Spies reviews

Spies reviews

5.3

Vi er en familie på 4, som er DYBT utilfredse med Spies's manglende service, HELE vejen i gennem, på vores rejse til Mallorca!!!!

Spies kan ikke anbefales til andre forbrugere, da deres manglende interesse på os som kunder/ forbruger er ualmindeligt skuffende. Vi har hele vejen igennem på vores, ja både bestilling af rejse, selve rejsen og den efterfølgende periode haft ene og alene problemer. Manglende information om hotellet, gjorde at vi som børne/ ungbørns familie, blev indligeret på et, i følge Spies mening og hotelbeskrivelse, aktivitetsrigt hotel, i skønne omgivelser på Mallorca. Her blev vi ved ankomsten om eftermiddagen og efterfølgende nat, forfærdeligt overraskede, til den negative side. Unge tyskere på druk, var tydeligvis målgruppen for vores hotel, og selv om reglementet på hotellet var, at der var ro efter klokken 12, så stormede bindegale og stangstive tyskere, skrålende og provokerende, vores hotel lige fra klokken 02 til 05 om natten. Vi var alle i familien dybt chokerede, efter at have set frem til en fantastisk rejse til Mallorca, der desværre blev drejet 180 grader til et mareridt, med søvnløshed, konstante negative udtalelser om hotellet samt tyskerne og en voldsom trang til at komme HJEM!!!

Vi flygtede hver morgen fra hotellet (Hi Lancaster) for at få en smule fred, men det var et modigt tiltag i sig selv, at bevæge sig ud på gaden, foran hotellet, da disse unge partyminded tyskere, kastede og råbte ting efter os. Ude på gaden lå også knuste flasker, kondomer, LANGE baner af toiletpapir, tøj, mad, borde, stole og andet inventar fra hotelværelset. Man var på den ene side som spærret inde på hotelværelset, men på den anden side ville vi jo gøre alt for at komme væk fra dette helvede. Det lyder som en stor løgn, når vi fortæller, at tyskerne hængte i palmerne udenfor hotellet, hvor de kunne hoppe ud, fra altanen og vinduerne på hotelværelset. Det hele lignede simpelthen én stor losseplads, i hvert fald LANGT fra et ferie sted.

Hvis vi lige skal opridse Spies's slogan; "Spies- ferier du ikke vi hjem fra" Ja, så stemmer dette også over ens med vores hjemtur, hvor vi blev glemt dagen hvor på vi ENDELIG kunne komme hjem. Vi havde kvittering på den i hjemmefra bestilte transport, fra hotel til lufthavn, men altså, glemt blev vi. Dette medførte at vi en hel time forsinket, selv skulle sørge for hyring af taxi, for at komme til lufthavnen.

På hotellet stemte Spies's oplysninger i informations mappen, omkring udflugter og heldagsture, slet ikke overens. Vi havde besluttet, at vi ville på en udflugt til dragegrotterne og endelig, havde vi lidt at se frem til på ferien, men også dette fejlede groft for Spies. Ingen dansktalende guide, kom som det stod i informations mappen, hen på hotellet pågældende dag... Derefter ringede vi til servicetelefonen til "dansktalende" Spies guider, men uden svar...

Ingen andre bør behandles, som vi er blevet, især ikke når vi snakker om en dyr charterrejse til Mallorca....
;"suk"...

Trods en dårlig start på ferie, hvor vi blev kørt til det forkerte hotel, og en lang diskussion med chaufføren, senere blev vi kørt til rette hotel (ikke Spies' skyld) - det var bare en inkompetent chauffør!! Chaufføren var dog så venlig at hjælpe vores søn ud af bussen, og da de lige var kommet ud, tænder chaufføren en cigaret og har imellemtiden (på ca 3,5 sek) glemt/overset/ignoreret vores lille dreng står på hans ene side, hvilket resulterede i han brænder vores dreng med cigaretten.
Vi fik her refunderet halvdelen af vores transfer beløb fra Spies - uden at have bedt om det. Vi ville egentlig bare sikre os de huskede at hente os ved hjemrejse.

2 uger i Tyrkiet med en gang stafylokok-infektion til vores dreng (knap 3 år) hvilket betød han ikke kun bade i poolen den sidste uge og en omgang campylobacter-infektion til manden, som lå syg den sidste uge - men vi fik den rette hjælp fra Spies til at kontakte læge og efterfølgende opfølgning via mails og beskeder på hotellet fra dem.

