Statisten reviews

Statisten reviews

7.4

Et velfungerende forum for sammenkoblingen imellem castere og skuespillere.

Statisten.dk er et fantastisk site for erfarne såvel som nykommere indenfor skuespil, model og statist jobs. En database med et kæmpe udbud af personligheder for ethvert professionelt casting bureau, samt et forum for medlemmer der dagligt får jobtilbud til film, musikvideoer mfl. Et velfungerende forum for sammenkoblingen imellem castere og skuespillere.

Et seriøst casting bureau - Statisten.dk

Jeg har været medlem af Statisten.dk i et par år nu og kan kun varmt anbefale det til andre, der ønsker at få en fod inden for i en kreativ branche, om det så er model, danser, skuespil eller statist, som det i mit tilfælde har været. Via Statisten har jeg arbejdet med flere professionelle folk i branchen, hvilket har givet mig muligheder for at networke.
Hver gang jeg har været ude på et job fra Statisten, har der altid været styr på tingende, med oplysninger, kontakt og ikke mindst lønnen, desuden sørges der altid godt for en, og de er rigtig gode til at matche/caste til de forskellige jobs.
Statisten.dk har givet mig jobs alt fra model/reklamer, musikvideoer, div. dansejobs mm.
Jeg vil kalde Statisten et seriøst casting bureau, som der giver folk mulighed for at få nogle sjove og fantastiske oplevelser, og ikke mindst være med til at udvikle folks kompetencer.

Uærlig markedsføring

Statisten er muligvis en fin hjemmeside hvis man er sikker på at man vil bruge den. Men fald ikke for deres lokkende tilbud om en gratis prøveperiode. Når du først har sagt ja, får du ikke dine penge igen selvom du opsiger abonnementet indenfor den gratis prøveperiode. Det er så snedigt lavet at du kun kan fortryde indenfor 14 dage (selvom din gratis prøveperiode er længere) og da kun hvis du ikke har været aktiv på siden. Sælgeren jeg snakkede med i telefonen informerede ikke mig om dette og oplyste en billigere pris for abonnementer. Så snart man har kritiske spørgsmål svarer de ikke på ens henvendelser. Der står på deres hjemmeside at de svarer indenfor 48 timer men de har ignoreret flere at mine emails. Bl.a. skrev jeg indenfor de første 14 dage til dem for at forhøre mig om den korrekte pris. Jeg opsagde hurtigt derefter abonnementet, men trods opsagt abonnement kan man ikke slette den først kommende betaling (for de følgende måneder som man så ikke får noget ud af). Så lad dig ikke lokke af en gratis prøveperiode hvis du bare vil se hvad siden kan tilbyde.

Fantastisk oplevelse

Jeg har været medlem et par år nu, hvor jeg har haft en enkelt statistrolle i Forbrydelsen 3.
Blev ringet op og tilbudt at optræde i en instalations/produktvideo. Det var en fantastisk oplevelse, hvor jeg mødte flere engagerede mennesker. Optagelserne tog en hel dag, hvor der var tid til grin og sjov mellem de forskellige scener.
Håber jeg kan bruges i flere sammenhænge, hvis tiden tillader det.
Statisten.dk kan kun anbefales, hvis man har en lille skuespiller i maven.

Statisten.dk levere god service

Jeg har anvendt Statisten.dk i forbindelse statister til produktion af musikvideoer og har modtaget en virkelig god service hver eneste gang. Jeg kan kun anbefale folk at prøve dem.

Hilsen Caspar Wildner

Model i reklamefilm!

