betalt og var kommet til danmark og der stod ikke i deres papirer jeg var modvillig i af få lavet bilen der så det var mit eget problem og måtte jeg selv finde ud af.
Så jeg vil da bare sige tak for en fin efter regning for og lave bilen igen og for at have spildt en hel dag på at køre rundt til værksteder der ikke havde til alligevel.

Hej David

SOS International har ikke tidligere overvåget de anmeldelser, der kommer ind på Trustpilot.dk, hvorfor vi ikke har kommenteret din anmeldelse tidligere. Som et led i en mere proaktiv kundeservice vil vi fremadrettet være til stede på platformen og lytte til tilbagemeldinger, vores kunder giver os. Ris og ros er en vigtig del af vores forretningsudvikling, og vi vil tage alle de input, der kommer med videre.

SOS = SNYD + 0 Service

Er/har man været så uheldig, at køre i stykker på en ferietur til udlandet - skal man ikke regne med, at få den hjælp, som Kaskoforsikring og RØDT SOS KORT reklamerer/står for. Dette er falsk reklame.

Jeg havde lige købt en brugt og særdeles velholdt Audi E for 19.800 kr. Aftalte med mit forsikringsselskab, at få Kasko på, så jeg kørte glad og afslappet på ferie med mine 2 hunde og en god bekendt.

Pga. Kødannelser og meget høje varmegrader begyndte min bil at koge,(som så mange andres) kørte jeg ind i nødsporet og holdte - satte varme og blæser på for at aflaste den hurtigst mulig, Efter et par timer og masser af vand på fik jeg sneget mig ind "med flere stop undervejs" til en lille by og der sagde bilen stop - Toppakningen var røget "ingen kunne hverken Engelsk eller Tysk" kun Tjekkisk, HVAD GØR MAN SÅ,ringer selvfølgelig til SOS Ju..Huu..
De spørger om alle oplysninger på bilen + hvor man er og hvor mange mennesker der er OKAY får at vide der er to voksne + to Hunde.
Hun siger der kan gå et til to dage, men hu vil ringe tilbage.
DET GØR HUN SÅ og svarer min bil var i Deres øjne kun 4500 kr værd så det oversteg transporten hjem men De ville gere skrotte min bil gratis og så kunne jeg jo bare leje en bil hjem.....

hmmf... Jeg var noget rystet over den besked og fortalte hende at det skulle jeg, da lige tænke lidt over.
Jeg havde jo go' tid til at læse hvad SOS skriver, at De vil gøre for Deres medlemmer, når uheldet er ude og det er meget....
Tja..Der står dog ikke, at De selv vurderer din bil efter eget skøn."så har du ikke en ny/nyere bil ! ! ! er du på'en
Men efter hvad De tilbyder OG skriver SKULLE De VÆRE behjælpelig til, i hvert fald nærmeste værksted - Det glemte De nok bare at sige !!!.
Jeg fik langt om længe, en anden billist til, at slæbe mig til en servicestation, hvor der evt. var en mulighed for at nogen kunne hjælpe mig.
Da vi efterhånden var kommet til efter lukketid, måtte vi sove i bilen endnu en nat.
Jeg kontaktede mit værksted i Danmark, De ville lige se hvordan dette kunne løses der var trods alt ca.1000km ned + retur.
Næste dag: Jeg får at vide, fra mit værksted, at De var kørt fra Danmark den foregående dag, og ville ankomme i løbet af dagen.

Værkstedet ankommer senere på dagen med en biltrailer, og vi får læsset Audi'en om bord og starter hjemturen.
Da vi er ca. 20 km.N for Prag går Mekanikerens bil i stykker.
Vi triller ind på en motorvejs tankstation.

Jeg ringede igen til SOS "efter" at have læst Deres hjælp til at finde et værksted.
Damen var sød og ville se hvad hun kunne gøre,jeg skulle så lige finde ud af hvad ADR. jeg holdte på - samt om det skulle være på et Audi værksted eller andet, så hun ville sende en SMS hvor jeg skulle oplyse den ADR.jeg var på.
Samme tid har Mekanikeren, som er god til sprog fået fat i nogen som kan reparerer begge biler.
Han ville ankomme dagen efter - læsse begge biler samt Traileren.
Så endnu en nat i bilen. "med hedebølge"
Dagen efter kl.8.30 ankommer han.
"så der var jo ikke nogen grund til at ringe til SOS igen".
Han fragter det til et lille værksted, hvor vi aftaler 5000.- Tjekkiske Kr. incl CA. 1500.Dkr.for Audien og 2 dage efter ville den være færdig.
Vi bliver alle kørt til et hotel i Prag.'
Præcis 2 dage efter kunne vi afhente den, isat en ny Top pakning.