Alt i alt en ok ferie (vælger dog Tyrkiet fra de næste par år), men super service og fra Spies. Vi skal helt sikkert rejse med Spies igen! Og Thomas Cook Airlines, Intet at klage over der heller, rigtig godt.

Spies dropper flysikkerheden – rejsen man håber man kommer hjem fra!

Jeg har fløjet med flere af de 10 farligste flyselskaber i verden, men aldrig har et flyselskab i den grad formået at give mig et så stort adrenalin kick. Jeg har på trods af over 200 flyvninger, aldrig oplevet en så dårlig sikkerhed og kvaliteten, som jeg oplevede med Spies flynummer DK 496.

1. Efter kort tid i luften lander flyet igen for at blive tanket MED passager fastspændt
2. Sædet var fastgjort med gaffatape
3. Flyet letter anden gang – kort efter at passagererne er beordret og kontrolleret i at have ÅBNET deres sikkerhedsbælter
4. Skiltet med at man skal spænde sikkerhedsbæltet forbliver slukket under anden start
5. Sikkerhedsinstruktionerne var på halvt spansk og halvt uforståeligt gebrokkent engelsk
6. Det var ikke muligt for mig og mange andre at se sikkerhedsinstruktionerne
7. Kabinepersonalet forstod ikke engelsk, tysk eller dansk
8. Flyet larmede så meget, at det var umuligt at tale sammen, eller for den sags skyld forsøge at forstå hvad der fra luftpersonalet blev sagt på spansk
9. Bagagehylder åbnede sig under start – et problem personalet var ganske godt klar over, så de fik heldigvis sorteret de tungeste ting væk fra bagagehylder før start, på trods af det raslede hele flyet ekstremt under start og landing. Kabinen havde ekstremt mange tunge ting og flasker liggende og rasle rundt – pga. bagagehyldernes tvivlsomme virke
10. I slutningen af på tankningen af det meget brandfarlige air fuel, løber fly personalet forvirret igennem kabinen for at få passagerer til at spænde deres sikkerhedsbælter OP. Kabinepersonalet forsøger over højtaleranlægget at annoncere denne opspænding af sikkerhedsbælter, men under deres forsøg på oplæsning af engelsk bliver det sagt LUKKE sikkerhedsbælter
11. Da alle passagerer sikkerhedsbælter er OPspændt efter personalet er løbet gennem flyet for at spænde bælter op begynder flyet pludselig at køre og letter herefter
12. Der er INGEN sikkerheds instruks, eller forsøg på samme i forbindelse med anden start. Alle sidder med opspændte sikkerhedsbælter, skiltet med at man skal spænde sikkerhedsbælter forbliver slukket, de fleste af os har heldigvis fløjet så meget, at vi på trods af de sidste anvisninger fra kabinepersonalet selv spænder vores bælter (skiltet for at sikre spændte sikkerhedsbælter er slukket fra LANDINGEN i Kavalla helt til indflyvningen til Kastrup lufthavn)
13. Der drypper muk og svampe spore ned i maden fra det ellers flittige brugt aircon anlæg
14. Flyet var generelt ekstremt beskidt
15. Personen der tager brød ud af ovnen med hans hænder brænder sig og pr. refleks sutter han på fingeren og fortsætter derefter ufortrødent med at tage brød ud af ovnen. Da vi gjorde vores bestilling af mad stod der i øvrigt brød fra Lagkage Huset – jeg tror at Ole og Steen (grundlæggerne af lagkage huset), vil slå flikflak i luften hvis de hører deres brand nævnt om dette brød
16. Sikkerhedskortet i stolelommen var ekstremt slidt – der var tyggegummi på, og ikke alt var læsbart

Kvalitet – eller mangel på samme?
Den mad jeg får serveret består af en skive henkogt obbergine – jeg har taget et billede af den når jeg viser mine venner billedet, tror de det er en joke fra flyselskabets side. Fair mad hvis det var gratis – men mit selskab havde altså betalt næsten 700 kr. for mad – og bestilt noget radikalt anderledes.

Der er ingen tæpper og puder ombord og samtidig ekstremt koldt – passager med børn går rundt og låner af hinanden for at deres børn kan holde varmen. Efter igennem længere tid at forklare sig på gebrokkent SPANSK at 18 grader er koldt (Kabinepersonalet forstod ikke engelsk).

