Switch.dk reviews

Switch.dk reviews

7.5

Meget lidt 'service', uetisk virksomhedsførelse

De er absolut ikke interesserede i at levere en kundeservice. Fungere godt generelt, men ligeså snart der opstår et problem er det forfærdeligt at have kontakt med dem, og hjælp er en by i Rusland. Og jeg skal nu betale en rykker på 100 kr., for en regning på 25 kr. Som de havde tilbagekaldt. Eller ikke tilbagekaldt. Eller tilbagekaldt

Jeg har modtaget flere mails kaldet 'rykkere', men også en tilbagekaldelse af dem. Der var hoved og hale i det hele, så kontaktede dem telefonisk, og fik en meget ubehagelig betjening, uden at få svar på mit reelle spørgsmål. Jeg får i stedet bortforklaringer om ting, som der allerede var talt om. Jeg kontakter dem herefter skriftligt, for at give dem en chance til, og får nøjagtigt samme bortforklaringer af lederen af den kundeservicemedarbejder! Mens at jeg stadigt ikke fik svar på mit reelle spørgsmål fra lederen.

Derudover findes der mange andre billige alternativer som el leverandør, så vil anbefale andre i stedet

Jeg ser frem til dit svar,

Hej Catharina,

Tak for din anmeldelse.

Først og fremmest skal jeg beklage den dårlige oplevelse, som du har haft med vores kundeservice, samt du ikke har fået svar på dit reelle spørgsmål.

Hvis du sender mig en mail på kundeservice@switch.dk, så skal jeg kigge på din sag og besvare dine spørgsmål.

Med ønsket om en god dag.

svindel og humbug

Det her firma er svindel og humbug, de sender opkrævninger uden faktura grundlag, har rykker gebyr som er større en det de opkræver og det er uprofessionelt at de ikke selv kan trække tallene fra elmåleren. Kan ikke anbefale dette firma. Dårlig oplevelse.

Hej HP,

Tak for din anmeldelse.

Først og fremmest skal jeg beklage den dårlige oplevelse, som du mener at have haft med Switch.

Hos Switch er det kundernes forbrug, baseret på deres egne aflæsninger, som danner grundlag for den månedlige faktura. Så der er bestemt ikke tale om svindel og humbug, men afregning af det faktiske elforbrug måned for måned.

Hvis en faktura ikke betales rettidigt, så fremsender vi først en påmindelse, der er gratis, og såfremt der fortsat ikke bliver betalt sendes en rykker med et gebyr på 100 kr. uanset beløbet på din faktura.

Da vi er et handelsselskab, så har vi ikke adgang til din elmåler – det er kun dit lokale netselskab som har det. Derfor har vi heller ikke mulighed for selv at trække tallene til dine månedlige aflæsning, selvom vi gerne ville. Vi modtager kun en aflæsning fra dit lokale netselskab en gang om året, så man er derfor nødt til som Switch kunde at aflæse sin elmåler månedligt for at få glæde vores koncept, hvor du slipper for aconto regninger, og kun betaler for det du har forbrugt hver måned.

Har du yderligere spørgsmål eller kommentarer, så er du velkommen til at kontakte mig.

Med ønsket om en god weekend.

Venlig hilsen

Nemt - godt overblik

Jeg er svært tilfreds med beslutningen om at flytte fra DONG til Switch.

Super dejligt at kunne betale pr. måned, og på den måde også være mere opmærksom på sit forbrug.

Jeg har altid hadet aconto systemet hos DONG, men desværre skal afgifterne stadig betales aconto til DONG.

Hej Alexander,

Tak for din anmeldelse.

Dejligt at høre du er tilfreds med Switch.dk :)

Du kan om et lille års tid slippe for at skulle afregne dine afgifter til DONG, når du skifter elleverandør og i stedet betale det hele til os.

Folketinget besluttede i juni 2012 at fremme konkurrencen på det danske elmarked og gøre det mere overskueligt at være elkunde - derfor indføres engrosmodellen i slutningen af næste år.

Engrosmodellen medfører, at du som elkunde fremover kun vil modtage én elregning – også selv om du har valgt en elhandler, der ikke er i samme koncern som det selskab, der driver dit lokale elnet. Det betyder i dit tilfælde, at du kun modtager en regning fra os, og ikke længere vil modtage nogen fra DONG.

