Specialised Covers reviews

Specialised Covers reviews

Excellent
9.1
from 0 - 10
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review company
475 Trustpilot review(s)
|
Latest review
ShowHide Rating distribution
Rating distribution

Reviews

About

trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

A new cover for our Bailey Senator Vermont

The cover arrived well ahead of the expected date, the quality of the cover is superb and the neighbours came to admire it fitted to the caravan especially as the two people who fitted it are in ther middle 80s, so if we can do it anyone can, one problem, how do you get it back into the holding bag it's defeated us so far.

Well done Specialised Covers.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Weve got it covered

This is our third cover from specilaised, we sell them on when we change the caravan. It gives the buyer the imperssion that you have cared for the caravan, and they pay around £100 for it, after around 4 years thats a good return There is nothing like uncovering a caravan after the winter which is clean and hopefuly damp free. Our dealings with specialsed are professional, the product works, now they have added poles it makes it easier to put the cover on and off. The price is fair, the quality good. Would recomend
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

A Quality Product at a Quality Price.

We bought our front protection cover at the Camping & Caravan Show in February. We have just used it for the first time and we are really pleased with it. It fitted our caravan perfectly and we found it extremely easy to fit.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Great product, and their sales team are really nice, but took 4 attempts to send me what I ordered.

I ordered a red cover with the new clips-in-pockets design, they shipped a dayglo pink cover with the old clip design. I returned this and chose an inconspicuous green, which was delivered with the wrong clip design. I returned this and it was returned half fixed. Finally on the fourth attempt the shipped one with the correct clip design.
Specialised Covers Ltd

Reply from Specialised Covers Ltd

Dear Mr Elwood

Thank you for your feedback.

Once again, we apologise for any issues or inconvenience experienced during your order.

The ‘red’ Stormshield Lite fabric is considered to be a coral, rather than a pillar box red, as we have found that the dying process can lead to varying fabric tones, ranging from a pink-red (as received by you) to a more orange/peach red , dependant on the batch. The website does list the colour as coral; however we do accept that, as you ordered over the phone, this variation should have been made clear to you. I believe that, once you received the cover and advised that you were not happy with the colour choice, you were offered an alternative colour, as a good will gesture.

It has never been the case that our Stormshield Lite bike covers have included pockets over the clips; however, I trust that it was stated, on the website, under product information. This could be down to the fact that we are currently developing a new website and the alterations have led to occasional blips on our current site. Obviously, we accept that this is an unfortunate and ill-timed error on our part and were, therefore, more than happy to add these pockets on to the cover.

The final issue can only really be put down to human error, due to the above reasoning. As we do not usually provide pockets on these covers, it would seem that the person carrying out the repair may have got the wrong end of the stick, resulting in him adding extra buckles to the cover, rather than pockets. I understand it is of little compensation now, due to the inconvenience caused but, I believe that, at this point, you were provided with a second cover (allowing you to keep the original, fully functioning – although a little clip heavy – cover) free of charge, in the desired colour (green), with the addition of the strap pockets requested.

We hope that, now you have received your cover, it is up to expectations and serves you well.
If you have any queries, please feel free to contact our Aftersales Team on 01943 864646 or via email.

Kind Regards


Elli Whitefoot
Customer Service Manager
Specialised Covers
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Specialised SUPER Covers

The new cover for the front of my caravan is of super quality and fits perfectly
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

DOES WHAT IT SAYS ON THE TIN

FROM ORDERING AT THE NEC TO USING THE FRONT COVER IS SO EASY GREAT PRODUCT FAST DELIVERY ALL IN ALL GREAT
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Brilliant service

From my first phone call the service was brilliant. We paid for the fast delivery and had been quoted two weeks, we received our tow cover in one. I'm pleased to highly recommend to future purchasers. This is our second buy due to changing caravan and we wouldn't be without our specialised tow cover. They are excellent quality and value.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Great product, fits perfectly, good price and fast delivery

Bought cover at shop at reduced price after getting all questions answered by the selling company. at NEC February show. Have viewed it on other caravans and it was the one for us. Fitted today to test out for trip away in few days time. Fit for purpose and well made. Well done Specialised Covers.
Mike.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Fitted caravan cover for Unicorn II Valencia 2014

I bought this as the Caravan Show and it was delivered very quickly, within a couple of weeks. It is a little difficult to fit, taking two people to drag the cover from the front to the back, but once on it is a snug fit. Plenty of underchassis ties and the bonus of the A frame cover is great.

I also bought the travelling front cover, but have not used this yet.