Flyet ender med at være 1,5 timer forsinket

Spies havde flere gange lovet og annonceret at der ville blive vist Max pinligt på Roskilde på vejen hjem

Det var muligt at få serveret 0,2 liter væske fra ”airbaren” der både bestod af cola og vand

Først fik halvdelen af det selskab jeg fløj med mad, efter en halv time fik vi andre og efter 20 minutter fik vi alle noget at drikke og herefter brød til. Vi taler altså her om mad vi næsten har betalt 700 kr. for

Spies : I må forholde Jer til dette..

Kære Spies.

Nedentstående er det standardsvar som I "spiser" os af med ovenpå en ferie, som I den grad har oversolgt både i brochurer, på Jeres hjemmeside samt ved Jeres telefoniske kundeservice.

Det undrer mig at I afviser ALT fordi man ikke reklamerer over det når man er på ferie: Jeres guider indretter vel ikke lejligheden anderledes, køber flere liggestole, gør ekstra rent eller agerer havemænd jf vores klagepunkter ?, I Skriver endvidere at det er sendt til Jeres servicechef som vil checke dette op med hotellet - hvordan kan I afvise vores krav, når I ikke engang har ulejliget Jer at undersøge vores oplevelser ??. I forholder Jer ikke til vores klage - Kære Spies -dette er en ommer, vi vil gerne kontaktes, og denne gang behøver det ikke tage en måned før I kontakter os ( igen !! ) :

"SVAR FRA SPIES" :

Kære XXXX
Vi er kede af at høre, at hotellet ikke helt levede op til jeres forventninger.

Ved ankomst skal det tildelte værelse naturligvis være i orden, og vi beklager, hvis toilettet ikke sad ordentligt fast, og der var en lugt af kloak. Der skal selvfølgelig også gøres ordentligt rent på værelset gennem hele ferien.

Det er rigtigt, at det varme vand kan forsvinde helt eller delvist i nogle tidsrum, hvor mange af hotellets gæster kommer hjem fra pool eller strand, og skal I bad. Vi kan godt forstå, hvis I oplevede det som generende, men desværre kan man ikke gøre noget ved det.

Det ærgrer os meget, at I ikke tog kontakt med vores guider, da de kunne have forsøgt at finde en løsning på de gener, I oplevede. Er der forhold på rejsen, som man ikke er tilfreds med, skal vores personale altid kontaktes, så der kan findes en løsning. Kontakter man dem ikke, kan de ikke rette op på fejl og mangler, og derudover mister man retten til en eventuel efterfølgende kompensation.

Til venlig information har vi, efter at have læst jeres mail, taget de ting I skriver til efterretning, og sendt videre til vores servicechef i Bulgarien, som følger op på tingene internt med hotellets ledelse.

Vi vil gerne sige tak for, at I tog jer tid til at skrive til os, da det har givet os en bedre forståelse for, hvordan vores gæster oplever vores rejser, og vi vil gerne sige tak for jeres konstruktive kritik. Vi håber, at I alligevel også fik nogle gode oplevelser med hjem fra Bulgarien, og vi vil gerne benytte lejligheden til at ønske jer en god sensommer.

Spies

KLAGE TIL SPIES :

Kære Spies.

Vi er lige kommet hjem fra vores ferie i golden sands. En ferie som vi virkelig havde set frem til, ikke mindst udfra både jeres hjemmeside samt samtale med medarbejder i kundeservice inden bestilling. Men sikke en skuffelse...

I giver hotellet Green park fire Spies symboler inden på hjemmesiden, og skriver også rigtig flot om hotellet, men ærligt sikke noget "bras". Da vi ankommer på værelset møder os en kloaklugt som kommer udefra toilettet. Receptionen siger det skyldes at der ikke var været luftet ud i dag, og at vi bare skal lade blæseren køre derude om natten så bliver det ok. Vi gør naturligvis dette og næste dag, lugter det stadig derude, dog ikke lige så surt/ulækkert. Men det gør det så igen allerede om eftermiddagen da blæseren så ikke har kørt i nogle timer. Toilettet sidder slet ikke fast, er ej fuget til gulvet. Uden jeg er håndværker må dette komme derfra eller ved den sammenføring som skyllevandet går ud med. Vi snakker så med et par andre gæster som fortæller det samme, ergo stopper vi med at klage over dette idet de nok ikke lige sætter 126 toiletter fast, "bare" fordi det stinker... Badeværelset bød også på :

* ingen hylder eller andet til fralægning af toiletgrej.
* et badeforhæng som i bunden var fuldstændig jordslået.
* om aftenen mellem seks og syv var der ingen varm vand til at gå i bad i !.