Du kan læse mere her: http://energinet.dk/DA/El/Engrosmodel/Baggrund-og-krav/Sider/default.aspx

Du ønskes en god weekend.

Venlig hilsen

Fungere som det skal...super

Har haft Switch siden de blev anbefalet i Kontant (mener det var i 2009), og har ikke haft nogen problemer.
Jeg melder ind når jeg har "lyst", ellers bliver der trukket et beregnet beløb.

Har fået skiftet måler under vejs, fik det sendt ind...gnidningsfri overgang!
Det fungere super - Keep up the good work!

Kan ikke få lov at betale automatisk

Har forsøgt at tilmelde mig betalingsservice 3 gange over flere måneder på deres hjemmeside, det godtages hver gang, men alligevel sender de gang på gang regninger med trussel om rykkergebyr 4 gange højere end beløbet der er opkrævet. Håbløst.

Update: Der er nu lykkedes at få oprettet betalingsservice aftale.

Fungerer som det skal

Har nu været kunde hos Switch i et år, og indtil videre har det fungeret helt gnidningsløst. Skiftet fra min forgående leverandør foregik uden problemer, og efterfølgende har der heller ikke været nogen problemer.

Hvad jeg specielt godt kan lide ved Switch, er at der er mulighed for månedlig aflæsning, og dermed en mulighed for at følge sit forbrug uden at skulle føre et separat regnskab. Derudover at afregning sker ved direkte træk på et betalingskort, og at man derfor ikke skal betale forud, samt at man får tilsendt fakturaer på e-mail.

Det eneste jeg savner fra Switch, er en specifikation af kWh-prisen, så man kan se hvad der er betaling for el hhv. omkostninger til Switch.

Ellers synes jeg det fungerer helt efter bogen.

Ualmindelig god kundeservice

Jeg er ny kunde hos Switch, og i forbindelse med mit leverandørskifte, gik der "ged i den". Jeg blev flyttet til to forkerte leverandører, i stedet for til Switch.
Alle andre steder, hvor jeg henvendte mig, trak man nærmest på skulderen, og henviste til, at man kunne henvende sig det ene nye sted efter det andet. Ingen vidste noget, og ingen gjorde noget!
Men hos Switch var det noget andet. Uopfordret tilbød kundeservice medarbejdere at "rede trådene ud", og brugte henover de næste uger meget tid på at kontakte de forskellige instanser for at finde hoved og hale i, hvad det var sket. Jeg blev løbende orienteret via telefon om udviklingen, og hvad medarbejderen fandt ud af. Det er simpelthen servicere i top klasse. 5 store stjerner her fra.

Nemt og billigt

Jeg har været kunde hos switch i snart 2 år. Jeg skiftede fra DONG fordi de hele tiden ændrede deres betalingsbetingelser og krævede flere og flere måneders a conto forudbetaling. Hos switch er det bare så nemt - man aflæser og betaler for det man har brugt. Det er nemt at skifte og nemt at aflæse osv. Og så er det billigt.
Kan kun anbefale det. Er så glad for at vi skiftede til dem :)

ikke længere et fynsk selskab - også når det gælder mentaliteten

Switch er ikke længere et fynsk selskab. Jeg blev kunde hos dem dengang det var fynsk. For nylig har jeg oplevet to gange dankort problemer, i den forbindelse betalte jeg en faktura for sent. rykker gebyr nr. 1. 100 kroner gebyr for et beløb mindre end 150 kroner, så vidt som jeg husker. Jeg betalte fakturaen, men ikke gebyret. Værsgo : rykker gebyr nr. 2. Jeg har prøvet at tale med kundeservice. Det jeg oplevede var en snobbet holdning. Lovligt betyder ikke altid etiske korrekt i min bog. Derfor 1 stjerne.

Jeg har ikke tid til at diskutere for 200 kroner, og skiftede derfor elselskabet med glade. Farvel og tak for denne gang.

gider ikke sætte sig ind i reglerne for solceller

jeg fik solceller sat op 1604 12 og medelte det til Switch, det kunne de nemt klare. da jeg så kom til 31 12 12, vil de ikke gøre noget jeg skulle betale for den el jeg selv producerede. De påstod, at de ikke kunne få tal for produktion.
En gang forfærdelig sludder .
Erling found this review useful

Hej John,

Tak for din anmeldelse.

