Stenaline reviews

Stenaline reviews

4.5

Kundeservice uden service.....

Fredag d. 14/2 laver jeg en booking med en sejlads fra Frederikshavn d. 25/2 kl. 8.00 og hjem igen dagen efter kl. 18.15. Bagefter bestiller jeg en overnatning i Gøteborg for d. 25-26/2. Jeg har mine møder i Sverige tirsdag og onsdag og køre derefter til færgen ved 17.00 tiden for at sejle hjem. Til min store overraskelse får jeg der at vide at jeg har booket til 26/3 og ikke 26/2 – jeg må vej en fejl ha trykket marts. Denne fejl kommer til at koste mig 660,20 SEK for at komme tilbage til Danmark.

Dagen efter kontakter jeg kundeservice i håbet om at de kan se den åbenlyse fejl. Men ak jeg har netop modtaget en mail at det ikke er deres problem, da jeg har modtaget en ordrebekræftelse. Problemet er at der i februar er 28 dage så det eneste jeg ser er at der står ud tirsdag og hjem onsdag. Stena har så ydremere også slettet den billet jeg så havde til den 26/3 - for som de siger de rettede den så jeg kunne få den billet jeg rejste hjem på - så med andre ord jeg har betalt 1100 kr. for enkelt billet.

Så meget for service til trods for at der ikke engang var 100 billister der skulle med hjem den dag og de havde 1 måned til at sælge billetten til en anden....................

Dårlig kundeservice

Vi, et folkepensionistpar - kun med den "svimlende folkepension" som indtægt.
Vi bookede færgebillet til og fra OSLO om 5 mdr. Inden vi nåede at fortryde, havde de trukket pengene. Selv om jeg sagde "be, be" kunne reglerne ikke bøjes og vores penge er spildt, da vi ikke kan rejse. Jeg fik valget mellem at miste 2200kr og 3000kr
Stena afslører sig selv som en usmidig og pengeglubsk forretning og vi vil som mange andre vælge Stenalines slidte færge fra til uhyrlige priser.

De kunne godt arbejde med kundepleje

Min sidste tur med Stena Line var ingen overraskelse. En gentagelse af sidste tur
Jeg syntes at de folk der er på skibet og passer restauranten burde på kursus i at være glade eller måske det er en leder der burde skiftes ud.
SMIL dog og vær glade. I ligner en flok underkuet folk der ikke har overskud til at have kunder.
Det er op af bakke men kan næsten kun blive bedre.

Endagstur kan blive en dyr tur

Stena Line skal have 1 stjerne. Ikke fordi jeg altid har haft dårlige erfaringer med Stena Line, men fordi jeg denne gang har fundet ud af, at deres billetsystem er yderst vildledende, og at du ikke kan være sikker på at få den billigste billet, når du bestiller. Dét kombineret med utrolig dårlig kundeservice. Problemet med deres bookingsystem er at man får én pris, hvis man går ind og booker det, der hedder en endagsbillet (altså ud og hjem samme dag). Hvis man af en eller anden grund overser den kategori, der hedder "endagsbillet" og i stedet booker ud og hjem den samme dag "manuelt", så får man en helt anden pris. En af de helt billige endagsbilletter koster således 89 kr, men hvis du bestiller til de samme afgange på den anden måde, koster billetten 250 kr. Altså næsten 3 gange så meget. Stena Line mener åbenbart, at man som forbruger så blot må lære af sine fejl, fordi de har ikke tænkt sig at lave deres billetsystem om eller betale differencen tilbage, når man gør dem opmærksom på problemet. Der var 136 kr i forskel på de billetter, som min kammereat og jeg købte forleden til de samme afgange. Det må vi jo så blot leve med medmindre Stena Line kommer til fornuft. Det kan jo sammelignes med at man går ind i et supermarked, og der i midten står en palle med dåsemakrel på tilbud. Du tager så de selv samme dåsemakrel, men blot fra hylden, hvor de normalt står placeret og dem får du så lov til at betale triple pris for i forhold til tilbuddet. Det er ikke særligt logisk og jeg tror de fleste vil gå tilbage til butikken og få dem til at rette op på fejlen.

Altid Stenaline!.

Hej
Vi har brugt Stenaline igennem 26 år. Først mine forældre og nu mig selv. Vi har rejst til både Norge og Sverige på skiferie, så de fortjener lige 1 anmeldelse fra os. Jeg er tryg ved at anbefale Stenaline til andre!

servicemindede eller ??

overholder ikke det de selv skriver.

koster min 1375kr at finde ud af.

så det var jo så sidste gang jeg/vi tager med dem.

det er 2 gang jeg bliver snydt af dem. og at man så skal svines til af en som har en dårlig dag fra kundeservice vil jeg så hender ikke helt syntes var helt ok...

