Star Tour reviews

Star Tour reviews

4.7

modtaget mail 3 uger før rejse, bestilt i december

Sidder nu her torsdag aften og ser vi har modtaget mail ang. vores rejse om 3 uger.
har bestilt og betalt for en 2 værelses lejlighed. Vi har nu fået beskeden at der desværre ikke er en 2 værelses men vi er booket på en 1 værelses i stedet. Vi kan dog vælge et andet ( dårligere) hotel i stedet eller rejse 1 uge senere!!!. hallo hva med evt reduktion i prisen, det er ikke nævnt, surt jeg først kan ringe lørdag.
rejsen er bestilt i december under rejs 2 betal for 1 og var et godt tilbud, men hvis man ikke kan regne med man får den rejse man har betalt og glædet sig i måneder til, er det nok ikke startour man vil vælge.

Det er svært at opfatte Star Tour som et dansk selskab

Via nettet havde vi købt 2 rejser til hotel Koala på Gran Canaria samt bestilt og betalt for bestemte pladser på flyet.
Hotellet var OK ligesom maden på flyet, men så er det også sagt.
Udenlandsk personale (tysk) på flyet på nær 1 dansker. Vi blev derfor bedt om ikke at betale evt. køb med danske kroner. Dette var på såvel ud- som hjemrejse.
Sad på købte sæder på udrejsen men de var givet til andre på hjemrejsen. Den danske stewardesse sagde hun intet kunne gøre.
Guider på stedet var udenlandske. Vi kom om mandagen, informationsmøde om torsdagen med en svensker der talte MEGET svensk.
Vi ville få besked om afgang fra hotellet senest 24 timer før afgang via opkald, SMS eller mail. Vi fik ingen af delene men måtte ringe for at få det at vide.
Min hustru har i dag slettet informationsmails fra Star Tour, da vi alligevel i fremtiden kun vil rejse med jyske selskaber. De har alle en virkelig god service både på fly og på destinationen. Vi rejser 4 - 6 gange om året så vi ved hvad vi taler om.

Startour tager sig af singler !

Det var så femte gang jeg har købt en afbudsrejse med Star Tour.
Godt nok skriver de, at man kan komme til at bo med en anden, men alle fem gange har jeg haft et dobbelt værelse for mig selv.
Det er altid dyrt at være single, men ikke hos Star Tours!
De har åbenbart det menneskelige aspekt ind over, og det borger for både hensynstagen og kvalitet !
Bliv ved med det og til alle singler : REJS med Startour !

Livet er for kort til Startour/TuiFly

Havde mine bange anelser, da jeg bestilte 2 flyrejser til Thailand hos Startour. Og min bekrymring hold stik. Vi blev anvist 2 sæder i flyet (hvor vi skulle sidde 12 timer) på de 2 bagerste pladser række 46 GH. Der var så 2 pladser hvor sæderne ikke kunne rykkes så meget som 2 mm, kan I forstille jer, hvor meget plads der var når dem foran lagde deres sæder ned. Og så var der intet vindue, man skal ikke lide af klaustrofobi hvis man skal sidde der i 12 timer. Så køb din fly billet et andet sted hvis du vil starte ferien godt !

Startour har selvfølgelig svare nedenstående, da jeg henvendte mig for at gøre udtryk for min skuffelse.:

Kære Lizette.

Tak for jeres henvendelse.

Hos flyselskabet Tui Fly Nordic har man mulighed for at reserverer bestemte pladser ombord på flyet, hvis man skulle have særlige ønsker og krav. Dette bliver der gjort opmærksom på både ved bestilling af rejsen og på hjemmesiden under ”min rejse”.
Har man ikke bestilt bestemte pladser på flyet, bliver man fordelt på de resterende pladser på flyet. Flyselskabet bestræber sig dog altid for at man ikke får samme pladser på både ud og hjemrejse.

Tui Fly Nordic er et charter flyselskab, hvor man tilbyder forskellige fly klasser til forskellige priser. På økonomi pladserne, hvor I har haft pladser, er der mindst plads og nogle sæder bliver fortrukket frem for andre, når der forudbestilles ønskesæder.

Vi kan desværre ikke imødekomme jeres ønske om kompensation, da I ikke har bestilt ønskesæder.

Utrolig dårlig service af faste kunder !!!!!!!