Statisten.dk sørgede for jeg fik et job som model til en reklamefilm! Super godt forum til alle os som drømmer om at være statist, skuespiller m.m. :-)

Fint samarbejde

Statisten.dk har under vores samarbejde haft fuld forståelse for hvad jeg ønskede
De stod for al kommunikation med deres deltagere og jeg mødte op til et tjekket set up, hvor jeg kunne afholde min casting på deres kontor.
Jeg vil helt sikkert bruge statisten.dk igen en anden gang.
Det hele resulterede I, at vi fik 2 skønne og dejlige piger med I Bypiger søger bonderøve II via statisten.dk

statisen.dk

Statisen er et super godt forum, men man skal bar elige overvinde frygten med at betale de 119 kr,- ;-)

En drøm går i opfyldelse

Jeg har i mange år gået med en drøm om at blive skuespiller, da det er noget jeg ånder og lever for. Jeg har spillet en del amatør-teater, men ville egentlig gerne udvide min horisont indenfor dramatikkens verden. Derfor meldte jeg mig ind i Statisten.dk, hvor der bare regner med tilbud og gode muligheder for at brænde i gennem.
Jeg selv har lige vundet en konkurrence, hvor jeg skal til workshop med selveste Robyn Lee, hvilket i min verden ikke kan bliv større! Dette er bare en "lille" smagsprøve på, hvad man kan opnå hos Statisten.dk

Statisten skaber altid værdifulde resultater med dig!

Der findes en del bureauer som Statisten.dk, og jeg har prøvet de fleste - men Stastisten.dk er helt klart det firma jeg føler jeg får mest ud af. De har altid en masse gode og sjove jobs at få. Stastisten.dk er klart det sted og den portal hvor man har størst chance for at bryde igennem. Jeg har haft en masse sjove jobs, som bla. Reporter for TV3casting/Statisten.dk på Skanderborg, hvor jeg havde fornøjelsen af at interviewe artisterne. Jeg har også vundet Onside babe 2012 via Statisten.dk og lavet reklame for Bet24. Alt i Alt kan jeg helt klart anbefale Statisten.dk hvis man vil frem i livet inde for denne branche. De giver dig en fantastisk behandling og holder hvad de lover. Sidst men ikke mindst har de en ekstrem bred vifte af jobs i deres database, så der er rig mulighed for at finde det event eller job der passer dig bedst.

Har du en skuespiller i maven så gå til Statisten

Masser af tilbud på statistroller for øvede og uøvede. Især for unge.

Din genvej til sjove/interessante oplevelser

Hej,

Jeg kan på det varmeste anbefale Statisten.dk

Jeg har været medlem i ca. 2 år og har haft nogle super fede oplevelser. Jeg har bl.a. siddet 2 timer i en kørende indkøbsvogn for at være håndmodel til en supermarkeds app. Været meget tæt på en ægte Hollywood stjerne (William Baldwin) som statist i en spillefilm. Været til diverse castings og medvirket i reklamefilm.

Samtidig med at man får nogle sjove oplevelser, er det også udfordrende på et personligt plan. Man lærer nye sider af sig selv at kende og nogle grænser bliver nedbrudt.

Ud over at lære sig selv bedre at kende, møder du også rigtig mange forskellige mennesker. En del af dem har jeg knyttet venskab med og oven i købet mødte jeg en kæreste på den måde.

Det hele er sat op via en meget overskuelig hjemmeside og hvis du har evt. spørgsmål, kan du altid kontakte en medarbejder. De er altid super flinke og hjælpsomme.

Jeg vil uden at blinke anbefale Statisten.dk til alle jeg kender.

M.v.h.
Michelle

Fantastisk og Udfordrende

Hej!

Som så mange andre, har jeg gået rundt med en lille "mini mig" i maven, som gerne ville optræde, lade som om at jeg var en anden person..
Ligesom når man er barn og leger man er en anden.. da jeg blev voksen, så ville jeg stadigvæk gerne lege at jeg var en anden.

Men livet bragte mig en anden vej, jeg kom på uni, jeg læser der endnu og kunne næsten ikke være længere væk fra rampelyset, skuespillet og verden "at lade som om".

Som bøgerne hobede sig op, og opgaverne blev skrevet, mærkede jeg lysten til at lave noget andet.. til at prøve at få lov til at være en anden, bare for en dag.. Hvem vil ikke det? Prøve at være en anden person, bare for en dag?

En god ven mente jeg skulle prøve at melde mig ind hos Statisten.dk, og efter et par få sekunders overvejelse gjorde jeg det.
Og har ikke fortrudt det siden.