På 4 dagen ringede SOS mig op, for at spørge hvad det var for Hunde jeg havde For ind i H..... %/YYUU/%&/(=¤#!
ER DET FOR POKKER IKKE UNDERORDNET HVAD DET ER FOR HUNDE JEG HAR.
mvh.Hanne Pedersen
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Tak til Trust Pilot fordi der er et sted for alm. Borgere, at klage. 5***** til jer

d. 10.10.2013 MIT svar til SOS

ER BLEVET SLETTET INDE PÅ SOS's HJEMMESIDE PÅ FACEBOOK.......
Pga. Ovenstående klage i Trust Pilot

Utroligt nu kan SOS også stå for = Selvcentreret Overvældende Selvstyre. Minder lidt om en valgkampagne ikk'... :-Q
..................................................................
En Organisation der tror, De ved/ kan og må det hele overfor den alm. Borger/Kunde, men I svindler jer jo h...elt op på topplan "FANTASTISK" som Folk DESVÆRRE først opdager, når De hænger i en forbandet uheldig situation i Udlandet og ikke kan komme hjem, trods KASKOFORSIKRING & SOS hjælp.
...................................................................
Selvfølgelig VED I, at TRUSTPILOT findes - går da ikke ud fra, at I også er ANALFABETER tilligemed !!! Hvis dette skulle være tilfældet, skal jeg nok omformulere mig.
Et FIRMA bliver ikke bare angrebet offentlig, uden det er blevet undersøgt, om der er hold i de klager, som bliver indsendt fra andre UHELDIGE KUNDER eller gør I !!!

Kan se At ALLE har fået nogenlunde det samme svar på TRUST PILOT - sååå det har jo da ikke været så svært, at skrive = MEN hvad F...... gør SOS så i det videre forløb ?.
.................................................................
I SKRIVER,AT SOS HAR KONTAKTET MIG EFTER d. 8/8-2013 - JEG ER ALDRIG BLEVET KONTAKTET FOR NOGEN LØSNING AF MIT PROBLEM MED SOS.
SOS LYVER, MEN DET SER DA HELT PÆNT UD PÅ PAPIRET.
Dette her er frækt og uforskammet - MEN jeg må sige, da dette åbenbart var jeres svar til KUNDERNE - HAR jeg ventet længe nok nu på at få et.
.....................................................................
JEG vil så bare lige informere SOS om, at jeg ikke har lagt stille med hensyn til min SAG. Jeg er vred/sur-kort fortalt P...Off..
NB: Efter mit indlæg på både TRUST PILOT & FACEBOOK har jeg fået utrolig mange henvendelser ( også ) fra mange andre " ligesom SOS "der ikke kendte til TRUST PILOT. ( Det gør De nu )
.....................................................................
Har derfor kontaktet nogle MEDIER, der sjovt nok er mere interesseret, i at hjælpe SOS’s KUNDER end SOS selv. Syntes I har haft chancen ikk' !!! eller ?

Mvh. Hanne Pedersen

Hej Hanne

Vi modtog din henvendelse på vores facebook side 8. august, hvorefter du blev kontaktet direkte af vores kundeservice, så I kunne udrede sagen.

11/10-13

Hej Hanne

Dit indlæg på vores facebook side er naturligvis ikke slettet. Det er stadig fuldt tilgængeligt. Vi sletter ikke indlæg fra vores kunder, hvad enten de er positive eller negative. Vi besvarer dem alle og vender tilbage til kunden hurtigst muligt derefter. Mine kollegaer i kundeservice har forgæves forsøgt at kontakte dig ved flere lejligheder, men vil fortsat forsøge, så du kan få en uddybende forklaring på din afgørelse.

Venlig hilsen SOS International

Fantastisk!

I Januar brækkede jeg et stykke af knæskallen i Dublin, og jeg havde egentlig ikke tænkt på at man skulle kontakte SOS, så det fik min mor gjort hjemme fra Danmark. Derefter ringede SOS til mig imens jeg var på hospitalet, og fulgte med i forløbet der, der var absolut ingen problemer, og jeg blev også kontaktet senere pga. hjemtransport og flere sæder i flyet. SOS International klarede det hele, så min veninde og jeg kunne komme med samme flyver, til den tid vi normalt skulle flyve hjem, og taxa fra hotel til Lufthavn, og igen taxa fra København og hjem, alt var klaret og betalt, og selv i lufthavnene havde de fået arrangeret det hele, med hjælp til at komme rundt i lufthavnene. Jeg er stadig imponeret over alt det de kunne klare hjemmefra, og jeg er stadig dybt taknemmelig for denne gratis og fantastiske hjælp. Tusind Tak SOS International.

