Sydbank reviews

Sydbank reviews

5.2

skod bank

banken har dårlig intern kommunikation hvilket medfører mange ubehageligheder som kunde,dernæst indefrysning af rådighedsbeløb hvilket er ulovligt det samme gør sig gældende for øremærkede midler(penge sat af til budget konto) begge dele har jeg været ude for selvom en anden aftale var lavet med rådgiver,man kan ganske enkelt ikke stole på Sydbank nu har jeg skiftet bank,hvilket jeg er super glad for din bank skal ikke være din fjende,men det er sydbank hele vejen igennem

Skuffende

Jeg stopper hermed at være kunde i sydbank!
Efter flere gentagelser hvor min bankrådgiver selv trækker penge rundt på min konto samt. lukker mit kort. Mit kort er blevet spærret 3 gange, hver gang mellem d.25-30 i måneden.

Sølle 500,-

Æv.

Ufleksibel netbankløsning til erhverv

Da min computer var ved at give op, støvede jeg en gammel af med Linux og var så glad som jeg kunne være - den spillede bare. I mit arbejde er det vigtigt at jeg er mobil, så en netbook var lige hvad der skulle til.
Sydbanks sikkerhedsløsning til Linux spillede så ikke med - for at logge på online banking skal jeg sidde med samme IP-adresse hver gang, hvilket for det første fjerner al mobilitet, og for det andet koster 30 kr./mnd. hos min internetudbyder. Jeg regnede ikke med at skulle betale for at arbejde frivilligt da jeg meldte mig.
Vores forening skal nu ud at finde en ny bank, midt i en tid med stævner og kreditorer der gerne snart skulle have nogle penge.

Perfekt iværksætter bank!

Om nogen er vi som virksomhed afhængig af vores bank og at kommunikationen er perfekt med vores bankrådgiver. Efter flere år med Jyske Bank, følte jeg mig nødsaget til at finde en bank, som ville arbejde med, og ikke for mig.. Det har jeg uden tvivl fået i Syd Bank, samtidig er det en skøn oplevelse at have en fast rådgiver i stedet for en ny hver gang man har spørgsmål til sit bank arrangement.

Så efter fire måneder med Syd Bank og Martin Høirup som erhvervsrådgiver, er jeg en utrolig tilfreds kunde!

Det værste kundebehandling i Haderslev nogensinde!

Troede at det var en joke den gang min mor fortalte mig hvad hun oplevede i Sydbanks afdeling i Haderslev. Men det er det ikke. Der var ikke en eneste sjæl i banken og kassen var lukket - stod der at den åbner kl. 13 igen. Jeg blev behandlet på en rigtig slem måde, og vi skal nok skifte banken nu, fordi det er simpelthen latterligt hvordan de behandler kunderne. Mest snobbede bank nogensinde! FLYTTER TIL NORDEA, HVOR JEG BLEV BEHANDLET PÅ EN RIGTIG PÆN OG FANTASTISK MÅDE.

Ubrugelig online banking (erhverv) og grænsekonto (privat)

... magen til gebyrhelvede og teknisk ustabilitet skal man lede længe efter!

kassekredit stadig 12.5% overtræk gebyr 250kr pr gang uanset størrelse

Været kunde i snart 20år

Generelt fornuftig kunderådgiver
På det seneste er de dog blevet grove

Ringer hver gang man trækker 100kr over koster 250
Lukkede mit visa kort pga det uden varsel pga de havde glemt at annullere en PBS som aftalt over tlf den kunne ikke annulleres alligevel

Overtræk på op til flere tusinde har aldrig været et problem med min tidligere rådgiver
Men den nye tar 250 bag min ryg for det uden at nævne det koster gebyr

Og så er ens kassekredit stadig 12.5% rente selvom renten er rekord lav ca 1%
Og overtræk rente 20% ca..
Umuligt at finde præcis sats den skjuler de godt og vil ikke oplyse pr tlf

De har glemt servicen ligesom alle banker for tiden som om der bare skal kradses penge ind

Deres netbank og mobilbank er dog god
Og god service på tlf i deres support hvor de kan tjekke ens konto for en
De lavede dog fejl den ene gang men sidst gjorde de det rigtigt og fik stoppet pbs så der ikke kom overtræk

4 stjerner de var til at snakke med da de havde krævet gebyr uden at oplyse det..