Med en profil, som koster en smule, og nogle hverdagsbilleder -taget af venner, familie osv.
Har jeg nu fået muligheden for at komme lidt væk fra universitetet, komme lidt ind i rampelyset -Jeg kommer nu ud og får lov til at "lade som om" at jeg er en anden..

Det er til tider hårdere arbejde end jeg havde forventet, det kræver mere indlevelse, følelse og knofedt end min uskyldige og måske ganske naive forestilling.
Men jo mere arbejde jeg lægger i det, jo mere tilfredsstillende er det!!

Statisten.dk er min indgang verden "At lade som om". En fantastisk indgang, som jeg ikke fortryder at have meldt mig ind i.

Uden dem, havde jeg ikke fået mulighed for at teste migselv, og finde ud af hvor sjovt det rent faktisk er!

Jeg kom langt fra ingenting til komiker og skuespiller.

For en del år siden, ja det er vel snart 7-8 år siden. Nej må nok hellere sige, at det var da statisten.dk var ganske ny, valgte jeg at melde mig til denne side, da jeg lige var blevet færdig på min uddannelse og nu ville ud og lege skuespiller og komiker.

Jeg tænkte, at et sted skulle jeg jo starte, og så var det da oplagt, at lave en profil på deres side.

Jeg fik nogle statistjobs her og der, og fik snuset lidt til denne verden.
Det er bestemt ikke nemt, at kommer frem og man skal dælmer have tålmodighed hvis man skal slå igennem.
Jeg var ung og havde ingen erhvervserfaring inden for faget, så jeg blev naturligvis heller ikke valgt som den første i mange år.

Men tiden gik og jeg blev mere og mere erfaren. Jeg begyndte, at lære om livet som komiker og skuespiller, og begyndte også at lære om, at man bestemt ikke skal tro man er noget i denne verden.
Janteloven længe leve.

Jeg vil dog ikke finde mig i, at folk skal sige sådan noget til mig. Gu fanden er jeg da noget, og jeg er nøjagtig lige så meget værd som de mutantunger der vover, at sige sådan noget til mig eller have den holdning om mig.
Jeg går da heller ikke og holder dem nede hvis de har gjort en ærlig indsats for deres job og karriere.

Med det vil jeg sige, at uanset hvad folk siger til dig, så er det dig og kun dig som bestemmer over dit liv og det du vil med det. Hvis folk ikke kan sige noget pænt om dig eller prøve, at hjælpe dig hvis de kan, så skal du ikke bruge tid på dem.

Tiden gik dog, og jeg fik pludselig mulighed for, at deltage i Roskildemesterskaberne hvor jeg kom på andenpladsen. Det var en god start på det jeg ville - nemlig at skabe mig tosset for folk.

Pludselig blev jeg også tilbudt jobs i reklamefilm for Fakta og Socialdemokraterne.

Senest medvirkede jeg i Big Brother som den kontroversielle mimer/ efterligner.
Det skabte stor og positiv debat. Der var dog også dem som blev vanvittigt gale over min performance, men det var jo bare god gas, at noget så uskyldigt kunne gør nogle folk så gale.

Det er reaktionen jeg ofte søger. Jeg vil vise hvor forskellige vi er og, at hvis man ikke er kendt, så bliver man bedømt på en helt anden måde, selvom man laver det samme som en kendt.

Statisten.dk har hjulpet mig utroligt meget med, at komme frem. De har været med hele vejen.
Jeg er den dag i dag skuespiller, komiker og provokatør, og har stor erfaring pga. de jobs som statisten.dk har skaffet mig.

Big Brother var en kæmpe oplevelse for mig, og det var reklamefilmene for Fakta og Socialdemokraterne også.

Nu skal jeg lave Stand-up show på Lundby Efterskole. Det ville jeg aldrig have opnået hvis jeg ikke havde fået de muligheder som statisten.dk har givet mig.

Jeg kan på alle måder anbefale dem og håber, at de får endnu mere gang i deres firma, så vi kan få mange flere jobs at vælge imellem.