Vi havde valgt en to værelses med havudsigt. Det fik vi også :). Der var dog kun aircon inde i stuen, så soverummet var der mellem 24-28 graders varme og sove i og ingen vinduer !!. Vi er to voksne og to børn, vi havde så følgende at indrette os med når vi ville hygge os indenfor om aftenen:

* et lille sofabord på 30 * 50 cm
* en stol !!!!
* en sovesofa.

Familievenlige lejligheder ?? og for nylig renoveret som i skriver ???, så heldigt vi ikke valgte et hotel som ikke var . .

Der blev "gjort rent" hver dag. På første dagen tabte jeg nogle papir lommetørklæder under sengen - dem kunne jeg så fjerne da vi tog afsted. Der er generelt en uhyggelig lav rengøringstandard på hotellet, nogle steder er der møgbeskidt og ulækkert.

Maden er som den er sådanne steder.. at bemærke er dog at der som formiddagssnack, bliver lavet en pizza af gangen som folk så står i kø og venter på at få et lille stykke af hvis man er heldig !.

Der er på hotellet 148 liggestole som skal dække behovet ved 126 lejligheder. Der var fortalte receptionen cirka 400 gæster på nuværende tidspunkt, i kan vel selv gætte mulighederne for at få en stol dernede ??

Der var højt ukrudt overalt. Oppe i den lounge afdeling som man kunne hygge sig i oppe ved Lolo og Bernie scenen lignede det mest af alt en kolonihave som var forladt.

Lørdag aften var der rigtig dækket op med chokoladefondue, drinks og andet godt ude på den terrasse som gæsterne kunne sidde og hygge sig på efter aftensmaden.. alt dette er jo helt fantastisk. Den eneste lille hage ved dette var at det var chefens datter fra hotellet som holdte lukket privat fødselsdag og de gæster som han vel levede af ( os ) var forvist ned til poolbaren, hvor der er fire runde borde med i alt 16 stole... "Fantastisk"service og aften for de fire hundrede betalende gæster ....

Jeg har ingen anelse om hvordan I klasificerer jeres hoteller. Der står fire Spies logoer på hjemmesiden, på alt nede på hotellet fremgår det at det er et tre* hotel. Ud fra disse små korte episoder er det nok Max to.

Det er ikke det vi har betalt for, ej regnet med og fik fortalt/læst om. Vi kræver en refusion som modsvarer denne meget store forskel mellem det " i kataloget og i den virkelige verden". Vores udspil til dette må være 25% af rejsens fulde beløb.

Jeg skal bestemt ikke drive jeres forretning, men jeg er sikker på at hvis I tager på en gennemgang af dette hotel, vil i komme frem til at det slet ikke holder det som i lover.

Vi har rejst en del om har aldrig ikke engang på to* hoteller set denne standard.

Vi er meget skuffede over at dette netop sker hos Jer, men har fuld tiltro til at I så her bagefter finder lyst til at kompensere for dette.

Til sidst er der dog ros.. jeres guider og Lollo og Bernie guider skal have en kæmpe ros :).

Fik ikke den ferie på KOS som vi bestilte.

Vi havde bestilt ferie til Frosini m/ pool og morgenmad, men fik først af vide på busturen dertil, at hotellet var overbooket, og at vi skulle bo på Paradise Hotel.

Kompensationen vi kunne få for dette var 50 Euro og 2 cykler hele ugen. Vi var vedholdende med, at vi ikke ville have cyklerne, så guiden kunne til sidst give os et godt tilbud der indebar, at vi kunne få 50 Euro ekstra, da vi takkede nej til cyklerne. Så i alt modtog vi en kompensation på 100 Euro på ferien.

Vi snakkede med guiden mange gange, og hun blev ved med at sige at værelserne på de to hoteller var samme standard, hvilket vi tydeligt kunne se ikke var sandt, ud fra billederne af Frosini på jeres hjemmeside og hvad vi selv oplevede på Frosini, da vi besøgte det i løbet af ugen.

