Sun Tours reviews

Sun Tours reviews

7.2

Dejlig ferie

Vi er 2 ældre damer, som var på ferie i Alanya. Vi boede på Kleopatra Royal Palm, og skulle ifølge billetten have et værelse til 2-3 personer, da vi kom fik vi et lille værelse, med kun en opredning, vi protesterede til piccoloen, som sagde noget om receptionen og gik, et øjeblik efter kom han med nøglen til et værelse med 2 senge. Værelset var ikke ret stort, men det var jo heller ikke der vi skulle opholde os ret meget.
Maden var kedelig og ensformig, morgenmaden var det bedste.
Vi havde trods maden en dejlig ferie, der er jo mange gode spisesteder i Alanya, men vi vil nok ikke tage All inclusive en anden gang.
Guiderne var søde og hjælpsomme.

Hania Camping med Suntours :-)

Enlig mor, afsted med dreng på 4 år. FANTASTISK ferie på Hania Camping. Vi har allerede nu bestemt hvor næste ferie skal hen: Hania Camping med Suntours. Tak for en helt fantastisk uge!! Alt samlet på et sted: Godt vejr, afslappende omgivelser, masser af søde mennesker, fantastisk mad... Camping livet er slet ikke så ringe endda :-)

Forelsket i Tunesien

9.4.2014
Forelsket i Tunesien.
Vi er to par, der rejser sammen. Vi traf hinanden på Marhaba Royal Salem i 2008, og siden har vi søgt tilbage til dette dejlige hotel. I marts 2014 besøgte vi atter hotellet og fik den samme gode service af tjenere og det øvrige personale. Vor opfattelse af tuneserne generelt er, at de er nogle utrolige venlige, gæstfrie og imødekommende mennesker at omgås for os turister. Vi har besøgt området omkring Sousse 23 gange, og her i april flyver vi igen derned. Vi har vænnet os til at rejse med Sun Tours, når destinationen er Sousse i Tunesien, da alting her fungerer hurtigt og effektivt. Vi sender en mail til Sun Tours dygtige guide på stedet, Kirsten Slimane, så hun er klar til at kære sig om vore forventninger og særheder. Dette gør hun hver gang fremragende. Vi kan med et smil og et på gensyn flyve tilbage til Danmark efter endnu en forventet og oplevet god ferie.
H & C Sejersen

Herlig tur til en billig pris

Havde mand, børn og børnebørn med i Tunesien, Sousse, Hotel Marhaba Royal Salem.
Der var alt, hvad hjertet kan begære. Strand og pools, bar, underholdning og udflugter. Tæt på den charmerende by med Medina'en og kulturelle skatte. Vi havde all inclusive, og det nød vi. Maden på hotellet var virkelig god, helt i top. Betjeningen på hotellet blev vi næsten venner med, både i "vores" bar, i restauranten og ved poolen. Her var god plads både til børn og voksne. Jeg er sikker på, at vi kommer tilbage.

Royal Plm bør ikke være annonceret som et 4-stjernet hotel.

Vi boede på hotel Kleopatra Royal Palm - all inclusive. Hotellet var pænt, med en god beliggenhed - i gå-afstand fra strand og bycentrum. 4 stjernet, der gav os en forventning om en god standard.
Vi fik et værelse (have bestilt "standard værelse - 2-3 personer") med udsigt til en anden bygning, men sådan var alle værelser mere eller mindre. Sengen "kun" 140 cm bred og med EEN opredning (et lagen også kun 140 cm bred, der jo ikke kunne dække os begge)- vi er to ældre mennesker - godt vi kendte hinanden. Der var ingen plads i værelset til mere end 1 kuffert. Kun et skab, så tøjet måtte blive i kufferten under opholdet. Der var ingen bord eller stol, så man kunne ikke arbejde (internettet fungerede ellers fint, så det var ærgerligt). Alt foregik i sengen, som jo fyldte hele det meget lille værelse. Vi klagede over værelset, men kunne desværre ikke få et andet - alt optaget. (Vi har boet bedre på et vandrehjem).
Der var en del støj på gangene - marmorbelagte og gav genlyd. Der var meget lydt, og vi kunne høre alt hvad naboer og overboer/underboer gjorde og sagde.
Royal Palms mad var heller ikke noget at rose, men ok. Det var mad - ikke specielt velsmagende - eller smagende overhovedet, meget ens alle dage.
Hvis vi en anden gang tager til Alanya, så skal det ikke være på Royal Palm.

