Speednames reviews

Speednames reviews

6.1

Bondefangeri

Det kan siges meget enkelt: Jeg vil gerne skifte udbyder og har derfor bedt Speednames om at sende mig auth code for mit domæne. Men jeg må konstatere, at jeg bliver modarbejdet på det groveste. Nu har vi opdateret whois detaljerne via Speednames' kontrolpanel (og betalt €23!!!) og selv nu bliver vi nægtet vores kode. Det er skandaløst. Er Speednames' forretning reelt baseret på at "fastholde" kunderne, selv når de ikke ønsker at være kunder længere? Nu bliver Forbrugerombudsmanden i hvert fald involveret.

Hej Erik,

Af sikkerhedsmæssige årsager må vi kun sende AUTH-koden til enten din login e-mail adresse, eller domænets admin kontakt i WHOIS.

Jeg kan forstå at du har valgt, at opdatere WHOIS adressen, hvilket korrekt nok koster 19 EUR + moms, ydermere kan jeg se at AUTH-koden, efterfølgende blev sendt til din nye e-mail adresse d. 2013-04-08 kl 11:17:44.

Vi lever af tilfredse kunder, og forsøger at gøre det så nemt som muligt, selv hvis vores kunder ønsker at flytte til anden udbyder, dog er der nogle sikkerhedsmæssige procedurer vi bliver nødt til at overholde.

Jeg er derfor meget uforstående overfor din kritik, hvis du fortsat ikke har modtaget din AUTH-kode, må du rigtig gerne kontakte os på tlf: 33886333 sådan at vi kan gensende e-mailen.

Fed service - fik hurtigt og brugbart svar og intet gebyr

Er så glad for at vores domainenavne ligger hos SPEEDNAMES. For det virker - og service er god. Vi har nogle hjemmesider liggende på en dum template, hos en udbyder, med elendig service. Alle siderne skal flyttes, men hvor skal de hen? I påsken valgte jeg at bruge en dag på at finde en ny template. Valgte WIX som lovede gratis dit og dat, det duede ikke, så jeg nappede en betalingsløsning for at få eget domaine mm. MEN eget domaine virkede ikke...ØV..spild af tid og penge. WIX kunne ikke hjælpe.. Så jeg skrev mail til SPEEDNAMES på en hellig mandag i påsken. Tirsdag morgen fik jeg KONSTRUKTIVT SVAR. Stillede nye spørgsmål og de hjalp igen - på under 2 timer var den nye side oppe at køre og der kom intet gebyr, tværtimod. Vi har endda skrevet på dansk sammen. Og jeg er iikke nørd, så de skulle hjælpe ekstra. SPEEDNAMES skrev at jeg kunne komme tilbage og få mere hjælp. . SERVICE var så god at jeg ville ønske at ALT kunne købes der - så man kun havde en leverandør. TAK for superfed behandling. Ville ønske det var sådan alle steder.

Dyre, gridske og afpresser dig hvis du forlader dem

Speednames er dyre, de har en udspekuleret "fastholdelse" strategi og de ser stort på ICANNs regler. For at få de sidste penge ud af dig, er de parate til at ødelægge din forretning ved at blokere dine domæner, når du prøver at forlade dem.

Efter oplevelser med Speednames hvor de nægtede at kreditere fakturerede services (såsom web hotel, domænehosting) selvom de *ikke* var begyndt at levere servicen endnu, besluttede jeg at lægge min forretning et andet sted.

Men det skulle vise sig ikke at være så nemt at forlade Speednames. Læs her om min seneste oplevelse med dem:

Jeg har brugt speednames igennem rigtig mange år, men efter at de fjernede muligheden for *ikke* automatisk at fornye domæner og at de *ikke* tilbyder at slette kreditkort detaljer online havde jeg ikke lyst til at gøre forretning med dem længere. Forretningsmetoden var tydeligvis at at gøre det rigtigt besværligt at forlade dem, rigtig besværligt at droppe domæner (kræver også korrespondance) eller på anden måde at reducere abonnementsporteføljen. Alt hvad der kunne betyde mindre omsætning for speednames blev pludselig besværligt, alt nykøb og fornyelse blev super nemt - ja faktisk blev alt ændret til at blive automatisk.