Perfekt afslapning og rart persnole

Har taget turen Kiel-Göteborg, og har kun ros til overs. Buffeten (all inclusive) om bord var virkelig lækker med masser af skaldyr / fisk. Kahytterne var bedre end forventet og personalet var rigtig søde og behjælpsommme

Ros til Stena for god service

Vi er 4 venner der ville sejle en tur frem og tilbage Grenaa - Varberg og vi havde bestilt i god tid.
Hvordan det gik til, ved jeg ikke, men vi havde taget fejl af hvornår det var, vi skulle af sted, vi havde glemt den rigtige dag og troede det var en anden dag. På dagen, hvor vi havde bestilt til var den ene af os ikke hjemme før om aftenen, og han havde rejsebeviset. Da han opdagede det, kontaktede vi Stena på mail samme aften, på dagen vi havde bestilt til. Vi fik hurtigt svar samme aften.
Derfor vil jeg rose Stena for yderst god service. Vi fik lynhurtigt via mail ombooket billetten til den dag, vi havde troet det var, så vi kom af sted alligevel. Tak til Stena for at det kunne lade sig gøre. Ifølge deres egne rejsebestemmelser, så annullerer de en reservation, der ikke bliver benyttet.
Jeg har også flere gange tidligere sejlet med Stena og oplevet dem som et kompetent rederi.

100% tilfreds

Har aldrig været utilfreds med at rejse med Stena Line.
Rejser ca. 2 gange årligt til Sverige.

Selv senest, hvor jeg havde bookingproblemer online, kontaktede jeg kundeservice via mail og fik hjælp til at få booket ophold + færge uden beregning og til "webpriser".

Oslo - Frederikshavn mini-cruise

Dele af personalet var ikke særligt servicemindede. De taler absolut kun norsk og gør sig kun få anstrengelser for at tale tydeligt for os danskere. Vi havde selv medbragt mad til morgen og middag og blev henvist til et diskotekslokale, som var direkte ulækkert med klistret gulv og møbler man absolut nødigt ville sætte sig i. Da vi gik udenfor lokalet og satte os på nogle bænke, blev vi hurtigt smidt væk, da det var et barområde der ville åbne 10 minutter senere, hvilket er okay. Der var et meget velegnet område i etagen ovenoven, hvor man kunne sidde i det fri på dækket og nyde solen og maden, men det måtte vi selv finde, da personalet i baren absolut ikke havde tænkt sig at anbefale andre løsninger. På de gavekort vi havde købt fra "Gavefeen.dk" står der at der er biograf på færgen, men det er løgn og latin. Der er INGEN biograf på Stena Saga! Legerummet var en joke, og der var ingen børn der kunne more sig dér. Mini-cruiset er absolut ikke børnevenligt, men mest til for voksne. Om aftenen købte vi mad på en restaurant, hvor der blev anrettet mange forskellige retter som tag-selv-bord. 359 kroner for voksne og 80 kroner for børn. Til maden kunne man frit drikke øl og sodavand i de ønskede mængder. Selvom det er en smule dyrt, må vi rose kokken for maden som var frisk, varieret, godt lavet og anrettet pænt. Man skulle selv hente maden og det fungerede rigtig fint. Pigerne/tjenerne der ryddede den gamle tallerken væk, var venlige og hurtige til at få den gamle tallerken væk. Vi fandt et tabt nøglekort til en kahyt og afleverede det i receptionen - det blev modtaget med et "okay" og ikke så meget som et lille tak. Det nye Spa-bad der er lavet på båden var en positiv overraskelse, 2 timer koster 150 for voksne. Børn har ingen adgang efter kl. 12.00. Personalet i Spa-badets reception var humorforladte og havde ikke meget humør eller smil til overs for gæsterne. Tax-free shoppen er IKKE billig for en dansker, det kan næsten kun betale sig at købe slik. Alt andet er rasende dyrt: 1 liter Bacardi koster 289 kroner. Jeg kan få 70 cl i Bilka på tilbud til 89 kroner. Kahytterne var de billigste, men var ganske fine og rene. Ros til indcheckningen for at sørge for, at vi alle blev indlogeret lige ved siden af hinanden (vi var 16 personer til 8 kahytter). Vi sov i nærheden af maskinrummet, men det var ikke værre end at vi kunne få en fin nats søvn. Dog undres man over at fyren i indcheckningen var ved at få åndenød over at skulle indløse de 8 gavekort: han sagde "ej altså, sikke meget arbejde jeg skal til at lave". Ja kære ven, du er på arbejde. I casino´et veksler de danske kroner til norske, men kursen er horribel. 500 danske kroner kunne kun give 450 norske. Alle andre steder, fx restaurant og taxfree var kursen næsten 1 til 1. Underlig forskelsbehandling. Alle meddelelser over højtaleranlægget var på norsk og engelsk, hvilket ikke er så heldigt hvis man har danske børn med. Vi havde købt alle gavekortene hos Gavefeen.dk, dem køber vi aldrig hos mere, da mange informationer ikke var korrekte. Stenaline´s hjemmeside virker meget forældet og er svær at navigere rundt i. Der mangler mange relevante informationer.