Vi har bestilt en rejse til Mallorca, med afrejse 19. Maj - vi har i den forbindelse betalt for en 2 værelses lejlighed, men har kun fået et dobbeltværelse. Ifølge hjemmesiden ville der ikke være en prisændring i forhold til at få ændret dette, men det er der i følge kundeservicemedarbejder Jacob Petersen. Denne ændring ville koste os kr 3000, hvilket vi ikke vil give, da der jo ikke er en ændring i pris via hjemmesiden. Det synes jeg slet ikke er i orden, man kunne da i det mindste prøve at finde en løsning med ens kunder, i stedet for kun at tænke på at opkræve endnu et beløb. Jeg forstår simpelhen ikke at det er Vigtigere for Star Tour at tjene 3000 kr her og nu end at have faste kunder der rejser to gange om året.
Her skal det siges at vi de sidste 2 1/2 år har brugt 220.000 på rejser som familie hos startour. Dette kan dog ikke blive ved, grundet ringe service og ingen empati for kundens behov og ønsker.

Vi var da også ude at rejse sidste efterår på Kreta, hvor dette heller ikke levede op til det fortalte. Hvor vi fik byttet værelse efter 1 uge på hotellet. Det værelse der først var givet var godt nok en 2 værelses lejlighed men, mindre end nogle af de andre 1 værelser vi så dernede.

Hvis der ikke sker en ændring i forhold til det vi allerede har snakket med kundeservice om, vil dette være sidste gang startour bliver brugt som rejseselskab for os, samt vores nærmeste.

Hilsen Henrik

PS. Hvis nul stjerne kunne gives, ville det havde været at foretrække.

Kære Henrik Thomsen

Vi er kede af at høre, at der var problemer i forhold til den bestilte værelsestype. Normalvis er en lejlighed dyrere end dobbeltværelse, hvorfor det også er naturligt med en prisstigning. Du er naturligvis velkommen til at sende din sag ind til vores produkt afdeling, så sagen kan blive behandlet der.

Via dette link kan du udfylde din henvendelse og sende det til os:

Ekstra knæplads og forsinket fly - Adrig mere ud at flyve med TUI

Rejsen er købt hos fritidsresor.se (startours svenske søsterselskab), men denne anmeldelse går på flyrejsen fra København, som både var fyldt med kunder fra startour og fritidsresor. Samme rejse kunne i øvrigt købes via den danske hjemmeside, men den svenske var billigere på købstidspunktet.

Vi køber ekstra benplads, da jeg ved tidligere oplevelser har haft utrolig svært ved at være i en charterflyver pga. mine lange ben. Vi blev derfor noget overrasket over, at den ekstra benplads egentlig mere var ekstra plads til knæene. Det var simpelthen umuligt at sidde ordentligt i 12 timer, når der stod en ubrugelig væg lige foran os, som ikke tillod at der kunne strækkes ben ind under den. Jeg synes ikke, at jeg havde ekstra benplads af den grund. Den eneste fordel var, at der ikke var et sæde foran, som blev lagt ned over knæene.
Måske skyldes den dårlige indretning, at flyet var en Boing 767, der formentlig havde sin første flyvetur før min fødsel i 1982.

Det værste er dog, at vi var ca. 14 timer forsinket pga. et mekanisk problem med flyveren. Jeg anerkender fuldt ud, at et fly er en kompliceret maskine, men man kan komme i den tro, at TUI simpelthen ikke har flyene nok tid på jorden i højsæsonen til at udføre løbende nødvendig vedligeholdelse. Desuden vil andre flyselskaber automatisk sørge for ombookning til andre selskaber, for at få kunderne hurtigst muligt frem. Det gør TUI åbenbart ikke i.
Deres backup system i form af indkvartering på Bella Sky i Ørestaden virkede upåklageligt, men det kan måske skyldes, at den ofte er i brug?
I øvrigt var der problemer i Krabi, hvorfor flyet til Finland blev omlagt til København til vores fordel. Dvs. der både var problemer med flyet på både udrejse og hjemrejse.

Vi har her små 6 uger efter planlagt afrejse intet hørt fra TUI Nordic, som ellers automatisk ville tage kontakt til passagererne. Det er den information, som vi har fået.

Aldrig mere fly via Startour/Fritidsresor. Manglende punktlighed og dårlige fly gør, at vi helt klart tager en mellemlanding i Bangkok næste gang, fremfor en risiko for at miste rejsedage igen.

Kære René Svendsen

Vi beklager, at flyrejsen med TuiFlyNordic ikke gik som forventet, og at der forekom forsinkelser både på jeres ud og hjemrejse.