Hele situationen bar stort præg af, at der var en hovsaløsning fra Spies’ side af og at Spies aldrig havde benyttet hotellet før. Der var ingen mapper med information – de skulle først laves, og kom et par dage efter. Ejerne af Paradise Hotel fortalte, at de på daværende tidspunkt kun havde haft hotellet i 10 dage. Alt var gammelt og slidt – og det virkede som om det havde stået urørt i de sidste 40 år.
Morgenmaden, som vi havde betalt for, kunne vi ikke få på hotellet (hvilket guiden først fandt ud af dagen efter ankomst), så der skulle vi over på en nærliggende restaurant, som først åbnede kl. 9.00. Det bevirkede, at vi ikke fik morgenmad 3 ud af 7 gange:
 Lørdag, da guiden ikke havde en aftale med restauranten på plads.
 Torsdag, da vi skulle på udflugt (normalt ville vi have kunne få det på hotellet, da det åbner tidligere end kl. 9.00).
 Fredag (afrejsedag), da vi skulle afhentes ved hotellet kl. 9.05.
Baren på Paradise Hotel var heller ikke åben, da ejerne ikke havde nogen spiritusbevilling. Så ingen mulighed for mad og drikke på hotellet.
Vi havde heller intet køleskab på værelset. Det kom først senere på dagen, da vi gjorde opmærksom på det.
Der var ingen aktiviteter på hotellet overhovedet. Ingen pool (hvilket var kriteriet for at vi valgte rejsen til Frosini), ingen mad & drikke. Der var en lille fælles terrasse foran hotellet med 3 borde.

Vi er virkelig dybt skuffet over Spies, og finder det total uacceptabelt at give os en kompensation på 100 Euro i alt. Vi ringede ind til Spies og bestilte rejsen, og forstår derved ikke hvordan der kan ske overbookning. Vi havde glædet os så meget til at komme væk fra en stresset hverdag, hvor vi kunne slappe af ved en pool, hvilket var hovedformålet med vores ferie. Den drømmeferie blev total spoleret. Hvis vi vidste hvad der ventede os, havde vi slet ikke valgt at rejse med Spies, men havde valgt en anden rejse i stedet.
VI har efterfølgen klaget ind til spies og har fået 30 pct. af beløbet tilbage- ville nu heller have den ferie som vi så frem til ...

Rejser ALTID med Spies

Vi er netop hjemvendt fra en uge i Tyrkiet, og alt kørte på skinner, som det plejer. Hotellet var dejligt, personalet venligt og maden god.

Vi har været i Alanya mange gange, men tog alligevel på en af Spies´ ture, og det fungere som det skulle. Sød guide, der svarede på spørgsmål i en uendelighed.

ADVARSEL - ADVARSEL - ALDRIG MERE SPIES.......

Vi er netop hjemvendt fra ferie i Tyrkiet. Perfekt hotel, land, vejr, mad mv.

Totaloplevelsen blev dog helt og aldeles ødelagt af SPIES!! Deres inkompetente børn både lokalt i Tyrkiet men også på hovedkontoret i København levede absolut ikke op til bare almindelig dårligt niveau. De var simpelthen så ringe, uansvarlige og løgnagtige som man kan være, da vi havde behov for dem. De nægtede ganske enkelt at hjælpe deres gæster vedr. problemer som SPIES selv havde været hovedarkitekter bag.

Vi kontaktede spies flere gange og blev nægtet hjælp. SPIES nægtede at tage ansvar for deres fejl og påstod at det var deres gæster som løj.

Når man som os har rejst med spis hele levet, valgt spies på trods af Nordens højeste pris, ja så er dt godt nok skuffende at konstatere, at spies-børnehaven INTET kan når uheldet er ude. Ikke engang tage ansvar for egen fejl.

Vi havde også kun brugt 110.000.- på vores ferie hos Spies i år.

Fy for pokker......

Ødelagt ferie på KOS - Røvrendt af Spies på det groveste

Tilføjet efter hjemkomst: På trods af gentagne klager ingen forbedringer på rejsen. Morgenmaden blev arrangeret på en naborestaurant (Sølle morgenmad), men den åbnede først kl. 09.00 hver dag, så 4 dage hvor vi var ude af døren tidligere, måtte vi alligevel købe morgenmad andetsteds. Så "kompensationen" brugt alene på den morgenmad vi havde betalt for hjemmefra.