Ophold svare ikke til det som man betalte for!!

I julen var vi 4 afsted til Lindvallen på ski, og skulle ifl bookningen bo i en hytte med sauna og internet. Da vi ankommer sent den 23 dec, var der ingen sauna i hytten ej heller netforbindelse. Næste dag karter vi rundt i stort set samtlige receptioner i Lindvallen, hvor vi mødte personale der hverken kunne læse eller forstå dansk - selv engelsk var for svært for dem. Det korte af det lange var - at de hverken kunne eller ville hjælpe. Vi ringede til det nr opgivet af Stena for deres helpdesk - men de havde julelukket..... Saunaen fandt vi ud af var fælles og 2 km fra hytten. Efter julen kontaktede jeg Stena og klagede over disse mangler, jeg havde vedlagt et skærmbillede hvori der tydeligt står ja ved både sauna og internet. Stena's respons var følgende: "Fejl fra deres underleverandør via internet booking...." - jeg er sikker på det er ulovligt at sælge et produkt med store mangler og fejl - som tydeligvis Stena var klar over fra starten. Det bliver Colorline næste gang!!!! Jeg overvejer at kontakte forbrugernævnet.

Helt ude at sejle når Stenaline samarbejder med Gavefeen.dk

Jeg købte 20 gavekort til Stena Line af Gavefeen.dk
Det var kun de 3 der kunne bruges inden for det tidsrum der var da der ikke var plads på Stena-line selvom man prøvede at bestille 4 måneder før afgang.
Dertil kom der pludselig et olietillæg på 180 kr ekstra pr gavekort.
Så vi har nu opgivet at bruge de sidste 17 stk som skulle ha' været brugt til en firma tur for kunder og medhjælpere.
Jeg har flere gange skrevet til Stenaline , men der kommer ingen svar.
Hvis man ringer bliver man videre stillet til ingenting, så der er ingen hjælp.
Så hold jer langt fra Gavefeen.dk

Hjemmesiden så dårlig, man opgiver og tage på tur.

Jeg har vundet et minicruise, Kiel - Gøteborg . Men efter jeg har været på jeres hjemmeside og kigge, ryge det gavekort hvis bare i skraldespanden. Man kan ikke slå op hvad det koster hvis man vil have bilen med. Og vil man book i dec. Skal man sidder og trykke sig tilbage til dec 2012. I skriver i tager 150 kr for, hvis man ringer og booker, burde det ikke være en gratis service. Da især hvis man ikke kan slå nogen oplysninger op på hjemmesiden.... Det enste man kan finde ud af, var at selvom man har et gavekort, skal man betale ekstra for brændstof, syndes ellers brændstof prisen er faldet sin gavekort er lavet.... Og så kunne man slå op hvor meget det koster og parker.... Ser jeres hjemmeside, og mangle på og have lyst til og oplyse om noget som helst, og vil have penge for selv den mindste ydelse af service, som burde være en selvfølge , som om i faktiske ikke har lyst til og få kunder. Så skal ikke på tur, når den dårlig service starter før man har sat igang.... Og chatten hvor i tilbyder hjælp..... Hmm hvornår er den åben....

Aldrig mere sejle med jeres skrot bunker (undskylder tonen)!

Hvis ikke du betaler nok (udover bestillings prisen) undervejs må du: Nogle gange blive udelukket fra din kahyt, Sove ved støj af en alarm klokke der ringer hvert 5 minut, Undvære elevator, Leve med stoppet afløb, Ikke funktionelt lys i kahytten, DØ først! - Og klage skal du ikke, for dem bag receptionen aner ikke hvad der er nord eller syd. Og dem der gør, skælder dig ud synder og sammen! REND OG HOP STENA LINE!

God service og billige hotelophold

Stena Line har en god service. Min veninde og jeg tager et par gange om året på billige hotelophold i Gøteborg. Det er gode hoteller til en meget lav pris. Med Stena Line har man altid råd til, at tage på en lille ferie.

færgebillet

Vi har bestilt færgebilletter mange gange, og vi har altid fået det vi har bestil. Det er meget nemt at søge på deres hjemmeside.