TuiFlyNordic er et charterselskab og man må derfor ikke sammenligne dette med et almindligt rutefly, både hvad ang. kvalitet samt ombookingsprocedure ved forsinkelse.

Fritidsresor har i øjeblikket en besvarelse tid på ca. 6-8 uger hvorfor I også vil høre fra dem inden denne tidsfrist er gået.

Da jeres kritikpunkter omhandler TuiFlyNordic kan I også kontakte dem dirkete på www.tuiflynordic.dk

Star Tour

Godt hotel til familier med mindre børn

Vi var afsted i uge 17 med vore 2 drenge på snart 5 og 6 år på hotel Las Pitas på Gran Canaria.
Hotellet er en del af et kompleks Blue Village Bahia Feliz med i alt 4 hoteller: Las Pitas, Tres Vidas, Orquidea og Play Feliz. De 2 første er lejligheder i rækkehuse i 2 plan. Du har så terrasse eller altan. Området er meget kuperet når men bor på Las Pitas. Vi havde fået lejlighed i stueplan øverst oppe, så der var 71 trin ned til poolområdet, legeplads, restauranter m.v.

Vi havde bestilt all-inklusive da vi ikke ville lave mad selv eller vente på mad på restauranter. Børnene spiser heldigvis gratis, hvilket gjorde den samlede pris for all-inklusive acceptabel. Buffetten er med et stort udvalg. Der er speciel buffet til børnene og specieltilbud til laktoseintolerante og diabetikere. Hovedretten skifter hver dag og vi oplevede både muslinger, laks, roastbeef og kylling. Der er mange mennesker på hotellet, og mellem 18.30 og 19.15 var der ventetid på at få lov til at spise. Det må blive ren kaos i højsæsonen. Der er en børnefri afdeling i restauranten, men vil kun anbefale hotellet til rejsende med børn under 10 år. Maden i poolbaren Fata Morgana er elendig, så der spiste vi kun frokost én gang. En fordel ved all-inklusive er at du kan få en madpakke med, såfremt du har bestilt en udflugt med Startour. Madpakken bestilles i receptionen aftenen før og består af 2 sandwich, juice, frugt og chips.

Ungerne nød poolområdet, men det henvender sig primært til voksne og børn under 10 år. Stranden er dårlig. Vandet var varmt og lækkert men stranden er meget stenet og skrånende så det kræver godt fodtøj at komme ned i vandet.

Vi var kun på 2 udflugter arrangeret af StarTour, Begge ture var med engelsk talende guide. Et minuspunkt var at vi på turen til Las Palmas ikke kunne få et bykort. Det er for ringe når man tænker på prisen på turen. StarTours udflugter er ikke billige.

Der er busstop lige uden for hotelområdet. Det giver nem adgang til Las Palmas mod nord og de andre turistområder mod syd.

Kunne godt finde på at rejse med StarTour igen, men det bliver ikke med JetTime. Har rejst med SAS, Finnair, Lufthansa, Vietnam Airlines og indenrigs med China Southern i Kina men har aldrig siddet så klemt i en flyver før.

Premium Class. Bestemt ikke pengene værd.

Min kæreste og jeg havde bestilt Premium Class til 2700 pr. person oven i den oprindelige pris til Krabi i Thailand.
Vi sad ikke sammen hverken ud eller hjem.
På hjemturen sad vi hver især ved siden af en børne-familie hvor børnene var meget urolige.
Maden var bestemt heller ikke Premium. Min kæreste fik kød og jeg fik fisk. Begge ting var gennemstegt til ukendelighed.
Jeg sad ved gardinet mellem Premium Class og Blue Comfort og jeg fik gardinet i hovedet hver gang personalet gik igennem.
Helt igennem en forfærdelig oplevelse.
Vi klagede da vi kom hjem, men fik bare et standard svar. Bl.a. skrev de at vi skulle betale ekstra for at sidde sammen.
Vi rejser aldrig med Star Tour igen, hvad vi ellers altid har gjort.

Kære Jims

Vi beklager, at Premium Class ikke levede op til jeres forventninger, og at der var gener fra andre passager. Hvis man vil være garanteret at sidde sammen på flyrejsen, skal man altid forudbestille sit sæde inden afrejse.
På Star Tours hjemmeside http://www.startour.dk/rejse-med-Star-Tour/Flyinformation/Saede-ombord/ kan I læse mere herom.