Vi er selvfølgelig kede af at du er utilfreds med den måde vi håndterer solceller på, men vi har ikke andre muligheder, da vi afregner alle vores kunder på baggrund af deres egne aflæsninger. Dog har vi aldrig lagt skjul på hvordan vi afregner, og hvad du skulle gøre for at få dit valg af solceller til, at fungere sammen med Switch.dk.

Som elleverandør modtager vi ikke nogle data fra dit solcelleanlæg. Vi modtager derimod en årlig aflæsning, der fortæller hvad du har forbrugt ud over det du selv har produceret. Denne aflæsning benyttes kun i din slutopgørelse.

Vi har derfor bedt dig indberette differencen mellem det du forbruger og det du producerer, da dette tal så vil stemme overens med hvad vi modtager fra dit netselskab ved årsaflæsning.

Kan se du også har sendt os en mail, og vi arbejder på at få de korrekte data fra dit netselskab, så vil kan danne en slutopgørelse til dig. Du hører fra os så snart vi har modtaget data og dannet slutopgørelse.

Ha’ en god dag.

Teamleder
Kundeservice

Switch - fungerer bare!

Jeg har brugt Switch siden 2009-2010 og jeg har ikke set grund til at skifte, trods adskillige pris-tjek.
De fleste andre el-leverandører kræver et abbonnementsgebyr, som man især skal være opmærksom på ved prisberegning.
Det passer mig fint med månedlig aflæsning og afregning, så jeg løbende har overblik over mit forbrug og betaling. Det irriterer mig dog grundigt med DONG`s ekstraregninger oveni - men det skyldes jo ikke Switch.
Når jeg måleraflæser og indberetter på switch.dk får jeg straks en opgørelse af betalingen - og endda sekunder efter også opgørelsen på min mail.
Jeg er fuldt tilfreds med servicen - den er billig og ikke mindst pålidelig.

Godt og enkelt system.

Godt overblik. Enkelt at beregne pris. God og hurtig kundeservice.Let at skifte
Godt er ikke er acconto betaling.

Ganske udmærket

Ganske udmærket

Fint

Tjenesten fungerer rigtig godt. Ingen probemer.

Super nemt og billigt elselskab

Switch.dk leverer el på en hurtig, billig og overskuelig måde. Det er nemt at bliver oprettet og overført fra dit gamle selskab, og de leverer altid el til en billig penge, og endelig ved du altid hvor meget el du har brugt hver måned.

GLIMRENDE

Nemt at komme i kontakt med kundesupport. Har ikke oplevet noget negativt mens jeg har brugt switch

Godt nok.

Forbruget er ikke stort nok. Men jeg er tilfreds med resultatet.

Fornuftig ordning.

Som almindelig Switch kunde får jeg en mail hver måned, som minder mig om at jeg skal aflæse elmåleren. Det er ikke spild af tid at skulle tjekke strømforbruget hver måned. Og jeg sparer jeg circa 200kr årligt på elregningen.

danmarksmester uden dikkedarer!

Jeg var kunde hos Switch allerede som single - nu er Switch leverandoer til hele familien. Vi foeler at priserne er gennemsigtige og paa en direkte maade foelger verdensmarkedet - og selv om vores forbrug naesten er konstant maaned for maaned, saa kan vi foelge med i mindre udsving i prisen. Vi ser det som en stor fordel at afregne energi paa maanedsbas, og det er chokerende, hvor lille en del af el-udgifterne, der gaar til koeb af selve energien...resten scorer Dong nemlig paa maalerleje mv.

perfekt

jeg har ikke oplevet problemer med Switch - fungerer perfekt

www.switch.dk Details

Switch.dk er Danmarks webbaserede lavpris el-selskab. Hos os er du fri for abonnementer, gebyrer og bindinger. Du betaler hver måned for det du har forbrugt, og undgår forudbetalte regninger. Vi køber el dagligt, når prisen er mest fordelagtig.

Visit Switch.dk

We live here: Skelagervej 1