Klagebrev sendt til Stena-Line:

Klage over vold fra sikkerhedsvagt

Vi var en gruppe/familie på i alt 9 personer, der sejlede med Stena færgen t/r Frederikshavn - Oslo d. 6. –7. januar (afg. DK kl. 10:00). Turen forløb fint frem til kl. ca. 23:30, hvor min datter Sofie på 17 år på det groveste blev forumlempet og nærmest overfaldet af en sikkerhedsvagt, der senere præsenterede sig som nr. xxx. Vedkommende sikkerhedsvagt tog fat om Sofies nakke/hals. Hun blev efterfølgende lagt i håndjern og anbragt i detentionen. Jeg blev som pigens far i en truende tone, nægtet adgang til at tale med min datter, og hun blev ladt alene med 4 sikkerhedsvagter. Det er fuldstændigt forargeligt at jeg bliver nægtet adgang til at være sammen med min datter, da hun jo er mindreårig – og derfor ikke egnet til ene-rums anbringelse. Vagternes begrundelse var at efter kl. 23:30, var der ikke adgang for unge under 20, men det argument forstår vi ikke, da andre børn og mindreårige (helt ned til 8-10 års alderen) frit kunne færdes i restauranten.

Senere på natten forsøgte samme vagt (nr.xxx) med provokerende adfærd og attitude at hidse mig op til en eller anden form for handling.

Hele forløbet har været en rigtig dårlig oplevelse, og den unødvendigt meget voldsomme episode, gør at jeg er bange for at min datter skal frekventere en psykolog, for at få traumet ud af sindet.

Desværre ser vi os nødsaget til at dele oplevelsen med andre, så de ikke bliver udsat for lignende på Stena Lines færger.

Stenaline - tjeck jeres betalingsflow!!

Hej Stenaline,

Jeg håber virkelig, at nogle ledere i Stenaline læser dette... Sagen er den, at jeres online betalingssystem ikke virker i ganske normale browsere, såsom Google Chrome og jeres side fungerer utroligt laaangsom i internet explorer. Jeres betalingsgateway crashede også til sidst!! Så jeg har netop spildt ½ time på jeres lorte betalingsside.. Tjeck venligst hele jeres betalingsflow i ALLE browsere...

/Anders

god tur

har sejlet med dem en del gange til gøteborg og hjem igen og har været på minicruise med dem også nogle gange.

jeg har bare nydt turen og den gode mad og dejlige kahytter, har prøvet standart med og uden vindue og captajn class og alle kahytterne var pæne og rene men foretrækker da captajn class kahytten da den er større og med minibar osv :-)

Oslo - Frederikshavn tur...kun for nordmænd

Anmeldensen her går på et minicruise til Oslo fra Frederikshavn.

Da vi ankommer til Frederikshavn får vi information omkring hvornår kahytterne bliver tilgængelige på svensk eller norsk. Det var lidt uforståeligt hvad der blev sagt i billetlugen men det gik da. Ombord på færgen mødte vi kun norsk personale. Der var nogle sprogbarrierer som gjorde at personalet slog over i engelsk når de skulle forklare noget. Det var da fint nok for mit vedkommende, men ikke alle forstår engelsk og det føles lidt underligt at skulle snakke på engelsk blandt andre i tax free eller ved buffeten.

Priserne var aldrig opgivet på dansk nogle steder men kun i norske kroner. Buffeten bød på norsk mad, pølseboden havde norsk hotdogs og tax-free bød på norske priser og norsk mad/produkter. Tax-free var omtrent lige så billig som folks lokale tank. En hotdog hvor man kun kan få budget ketchup og sennep koster 35 NOK, 1 litter Jägermeister til 199 NOK på tilbud, 1 dåseøl til 15 NOK, 70cl barcadi rasp til 299 NOK, 1 plade rittersport til 16NOK osv.

Vi sejlede med Stena Saga i en 4 personers kahyt.
- Dynerne var for mit vedkommende små og puderne var hårde som sten. Forestil dig at sove med en sovepose der er rullet sammen som hovedpude.
- Der var intet sæbe på toilettet hvilket var ulækkert. Fire personer som er fælles om et toilet, uden mulighed for at vaske fingre.
- Jeg har parfumeallergi og i løbet af natten fik jeg kløe i øjnene. Jeg mistænker kraftigt sengetøjet for at være renset med noget stærkt kemi. Jeg synes i hvert fald det kradsede når jeg stak hovedet ned i det.

Omkring information på turen, så blev den kun givet i norsk, dog blev kaptajnens hilsen og sikkerhedsinformation også givet på engelsk. Da vi ankom til havnene blev der også fortalt på tysk at vi skulle i land. Vi hørte aldrig noget på dansk, og det eneste sted jeg fandt noget skrevet var på en lille firkant ved kahytdøren.

Is Stenaline your company?

Stena Line Denmark A/S Details

Med Stena Line er det enkelt og nemt at rejse på ferie til Sverige og Norge. Du sparer altid ekspeditionsgebyret når du booker online!

Visit Stenaline

Call us on: 96200200