Kim Roberto Nielsen

Da kulden forsvandt

Jeg havde ikke været medlem af statisten.dk ret længe, før opkaldet kom: "Hej, vil du være med i en reklame for TV3 Casting?" Det spørgsmål får man jo ikke hver dag, så jeg sagde ja. Og efter en vellykket casting (og en noget mindre vellykket kostumeprøvning), lå vejen til graven banet. Okay, det sidste kræver en forklaring. Reklamen skulle foregå ved en grav på en kirkegård et sted i København. Og hvad jeg end havde af fordomme over for "filmfolk", så forsvandt det lynhurtigt. Man stod nærmest på tæerne af hinanden for at varmen (December måned!), støtte og hjælpe os. Og på en produktion, så er din officielle titel ikke meget værd, f.eks skulle der skygges for solen på et tidspunkt og hvem gjorde mon det?! Det gjorde B-fotografen og Produktions-lederen; begge med et smil på læben imens. Så med et MEGET prof. film-hold, seriøse statist kollegaer og et overordnet heldigt vejr, så er en 6-timers arbejdsdag, for 20 min. optagelse og 30 sek. resultat, ABSOLUT DET HELE VÆRD!
Alt sammen takket være www.statisten.dk

ALTID Til At Tale Med !

HVIDSTENGRUPPEN I Filmen om familien Fiil fra Hvidsten kro, var jeg først med til Sølvbryllupsscenen, vi var ca 50 statister & et stort "Crew", som sikkert også var på 50 personer + skuespillerne, (selvfølgelig) . Dagen efter var det ved at være frokost tid - så VI Blev optaget inde i Kro-stuen, mens vi fik hjemmelavet og nybagt Æggekage m.m. - Scene blev taget om 5-6 gange, så Vi fik meget Æggekage og blev filmet i nærbilleder.
Optagelserne foregik i Risby studierne, er virkelig glad for at have været med i "modstandsbevægelsen" - Dagen var jo mere rolig og vi fik et par billeder og snak med de forskellig ved dagens slutning .
Glæder mig meget til at se filmen med/Om Marius & Gudrun Fiil.
Jeg har et par gange lavet reklame film som er godt betalt, - Skal Du Lave kortfilm er De hjælpsomme og Skal Dit Firma bruge "mange" Statister, er det meget svært at komme udenom et seriøst firma som Statisten.dk

Tak for mange gode oplevelser!

Årsagen til at jeg meldte mig ind hos Statisten, var pga, en bekendt der fortalte det kunne være noget for mig. Jeg meldte mig ind, men var ikke interesseret i at betale til at starte med - som så mange andre, men prøvede det dog af alligevel.

Jeg var medlem i et års tid, uden den store succes. Men en dag kiggede jeg opslagene igennem og søgte på opslaget til "Lykke" og blev udvalgt. Derefter tog tingene til.

For ca. 6 mdr. siden, meldte jeg mig til et statistjob for "Ofir". Den går ud på at jeg og nogle andre står på en slags vandret rulletrappe på vej til en metrostation og bliver "skubbet" lidt af skuespilleren (hovedrollen) og har med stor fornøjelse set mig selv på skærmen flere gange. Selvom jobbet desværre var ulønnet, fik vi dog rigtig god forplejening samt dækning for parkering.
Alle de medvirkende på settet var meget venlige og søde at arbejde med.

Jeg er primært på Statisten.dk fordi jeg syntes det er sjovt at være med på optagelser og jeg kan godt lide at bruge min tid på settene. Det giver mig et sjovt og anderledes indhold i min hverdag som jeg rigtig godt kan lide.

Jeg har nu været afsted flere gange, og de første par gange blev jeg meget overrasket over hvor stort et set-up det egentlig kræver at lave en serie/film. Gennem Statisten.dk har jeg fået udbygget mit netværk og lært en masse sjove og spændene mennesker at kende på optagelserne. Der går ofte lang tid mellem optagelserne, så der er god tid til at tale med de andre.