Great value for money.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Service is second to none

Bought a towpro cover for our van at the show this year and was told it would be 4-6 weeks, we had it by the end of the second, and a great saver it is too made to measure for the caravan. I also won a full caravan cover last year and it got abit storm damaged so at the show I spoke with Alex and he said send photos of the damaged areas and we can quote you a price for repair. This was done to a great quality and quick too. The service we recieved was 100% and would recomend Specialised Covers to everybody so place your orders today.
Kevin & Jayne Walker, Pembrokeshire.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Who said it was raining?

A full weather proof cover arrived very quickly in spite of being notified that it would be a few weeks.
I have purchased from Specialaised covers before which were a very good fit - this most recent one still fits but is quite "baggy" and lose.
Specialised Covers Ltd

Reply from Specialised Covers Ltd

Dear Mr Parker

Thank you for your review.

We are sorry to hear you are not as happy with the fit of this cover, as you have been with that of the previous covers you have ordered.
The difference in appearance could, in part, be due to the fact that the Lotus Elise you initially purchased a cover for, has a sturdy framework, which the cover is able to fit closely to, moulding around the shape. The Caterham 7, for which you purchased your most recent cover, has completely different contours than a standard road car, including large wheel arches and an open cockpit, which will mean the cover, no matter how closely tailored, will sit differently on the body of the car.

If, however, you are at all concerned with the fit, please feel free to contact our Aftersales Team on 01943 864646 or at info@specialisedcovers.com If you are able to send photographs of the cover, whilst fitted to the car, we would be more than happy to look into this for you.

Kind Regards


Elli Whitefoot
Customer Service Manager
Specialised Covers
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Very pleased with it, will use it every time.

Money well spent, I would recommend buying one to anyone. It is really quick and easy to put on and take off. It's great to have a clean caravan when we get to the site.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Helped to Put My Bentley To Bed fantastic company to deal with.

Hi, I purchased a car cover for my Bentley Flying Spur, this was a custom made cover in the colours of my choice, the sales rep was very helpfull and explained all options with me and when I advised I was in a hurry she placed this as a special order on a fast track service and it was delivered 1 day ahead of schedual. All in All great people to deal with excellent product and very reasonable priced.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Not quite as good as it looks

I first saw the front cover at the caravan show at the nec, it looked exactly what I needed, so I ordered one while at the show on the condition that I would take delivery before I came away on holiday to spain which is where I now am! The cover was delivered, but I immediately found that the lower retaining strap had not been fitted? The cover was returned for the strap to be fitted and returned to me, all ok. During our holiday when fitting the cover I have noticed that the stitching where the elastic acted miterial is attached to the zip is starting to split away from the zip, as we have another 6wks holiday I will monitor each time I fit it! The cover actually does a good job, but I am concerned about the quality of manufacturer and how it will last over time with use, I have currently used it for about 1500 miles. Mr M E Upright 07765799344
Specialised Covers Ltd

Reply from Specialised Covers Ltd

Dear Mr Upright.

Thank you for your review.

We are sorry to hear that the cover was initially received without the lower securing straps and clips. This is an incredibly unusual occurrence, as all our covers are fully inspected before they are dispatched to our customers. I understand that this issue has now been resolved, as best we could, repairing the cover within two working days, so as to ensure you had it back in time for your holiday. We hope this went some way towards restoring your confidence in Specialised Covers.

We, of course, now understand your frustration in regards to the apparent ‘splitting’ between the Elite elasticated fabric and the zip. It is possible that what you are actually seeing is, in fact, the holes made by the needle, where the cover has been sewn together. Due to the elasticity of the Elite fabric, on occasion, once the cover is fitted, these perforations can stretch with the fabric, giving the appearance of potential damage; however, we have not found this to be at all detrimental to the covers ability and, once the cover is removed, they holes tend to return to their initial size. If, however, you are at all concerned about this, please feel free to send us some photos of this issue, whilst the cover is fitted to the caravan and we would be happy to look into this for you.

If you would like to discuss this further, please feel free to contact our Aftersales Team on 01943 864646 or via email.

Kind Regards


Elli Whitefoot
Customer Service Manager
Specialised Covers
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Simply the best car cover I have ever seen.

The covers fit perfectly, look great, are easy to fit and removed, and the material is just so soft that it could never leave a mark on your car.
Specialised Covers Ltd

Reply from Specialised Covers Ltd

Dear Mr Homann

Thank you for your feedback.

We are pleased to hear you have been so impressed with your Prestige Indoor Car Covers and thank you for sending across the photographs of them, side by side, fitted to the cars. They look fantastic!!