Gran Canaria

Vi har 4 år i træk rejst med jer til Las Palmas, og 3 år i samme ferielejlighed. Det er som at komme hjem, det samme venlige hotel personale. I den nordlige del er der ingen fra Star Tour til dagligt, dog har vi nummer til dem, samt der kommer en guide en gang om ugen, hvilket står i informations mappen. I år bliver det 5 gang og vi glæder os og bestiller vores rejse i oktober/ november indenfor nærmeste fremtid.

Fantastisk familieoplevelse i Thailand

Vi var en familie på 11 personer afsted til Thailand i primo marts 2014. Check in gik upåklageligt og flyrejsen ned til Krabi ligeså. Dog sad vi både bag og foran familier med spædbørn der græd store dele af flyrejsen, men det er hvad man kan forvente på charterruter.

Da vi ankom til Krabi stod der nordisktalende guider klar til at få os hurtigt videre med bus til vores hotel.

Anantara Si Kao var vores distination, og hvilket hotel, de ansatte var fantastiske og yderst servicemindede. morgenbuffeten var sublim og deres aftensbuffet og a la carte restauranter ligeså. vi havade booket full board hjemmefra (kan klart anbefales, da priserne på hotellet er lig med danske).

Hele sceneriet var noget lignede det nærmeste jeg kan forestille mig paradis. Især den gratis daglige bådtur til en nærliggende ø, ved navn Koh Kradan i den Thailandske skærgård, var et kæmpe plus. Et sted jeg vil drømme mig tilbage til mange år ud i fremtiden.

Anantara Si Kao som familiedestination? HELT KLART! **** 5 fede stjerner fra Familien Fabian Eriksen

Kristoffer

Forfærdelig service

Jeg havde i lang tid glædet mig til at skulle på lækker afslapningsferie med min kæreste og havde også brugt lang tid på at spare op så vi kunne tage på det hotel der så lækrest ud.
Vi valgte at tage til et all inclusive hotel i Kemer, Tyrkiet der skulle være fem stjerner.
Hotellet var fint og maden var okay - men vi tager nok ikke sådan en ferie igen.
Startour gjorde også kun service værre.
Vi havde som det eneste bestilt en bådtur på en stor båd der skulle sejle rundt til forskellige strande og sight seeing i tyrkiet som ugens højdepunkt, nu hvor hotellet ikke bød på så mange interesante aktiviteter. Og dem der var, var ekstemt dyre (800 kr for 20 min. vandski?!)
Dagen vi skulle rejse sad vi ude foran hotellet og ventede, og ventede og ventede I 20 min først. Jeg blev bange for at de havde glemt os - men det kunne næsten ikke passe! Jeg havde bestilt online og så ringet for at sikre mig at bestilligen var sket, hvilket jeg fik at vide at den var.
Da jeg ringer nu siger pigen at hun lige vender tilbage, jeg siger hun nok skal skynde sig hvis nu båden tager afsted uden os. Hun vender først tilbage 20 min efter!!
Der er nu gået 45 min og vi har ringet fra hotellet. Hun siger at bestillingen åbenbart ikke gik igennem alligevel og det var hun ked af. Punktum.
Jeg siger, det kan ikke passe, om hun ikke kan sige at båden skal vente, og så kan vi løbe ned til havnen. Hun siger hun vil prøve, vi løber afsted, men bliver ringet op at den er taget afsted. Deruover er der ikke andre bådture vi kan komme på og ikke andre aktiviteter de kan tilbyde os. De har ovenikøbet allerede hævet pengene på min kærestes konto - så godt nok har de ikke sikret sig at reservationen gik i gennem hos touristbureauet men de har ingen problemer med at opkræve pengene.
Hun tilbyder os en madbillet til en lokal restaurant hvilket jeg siger at vi ikke vil have i og med at vi bor på et 5 stjernet all inclusive mad og at hun må kunne give os en anden kompensation for at vores dag er ødelagt og at vi ikke kan komme afsted med noget andet bureau heller. Og at der i det mindste så må være en aktivitet vi kan blive tilbudt. Nej der var intet de ville gøre, de ville ikke kontakte et andet bureau og ville ikke give os en billet til fx at komme på en lokal bådtur nix ingenting. Udover at det er forfærdelig service ringer hun også mange gange op til min mobil for at sikre sig at hun har de rette bank oplysninger til at tilbageføre beløbet, jeg siger hele tiden til hende at jeg ikke vil have en dyr tlf. regning fordi de har lavet en fejl og at hun må ringe gennem hotellet eller pr mail. Hun er iskold og ringer 3 gange til!
Vi får også en 70 euro ekstra regning fra hotellet fordi vi bruge deres telefon til at ringe til Startour for udover at de ikke havde styr på bådturen havde de heller ingen information givet om hvornår vi blev hentet den dag vi skulle rejse.
Det var virkelig skuffende og jeg ærger mig over at de er så uvenlige og uforstående.