En dejlig rejse med et godt rejseselskab!

Jeg rejste med Sun Tours i vinterferien med en veninde til Lanzarote (vi er 18 år), hvor vi boede på THB Flora. Hotellet var standart, så servicen var fin. Personalet var venlige og høflige. Rengøringen var udmærket, rengøringsdamerne var meget venlige, selvom at deres engelsk ikke rakkede så langt. Maden var okay, vi havde all inclusive, så vi oplevede maden i en hel uge. Hotellet havde forskellige temaer, som maden blev inspireret af. THB Flora havde forskellige områder, som var tilpasset kunderne, vi boede hvor der var lejligheder og en dyb pool, så det var præget af et ældre publikum, men der er også en børnepool som var meget børnevenligt. Derfor er THB Flora et godt hotel til alle alders grupper.
Jeg har rejst med Sun Tours før, og har kun haft gode oplevelser. Prisen har været god, og servicen i top. Guiderne er venlige og gæstfrie. Jeg har ikke haft nogle dårlige oplevelser med Sun Tours, så jeg kan kun give positiv respons, og dem jeg har rejst med har også været tilfredse. Det er dejligt at rejse med et selskab, der har tid til en, og er engageret i deres job. Derfor er det ikke sidste gang at jeg rejser med Sun Tours.

Tunesien og golfspil på El Kantaoui Golf

Netop hjemkommet fra en dejlig ferie med Sun Tours i Tunesien. 2 uger på
Riu Imperial Marhaba m. all inclusive er ren forkælelse - meget flot sted at bo. Golfspil på El Kantaoui Golf med de mange gamle oliventræer, palmer og mimoser samt udsigten til Middelhavet og Sousse er også en fantastisk oplevelse.
Sun Tours danske rejseleder Kirsten Slimane som bor i Tunesien hjælper med alt også bestilling af golf. Så ferien har givet lyst til en gentagelse.
Mogens og Birthe Kristiansen

Dårlig kvalitet af mad og Bar service på Hotel Kleopatra Royal Palm,alanya,Tyrkiet.