Vi sidder således tilbage med følelsen af en af årets bedste uger er taget fra os, stavnsbundet til et sted hvor vi slet ikke ønskede at befinde os. Poolferie blev til fængsel hvor vi kunne se fores ferie forsvinde i ingenting! TAK SPIES :-(

Fakta.
Købt rejse til listepris 5000 pr mand
Specificeret hotel med Pool og morgenmad.

Da vi lander på Kos får vi i lufthavnen at vide, at vi er flyttet til hotel uden pool. Dog får vi 25 euro pr mand i rabat samt fri cykel hele ugen.

Da vi er far + dreng på ni år der havde set frem til pool, sagde vi allerede i lufthavn at vi ikke var tilfredse samt at kompensation synes helt grotesk i forhold rejsens pris.
Hotellet vi er landet på har ingen fællesfaciliteter ala pool, restaurant osv. Hotellet synes urørt de sidste 40 år, meget slidt og gammelt.

Nå men nu må vi ud at finde vores morgenmad; for den er ikke at finde på hotellet, selv om vi har betalt for det ved afrejse.

Derfra videre med 2. dag på vores ødelagte ferie, rart om vi havde været hjemme i stedet, men Spies fik da fyldt flyet og sikkert glade for at have tjent den ekstra krone.

Spies forlanger at man underskriver kompensationsblanket ved udlevering af cykel som jo sådan set bare blev påduttet os fra start. Håber de er lige så søde til at få registeret at vi stadig er helt og aldeles utilfredse med situation, og at cykel intet ændre på det. Jeg kan allerede se det for mig hvorledes den blanket misbruges i det senere klageforløb der jo må følge.

Dejlig ferie på Tenerife (Sunwing Fanabé Beach)

Efter 25 år uden charterferie valgte jeg denne sommer at tage til Tenerife (Sunwing Fanabé Beach) primært fordi jeg skulle på ferie med min søn på næsten 4 år.
Jeg havde valgt all inclusive så alt mad, is og drikkevare var betalt på forhånd.
Det var godt nok nemt, alt fungerede, personalet var venlige og hjælpsomme og der var god rengøring.
Underholdning om aftenen var børnevenlig men også underholdende for foksne.

Jeg kan klart anbefale hotellet hvis du skal ud og rejse med børn og er den eneste voksen, bade området er nemt at overskue, der er sågar en livreder hele dagen.

Absolut ingen kundeservice

Så længe du er heldig at alt går godt, er det fint at rejse med spies, men når det går skidt og alt ikke er som lovet/betalt for så skal du ikke regne med nogen form for hjælp eller kompensation, som også mange andre skriver, så tager ikke ansvar for noget som helst og prøver på bedste vis at undrage sig ansvaret, aldrig har jeg hørt så mange dumme, ligegyldig og arrogante undskyldninger før.
Der kunne de virkelig godt lære noget at deres konkurenter, hvis de vel og mærke vil beholde deres kunder.

Dejlig ferie i Tyrkiet

Havde en dejlig ferie i Tyrkiet, godt hotel og god guideservice hele vejen igennem.
Ville gerne give 5 stjerner, men vi blev desværre sat af ved det forkerte hotel den ene dag efter en udflugt - dog var Spies meget behjælpelige med refundering af penge for taxa og vi kom hjem ca. 15 min. efter beregnet.
Man skal også lige overveje om Spies' udflugter ikke kan gøres billigere ved de lokale udbydere.

Spies og Thomas Cook Airlines kan varmt anbefales herfra.

Elendig håndtering af klage

Har rejst med mange selskaber, men har aldrig rejst med nogen der håndterer en klage så ufattelig dårligt.
De er arrogante, ligegyldige og påstår man lyver, tager overhovedet intet til efterretning, utroligt at de ikke uddanner deres service personale til at håndtere sådanne ting mere professionelt og med gæsten/kunden i højsædet.
Er pænt skuffet over deres absolut manglende håndtering af en klage.
Deres svar gik udelukkende ud på at pudse deres glorie og undgå at tage noget form for ansvar.

fremragende

er netop hjemvendt fra bulgarien, golden sands-hotel luna. alt forløb perfekt. guiderne stod klar ved ankomst, lynhurtigt kom vi frem til hotellet, som tjekkede os ind på få minutter, ved hjemrejsen kom spies og hentede os til tiden og tjek in i lufthavnen forløb hurtigt og effektivt. guiderne kom flere gange om ugen på vores hotel, og de få spørgsmål vi havde, tog de hånd om, på en yderst kompetent og serviceminded måde. hotel luna, var som beskrevet i kataloget fra spies, et fantastisk hotel med en god beliggenhed og højt serviceniveau. sidste år var vi i bulgarien med star tour, og det meste gik galt, lige fra 5 timers forsinkelse på udrejsen, uden star tour foretog sig noget af betydning. star tours guider så vi overhovedet ikke, hverken på hotellet eller ved afrejse. vi prøvede at kontakte dem under opholdet, men fik ingen tilbagemelding. vores oplevelse af spies kan jeg anbefale, vi havde begge en oplevelse af, at rejsens pris stod mål med det vi fik. flot spies.