Kære Elisabeth

Vi er kede af at høre, at jeres ferie i sommer ikke gik som forventet, og at I ikke blev opsamlet til den bestilte bådudflugt. Efter endt hjemrejse, er man naturligvis altid velkommen til at kontakte vores produktafdeling, hvis man har kritikpunkter over rejsen. Vi er derfor kede af at høre, at I ikke efterfølgende har kontaktet os med jeres utilfredshed.

Star Tour

Ganske ok, men har et SPØRGSMÅL

Har været på kreta med startour forrige år.

Ok flyvetur, fin pris, hurtigt mailsvar,gode guides...

Når I kun får 3 stjerner skyldes det at jeg kan se at I har indført et SKJULT GEBYR...

Der står på jeres hjemmeside med småt at alle uspecificerede rejser tillægges et bagagegebyr på 200 kr...eftersom det er alle uspecificerede rejser der tillægges dette gebyr, så burde I altså bare sætte prisen på de uspeficerede rejser op med 200 kr...således kan man sammenligne priserne nemt - både med andre startourrejser og med andre rejsebureauer, hvor jeg endnu ikke har set andre der laver denne skjulte prisforhøjelse....

Det er en ommer..og dødirriterende...

Hvorfor laver I det ikke om?

Ps. Jeg ved godt at man kan vælge at tage et stykke håndbagage med gratis, men da den max må veje 5 kilo - jf jeres hjemmeside - er det ikke reelt muligt at nøjes med håndbagage, da en håndbagagetaske i sig selv vejer mellem 2 og 4 kilo.

Kære Erik

Bagagegebyret er en ekstra ydelse man kan vælge at tilkøbe, ligeså vel som transfer og mad om bord på flyet, er tilkøb.
Vi er kede af, hvis dette bliver opfattet som et "skjult gebyr" og vil derfor tage denne tekst beskrivelse op til intern revidering.

Star Tour

Du har bestilt 2 gange ??

Bestiller en rejse fron2 personer til Cypern i Maj og betaler 3000,00 i depositum.Ringer ti Kundeservice ca 4 dage senere for at ændre afrejse dato(,kan ikke få ferie alligevel)Jamen det er da ingen problem,siger den søde dame i telefonen,jeg bruger det samme booking nr.Der går 2 dage og pludselig modtager
jeg en ny booking,men hvor er mine 3000.00 ??.Ringer igen til kundeservice,nu har jeg pludselig selv lavet en ny booking og den gamle bookuing er stadig aktiv ??
Den søde dame fra første gang havde jo bare gjort som jeg havde sagt !!!,jamen jeg havde jo selv booket ??jamen vi laver den så det passer,siger den "nye" flinke dame,men hun hårdnakket påstår at jeg selv har booket 2 gange (jeg er nu godt sur)jamen vi kan også se du har booket 2 gange sige damen igen (bliver endnu rødere i hovedet)Ret bare den rejse så vi kan komme videre siger jeg så,Ok siger den "søde" dame,du skal bare lige af med 200.00 pr person (Nu kommer der røg ud af mine ører)jamen det må vi så gøre !!!
Håber at StarTours for penge i kassen pga af gebyrer,kunderne kan da ikke komme igen.Med den service mand yder må kundestrømmen da blive mindre !!

Kære Per Dalby Andersen

Vi beklager, at der har været forvirring omkring de ønskede ændringer i jeres rejse. Når man ombooker en rejse, beholder man det samme bestillings nr. og depositummet bliver også på bookingen. Vi formoder derfor der er opstået forvirring idet, du selv aktivt har bestilt en ny rejse. Da din første rejse ikke er blevet annulleret, men derimod blot ombooket er den stadig aktiv, da det også er her din depositum står, og altså den rejse der er gældende. Vi opkræver et omkostningsgebyr på kr.200,- per person i ombooking der bla. dækker administrationsomkostninger.

Star Tour

glemt pung, 1 års levering.

Min kæreste og jeg var i bulgarien på et hotel langt væk fra alt; Bella vista hotel, derfor så vi heller ikke så meget til guiderne.

