Sparekassen Sjælland reviews

Sparekassen Sjælland reviews

4.4

Sparekassen sjælland i Hillerød - Helt i top

Rigtig god og meget personlig service. De er til at snakke med og vi er meget glade for at have skiftet til Sparekassen Sjælland i Hillerød!!!
Hilsen
Iben og Kaspar

Forkerte vejledninger og vurderinger i byggesag.

Sparekassen Sjælland er absolut ikke den optimale samarbejdspartner i sager om byggeri, og deres samarbejde med Nybolig og Totalkredit gør ikke tingene bedre.
I vores byggesag har Sparekassen indrømmet, at ejendommen fra start af var vurdere for højt, og kan derfor ikke bære byggelånet inde for de 80%.
Dette har ikke givet Sparekassen anledning til, at søge erstatning hos Nybolig, og de opfordre os til, at klage over deres samarbejdspartner. Da vi ikke har et kundeforhold hos Nybolig kan vi ikke klage over deres arbejde. Dette er i den grad ansvars fralæggelse, og på kundens regning. Vi overdrager sagen til Pengeinstitutankenævnet der nu må tage stilling til, hvordan ansvaret pladseres i sådanne sager, da vi ikke har kunne gennemskue om vurderingerne var forkerte, og vores rådgiver ikke satte tvivl omkring finansieringen.

Uprofessionelle, kyniske & topstyret

Glade kunder siden 1870 ? (Bankens ordlyd fra hjemmesiden)

Jeg og min familie har været alt andet end glad i de 6 år vi var kunder i Sparekassen Sjælland Holbæk. De sidste 3 år helt og aldeles ufrivilligt. Lad mig nævne flere eksempler:

*Vi måtte ikke følge med vores rådgiver over til en anden filial.

*Vi oplevede til tider en dårlig kommunikations-stil fra Sparekassens side, hvor vi ikke oplevede at de var lydhøre ift. vores problemstilling fra forrige bank. Her var det en afdelingsleder der ikke tog mig som kunde, professionelt.

*Ved tildeling af ny rådgiver efter den gamle rejste og iøvrigt i dennes fravær under barsel, afviste stedfortræderen at ville hjælpe mig med at spore nogle mystiske udenlandske transaktioner på min konto. Jeg blev bedt om selv at spore disse transaktioner i udlandet og bevise overfor sparekassen, hvordan disse havde fundet sted. Jeg måtte selv foretage opkald til USA m.m. Denne praksis benyttes ikke overfor kunder. Heldigvis var der en anden rådgiver i sparekassen der sagde, at stedfortræderen havde misforstået det. Men det kostede mig tid, nervøsitet og ærgelse disse forgæves opringninger, samt penge, naturligvis.

*Sparekassen kommer desværre i 2009 til at misinformere mig om mine pensionsanliggender, der koster mig et skattesmæk på 46.000 kr. Under finanskrisen, truer sparekassen os med at inddrage vores kreditkort og sætte os under administration, alt i mens gælden til dem på en "tårn" høj kassekredit de fik oprettet pga deres fadæse med "skattesmækket", støt vokser. Sparekassen tilbyder ikke og kommer ikke med løsningsforslag til vores økonomiske situation. Det skal nævnes, at jeg under hele forløbet er i job (på nær 2 mdr.) og at min hustru også har indkomst fra anden side.

*Ved at hyre en privat økonomisk rådgiver, finder vi ud af, at sparekassen har dækket sig selv ind økonomisk i vores hus, med forsikring ift min pensionsopsparing. Min gruppeulykkesforsikring er kun en fordel for sparekassen og ikke for mig på daværende tidspunkt. Den kostede ca.16.000 kr. om året at have.

*På trods af, at jeg har en enkeltmandsvirksomhed på deltid ved siden af mit fuldtidsarbejde, ønskede sparekassen ikke at hjælpe mig økonomisk for at rette op på gæld så jeg havde mulighed for at markedsføre mig og tiltrække kunder.

*Vores private økonomiske rådgiver, fraråder os at lægge vores fastforrentede kredit/obligations-lån om, i det det ikke kan svare sig for os, men det gør Sparekassen Sjælland der i mod ikke. De tilbyder et 2-lagslån med absolut ringe betingelser set i et større fremtidsperspektiv.
Desværre for vores stakkels forhenværende rådgiver, har vi kunne se, at vedkommende var under pres fra ledelsen i sparekassen og at hele sparekassen er topstyret af en benhård og kynisk ledelse, der tjener stort på kunder som os, der ikke var i stand til at gennemskue hele denne pengemaskine.