Hotellet startede med af give os et værelse med udsigt til andre bygninger og noget som lignede en byggeplads/lodseplads i bygningen ved siden af.
Vi er 2 søstre der rejste sammen og vi havde hørt fra andre at hvis man er 2 af samme køn så til tider bliver man ikke behandlet med respekt fordi de tror man er lesbisk og det er ikke godt i deres land, vi tænkte at det måske var derfor så da vi kom retur i receptionen sagde min søster at mig og min søster er ikke tilfredse med værelset, nå er i søskende spurgt de, ja det er vi og vi vil gerne have et bedre værelse, og det fik vi så.
Det nye værelse var fint og med lidt udsigt til poolen, så det var okay.
Det er jo all inklusiv, ja fint tænkte vi men alt var bare det billigste af det billigste, ikke 1 dag var der et stykke dejligt kød at få, det de serverede mest af var billig sammenpresset kød (frossen direkte fra kasse) 4 mm frost burger og firkantede presset kød noget de kaldte frikadeller, presset kebab stegt lever, så var der kalkun buko, små kylling lårben hvor det meste var ben selvfølgelig.
så var der nogle sammenkogte retter de var okay, men igen var det minimalt med kød ,og smagte ikke af meget salat baren var okay men det er jo heller ikke så svært. Hver dag var der pasta boulanaise men mest sovs, de fleste ting smagte ens og kedeligt, der forekom ikke hvidløg overhovedet. Kun 2 gange kunne vi få spejlæg,1 dag var der omelet, og 2-3 gange pandekager, hvis man kom tidligt nok, sidste dag spiste jeg alm mad til morgen og ville slutte af med pandekager men kl 20 min før morgenmaden sluttede var der udsolgt af pandekager og de lavede ikke flere.
der var kun 2 slagt pålæg til morgenmad kødpølse og kyllingepølse, 2 dag ville jeg smage kyllinge pølse men smagte kun 1 stk da det havde snag af surhed så turde jeg ikke mere. der var små pølse stykker til morgenmad det lignede og smagte af de tyske pølser i vand i glas som var komme i noget rødligt lage, de var lidt lysserøde ikke særligt lækkert. Desserterne var kun sådan noget gele agtig kage, fugtig skærkage og nogle småkage lignende kager der i form og størrelse lignede chokolade skilpadder, men heller ikke noget særligt. Til frokost fik vi næsten kun salat, måske lidt sammenkogt og brasede kartofler, og de sidste 4 aftener tog vi ind til byen og spiste hvor alt hver dag var fantastisk.
I baren om aftenen lukkede de kl 23 for drikkevarer og ikke 1 gang kl bare 2 min over kunne man få noget serveret, og man kunne kun få max 1 genstand, ikke noget med 1 øl og en drinks måske, nej nej det var ikke muligt. Og det hele slukkede og lukkede kl 23 ikke noget med at baren holdt længere åben for gæsterne, nej det var sengetid hvis man ikke tog ind til byen.
Så havde vi bestilt massage i alt 5 gange med forud betaling, og vi blev enige om af tidspres ville vi aflyse sidste dag så om morgenen gik vi med for at aflyse, vi havde først tid til kl 19 om aftenen men vi kunne ikke aflyse og få vores penge tilbage, det var vi jo utilfredse med nu vi kom i god til og fortalte det,de er så søde når vi står med penge og bestiller men går det den anden vej så bliver de ubehagelige og frække over for kunderne, så betal aldrig på forskud så hellere bare mød op og se om der er tid for ellers er de ikke venlige når de først har jeres penge i lommen. rengøring var okay på nær af at håndvask ikke altid blev tørret af og spejlet ikke blev pudset på hele ferien men det kan vi altså godt leve med.
Så hvis i er til ordentlig mad så skal i ikke tage på Kleopatra Royal Palm, for aldrig før på mine ferier har jeg oplevet så dårlig kvalitet af mad og mange andre vi snakkede med havde samme mening som os så jeg håber også de klager for ellers bliver der ikke gjort noget ved det, flere andre tog også til byen og spise.
Bare de vil lave bedre kvalitet af mad er det et dejligt sted, med venligt personale.
Glemte at nævne at de blødkogte æg en dag faktisk var mere eller mindre rå, hviden der flød ud af ægget var i hvert fald helt rå, og det kan være meget farligt.

Over alle forventninger

Super tur til Italien. Søde guider hele vejen og dejlig plads, med masser af muligheder for børn og voksne. Vi skal afsted igen her i 2014 og glæder os meget.

Skidresa till Andorra

8 st glada Svenskar åkte till Andorra på skitest och vi åkte hem med ett stort smil på läpparna! Allt var super, väder, hotell, reseledare och skidåkning, men bäst var skidlärarna Mikael och Christian

Spil golf i Tunesien

Har været på golfferie i Tunesien i uge 11 og 12. Boede på Riu Imperial Marhaba, der er et formidabelt hotel og spillede golf på de to 18 hullers baner i Port el Kantaoui. Her er greenfeen til at betale, og man får "valuta" for pengene.
Og Kirsten, Sun Tours guide, er yderst behjælpelig med alle praktiske gøremål.
Ernst B. A.