Men da vi skal hjem glemmer min kæreste hans pung med alle vores dankort kørekort mm i. Vi kontakter startour allerede i lufthavnen i bulgarien og de vil sende den til os så hurtigt så muligt. 3-4 ugers pingpong med startour med tomme løfter om at sende den fundne pung dagen efter hver eneste dag i de 3-4 uger, så lukker startour herefter for denne destination for denne season og vi får beskeden om at de sender den til season åbning 2014 - i maj. Wooah tak for en service, den ferie blev pludselig en HEL del dyrre. Ja det var da vores egen skyld den blev glemt, men hvor blev servicen af? Løftet om at sende den?

Kære Ditte

Vi er naturligvis kede af at høre, at din kæreste glemte sin pung og at den efterfølgende ikke blev sendt hjem inden sæson afslutning. I forbindelse med glemte genstande, er dette udelukket gæstens eget ansvar, vores guider gør hvad de kan for at fremskaffe genstande, hvilket ofte tager lang tid, da det er hotellerne der ligger inde med de glemte genstande og ikke altid vil aflevere uden gæstens accept. Ydermere kan genstande heller ikke blive sendt hjem, før der er blevet lavet en bankoverførsel der dækker forsendelse samt ekspeditionsgebyr.

For at læse mere om Star Tour retningslinjer i forbindelse med glemte genstande, bedes I se følgende link:

Klemt i flysæder

Vi har lige været en tur til kap verde, på hjemrejsen i flyet havde vi bestilt sæder ved nødudgangen så der var ekstra ben plads desværre var der også en meget overvægtig person (ca 120kg)som havde bestilt plads på yderste sæde, armlæn måtte skubbes op, ekstra sele ved fastspænding, vi måtte i 8 timer sidde klemt , havde svært ved at spise og kunne næsten ikke komme ud og på toilettet. Det tog flere minutter for kvinden at komme op af sit sæde, jeg tænker at man jo ved nødudgangen skal have fri passage hurtigt hvilket ikke kunne have ladet sig gøre netop her. Tillige var flyeturen rigtig ubehagelig for både os og personen som var meget overvægtig, kunne det ikke være rart at man fremover kan bestille sæder efter ens størrelse eller vægt?? Tillige burde man i visse flyselskaber være opmærksom på at overvægt nu og især i fremtiden vil blive et stort problem , det er jo fuldstændig umuligt for almindelige vægtige at vide hvem man kommer til at sidde ved siden af , hvor man kan sidde uden at få ondt i ryg og anspændthed i hele kroppen på en så lang flyvetur.

Kære Sara

Vi er rigtig kede af at høre, at du havde en ubehagelig hjemrejse fra Kap Verde, pga. en af medpassagerne.

Det er rigtigt, at når man sidder ved nødudgang skal man både fysisk (og psykisk) være i stand til, at kunne agere hurtigt og hjælpe ved en evt. nødlanding. Vi har derfor også viderebragt din kritik til TuiFlyNordic, så de er informeret om denne episode.

Hvad angår folks kropsvægt, er der indtil videre ingen lovgivning om, at man skal oplyse sin vægt ved bestilling. Desværre er denne problematik et meget "følsomt emne" som mange flyselskaber også oplever problematikker med. Star Tour kan kun appellerer til, at gæster med ekstra vægt, viser hensyn overfor deres medpassagerer og oplyser os om ”de ekstra kilo” ved rejsens bestilling.

Vi håber, at det går bedre med din ryg og at du trods alt havde en dejlig ferie på Kap Verde.

Star Tour

Dårlig betjening på deres fly til Phuket

Vi har lige været afsted med Startour til Phuket. Købte fly billetter.
Blue comfort tilkøbt = 1600 kr ekstra for 4 personer( max 10 com mere benplads)
Der står ,at der er nogle sandwich med i prisen, men de anbefaler man køber mad, hvilket vi gjorde. Glad for denne beslutning, da vi modtog "mad" 2,5 gang under flyturen. 1 varmt måltid + 1 muffin ( kaffe) + en wrap pizza på en flytur på 13 timer... Det var lige i underkanten, samt at vi skulle betale for drikkevarer. Vi har rejst til USA to gange, hvor der var fri drikkevarer.
Betjeningen var meget langsom og personalet, da de blev adspurgt om en brækpose, blev forvirret og havde bestemt ikke styr på hvor de var. ( godt vores søn nåede at komme ind på toilettet. ..
Dårlig oplevelse..

Kære Mia Bundgaard

Vi er naturligvis kede af at høre, at Blue Comfort ikke levede op til jeres forventninger. På Star Tours hjemmeside: http://www.startour.dk/rejse-med-Star-Tour/Flyinformation/Fl/ informerer vi om hvad der indgår i Blue Comfort.
I forhold til den langsomme betjening, beklager vi dette og har også viderebragt denne kritik til flyselskabet TuiFlyNordic.