Jeg sendte dem derfor en mail med denne ordlyd (efter en længere korrespondance):

"Vær venlig at opsige SAMTLIGE abonnementer på min konto, tak.
Jeg vil gerne bede jer bekræfte denne opsigelse.
Jeg finder en anden leverandør som tillader mig mere kontrol med mine udgifter.
/Uffe Seerup"

(Bemærk, man er nødt til at korrespondere pr mail med dem, for selvom de har et automatisk system så kan man IKKE stoppe automatisk fornyelse hverken af domæner eller webhoteller. Du kan købe nye (automatisk fornyede) webhoteller, domæner etc. Men du kan ikke fjerne eller stoppe dem igen. For at købe skal du oplyse dit betalingskort. Det kan de validere automatisk. Men du kan IKKE selv slette det igen. Det er en del af "servicen").

Jeg fik en bekræftelse:
"Hej Uffe
Tak for din henvendelse.
Vi har hermed opsagt alle dine domæner på din Speednameskonto til de næste mulige opsigelsesdatoer. Vi er overrasket over at erfare, at du ønsker at flytte væk, idet flere af dine domæner har været automatisk fornyet gennem en del år. Den automatiske fornyelse sker jo ifølge vores Registratiion Agreement punkterne B3 og D1."

(Ja - jeg har været kunde i "en del år". Faktisk *så* mange år at jeg kan huske dengang man *kunne* afmelde abonnementer selv).

Nu er er en DNS hosting for ét af de abonnementer jeg i 2011 blev tvunget til at forny endelig udløbet. Nu vil jeg så flytte domænet til en anden registrant. Som man kan se ovenfor har jeg udtrykkeligt bedt om at abonnementer IKKE bliver fornyet (ikke flere dummebøder, tak). Speednames har altså IKKE haft en udgift på mine vegne, der er ikke nogen ubetalte fakturaer og jeg skylder ikke Speednames noget.

Men Speednames vil ikke være med til at jeg kan flytte domænet væk fra dem før jeg *fornyr DNS hosting* hos dem. De nægter at udstede den Auth kode som giver min nye registrant mulighed for at anmode om overførsel af domænet.

Denne "fornyelse" skal jeg udføre ved at give dem kreditkort detaljer *igen* (hvorefter de kan begynde at forny de andre domæner igen i stedet for at lade dem løbe ud - I kan tro NEJ - den hopper jeg IKKE på en gang til).

At afvise sådan en flytning er I strid med ICANNs regler (http://www.icann.org/en/resources/registrars/transfers/policy-01jun12.htm) som siger at en registrar (Speednames) med henvisning til betaling kun kan afvise flytning (transfer) i følgende situation: "No payment for previous registration period (including credit card charge-backs) if the domain name is past its expiration date or for previous or current registration periods if the domain name has not yet expired. In all such cases, however, the domain name must be put into "Registrar Hold" status by the Registrar of Record prior to the denial of transfer."

Speednames siger at mit domæne er "past expiration date". De kan altså kun afvise transfer hvis "previous registration period" ikke er betalt. Men den er betalt (det var min sidste dummebøde i 2011).

Dertil specificerer ICANNs regler *udtrykkeligt* at en registrar IKKE kan afvise transfer begrundet med "Nonpayment for a pending or future registration period". Hvilket ret præcist beskriver min situation.

Speednames vil have mig til at betale for en "pending registration period" - 2 år mere med Speednames. Men jeg har allerede betalt en anden registrar for den næste periode.

Jeg har registreret en klage hos ICANN. Men Speednames véd at mange kunder vil være desperate nok til bare at betale for at få løst problemet - også selvom det er imod reglerne.

Så pas på hvis du gør forretning med dem. De er dygtige teknisk og venlige lige indtil du vil reducere/forlade. De er parate til at blokere dine domæner og dermed ødelægge din forretning for at vride de sidste penge ud af dig når du ønsker at forlade dem.

Super hurtig og god hjælp!