Irriterende bank

Vi er 2 voksne mennesker som er tæt på de 30. Vi har fuldtidsjob og har fine uddannelser. - Vi skal låne til vores første hus. Sølle 1 million. Vi skylder ikke det store. Det ville banken ikke og sagde direkte at hvis en anden bank ville, så måtte vi jo skifte. HERMED GJORT! - Middelfart Sparekasse ville hellere end gerne lege med. - og vores rådighedsbeløb hver måned er 14500 med 2 unger. Vi kommer ikke engang til at sidde hårdt i det.

Arrogant bank!

En bank, der passer vores (familie)økonomi

Efter at være kørt træt i Danske Banks gebyrskrue, der som irritationsmoment kun overgås af deres tiltagende ringere service til os småkunder, besluttede familien sig for at skifte bank.

Det er ikke så enkelt igen, for på trods af en fornuftig økonomi (vi skylder inkl. vores nye billån 250.000 kroner og har indlån for 50.000, har et stort rådighedsbeløb og godt økonomisk overblik via familiens fælles budget), var det svært at finde en bank, der matchede os. Efter at have været forbi fem forskellige banker, besluttede vi os for at prøve Sydbank, som vi intet kendskab havde til.

Det obligatoriske møde var formidabelt, og vi havde en rigtig god dialog med rådgiveren, som var et kompetent og tillidsvækkende voksent menneske. Vi fik sat nogle nye og interessante ord og vinkler på vores økonomi og gik i tænkeboks. Omtrent samtidig var vi nødt til at udskifte bilen. Vores rådgiver var en stor hjælp i forbindelse med billånet og det generelle arbejde med skiftet - lang tid inden vi overhovedet havde besluttet at blive kunder.

Summa summarum. Et bankskifte handler om tillid og en personlig relation til en rådgiver, der giver en følelsen af at være ønsket i banken. Det var vores oplevelse med den konkrete rådgiver i Sydbank (som man desværre ikke må nævne herinde, for så havde vedkommende fået vores varmeste anbefalinger).

Vi føler os som familie velkomne i Sydbank, og deres produkter passer godt til os (lejere, lønmodtagere, et enkelt barn, bil og lidt opsparing).

Det er ikke Danmarks bedste renter, men den personlige relation er helt i top, og vi slipper for Danske Banks callcenter-service, men en ukendt person, der tiltaler en ved fornavn. Når vi har ringet til banken, er det stort set altid vores rådgiver, der svarer, og hvis vedkommende ikke er tilstede, har vi oplevet, at en kollega er sat godt ind i sagerne og kan give os svar omgående.

MEST ELENDIGE BANK I DANMARK!!!!

Starte med at jeg skulle købe hus (fritids hus) og banken sagde ok, og jeg fandt et hus og banken sagde de ville give mig et kreditforenings lån og jeg skrev under 1 gang og anden gang ringe vi banken op ejendoms mægleren og min familie og mig selv og fik at vide alt var ok men nej 3 dage efter fik jeg besked om at jeg fik et alm bolig lån og det måtte jeg jo sige ja tak til og efter 3 år blev jeg syg og de trække stadig lige meget til lån så jeg måtte låne af af venner og familie, for at få mad osv i over 1 år.
Og da jeg holdte møde med dem ang. nedsættelse, nægte de mig nogle og true mig faktisk med at de skulle nok altid få deres penge, for de vidste jeg ville arve fra mine forældre..
Og det sammen blev min søster udsat for, de true med det sammen pga. hun ikke kunne betale i 3 måneder..
Og idag har de sat mit hus på tvangsauktion og smidt mig ud af deres bank..
SÅ ALLE SKAL HOLDE SIG FRA DANMARKS KÆLDE DÆKKE BANK; FOR DE SKULLE ALDRIG HAVE EN BANK PAKKEN:.
HOLD JER VÆK FRA KONGENS NYTORV SYDBANK HVIS I IKKE VIL UDSÆTTES FOR DET SAMMEN.
[Private data removed] er fyldt med gode ord, men er fyldt med løgne KUN!!!!
De arbejder på kongens Nytorv!!!!!!