Trods flyrejsen ikke levede op til jeres forventninger, håber vi at I alligevel havde en god ferie i Thailand.

Mvh. Star Tour

Øv fra en tidligere meget tilfreds kunde.

Torsdag d. 16/1-14 sidder jeg klar kl. 21.00 for at forhåbentligt at finde en billig rejse til min familie og jeg, men ak og ve. Ligesom så mange andre (tydeligt at se på deres facebook side) var det nærmest umuligt at bestille hvis man var mere en to. På listen på forsiden af tilbuddet står priserne inkl. Rabat på givne datoer. Når man klikker på de enkelte hoteller og ellers følger den valgte dato, kommer der kun små rabatter frem på 100,- 300,- osv. Og ikke de lovede 2000,-. Jeg forsøgte stort set alle hotellerne til Kanarie øerne og Ægypten og kun ved ca. 1/4 af stederne kom rabatten frem og det var uanset om vi søgte 2 V og 2 B, 2 V eller 2 V og 1 B (da det drillede mig ved 2 V og 2 B, forsøgte jeg nogle af de andre uden større held) Startour's facebook team svarede sporadisk på de mange frustrede spørgsmål, men langt fra alle. De kom med råd om at man skulle bruge andre browsere (hvilket jeg også forsøgte) efter 3 1/2 time gav jeg op. Der var flere gange blevet skrevet på facebook at man skulle kontakte dem dagen efter, så ville de kigge på det. Jeg valgte derfor at ringe til Startour fredag d. 17/1-14 og her snakkede jeg med en medarbejder som erkendte at der havde været problemer aftenen før. Han ville undersøge højere oppe i systemet hvad de kunne gøre for mig og ringe tilbage. Idag d. 26/1-14 havde jeg stadig ikke hørt fra ham og ringer derfor til den pågældende medarbejder (som siger han har sendt en besked, men jeg har ikke modtaget nogen mail) . Han siger at de har tjekket og tingene virkede (men det passer jo tydeligvis ikke når man ser på facebook) og at det må være fordi jeg har søgt på 2 V og 2 B, da langt de fleste var etværelses med plads til max tre og jeg derfor ikke opnår rabat når jeg søger til 4, men igen passer det ikke, jeg har bla. Et screenshot af en søgning på en etværelses med 2 V og 1 B, som giver 100,- i rabat på grundprisen.
Jeg er rigtig skuffet over at i ikke kan hjælpe med et tilbud til os der har brugt timer forgæves, når i anerkender at der har været fejl. Vi har rejst med jer masser af gange og har altid været fuldt ud tilfredse, men denne her fortjener i altså pga. Manglende service.

Kære Julie

Vi beklager at der der været tekninske problemer, og du derfor ikke kunne bestille som ønsket med rabat.

Da du stadig ligger inde med screensho,t beder vi dig derfor tage kontakt til vores produktafdeling, så de kan tjekke op på sagen.

Du kan kontakte dem via nedestående link: http://www.startour.dk/kundeservice/Kontakt-os/Reklamation/

Aldrig mere StarTour til Thailand

Da vi d. 7. december 2013 chekede ind i Kastrup lufthavn, fik vi af vide at der var indsat et andet fly, pga "vores fly" stod i Mexico. Alt var kaos: Alle pladser var "økonomiklasse" (vi havde bestilt Premium-class), passagererne var "kastet rundt i sædeplaceringerne" (vi var 4 personer der skulle sidde på hver sin række + børn var placeret væk fra deres forældrer!!!!), der var kritisabel benplads, flysæderne kunne IKKE lænes tilbage (rimeligt hårdt at sidde i samme position i 10 timer og 20 minutter), det personaler vi kontaktede frasagde sig ansvaret og trak på skuldrene (incl når man kontaktede StarTour pr. telefon).
2 dage inden vi skal hjem igen modtager vi mail fra StarTour, at vi får refunderet hele prisen for Premium-class kr. 4996.-, selvom der vil være Premium-class på hjemturen. Dvs. StarTour mener at en kompensation på kr. 1249.- pr. person vil være passende for de fysiske gener og kæmpe frustrationer vi har startet ferien ud med. (vi døjede med ryg- og knæ symptomer de 3 første dage)
Det er vi på ingen måder enige i, så vi skriver en meget fyldestgørende reklamation til StarTour, da vi er kommet hjem. Efter ca. 5 uger får vi et Standardbrev som svar "at de ikke kan give yderligere økonomisk kompensation, og at vi da kan kontakte vores rejseforsikring (for fysiske gener efter flyrejsen !!!! - "come on StarTour", I må vide bedre!!!!).
Vi sender med brev vores utilfredshed med afgørelsen - og standardbesvarelsen (kan ikke kontakte produktafdelingen med e-mail!!!). Dagen efter modtager vi e-mail, at vi kan klage til Pakkerejse Ankenævnet, hvis vi er utilfredse med afgørelsen....
Det var så sidste gang vi rejste med StarTour og kan kun advare andre mod at gøre brug af dem.
NB: de bestilte vinduespladser på hjemturen fik vi HELLER IKKE, men blev placeret på række 1, hvor man på ingen måde kan strække benene pga. væggen.
Længe leve StarTours slogan: "Dage du aldrig glemmer"....

