Swedbank reviews

Rating distribution

Reviews

About

Mättnadskänsla

Jag är kund i Swedbank och har varit det mycket länge.
Idag på nyheterna så får vi i familjen en redig käftsmäll när det
berättas om de nya arvodena / lönerna som höjdarna skall få ut.
Jag hoppas att de backar och tänker till ...blir jag mätt, bor jag bra
har jag ett drägligt liv eller måste jag ha ytterligare miljoner?

Vi tror att ni klarade er innan, för vi kunder får en klar mättnadskänsla!

Janne S
trustpilot stars

sämsta bank rekomenderar inte.

-- 0 , min son blev av med pengar får ingen ersättning, det var bankens fel inte min son, de har borrat hanns box och stulit hans pengar , det handlar om mycket för honom , 30000 tusen euro som han lånade från sin farbror för att starta eget företag, han stoppade de i boxen eftersom han fick besked att plugga sista 6 månader i Australien, alt gick fort, han viste inte att man inte fick lägga pengar i boxen . de har inte meddelat honom att de har borrat boxen, de skickade medelande på hans gamla adress enligt banken. De slarvat med att uppdatera hans nya adress. Han har polis anmält Swedbank i Täby. Vi få se vad som händer med rättvisa i dagens samhälle

Nöjd

Den bank jag alltid använt och kommer att fortsätta använda!
trustpilot stars

En bank som inte ville ha ekonomiskt intresserade kunder

När jag väl började sätta mig in i ekonomi så som man gör när man bildar familj så stod det ganska fort klart för mig att Swedbank inte var en bank för mig eller min familj.

Det var inte ett dugg intresserade att diskutera räntor. Deras försäkringar de sålde till mig en gång i tiden var inte heller intressanta att diskutera. Att jag var intresserad av att påbörja ett ordentligt sparande var bara intressant så länge de fick prata om sina egna fond-i-fond-fonder.

Jag fick en känsla av att bli klappad på huvet och mer eller mindre idiotförklarad.

Bilden jag får av deras personal när jag pratar med dem är den tråkiga stereotypen av en girig bilförsäljare. De ska sälja. Mycket och med ordentlig marginal. Vad de faktiskt säljer verkar inte va så viktigt, bara pengarna rullar in.

Ett tag efter att jag lämnade Swedbank(som jag varit kund hos sen födsel) tyckte jag deras VD verkligen bekräftade mina fördomar emot dem när han i media talade om att räntan på bolånet inte är så viktigt för kunderna utan allt runt omkring de kan erbjuda. Nog tycker inte alla som jag, det vet jag. Jag tycker att räntan på det största lånet jag antagligen någonsin kommer ta, tillika den absolut största utgiften i mitt liv är det viktigaste när jag väljer bank. Om de kan le och erbjuda mig försäkringar eller VISA-kort skiter jag i.

Många andra banker jag pratade med verkade förstå vad jag var ute efter. Det sämsta erbjudandet av alla erbjudanden jag fick var av den bank jag varit kund hos hela mitt liv. Swedbank.

Iofs var detta ett eller ett par år sedan. De kanske har bättrat sig nu. Vi får väl se om ytterliggrare några år igen. Kanske.
trustpilot stars

Vil aldrig anbefale dem til nogen

Vi skiftede på anbefaling til deres pbs betalingsløsning i vores virksomhed. Vi har oplevet dårlig service, de vil ikke sende specifikationer på udbetalinger så vi kan afstemme, deres priser var fra starten uigennemskuelige, og deres kundeservice er direkte ubehøvlede.
Nu opsiger vi vores aftale da vi lukker og jeg beder dem lukke vores aftale og sende regning for de 3 mdrs opsigelse (de siger vi har). Det vil de ikke. Nej de vil ikke have pengene nu, men truer i stedet med inkasso de næste tre måneder hvor firmaet ER lukket. For 3 x 375 kr. Hvor svært kan det lige være at sende en regning. Vi render ikke fra vores regninger men jeg kan jo ikke holde firmaet åbent tre mdr for dem.

Nej ellers tak. Hold jer væk er min anbefaling.

Nöjd kund

Jag är riktigt nöjd som kund hos Swedbank. Allting funkar: bra netbank, fin kundservice og bra produkter.

Verkligen dåligt

Skulle byta bank från Nordea till Swedbank, men ack va fel ja trodde, jag kunde öppna ett konto bara men utan förmåner pga att jag hade skulder till kronofogden, va tusan har det med mitt konto att göra...Nej tacka vet jag Nordea då..

nöjd kund

har alla mina lån hos swedbank samt även villa och småbåt riktigt bra försäkringar speciellt om man har ellt äldre hus, sen älskar jag deras app som man kan betala räkningar via toppen bra !

Lång

Väldigt lång väntetid, men också väldigt trevlig och hjälpsam kundservice när man väl kommer fram!

swedbank.se - Good, but can be better

PROS:
1.) Easy to browse
2.) Payment over Internet are done easily
CONS:
1.) In Swedish only
3.) http:// should be replaced with https:// by security reason

Swedbank Details

About this company

Allt en bank kan erbjuda privatpersoner

Visit Swedbank

Category

Trustpilot's Commitment

Trustpilot Subscriber

No companies can delete or otherwise censor reviews.