Dejlig ferie på Mallorca, med få undtagelser.

Vi bestilte en afbudsrejse med Spies til Mallorca til en god pris, og var faktisk afsted allerede næste morgen. På trods af at vi kom til lufthavnen i god tid, opstod der dog alligevel en stresset situation. Spies havde nemlig ikke informeret os om, at man ikke selv kan tjekke ind, når man bestiller under 24timer inden afgang. Faktisk fortalte automaten os at vi ikke havde en gyldig reservation. Så vi måtte tjekke manuelt ind ved checkin skranken, hvor vi fik at vide at vi ikke var på "listen" over passagere, da vi havde været sent ude med bestillingen. Lidt information om dette burde fremgå ved bestillingen af en afbudsrejse i sidste øjeblik, især når spies ikke har 24/7 telefon hotlines.

Selve hotellet og området fejlede dog bestemt ingen ting, dog kunne man godt have ønsket sig mere favorable priser på udflugterne, samt bedre beskrivelser som f.eks. omhandler hvorvidt det er muligt at have klapvogn med o.s.v.

Alt i alt en god rejse, som kun blev forpurret lidt af et par småting.

Væggelus med hjem

Vi har netop været en uge på Kreta, for at slappe af en sidste gang alene inden vi venter vores første barn om halvanden måned..

Hvad der skulle have været en afslappende ferie er nu blevet en ferie vi gerne havde været foruden! Vi oplevede i løbet af ugen flere bid på kroppen, der mindede meget om myggestik.. Vi undrede os, da der ingen myg var, men vi kunne jo have overset dem når vi var ude om aftenen.. Først sidst på ugen bemærkede vi små blodpletter på lagnet og der kom flere og flere.. Efter hjemrejsen kontakte vi en læge, som kunne fortælle at vi var angrebet af væggelus.. Det resulterede i at ALT vores tøj skulle i fryseren i 2 døgn.. Også alt hvad vi havde i skabet, i det vi havde vasket tøjet da vi kom hjem og lagt det på plads, hvorfor lusene kan være i alt i skabet. Herudover har vi fået vores kufferter renset og ber nu bare til, at vi ikke har slæbt det med hjem så hele lejligheden skal renses af en skadedyrsbekæmper.

Spies svar på klagen er, at de har inspiceret værelset vi har boet i og der ikke er fundet væggelus og at tidligere gæster intet har oplevet.. Dette undre os en del, da vi til sammen har fået omkring 100 bid..

Det er pinligt at Spies sender deres gæster sådan et sted hen og blot afviser at der skulle være noget om snakken.. Vi fortryder inderligt at vi har rejst med Spies og nu står som højgravid med en masse bekymringen om vores græske gæster!!!

Forkert beskrivelse af hotel

Vi ringer og bestiller hotel ved Spies. Rejsen var til 2 voksne og 2 børn på knap et år. Spies mener at det valgte hotel er fornuftigt, og vi bestiller rejsen. I beskrivelsen af hotellet står der, som i mange af deres hotelbeskrivelser, at støj kan forekomme. Det viser sig desværre at vi er landet midt i en fest som holdes alle ugens syv dage. Vi kontakter derfor spies, som prøver at finde en løsning. Vi bliver orienteret om at spies ikke har andet at tilbyde os, og at vi derfor må kontakte spies når vi er kommet hjem. Efter hjemkomst afviser spies os med begrundelse at der i hotelbeskrivelsen står beskrevet at der kan forekomme støj. Vi ringede og bestilte og blev ikke orienteret om støj selvom vi oplyste at vi havde små børn med. Spies guide indrømmede problemet dernede, men spies afviser det nu. Ved afrejse fra hotel snakkede vi med andre danskere som alle havde klaget over støj til spies. Nogle havde for egen regning flyttet til et andet hotel under opholdet da Spies ikke var behjælpelige. Jeg vil derfor fraråde at gøre brug af spies som rejseselskab, da informationerne på deres hjemmeside og vejledningen over telefon er misvissende.