Kind Regards

Elli Whitefoot
Customer Services Manager
Specialised Covers
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

caravan cover

I ordered this caravan cover at the February caravan show,lucky me it was delivered in one week ,it's a good fit,but I did find it difficult to put on ,hopefully with practice I will get better at it,does the job it is supposed to to very well
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Spot on Service

Bought a new towing cover from Specialised covers recently, it came really quickly, is really well made a a cinch to put on the caravan, even I can do it without hubby's help.
Lovely people on the phone too.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

If you hate cleaning dead insects off your caravans front panel get one of these

I am glad that i got this product it was very well made and was good quality it did what it said on the tin i have had other people come up to me and ask about it and been very impressed with the product.
I would advise anbody that has a caravan particlly a new one to get one of these, it saves all the road film and dirt from getting all over the front of your van, and when you arrive on site after taking it off you don't have to clean the windows to see out.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Great made to measure product

Fantastic product really pleased with the fit and the quality. Product appears to provide excellent protection from the elements and looks good too. Hopefully it will wear well and provide lasting protection for my caravan.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Good quality cover but not quite perfect fit

As demand for these products is high I had to wait three months for my cover too be made but you are kept up to date on the process of your order through the website/email.
On receiving I was impressed with quality of the cover and simply instructions on fitting/care for the cover.
With the mild weather we decided to start the season early and after washing the front of the van as recommended in the Specialised covers leaflet, proceeded to fit the cover. Well it surprised us how easy and quick it was to fit before our Lunar Quasar was ready for the journey (less than 5 minutes). On arrival in Grassington the front of the van was in pristine condition and didn't need the usual time clean it. In fact it only took a couple of minutes to remove the cover and store it away in the bag provided.
My only criticism with my cover is the top edge of it doesn't fit flat and snug. In fact it sags in the middle which a couple of clips may resolve. This may be due to the rain gutter on my van but not sure. Seen the covers on other makes of caravans which seem to be tight and snug across the top edge. Overall I would recommend this cover and feel it is well worth the cost for a high quality British made item.
Specialised Covers Ltd

Reply from Specialised Covers Ltd

Dear Mr Parkinson

Thank you for your feedback.

We are pleased to hear you have been so impressed with the quality of your Tow Pro+, as well as the speed in which it can be fitted. We have designed the Tow Pro range with the our customers in mind, with products that are both fully functional and easy to fit, whilst maintaining our high standards of protection. Although the cover is tailored, it will not be overly tight whilst the caravan is stationary. The straps at the top of the cover allow you to tension it, to an extent, without putting undue strain on the seams or the elasticated sides. The wind pressure, whilst the caravan is in transit, pushes the cover back against the caravan, preventing the risk of anything (e.g. dirt or grit) getting behind the cover. In saying this, the cover should not bellow in the wind. If you are at all concerned about the fit of your cover, please send us some photographs of it fitted to the caravan and we would be happy to look into this for you.

I have checked the system and can see that you were quoted 6-8 weeks for dispatch and received your cover within 7 weeks, meeting the estimated lead time; however, we apologise for the amount of time you did have to wait for your cover. During peak seasons, our lead time does need to increase to reflect the quantity of orders we receive. We do try to keep this time scale as short as possible, whilst remaining honest and open about the expected wait.

If you have any queries, please feel free to contact us on 01943 864646 or via email.

Kind Regards


Elli Whitefoot
Customer Service Manager
Specialised Covers

Specialised Covers

About this company

For over 30 years we have pioneered the protective vehicle cover industry and have a heritage our competitors can only envy. Specialised Covers are proud to be partnered with some of the automotive industry's most prestigious manufacturers, as well as supplying many of Formula One's leading teams. All our experience and the skilled craftsmanship that goes into all our cover products for these brands is also available to you and for your pride and joy. We believe a protective cover should do exactly that - protect. We use the very best fabrics and our tailored designs which give Specialised our unique fit, are second to none.

Visit Specialised Covers

Katie Fishwick

Call us on: 01943 864 646
We live here: 1 & 2 Riverdale House
BD17 7AD Dockfield Road
United Kingdom

Category

Specialised Covers is ranked 49 out of 180 in the category

Trustpilot's Commitment

Trustpilot is committed to ensuring better online shopping experiences for everyone, which means we work hard to fight fake reviews. Find out more.

If you notice fake reviews on this company profile, we want to hear about it. Please contact Trustpilot here.

Trustpilot Subscriber

This company subscribes to Trustpilot Business services. Read more about our services for companies here.

No companies can delete or otherwise censor reviews.