Hej Sandra

Tak fordi du tog dig tid til at skrive en anmeldelse på Trustpilot.dk. Vi er meget glade for din positive feedback.

Forfærdelig behandling

Et stort rungende tillykke skal der lyde her fra Mexico til SOS International. I er netop strøget direkte ind på en klar førsteplads på listen over firmaer med verdens dårligste service.
Ved nomineringen er der blandt andet lagt vægt på jeres evne til at skabe utryghed og frustration i en i forvejen presset situation, at det er lykkedes jer ikke at vende tilbage en eneste gang hverken telefonisk eller skriftligt på en hel uge, at I ikke kan omstille telefoner, at I ikke kan dokumentere hvorfor I fraviger almindelige erstatningsretlige principper og sidst men bestemt ikke mindst, at vi stadig sidder i Mexico og ikke aner hvordan eller hvornår vi kommer hjem.......

Hej Christina

Fantastisk service

Jeg kontaktede SOS Int. torsdag eftermiddag med henblik på at få hjælp til hjem-transport fra Livigno efter en knæskade. Få timer senere bliver jeg informeret om at hjemtransport er arrangeret fra fredag morgen. Bliver afhentet på mit hotel i taxa og kørt til Innsbruck lufthavn, hvor chaufføren sørger for at checke in. Bliver kørt til gaten i kørestol og videre til flyet i ambulance. Det samme gentager sig i Wien. I begge fly var der afsat to-fire sæder til ekstra ben-plads.
Falck står klar ved gaten i Kastrup og sørger for transport og bagage. I ankomsthallen venter en taxachauffør, der kører mig direkte til Odense.
Imponerende...... :-)

Hej Sune

Fuldkommen fantastisk

Vi havde desværre behov for SOS hjælp under en rejse i foråret.

Men for filan hvor er vi blevet fantastisk godt taget hånd om, både under og efter ferien.

De ringede dagligt under indlæggelsen og spurgte til os alle, sørgede for kontakt med hospitalet og danske lægers kyndige vejledning, så alt gik rigtigt til.

Da vi kommer hjem sender vi papirerne (nuvel de har en lidt gammeldags metode til indsendelse af papirer) men stort set hver kontakt er blevet besvaret kompentent, og vores sagsbehandler har været fantastisk, også en stor hjælp til den videre sag.

Mange mange tak for stor hjælp, jeg følte hele vejen, at vi var i trygge hænder.

Hej Blondie

Meget tilfredsstillende

Jeg ved ikke om der er nogen alternativer til sos.dk, men det gik sgu meget glat da bilen brød sammen i Tjekkiet. Hurtig vejhjælp og på værksted næste dag. Fik lidt mærkelige oplysninger da jeg spurgte om jeg ville få hotellet refunderet, men i sidste ende fik jeg pengene uden brok.

Hej Jan

Venlig hilsen SOS International.

Printe ud og sende med post Danmark her i 2011 !?!

Sagsbehandlingstiden er helt i top men hvorfor skal man printe al dokumention og sende med post dk, spild af tid og penge. Lad betalende kunder sende scannede dokumenter via mail, bed så om orig. kvitt hvis der er tvivl om noget.

Hej Claus

Venlig hilsen SOS International.

Lang behandlingstid på skadesanmeldelser...

.. og stadig intet svar.

Det er nu over en måned siden jeg indsendte en skadesanmeldelse til SOS International i forbindelse med min rejseforsikring på min AMEX Gold kort.

Jeg modtog et par dage efter et svar på e-mail hvor jeg blev stillet i udsigt at behandlingstiden var 3-4 uger. Jeg har efter en måned stadig intet hørt.

Jeg synes det er uacceptabelt at behandlingstiden man bliver stillet i udsigt er så lang, og at den så i øvrigt ikke bliver overholdt.

- Dennis

Hej Dennis

SOS International Details

SOS International er Nordens førende assistanceorganisation. Fra vores alarmcentraler i Danmark, Sverige, Norge og Finland yder vi akut personlig assistance overalt i verden.

Visit SOS International

Write to: sos@sos.dk