"Hvad kan vi gøre for dig" Åbenbart INGENTING!!

Er ved at brække mig over den LORTE reklame.
"Har du en virksomhed" "Hvad kan vi gøre for dig"
Min mand og jeg har været kunder i ca. 10 år, altid haft en fast indtægt.
Da min mand startede forretning op for snart 4 år siden var der ingen støtte, tværtimod. Vores bankrådgiver sagde ordret "det vil aldrig fungere grundet tiderne".
Min mand har stadig firma og det køre fint nok. Han har på ingen måder fået hjælp trods mange forespørgelser på kassekredit osv.
Vi har desværre ikke mulighed for at flytte bank da vi skal have et rådighedsbeløb der lyder på 17.000 om måneden. Så vi hænger på en bank der ikke støtter op om sine kunder.

Fræk og nedladende betjening.

Gør det de er bedst til - DÅRLIG SERVICE - SNYD KUNDERNE
første gang i mange år havde jeg minus på min konto grundet løn.
ca 2300 kr var i minus som jeg idag har været inde og sætte ind. 4000 kr æt jeg ind, men banken vil alligvel ikke genåbne min kort da min rådgiver ikke er på arbejde idag.
min rådgiver har aldrig overholdt de aftale vi laver med hende. jeg betaler 8000 kr i bolig rente hver anden månedet .
jeg blev sent til inkasso fordi min rådgiver ikek have flyttet min PBS aftaler som aftalt. det skulle jeg selv betale.
hold jer langt væk fra sydbank.

Dårlig kundeservice, inkompetente medarbejdere, slidt bank

Højer renter, dårlig service + de overholder ingen aftale som de selv lover.
hold jer langt væk fra sydbank. læs hvad folk skriver.

Dårlige medarbejdere

Man kan ikke træffe ens såkaldte bankrådgiver, så ber man om at blive ringet op af vedkommende. Sker bare ikke. Har været igennem en skilsmisse og taget ansvar for lånet i banken selv om Konen også stod for banklånet, hun flyttede bank og betalte ikke. Jeg overtog så hele lånet for pengene havde vi jo lånt og jeg betaler altid hvad jeg låner tilbage. Men så snart jeg havde reddet bankens røv var det også slut med den kærlighed fra bankens side. Jeg har været kunde i Banken i over 30 år.

Tager bare ikke økonomisk medansvar men vælter det over på kunden

I 2008 bad Sydbank om en 2 uafhængige vurdering af et luksus sommerhus. På den baggrund bevilligede Sydbank et lån til, ja for eksemplet skyld bare sige til indeks 100. I 2011 blev det solgt pga. finanskrisen til indeks 38. Dvs. 62 i gæld. I 2013 mener de stadig at kunden skal betale de 62. Intet medansvar, ingen erkendelse af at Sydbank var eksperten på området for lån, men udelukkende kundens skyld. Efter flere år at finde en mellemløsning, er det nu opgivet.

Ansvarsforflygtigelse og selvklart ikke en bank jeg vil kunne anbefale til andre.

Ubrugelig

I dag hvor langt de fleste bruger netbank, skulle man tro det virker hos alle banker men vi har ikke haft andet en problemer, vi kan ikke engang flytte penge rundt mellem egen kontoer, sidste gang ringede jeg ind og der havde de problemer med af finde ud hvorfor det ikke virkede....og nu prøvede jeg igen i dag og igen kan jeg ikke flytte pengene fra budget konto over til privat konto, men jeg kan sjovt nok flytte penge fra privat kontoen til budget kontoen selv om der ikke står en krone på den....den går bare i minus og kan ikke få lov til at flytte dem tilbage så jeg kan fjerne minuset på kontoen....
godt nok er det helligdag i dag men andre banker har nu supporten åben selvom det er helligdag men ikke sydbank så man må bare vente flere dage på at få fejlen rettet..så de har heller ikke den bedste service...langt fra...
Vil også sige sydbank har alt for mange pengeløse "banker" det fint nok man ikke kan hæve i en bank men at man ikke kan sætte penge ind er for langt ude, nu bliver man nød til at køre 10km for at sætte penge ind hvilket er spild af tid og penge.

