swecat reviews

Rating distribution

Reviews

About

Bra!

Bra priser fast lite lång leveranstid, då paketet var stort fick vi det hemkört och det uppskattades.

Supernöjd. Snabb leverans.

Se ovanstående kommentar.

BRA!

Snabb och smidigt att beställa. Leveransen gick fort och enkelt att betala

Katten har kul,

Sardinen funkade över förväntan, och det gjorde den ljudande musen oxå.
Katterna leker fint.
Åsså var det en sbabb levetans oxå!

Bra jobbat!
Review by confirmed purchaser

dåligt samarbete med leverantören!

Min kattställning blev komplett en månad senare efter beställlning. Inte okej för den kostade nästan 2000:-. Antagligen krångel med leverantören som skickar till swecat. Dock har kundtjänst svarat snabbt och skickat delar som fattas, så plus på det!
Review by confirmed purchaser

Perfekt leverans från SweCat....

Beställde ett flertal varor från SweCat,
bland annat kattlåda och pellets till den. Plus klösbräda som var 100:- billigare än i butik hemma. Plus lite småvaror.
Varorna kom med sms-påminnelse inom en vecka ordentligt packeterade.
Mycket nöjd med följebrev och information från SweCat om eventuell ändring av order eller ångerköp.
Men jag behövde inte ångra mitt inköp och är myckket nöjd med mina varor.
Review by confirmed purchaser

Hej jag undrar varför man inte får inbetalniningkort på en gång för

Inbetalningskort skicka ut det samtidigt
När man hämtar ut det på posten
Mvh
Thomas
Review by confirmed purchaser

Inte alla grejer i samma paket?

Jag hämtade ut paketet idag, men det kom bara kattsanden. Vart är resten av grejerna. Det följde ingen föjesedel i detta paket heller. Så varför är det bara skickat en grej då jag beställt en massa kattleksaker också. Annars är väl allt ok.
mitt namn är Maria Johansson
Byssträsk 21
92192 Lycksele
073-8230442

Toppen!

Snabbt och enkelt
Review by confirmed purchaser

Snabb leverans och trevligt bemötande.

Jag fick snabbt och utförligt svar på mina frågor i ett mail. Varorna levererades väl paketerade efter bara två dagar.
Review by confirmed purchaser

Acceptabel upplevelse men med vissa störningar.

Beställde den 4 januari fick leveransen den 10 januari. Det tycker jag är lång leveranstid, men jag kanske är bortskämd med snabba leveranser från andra nätbutiker.
Fick betala 59kr i frakt, då förväntar man sig ett spårbart paket med inlämningsnummer. Det stog att paketet skulle levereras med Postpaket MYPACK när jag valde leveranssätt och då är 59kr helt OK. Följande kunde man läsa på hemsidan "Din order skickas med Posten som ett postpaket och hämtas på deras närmaste utlämningställe. Kom ihåg att ange mobiltelefonnr så får du en SMS avisering när du kan hämta ditt paket". Detta stämde dåligt, brevet var frankerat med 21,50 och damp ner i brevlådan.
Swecat

Reply from Swecat

Hej Bengt
Jag är ledsen att du upplever vår leveranstid som lång. Tyvärr beställde du efter vår sista postinlämningstid på fredagen den 4e och din vara skickades då på måndagen den 7e och var hos dig på torsdagen den 10e. Tyvärr kan vi inte göra mycket åt postens leveranstider, men 3 dagar tycker inte jag är sådär jättelång leveranstid för en leverans genom nästan hela Sverige då vi ligger i Lidköping i södra Sverige och du bor i norra. Jag vet inte om du har lantbrevbäring, men om så är fallet så tillkommer alltid en extra dag på postens leveranstid som annars normalt är 1-2 dagar. Jag förstår att det känns som en lång tid, men beställer man fredag så är det svårt att skicka snabbare än så.

Vad gäller infon kring leveranser, så tror jag du missat att läsa under observera följande undantag, där det står att mindre varor skickas med posten brev och lämnas då direkt i brevlådan. Jag klipper därför in infon från vår sida så att du kan läsa till annat tillfälle.

Med vänlig hälsning
Katrin
SweCat

Normal leverans
Inom Sverige skickas dina varor med Posten, som ett postpaket MY Pack och det innebär att du får hämta dina varor på postens närmaste utlämningsställe. Våra paket leveranser är alltid spårbara, och du får ett kolliid i leveransbekräftelsen. Om du anger ditt mobilnummer vid beställningen, får du ett SMS som talar om när du kan hämta ditt paket. På så sätt kan du snabbare hämta din leverans.
Observera följande undantag:
I vissa fall när du beställer beställningsvaror levereras dessa från vår leverantör och du kan då få hemleverans trots att du inte valt det, samma sak gäller varor som är för stora att skicka til ombud. Dessa levereras då hem och ställs av utanför dörren eller porten. Om du beställt endast mindre saker kan vi inbland även skicka dina varor med posten brev och de kommer då direkt hem i brevlådan utan extra kostnad.