4 stjerner til Suntours

Min kone og jeg, var på en dejlig tur til Sousse i Tunesien i uge 12, 2014.
Vi blev modtaget af Suntours søde og dygtige rejseleder Kirsten, som tog hånd om gæsterne fra start til slut.
Vi boede på Hotel Orient Palace, hvor vi fik god en service. Hotellet er lidt nedslidt, men har en god beliggenhed ned mod stranden samt en skøn solfyldt terrasse.
Vi var på et par guidede ture og det var en oplevelse.
Alt i alt en god ferie og ikke sidste gang vi rejser med Suntours.

Benny Engholm

Fuld tilfredshed eller pengene er spildte!

Ang Crand Canaria uge 46 2013, Oasis Club og Suntours.
Suntours pynter i den grad på deres billeder og tekster til deres hoteller, måske for at "forsvare" de sole de kaster efter deres hoteller- som er flere end hotellet selv skilter med. Der er INGEN fælles standard for hoteller, det ved jeg, men ingen ved sine fulde fem kan give 1+ stjerne/sol ekstra til en hotel hvor der stak ledninger ud af væggen( med strøm i )!, lågen der faldt af hængslerne hvis man åbnede dem, gamle køleskabe der larmer mere end et gammelt lokomotiv, ingen håndsæbe på badeværelset (!!!!???), gennempulet madrasser hvor fjederene stak igennem,vinduer der ikke kan lukkes helt i, samt larm fra TIDLIG morgen, for bare at nævne lidt om hvad vi blev udsat for på vores "resort" Fine billeder fra en all inclusive buffet er der også at se på hjemmesiden, dette stemmer slet ikke overens med hvad gæsterne bliver trakteret med- tværtimod. Aldrig har jeg fået så elendig mad, så gemmestegt til ukendelighed, så udkogt, så blødt og ustegt bacon osv.. Føj

Så kære du som læser dette, book aldrig med Suntours, de holder på deres rettigheder, og vil ikke erkende at de har fejlet, virker som om de penge de har tjent er mere værd end glade og tilfredse gæster/kunder.
Jeg er selv forretnings drivende, og jeg fraråder ALLE at rejse med SÅ useriøst et firma som Suntours... Nå ja, fik jeg nævnt at de har været 3 mdr om at besvare vores klage??? PÅ GRUND AT SYGDOM!!!! Dybt useriøst på alle måder!

Dårlig markedsføring og dårlig service!

Det er åbenbart helt karakteristisk for Sun Tours, at blæse højt og flot på de stjerner et hotel er tildelt og rate efter eget system, der i vores tilfælde langt fra stemte overens med virkeligheden. Vi rejste i november til Gran Canaria og boede på Oasis Club Resort, der er udstyret med 2 stjerner, hvilket stemmer helt overens med hotellets stand.
Sun Tours sælger dog helt uden skrupler hotellet til 3+ "sole", der i deres beskrivelse blandt andet omfatter et velpasset hotel, god beliggenhed og ofte mulighed for tilkøb af god mad.
Lejlighederne var langt fra velpassede, men tværtimod i rigtig dårlig stand, beliggenheden var langt fra alting og maden var generelt sindssygt dårlig. Dertil kom et støjniveau fra hotellets oprydnings/rengøringspersonale, der startede kl. 3-4 om "morgenen".
Når man laver sit eget ratingsystem, der er så langt fra virkeligheden, bør man i det mindste meget tydeligt gøre forbrugeren opmærksom herpå, og ikke gemme det under et "Værd at vide"-punkt på sin hjemmeside, da det er misvisende og rigtig dårlig markedsføring. Man kunne jo også bare tildele stedet 2 stjerne, som ville passe overens med Sun Tours eget ratingsystem.

Så konklusionen for os er - forvent ikke at få, hvad du betaler for, og forvent slet ikke at få noget der ligner service, når først du har givet dem penge!
Og forvent da slet ikke nogen form for kompensation - for kunden har jo aldrig ret!!!

Den dårlige service udmønter sig primært i deres behandling af klager. Vi sendte en klage d. 21/11-13 og fik først svar d. 28/2-14 - altså 3 måneder senere. Den lange ventetid kan måske ikke komme så meget som en overraskelse egentlig, med det antal af klager de må modtage.