Tusind tak til Speednames' online-team for super hurtig og effektiv hjælp med at få ændret nogle navneservere. Jeg havde lidt frygtet, at det ville tage flere dage at få fixet, men takket været det effektive team gik der bare få timer med lidt mails frem og tilbage, og så var det hele løst.
Morten Steiniche

Reddet fra afgrunden

De sidste mange gange jeg har haft brug for hjælp har jeg bare brugt Speednames Chat. det er hurtigt og ekstremt effektivt, fordi der sidder dygtige folk på den anden side.
Forleden fik jeg brug for en halvkompliceret opsætning af DNS records for Google Apps mail, og i løbet af kort tid fik jeg en email med en liste over netop de CNAME og Mx Records jeg skulle bruge.
Helt fantastisk!
Tak til Martin fra Speednames.
Peter

Thank you

Each time we have a request, Kasper and his colleagues are ready to answer all our questions and to deal with all our requests immediately. I never have to worry about the support, and about problem solving. I know that it will be dealt quickly and efficiently.
Good job and keep it up.

Uforskammet og belærende support staff

Jeg havde købt nogle domains, der iblandt et .fi og .se for et år siden. De blev så auto renew'et for nylig for 3000+ DKK.

Jeg ringede så der ind fordi 3000 DKK syntes jeg er urimeligt meget (og yeps, jeg skulle jo bare selv have afmeldt dem hvis jeg ikke ville bruge dem, det betvivler jeg ikke. Kun måden jeg blev behandlet på)

En gut fra deres betalings service forklare mig så at sådan er det bare for finske domains.
Jeg sagde jeg syntes det var lidt underligt fordi da jeg købte domainet var det kun for et år.
Det troede han ikke på og tjekkede det.. Support "nåhh jo det er jo rigtig nok"
(Gu er det rigtig, lyver jo ikke for dem)
Jeg spørge hvordan jeg kunne vide det var 3 år næste gang
Svaret var: "Jamen du kunne jo bare have spurgt os"
Mig:" Men hvad hvis det var 100 år man skulle betale for når den renew'ede? og det "bare" ikke stod noget sted?"
Support: "Tror du så ikke vi ville være døde os to?"
Mig"Sgu da ikke når jeg skulle betale? nok rigtigt når mine rettigheder løb ud"

Jeg har aldrig skrevet en anmeldelse før. Men syntes han var så uforskammet, så her min første..

PS køber der aldrig igen, selv om jeg igennem tiden måske har købt 5-10 domains der.

Hej Filip.

Som allerede nævnt pr. telefon, er det selvfølgelig dybt beklageligt, at du har følt dig dårligt behandlet af vores support - dette er noget der er blevet taget hånd om, kundeservice er vores højeste prioritet!

Jvf. din kommentar, er jeg glad for at du er tilfreds med den løsning vi fandt, og du er som altid, mere end velkommen til at kontakte os, hvis du skulle have yderligere spørgsmål eller kommentarer.

Kanon god support

Selvom jeg normalt er i mod livesupport og meget hellere vil tage den over telefon. Fik jeg i dag en rigtig god behandling af en Kasper i support. Han havde styr på alle de oplysninger jeg skulle bruge og de kom med det samme.

Super Support

Jeg har idag modtaget en super service, med at få alle mine email koti op at køre på 2 Mac og en Iphone..
Tusinde tak Kasper

Stort udvalg af domæner og god kundeservice

Jeg kontaktede Speednames da jeg havde brug for en række domæner i forbindelse med opstart af ny enkeltmands virksomhed.

De var hjælpsomme og kunne registrere alle de 15 domæne-endelser jeg havde set mig lun på. Et par af dem var ret eksotiske, men deres support kontaktede mig da jeg ikke kunne opfylde alle krav til nogle af domænerne, og sammen fik vi tilføjet en lokal tilstedeværelse.

Er meget tilfreds og handler gerne hos Speednames igen.

Blev trukket for yderligere to år

Vi brugte i sin tid speednames til at oprette et domæne, men redelegerede det hurtigt derefter til GratisDNS. Ligesom så mange andre herinde troede vi så, at det var det, men nej.
Nu er vi blevet trukket for to år mere...for ingenting.