Kære familien Dahl

Vi er naturligvis kede af, at det reserve fly vi måtte sætte ind på jeres rejse til Thailand, ikke var af samme standard som vores normale fly, og at Premium Class udgik på denne udrejse. Da Premium Class udeblev på udrejsen(men ikke på hjemrejsen) valgt Star Tour som kompensation, at refunderer hele beløbet, og ikke kun halvdelen. Det er derfor rigtig ærgerligt, at I ikke er tilfredse med Star Tours håndtering af sagen, da vi har prøvet at imødekomme vores gæster ved at kompenserer for denne mangel.
Vi beklager, at I ikke fik vinduespladserne på hjemrejsen med Premium Class samt, at I ikke er tilfredse med den ydet kompensation.

Krænket

Købte en rejse til tyrkiet.

Hotellet var fint, men personalet var ikke rigtig kloge.
De lukkede gud og hver tyrker ind på hotellet så der ingen morgenmad var til os gæster DER HAVDE BETALT FOR MADEN!! Derudover kunne man ikke gå i fred eller være i fred for tyrkere, de filmede og tog billeder af os piger hvilket var under alt kritik. Og personalet ville ikke gøre en skid. Så vi kunne finde os i det eller gå vores vej. Jeg blev gjort opmærksom på, af en anden gæst på hotellet at jeg skulle passe på med at ligge hvor jeg gjorde da jeg lige var blevet taget billeder af, i bikini.

Det skal man finde sig i! Jeg har ikke fået nogen erstatning af startour, hvilket jeg kun synes var rimeligt når man er blevet udstillet og krænket på ens ferie.

Kære Ida Germann

Vi er kede af at høre, at du under din ferie til Tyrkiet i sommer, blev chikaneret af andre gæster, samt at hotellets personale ikke reageret på din henvendelse.
Star Tour er desværre ikke blevet orienteret om denne hændelse, og vi beder dig derfor kontakte vores produktafdeling så de kan undersøge sagen nærmer.
Via nedestående link, kan du kontakte Star Tours produktafdeling; http://www.startour.dk/kundeservice/Kontakt-os/Reklamation/

Merethe

Rejse til Tenerife, Las Amerikas, hotel Piramides den 26-02.
2 personer betalte 840 kr. for balkon og pooludsigt på værelset.
Da der altid var skygge på balkonen, var der så koldt at vi aldrig kunne opholde os der, så pengene var spildt.
Informationsmøde med udelukkende fremmedsprogede guider, så deltagelsen her var også spildt.
Desuden var der kakerlakker på værelset.
Kedelig oplevelse.

Kære Merethe Krog

Vi er kede af at høre, at din ferie til Tenerife den 26. februar ikke gik som forventet. Når der bestilles balkon, må man ikke forvente at der også er sol, medmindre andet er oplyst. I forhold til kakerlakker, er det svært at slippe helt for disse i sydens lande. Man er dog altid velkommen til at kontakte hotelpersonalet/guider så de kan sørge for, at der bliver sprøjtet, for at holde disse småkravl på afstand.
Skal vi undersøge din sag ydereligere, beder vi dig kontakte Star Tours produktafdeling på følgende link: http://www.startour.dk/kundeservice/Kontakt-os/Reklamation/

Star Tour A/S Details

Star Tour - Dage du aldrig glemmer. Rejser til det meste af verden. All Inclusive, afbudsrejser, familieferie, parferie og meget mere.

Visit Star Tour

We live here: Rådhuspladsen, H.C. Andersens Blvd. 12