Nu har jeg så d. 6/3-14 fået deres endelige afgørelse, som basalt set blot er et dårligt forsvar af en dårlig serviceydelse. Derfor er denne anmeldelse tilrettet på opfordring af Sun Tours, der mener, at tidligere anmeldelse var i strid med straffelovens §§ 267-268.
Min opfattelse er derfor, at man skal passe på med at reklamere over Sun Tours, da man ellers, som jeg læser det mellem linjerne, bliver "truet" med en straffesag.

Katja Lovatt Persson

5 stjerner til Sun Tours

Vi har rejst med Sun Tours gennem flere år, og er altid yderst tilfredse med den høje standard. Jeg vil især fremhæve de meget kompetente danske guider vi har mødt både på Mallorca og sidst på smukke Santorini. Vi glæder os allerede til vores næste rejse der går til Menorca.

Hotel Rosella i Alanya har 3 stjerner - det er 2 for meget.

Hjemkommet fra vores ferie sendte vi d.23 oktober vores klage til Sun Tours pr. mail. Brevene fra Sun Tours er her gengivet ordret.
Den 27 oktober modtog vi dette svar: Vi har modtaget jeres reklamation over ferien. I vil hurigst muligt og senest inden for 6-8 uger modtage et skriftligt svar.
Med venlig hilsen (uden signatur) Sun Tours.

Brev nr.2 modtog vi d. 02 december.
På grund af sygdom et det i øjeblikket ikke muligt for os at overholde den forventede maksimale sagsbehandlingstid på 6-8 uger fra motagelsen af jeres klage. Vi forventer at være fuldt bemandet igen i januar 2014, hvorefter I kan vente svar inden månedens udløb. Samtidig håber vi på jeres forståelse for situationen og vil benytte lejligheden til på forhånd at ønske jer en glædelig jul & godt nytår.
Med venlig hilsen (uden signatur) Sun Tours.

Brev nr. 3 modtog vi d. 29 januar 2014
Først og fremmest vil jeg beklage, at vi har måttet udsætte vores behandlingstid på grund at sygdom. Vi har nu haft tid til at se på jeres reklamation.
Vores rejseleder bekræfter, at I har henvendt jer til dem omkring de mangler og problemer der har været på jeres værelse. De har i den forbindelse tilbudt jer et nyt værelse, som I har takket nej til. (det passer ikke).
Hotellet er kategoriseret som et mellemklassehotel. All Inclusive konseptet indeholder 3 måltider samt drikkevarer i et bestemt tidsrum. Hotellet er ikke særligt stort og af den grund, skal man gå forbi det mindre poolområde for at hente drinks. Det er normalt at man selv henter drikkevarer, selvom man har All Inclusive.

I forbindelse med, at jeres frokostboks ikke har været klar til tiden, som bestilt, har vores rejseleder Natascha forsøgt at være behjælpelig. (Hun spurgte i receptionen om køkkenet kunne lave en lunchbox - men fik det svar at det kunne man ikke).

Vores rejseledere kommer på hotellet flere gange, hvor de afholder træf. I har i starten af jeres ophold henvendt jer til Damla, der tilbød jer at skifte værelse.
( det passer ikke)
Der er desuden også et udvalg af udflugter med vores rejseledere, samt de afholder informationsmøde ved ankomst, foruden at de fragter gæster til og fra hotellet.
(Hvad deres arbejdsopgaver er kommer på ingen måde i i billedet vedr. vores reklamation).

Jeg er ked af at hjøre, at I ikke har haft den ferie, I ønskede. Desværre har vores rejseledere forsøgt at afhjælpe de problemer, som I har henvendt jer med, men som desværre er blevet afvist.
Med venlig hilsen Louisa Sun Tours.

Der har været kø ved håndvasken og vi har fået sangen fra de varme lande.
Så derfor bliver vores konklution aldrig mere Sun Tours.

Ingelise og Bent Marcussen.