På trods af en rimelig høj indtægt, var det svært at finde et nyt pengeinstitut der ville have os som nye kunder. Nu er de heldigvis fundet og de har en helt anden tilgang til os og har til med fundet nye løsningsmuligheder for os, som alle parter er meget tilfredse med.

Professionel bank der stadig går op i personlighed og god service

Jeg undersøgte markedet via MyBanker for 8 mdr siden, da jeg havde Danske Bank.. Sparekassen Sjælland kunne tilbyde en rente der lå en del lavere på andelsboliglån.

Jeg fik et møde i Amager filialen, og fik rådgivning som langt oversteg hvad jeg ellers har oplevet fra banker.
For 3 måneder siden købte jeg hus, og skulle derfor have helt ny lånetype. Jeg undersøgte derfor igen markedet, men ingen kunne konkurrere med Sparekassen Sjælland på priserne.
Jeg fik igen i dén anledning kyndig rådgivning, og selv nogen af de ting som banken normalt ikke er behjælpsom med ved huskøb har de været virkelig hjælpsomme med.

Kan slet ikke nikke genkendene til nogen af de negative anmeldelser..
Ingen tvivl om at jeg er ovenud tilfreds kunde hos dem, og til enhver tid vil anbefale dem.

Dankort nej

Jeg er handicappet og går aldrig med penge på mig , det hævelser de kan tilbyde kan ikke bruges alle steder, bedt om et andet kort nej nej de kan ikke tilbyde andet kort er i Slagelse afd med får så afvide ar jeg kan flytte til høng afd hvor jeg bor og høre dem ad om de vil overtag mig og høre dem ad vedr Dankort.

Den dårligste bank

Vi har desværre været tvunget til at være i Sparekassen Sjælland, da de opkøbte Maxbank. Men heldigvis er vi nu flytte LSB bank som er helt fantastisk, vi har været flyttet i 4 måned men Sparekassen sjælland vil simpelthen ikke frigive vores kontier, de bliver ved med at komme med dumme undskyldning om sygdom og at de har travlt, jeg det kan sku godt forstå med alle de kunde som gerne vil flytte fra den dårligst bank vi nogensinde har haft. Hold jer langt væk fra sparekassen sjælland de har store gebyrer og de vil aldrig hjælp, de fortæller kun hvor dårlig en kunde man er og der er ingen forståelse for mennesker, de ved ingenting om andre områder med vuderinger af huse, vores hus har de sat så lavt at vi var teknisk insolvente men da vi så flyttede bank blev huset vuderet 1.000.000 højere end det de have så nu har vi masser af friværdi og har fået gode lån i den nye bank. De er så nedladende i den måde de taler til kunder på, vi har haft Næstved afdeling, det var helt forfædeligt. Jeg har kun dårlige ting at sige om den bank.

Dårlig bankskik og urimelige gebyrer - frarådes kraftigt!

Jeg har været kunde i Sparekassen Sjælland i snart 6 år, og vil på ingen måde anbefale dem til andre. De giver ekstremt dårlig og arrogant kundepleje, et utal af urimelige gebyrer og hæver renterne systematisk!

Pas derudover på med at flytte pensionsopsparingen over til dem, da de uden varsel vælger at investere store beløb i deres egne garantbeviser, der både er risikovillige og fastlåst.

Et fantastisk pengeinstitut, der dog mangler lidt fleksibilitet.

Jeg har været kunde og garant i Sparekassen Sjælland siden 2008. Jeg har været rigtig glad for forløbet, især under min første rådgiver, der desværre blev forfremmet og derefter ikke havde plads til privatkunder i sin portefølje.

Men da jeg så begyndte at overveje et boligkøb var de desværre ikke så fleksible. Jeg var ellers til et fint arrangement om boligkøb oppe ved deres hovedkontor, hvor banken talte om, at de var meget interesserede i at låne penge ud, og at de derfor som mindre pengeinstitut også var mere fleksible end andre, ift. hvad der kunne lånes.