De stod stadgivæk som betalere, og hos dk-hostmaster står der, at det koster 90 kr. at have et domæne i to år. Det tager speednames så 622 kr. for at betale.

Vi fik ikke en advarsel 30 dage før, som de ellers har svaret en anden herinde. Vi fandt først ud af det, da vi fik vores PBS opgørelse.

Det må falde ind under definitionen på "bondefangeri".

Hej Robert.

Som vi har forsøgt at forklare dig pr. e-mail, fremsendte vi på følgende dato: 2011-11-15, klokken 02:33:29 til din login e-mail addresse besked om at domænet inden 75 dage skulle fornyes og at såfremt du ikke reagerer inden 45 dage vil dette ske automatisk.

Vi ser i øvrigt vores automatiske fornyelse som en fremragende service, og gør også opmærksom på den automatiske fornyelse i de betingelser du har accepteret.

Ifølge vores udbyder "Ascio Technologies" blev de af DK-Hostmaster informeret d. 4. Januar 2012 om at domænets betaler nu var ændret, og domænets status blev derfor ændret til "Flyttet væk" med det samme.

Det tyder mest på at der er sket en misforståelse imellem dig og din nye udbyder GratisDNS i forbindelse med flytningen, hvis du mener at domænet skulle være flyttet inden d. 4. Januar 2012.

Hvis du mener at der er noget vi kan gøre i denne sag må du meget gerne kontakte mig direkte.

Kasper, Speednames.

Alt for dyre og udspekuleret fornyelsesproces

Jeg er stødt på speednames.com gennem et tidligere job i IT-branchen for mange år siden. Har altid syntes at de var alt for dyre og har siden skiftet alle mine domæner, både private og for kunder til GratisDNS.dk. Speednames.com er simpelt hen for dyre!
Jeg havde dog ét domæne tilbage, da GratisDNS på det tidspunkt ikke kunne registrere .name domæner. Her i den senere tid har jeg så fået påmindelser om fornyelse, men har med vilje ignoreret dem, da jeg ønskede at lade domænet udløbe. Alle andre steder hos DK-hostmaster, GratisDNS, og andre web-hotel udbydere betyder det bare at domænet automatisk opsiges. Bare ikke hos Speednames.com. Næh, her fornyer de automatisk domænet for 2 år til den helt uhørte dyre pris sammenlignet med andre.
Kan man så efterfølgende opsige domænet og får pengene retur?
NEJ! Man skal opsige 45 dage før udløb af domæne.
(lovbrud)
Kan man slette sine kreditkort oplysninger i deres backend system, så de ikke bare kan nappe penge igen og igen?
NEJ! Her skal man skrive en e-mail til deres billing afdeling.
Jeg er vildt skuffet og syntes det er en udspekuleret måde at administrere domæner på.
Argumentet er, at der er tale om en service over for de kunder der ikke har styr på deres domæner og som derfor ved en fejl kan risikere at deres domæne udløbe. Den er sku for tynd! Rodehoveder må lære det på den hårde måde. Jeg tror mere det handler om, at man på denne måde får fornyet nogle domæner som ikke skulle være fornyet! Det er selvfølgelig også noget rod fra min side, at jeg ikke har sat mig ind i Speednames.coms betingelse omkring automatisk fornyelse. Men at man skal opsige 45 dage før domænet udløber og at man efterfølgende ikke kan opsige og få sine penge retur for den periode, hvorfra domænet vil være opsagt og ledigt, er brud på loven! Det kan man alle andre steder! Kan slet ikke anbefale Speednames.com

Hej Henrik.

Først og fremmest vil jeg beklage at du føler dig dårlig behandlet, hos Speednames har vi altid kundeoplevelsen i højsædet.

Hos Speednames fornyes dit domæne automatisk 45 dage før domænet udløber, med mindre at du inden da har opsagt dit abonnement. Det er vi simpelthen nødt til for at leve op til den registrerings aftale (§D,1.) vi har lavet med dig (kunden) og sker i øvrigt helt automatisk.