Produktioner jeg har medvirket i.

Dicte
Lykke
Borgen
Ofir
Jagten

Jagten: Jeg sad sammen med nok 300 andre statister til en produktion på filmen 'Jagten' og endte med at sidde lige overfor Mads Mikkelsen. Det var en ret stor oplevelse for mig.

Tak tak taaaaaaak Statisten.dk

Jeg har længe ønsket at, være model men anede ikke hvordan jeg skulle starte eller hvordan jeg skulle henvende mig til de forskellige modelbureau. Til mit store held, faldt jeg over Statisten.dk's hjemmeside.

Det er nu ca. 6 mdr. siden jeg oprettede en profil på hjemmesiden, sidenhen har jeg haft adskellige model jobs. Jeg har b.la. gået catwalk for Coca cola og Carlsberg. Det var en dag, hvor jeg jeg fik afprøvet mine model drømme, hvor jeg samdig fik udviklet mig modelmæssigt.

Udover modeljobs, har jeg også været nummerpige til Den første Nordic fight night nogen sinde.

I dag har jeg masser af model jobs og gode kontakter.

Hvis man har nogle modeldrømme man gerne vil afprøve, kan jeg 100% anbefale Statisten.dk.

Kh. Sarah

Bondefangeri

Jeg sagde ja til 6 måneders gratis at være oprettet der. Og lige pludselig uden min viden og samtykke begyndte de at trække penge på min konto. Jeg har tænkt mig at kontakte en advokat om dette. Også fordi du får ingen papirer på at de trækker på din konto uden samtykke og viden herom

PAS PÅ - ude på fup - HOLD JER LANGT VÆK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

I december måned blev jeg kontaktet at Statisten, hvilken jeg havde bevilliget. Manden i telefonen tilbød mig at blive medlem i 6 måneder for 79 kr. som et engangsbeløb, og det var alt jeg skulle betale ifølge kontaktpersonen. Jeg spurgte endda flere gange, om det virkelig kun var det man skulle betale for 6 måneder, hvorpå han forsikrede mig, at der kun var tale om et engangsbeløb på 79 kr. for 6 måneder. Samtidig tilmeldte jeg to børn, da det kun kostede 49 kr, også et engangsbeløb gældende for 6 måneder.

Derpå fik jeg en mail, hvori der stod, at jeg havde bundet mig til 6 måneder. Det reagerede jeg ikke på, da der jo som aftalt i telefonen var 79 kr. for en voksen og 49 kr. per barn. I mailen blev prisen ikke oplyst.

Slut december ser jeg mit kontoudtog og ser til min store skræk, at jeg er blevet trukket for over 1000 kr. De 14 dage var selvfølgelig overskredet på det tidspunkt. Godt regnet ud af Statisten.dk.

Derpå skrev jeg til dem, at jeg ikke ville betale beløbet, for det har jeg aldrig accepteret. De responderer med meddelelsen, at de har optaget telefonsamtalen, hvor jeg har accepteret 79 kr. pr. måned i 6 måneder. Jeg beder om at høre denne samtale, men det kan jeg ikke få lov til.

Statisten skriver nu jævnligt til mig og truer med inkasso + rykkergebyr. Prisen har de iøvrigt sat ned til 479 kr. Hver gang gør jeg dem opmærksom på, at jeg ikke vil betale 479 kr. eller over 1000 kr. for noget, jeg ikke har accepteret.

Ifølge købeloven er det ikke lovligt, at opkræve det beløb, da det fulde beløb ikke fremgik i bekræftelsesmailen. Det er ikke nok bare at skrive, at man er bundet til aftalen i 6 måneder. Derudover har jeg ikke fået adgang til telefonoptagelsen. Derfor kan Statisten godt glemme alt om penge fra mig.

Hvis andre skulle være i en lignende situation, kan i kontakte www.forbrug.dk. Husk at gemme al korrespondance mellem Statisten og dig. Det er nemlig ikke lovligt at inddrive penge på den måde.

Virkelig en dårlig oplevelse med statisten.dk.

Visit Statisten