Kort efter det arrangement fandt jeg så en bolig, jeg gerne vil købe. Jeg fik derfor et møde med min rådgiver, og her fik jeg at vide, at uagtet hvordan min økonomi ellers så ud, så havde de et princip om, at de ikke ville låne mere end 3 gange min årsløn, og at det var noget, de aldrig flyttede sig på.
Jeg var i samme forbindelse til møde med et par andre banker, der ved at tage et kig på min økonomi og mit forbrug kunne se, at jeg uden problemer kunne låne til den bolig, jeg havde kig på.

Det kan undre mig, at man står så fast på et princip, når der lige er meldt noget andet ud til det arrangement, jeg deltog ved. Særligt når andre banker ikke ser det som et problem.

Jeg har derfor valgt at sige farvel til Sparekassen Sjælland for denne omgang. Jeg vil dog ikke afvise, at jeg kunne finde på at kigge forbi igen i fremtiden, hvis muligheden bød sig.

Ualm. DÅRLIG rådgivning i Korsør banken

For at finde ud af hvordan bankerne låner penge ud.

Lavede jeg en forespørgelse på en lejlighed i byen til 345.000, og med en udbetaling på 45.000 kroner. Svarer til at det koster 4.000 kroner per måned at bo i lejligheden (Med ALLE udgifter + forsikring). Hvor meget over 8.600 kr. skal der så til?

Banken er UTROLIG nysgerrig på HVOR lejligheden er og HVEM sælger den. Helt relevante spm. tidligt om morgenen, kommer der hurtigt svar, at de ikke er i stand til at yde lånet.

En meget standard løsning, så jeg spørger jo indtil en ordentlig begrundelse...
Svar: Det er en vurdering af din nuværende økonomiske situation herunder indtægts- og formueforhold, budgetforudsætninger samt dine tanker omkring selskabsform.

Igen en standard velformuleret beskrivelse. Men som jeg jo ikke kan bruge til noget, for hvordan får jeg så lov til at købe det, hvilket parametre skal der ændres på, så banken bliver tilfreds.
Svar: Desværre jeg kan ikke føje mere til...

??? Så uanset om der kommer højere indkomst, udbetalingen bliver større, salgsprisen mindre, INTET???

Har så snakket med en konsulent, som har været ude til gammel Max Bank kunder, som siger, at banken slet ikke lytter til løsninger.

Så enten er de også ved at gå konkurs, ellers har de bare ingen penge tilbage ud over deres solvens behov.

Advarsel: Forkerte gebyrer - igen og igen og igen

Gennem en årerække har jeg været kunde i Max Bank (Nu Sparekassen Sjælland). I al fald i begyndelsen med gode vilkår men med en del fejl. Fejlfrihed er et urimeligt krav og til en vis grad er de da også nogenlunde villigt blevet rettet, men mængden tager til. Det drejer sig først og fremmest om udskriftgebyrer. Små beløb - 4 kr eller 12,50 kr. Men fejlagtigt beregnede depotgebyrer på udenlandske værdipapirer kan da løbe op i 1.000 kr.

Sidste år hidsede jeg mig op. (Tak for rødvinen). Det hjalp ikke. I år hidsede jeg mig endnu mere op (tak for mere rødvin). Det hjalp ikke. Kontaktede direktionen. Det hjalp ikke. Nu har de lige opkrævet 25 kr for meget igen.

Faktisk er der i al den tid jeg har været kunde ikke været et eneste år hvor de ikke har måttet tilbageføre fejl.

Find jer ikke i det.
Nu forlader jeg banken, men til alle jer der vælger at blive vil jeg på det kraftigste opfordre jer til at kontrollere alt hvad de laver. I kan ikke forvente at de gør deres arbejde i overensstemmelse med jeres aftaler.

Kan ikke lave en indbetaling!!

Min klage går ikke direkte på spks.dk, men en afdeling, nærmere betegnet Sorø.
Jeg skal indbetale husleje til min udlejer, og har beløbet i kontanter. Jeg går derfor ind i Sparekassen Sjælland og vil lave en indbetaling. Det nægter den utrolig ubehøvlede bankdame, der ikke er int, i at hjælpe mig. Heller ikke selvom jeg trækker en indbetalingsblanket op, der viser at jeg også den sidste måned indbetalte på samme måde. Det er ulovlig, og det kan bare ikke lade sig gøre, og jeg kan bare tage i min egen bank. Magen til ringe service skal man lede efter. Godt jeg skiftede bank fra spsk i sin tid, af samme grund. Nogle medarbejdere tror simpelthen at kundernes penge er deres egne :-D

Irriterende gebyrer og dårlig service.