Ønsker du at slette dine kreditkorts-oplysninger skal du som du selv nævner skrive til billing@speednames.com med din anmodning, hvor efter du skal acceptere vore betingelser for kreditkorts-sletning (at vi ikke længere varetager automatisk fornyelse af dit domæne §D,1.).

Vi ønsker på ingen måde at straffe eller udnytte "rodehoveder" som du nævner, og netop derfor sender vi altid en venlig påmindelse til vores kunder 30 dage før domænets fornyelsesdato, om at domænet skal sættes til udløb inden for 30 dage, såfremt at domænet ikke ønskes fornyet. Det er derfor vigtigt at reagere på denne påmindelse, hvis man ikke ønsker at lade sit domæne fornye automatisk.

Jeg må endnu engang beklage at du føler dig dårligt behandlet, men må understrege at vores aftale er blevet fuldt til punkt og prikke i denne sag.

Betaling for intet....

Jeg har benyttet SpeedNames i en hel del år til at håndtere både erhvervsmæssige og private domæner (jobber IT). Nu rykkede jeg så på et tidspunkt mine private domæner til [henvisning fjernet]i stedet og lavede flytningen gennem DKhostmaster - helt efter bogen.... troede jeg.
Nu dukkede der så pludselig en regning op på to år mere, men for hvad; de håndterer jo ikke DNS mere? Næh nej, men BETALEREN er ikke ændret på domænet, så deres udbyder har jo så haft en frygtelig masse arbejde med at administrere domænet i forhold til DKhostmaster?!? Mon dog, når nu al anden information er rettet mod mig selv. Ikke desto mindre erkender SpeedNames egen support ved telefonisk henvendelse, at jeg skal betale for... ja, ingenting - men betales skal der under alle omstændigheder!
Det er da service og kundepleje, hvabehar?

God kvalitet til for høj pris

Benyttede Speednames til håndtering af 10-15 domæner i en årrække. Alt forløb smertefrit og fik OK service når det var nødvendigt.
Hjemmesiden, med selvbetjening er fin og det er let at administrere.
Specielt mail-forward funktionen er god.

Jeg arbejder selv med IT og har siden skiftet til gratisDNS.dk som koster en brøkdel af Speednames.com - men som til gengæld kræver noget mere hjemmearbejde.
Speednames.com kan anbefales til brugere med et eller få domæner, som ikke er IT-kyndige. For alle andre er det for dyrt.

En ok, men ikke super oplevelse

Deres automails er misvisende.
Oversigten over ledige domæner er god.
Priserne er i den høje ende.

bondefangeri

Hvis din administrative email ikke længere er aktiv, kan du ikke online lave kontaktinformationerne om.
Du skal betale €19 per domæne og sende en fax, med kopier af personlige papirer
Gentagne henvendelser til Speednames, uden resultat.

Der er ingen tvivl om at de på denne måde vil forhindre folk i at flytte registrant, og det er en god måde at tjene penge på.
Hold jer langt fra Speednames !!!

SPEEDNAMES AFPRESSE KUNDER OG TAGER OVERPRIS!!!!!!!!!

Hvis man har registreret et domænenavn hos speednames og vil flytte det til en ny udbyder, bliver man opkrævet TO års registreringsbetaling for at få koderne udleveret. Tillige tager speednames overpris (75 euro eller ca. kr. 550-) for 2 års registrering af en .com adresse, medens det hos andre er muligt at registrere for kun et år ad gangen til en pris af kr. 99-. Kundeservicen hos speednames er meget ringe og deres hjemmeside ikke brugervenlig. Der er ofte bøvl med at gennemføre betaling for købte domæner. UNDGÅ FOR ENHVER PRIS SPEEDNAMES !!!

Detaljer

Speednames udbyder det bredeste udvalg af domæner på dit sprog

Speednames udbyder det bredeste udvalg af domæner på dit sprog. Speednames er europæisk topleverandør af domæner til privatpersoner samt mindre virksomheder. Speednames er beliggende i København og tilbyder, udover domæner, e-mail hosting samt suveræn flersproglig support.

Visit Speednames

+45 33 88 63 33