Her link optaget fra altan som kan give en ide af støjniveau.

Advarsel mod Spies Mallorca - Magalluf + Panorama Hotel i Port Pollenca

Først på året lavede vi en deal med spies, rejse i 2 uger på 2 hoteller som skulle være egnet til voksenferie, gå afstand til by og spisesteder, ellers en afslapnings og badeferie.
1 hotel Panorama i Port Pollenca, en fin fredelig by, men Hotellet spillede dårlig musik 3 dage om ugen til kl. 24 og naboen til hotellet de andre dage, idet hotellet var så lyt at du kunne høre naboen tabe en hårnål, var der ingen ro før efter kl. 24,05 MEN så kom kakerlakkerne frem (Ullækkert). Vi havde en god dialog med Guiden, men Hotellet med pil ned af... Efterfølgende kørte vi til Magalluf (Føj helvede) Mallorcas svar på sunny Beach, Vi skulle bo på et 4 **** hotel Flamboyan som var et lækkert hotel med udsigt over hav ect.... Men lige så lækkert hotellet var lige så stort mareridt begyndte, idet de unge som kom dryssende hjem fra kl 03 til 07 larmede, dansede, spiste og drak så vi ingen ikke fik en eneste nattesøvn. Spies lovede at hjælpe, ringede ikke tilbage, lovede os nyt hotel og da vi gik i de høje toner, fik vi anvist et hotel i Alkudia = børneby ? Vi valgte at rejse hjem 3 dage før tid og er nu glad i DK og glad for at være hjemme efter en meget ubehagelig tur... Vores højdepunkt på turen var thomas cuck som står for flyvningen = super service, derfor får Spies 2 ** for at have denne samarbejdspartner...
Spies har efterfølgende udbetalt 4430 kr. som et plaster på såret - dog mener vi at de kunne have håndteret sagen bedre - vi har ligeledes fået en undskyldning fra det Spanske / ø - ministerium der siger de har bedt hotellet refundere 1 uge + at der skal være ro efter kl 23 på værelset (Så man kan sove) ikke en stilleleg... Det beløb Spies har refunderet svare ikke til vores egenbetaling på 1 uge...

Ferie i Parga, Grækenland. Rigtig god handel og vilkår

Mellem udstationeringer havde jeg akut behov for en uges ferie. Jeg har kun prøvet charter en gang før (som voksen) og det var ikke nogen succes. Gruede for larm og turisthelvede. Alt dette blev dog gjort til skamme. Fik en fantastisk lejlighed i et ensomt område uden det sædvanlige "turist hysteri" man hører om. Alligevel var der pool og kun 5 min til en fredelig strand etc. Stedet var nøjagtigt som reklameret og alt var ekstremt veldrevet og i god stand. Prisen var også fantastisk god.
Spies fortjener 5 stjerner men der er små skønhedsfejl og her kommer de.
Der var ikke myggenet på dørene. Ikke noget slemt, men det var savnet.
Flyet var i sig selv ok, men der var ikke meget plads. Jeg rejser normalt med rutefly så det var lidt af et overraskelse med så lidt benplads. Det kan tilkøbes, men med andelen af ældre og gangbesværede kombineret med yderst begrænset benplads kan jeg godt komme i tvivl om sikkerheden ved en evt. evakuering.
Men en rigtig god ferie ellers med gode vilkår og til en god pris. Kan helt sikkert lokkes til at købe hos dem igen.

Storbyferie med Spies fungerer perfekt

Er lige kommet hjem efter en miniferie til Barcelona. Alt fungerer perfekt når man rejser med Spies. Det er 3.gang vi bruger Spies til storbyferie, da Deres priser er meget konkurrencedygtige i.forh. til selv at have besværet med at booke fly//hotel osv. Hotellet er som De har lovet, også mht. afstand til centrum.
Så næste gang vi skal på storbyferie rejser vi også med Spies.

www.spies.dk Details

Se Danmarks største udvalg af rejser til gode priser - alt fra All Inclusive, familie- og voksen-hoteller til eksotiske rejsemål og storbyferier. Bestil online og spar 200,-

Visit Spies

Call us on: +46 855 51 30 00