Min mor skifter bank fordi at nogle penge skal have bedre renter.

Nu skal vi betale gebyrer for at:
- Hæve efter kl. 18.00 i en automat.
- Sætte penge på vores opsparingskonto.
- Overføre penge mellem hinanden (12 kr)

Og mange flere...

Dette er en lorte bank, og jeg håber at de krakelere, hvilket de også nok en dag gør.

de tager da telefonen hver anden gang....

.... men ellers er der intet pænt at sige om "børnehaven sjælland". De taler grimt til gode kunder. Truer folk. Holder ingen aftaler om man ikke har på skrift og derfor ikke kan dokumentere. Man kan ikke få lov til at tale med den samme person flere gange når der er problemer, så man skal starte forfra hver gang. Det gør de for at stresse folk og få dem til at give op med deres krav.
Jeg bed om at få al kommunikation på skrift, men de vil ikke sende noget! Det er pinligt og ulovligt!!!!

godt tilfreds

bruger banken til de fleste bankforretninger privat - får gode ind- og modspil til ønsker og krav - fint
Trekronerafd. fungerer fint for os og primært via netbank og email

Uprofessionel håndtering af udenlandsk check

Jeg har modtaget en check fra en lejer af mit sommerhus ved navn Laurance Schmidt på euro 3200.- Checken blev afleveret i Sparekassen Sjælland Frederikssund og kassereren Lene satte beløbet ind på min konto uden nogen kommentarer eller forbehold af nogen art.
2 dage efter ringer lejeren og siger de ikke vil leje i hele perioden og anmoder om at få returneret euro 3000. Dette gør jeg starks via netbank til en oplyst konto i London.
4 dage efter ringer Sparekassen og oplyser checken er falsk (kopi på almindeligt kopipapir...!) og hæver kr. 22.000.- fra min konto.
På kvittering står, at sparekassen tager forbehold for dækning så Sparekassen har umiddelbart ikke begået fejl.
Jeg mener dog, at en professionel kasserer allerede ved min aflevering af checken burde kunne have afsløret dette. Jeg er senere bekendt med, at checken har vandmærke (blev ikke kontrolleret af kassereren) og den er på papir som ikke minder om papir som en check normalt trykkes på.
Jeg modtog senere en ny check fra samme svindler Laurance Schmidt på euro 9000.- og sendte denne til samme kasserer, men nu havde man lært lidt om falske check hvilket medførte, at Sparekassen kunne afvise denne nye check og endda betragte den som falsk.
Hvis kassereren havde haft denne erfaring tidligere kunne jeg have undgået et tab på kr. 22000.-, men det havde hun ikke.
Sparekassen oplyser, at tilsvarende sager som er gennemført gennem Pengeinstitutankenævnet er tabt af kunden.
For mig at se virker det absolut amatøragtigt og uprofessionelt, at den første check sættes ind uden videre, mens nummer 2 check afvises.
Dette viser tydeligt, at kassereren ikke havde de nødvendige kvalifikationer ved den første check og jeg mener alene af denne grund bør Sparekassen tage tabet, men det vil man ikke og henviser telefonisk til, at kvitteringen tager forbehold. Besynderligt nok, så er Sparekassen notorisk blevet bedre til at kontrollere check hvilket skete ved check nr. 2, men der er begået fejl ved første check i form af helt uprofessionel håndtering af denne.
Så hermed advares om, at du bør undgå kasserere uden professionelle egenskaber i forbindelse med bl.a. udenlandske check. Har du en god ide' til hvordan jeg kan få mine tabte penge igen så kom med den.
Jeg har modtaget en check i god tro og tror jeg afleverer den til et professionelt pengeinstitut som Sparekassen Sjælland, men jeg må jo erkende, at Sparekassen ikke var professionel nok på det givne tidspunkt.
Det er interessant, at jeg har oplyst kontonummer og navn på den engelske bank og kontohaver både til Sparekassen, Dansk og Engelsk Politi, men ingen har foretaget sig noget som helst for at få mine penge igen og denne svindler Laurance Schmidt fængslet. Fyren oprerer stadig i Danmark og jeg er bekendt med han har svindlet ved køb af landbrugsmaskiner og udstyr.

Sparekassen Sjælland Details

Sparekassen Sjælland - Dit lokale pengeinstitut