Hotel Rosella i Alanya har 3 stjerner - det er 2 stjerner for meget.

Min kone og jeg rejste endnu engang til Alanya Tyrkiet Vi havde en dejlig uge 40 - 2013 med fint vejr og med temp på op til 28 gr. Rejsen var denne gang købt gennem Sun Tours. At bo på Rosella var noget af en udfordring.
Hotellet var gammelt og meget slidt.
Overalt skallede malingen af, kontakterne hang ud af væggene - vi kunne dog koge vand i vores elkedel på hylden i badeværelset til en tidlig kop morgenkaffe. Badeforhænget var for kort, så gulvet sejlede i vand, til gengæld manglede der en prop i håndvasken.
Klædeskabet havde en gennemgående hylde hvor halvdelen var fyldt op med ekstra tæpper og puder og 3 bøjler!. Vi blev dog tildelt 3 bøjler mere.

All inklusive lyder som den rene luksus. Det var det ikke!. Alle måltider foregik i "spisesalen", som var et meget åbent sted uden aflukning. En enkelt dag måtte vi have overtøj på fordi det blæste, tjenerne gik også i vindjakker. Selve maden kunne være en overraskelse!. Men hver eneste dag stod der på buffeten 12- 15 fade med grøntsager - stort set det samme udvalg hele ugen - dertil kom en enkelt ret og en suppe. Maget varieret.
Drikkevarer skulle du selv hendte ude ved barer i for området. Tjenerne som ifølge hotellets koncept brugte deres eget tøj og ikke bar navneskilt, fjernede blot servicet fra bordene. Så der sparede hotellet udgiften til beklædning. Som følge deraf var det meget alternativt. Efter måltidet blev brugte glas og kopper båret ud i baren, hvor tjenerne skyllede servicet og derefter retur til salen. Hvem sagde hygiejne?.
De danske guider (Natascha og kollega) var ikke til stor hjælp. Deres opgave bestod i at fragte kunderne til hotellet og ved afrejse søger for at de forlader landet igen. Dagen før hjemrejsen havde vi bestilt en lunchbox, da vi blev afhentet inden morgenmaden var klar. Det var boksen så til gengæld ikke. Altså måtte vi forlade hotellet uden nogen form for mad. Til trods for at det var betalt. Det måtte vi selv købe informerede Natascha.
Prisen for rejsen er for høj i forhold til kvaliteten og udbyttet..
Tyrkiet ja vi kommer gerne igen. Rosella aldrig om det så var sidste hotel i landet.
Dette var forøvrigt vores 7 ende tur til Tyrkiet..
Men venlig hilsen Ingelise og Bent Marcussen.

Selvfølgelig

Selvfølgelig rejser jeg næste gang med Sun Tours jeg havde købt billet til Antalya i Tyrkiet med Transfer til Alanya flyselskab var Freebird super service ombord ud og hjem mad m.m Fine busser til transfer fra og til lufthavnen alt i alt en god oplevelse at rejse med Sun Tours og ikke at glemme den fornuftige pris for rejsen.
Benny Madsen

Manglende svar på klage efter ferie på Gran Canaria.

Vi rejste i midten af november med Sun Tours til Gran Canaria, hvor vi boede på Monte Verde.
Efter hjemkomsten skrev vi en klage omkring vores oplevelser med Sun Tours, den blev sendt pr mail d. 17-11-13.
Selvom vi flere gange har rykket efter svar på denne klage, har vi stadig intet svar fået retur.
Vi føler, at Sun Tours er et meget uprofessionelt firma, da de ikke svarer kunderne på deres henvendelser.
Nu kan vi umiddelbart se, at Sun Tours er hurtige til at svare denne side, så kan I oplyse os om sagsbehandlingstiden for reklamationer?

Camping Sikia

Camping Sikia i Grækenland kan varmt anbefales, det bedste feriested, super dygtige og søde guider. I sommer var det vores 10. Besøg på pladsen

www.suntours.dk Details

Visit Sun Tours