Besviken

Jag har beställt hos er förut och då varit en nöjd kund. Denna gång hade jag tänkt att varan jag beställde skulle vara en present. Men, tyvärr passade inte produkten den tänkta mottagaren. Jag bestämde mig då för att returnera varan och jag måste säga att jag blev oerhört besviken på er returhantering. För det första att jag ska behöva betala 155 kr för att skicka tillbaka varan, inget annat postorderföretag jag använder har det ohemula upplägget. Nästa grej är att jag uppmanas att betala fakturan trots retur för att vara på "säkra sidan". Om jag var upprörd över den första grejen, förstår ni nog att denna uppmaning var droppen. Ni låter Klarna skicka en faktura med för kort betalningsdatum trots att man har 14 dagars returrätt. Riktigt dålig returhantering för ett postorderföretag och jag ser trots ert eminenta utbud inte att jag kommer att nyttja er igen pga detta.
Dessutom vill ni att jag ska acceptera villkort och persondatapolitik som formuleras på engelska. Vad är det här för upplägg ni har??????
Swecat

Reply from Swecat

Hej Anna
De allra flesta mindre e-handelsföretag eller postorderföretag låter köparen själv betala returfrakten tillbaka till företaget om en vara inte passar eller man ångrar sitt köp. Det är i enlighet med distanshandelslagen. Några av de större företagen typ cdon, sportamore, HM, Ellos m.fl har fri returfrakt, eller sponsrar den för sina kunder men tyvärr har inte vi som liten e-handlare möjlighet till att göra det, därtill är vi ett för litet företag. Det är dock valfritt vilken transportör du använder när du skickar tillbaka varan och jag tror att du kan hitta billigare sätt än 155 kr.

Jag förstår att du är upprörd att uppmanas betala in fakturan, men vi skrev också till dig att vi rekommenderar dig att göra det men att det naturligtvis är valfritt hur du vill göra. Vi har haft kunder som inte returnerat tillräckligt snabbt eller där posten tappat bort paket som skickats till oss och som senare kommit till rätta, dessa kunder har då fått problem med förseningsavgifter på sina fakturor eftersom vi inte kunnat ta bort dem utan att returen är oss tillhanda, så vill man vara 100% säker på att slippa sådana tråkigheter så är det enklare att betala den om det är få dagar kvar.

Men personuppgiftspolicy och villkoren står inte på engelska på vår sajt, så där undrar jag lite hur du menar, vart har du sett dessa? Har du handlat från vår EU sajt inom Sverige?

med vänlig hälsning
Katrin
SweCat

Kanon!

Snabb leverans och varorna uppfyllde mina förväntningar. Kan varmt rekommendera sidan till bekanta. Jag återkommer med beställning hos er!

Snabbt och bra

Snabb leverans och smidigt att fakturan skickas med mail.
Review by confirmed purchaser

Swe Cat har det bästa även för hund!

Beställde tre bollar av min hunds favotitsort, dessa brukar hålla ca 6 mån. Så glad när jag såg att det dessutom var rea på just dessa!
Snabb leverans som vanligt . Tack!

Mycket bra service

Lätt att hitta de man söker. Snabb leverans.
Review by confirmed purchaser

Bra butik men sämre leverans

SweCat har en prisvänlig policy och ett i mitt tycke varierat utbud. Leveranstiden är heller inget att anmärka på. Men mitt senaste köp lämnade en del övrigt att önska. Av beställda sex varor hade tre leveransskador. En foderpåse på 7,5 kg kattmat var perforerad och en fjärdedel av fodret hade läckt ut i paketet. Två paket med kattgräs var också sönder, dock hade bara lite av innehållet kommit ut men en av behållarna var sprucken så den fick slängas. Dessutom var en påse med Katt no 1 attribut också sönder men där var samtliga tillbehör intakta. En del får väl tillskrivas postens hantering av dito men bättre packning hos SweCat hade inte varit i vägen.... Kommer dock att göra fler inköp hos SweCat då detta förmodligen är en engångsföreteelse.
Review by confirmed purchaser

En bra webbutik med bra priser och finfin service.

Jag är supernöjd med Swecat. Har handlat en gång och fick inte allt men kontaktade och det som saknades kom nästa dag. Jättefint! Har precis lagt min andra order och väntar på den. Tack för trevligt mottagande och snabb service.
Review by confirmed purchaser

Allt har fungerat som det ska utan problem.varorna kom snabbt

Snabbt och enkelt att få varor från swecat.

Swecat Details

Sweden

Category

Trustpilot's Commitment

Trustpilot Subscriber

No companies can delete or otherwise censor reviews.