Stol ikke på dem

Jeg fandt ud af at min indtægt ikke vil komme til tiden, torsdag den 28 Feb. Men at den ville blive forsinket til ugen efter, pga fejl i udbetalingen.

Jeg kontakter min bankrådgiver allerede den 27 feb, hvor jeg finder ud af dette. Han var desværre ikke til at træffe, hvor damen i deres kundeservice spørger om der var noget hun kunne gøre. Jeg fortæller hende at min udbetaling bliver forsinket og ikke vil komme til tiden den 28 feb og at jeg derfor ryger i minus, men at jeg vil få udbetalingen ugen efter. Hun fortæller mig at det var godt jeg ringede og at hun vil notere dette og give beskeden videre.

Ugen efter finder jeg ud af at der var trukket to beløb, den ene var en rykkergebyr på 100,- og et andet beløb på 225,-. Jeg går derfor i banken og snakker med deres medarbejder ved disken og spørger hende til de beløb, fordi de beløb ikke var mig bekendt. Hun fortæller så det var fordi jeg ikke havde dækning på og at det kostede 325,- at trække min PBS anmodning på 170,- tilbage. Jeg fortæller hende, at jeg ikke kunne forstå det, fordi jeg havde kontaktet banken ugen inden og fortalt deres kundeservice for at gøre dem opmærksom på min situation. Hun siger at jeg så skal have fat i min anden bankrådgiver. Han fortæller mig at han intet kan gøre, eftersom min konto ikke havde dækning og jeg ikke havde givet besked. Jeg fortæller ham, at jeg havde givet besked, men det kunne han ikke se og derfor kan han intet gøre.

Jeg vælger så at skrive en mail til deres klage afdeling, hvor jeg fortæller situationen og at det ikke kan være min fejl, at deres medarbejder ikke noterer aftalen, når jeg ringer til dem og gøre dem opmærksom på situationen. hvor jeg får svar af deres jurist som fastslår det samme som min anden bankrådgiver, selvom jeg sender hende som bevis en screenshot med tid, dato og opkaldets varighed til dem.

Jeg har ALTID ved de mindste ændringer i min økonomi kontaktet banken, primært min bankrådgiver og fortalt dem, når der har været noget. Har aldrig haft problemer med min bankrådgiver, før denne situation. Syntes det er uacceptabelt, de kunne have givet mig den mindste service og fortalt mig at jeg selv skal annullerer min PBS anmodning.

Fik bankpakke - lukkede virksomhed !!

Hjallese el. "Hjallerup" afd. - man ved ikke om man er købt el. Solgt som Sydbank kunde!!!
For 5år siden gav de muligheden for at stifte virksomhed, med fine kassekreditter og rigtig god fillialchef!! Her i 2012 skiftede kursen for både banken og kreditten, da chef og menig "kunde"-rådgiver blev skiftet ud...
Idag har de bedt om betaling af 250k indenfor 10dage, grundet vi har skiftet til en anden bank!???
Samtidig har de hævet renten til 16-17%, så hvordan de selv kan tro at der er basis for en fornuftig afvikling, må ikke være nemt, når indtægtskilden hedder kontanthjælp!??

Sydbank informere alle medarbejdere i både afd, som hovedsæde-som var der tale om en større sladdertante klub!!! Jeg må betragte dem som rene amatører og løgnagtige, smålige arrogante mennesker... Der føre bankens rådgivning og ikke kundens, men tager for sig af både trusler og renter - uden at ville dokumentere dette på skrift!

Egentlig fik banker vel bankpakke 1, 2, 3 osv... Til at hjælpe virksomheder på vej?? Men her lukker de folksmuliheder!!! ( og nej jeg er ikke den eneste!!)
Måske en sag for Finanstilsynet !! - ring endelig !

man kan kun undre sig

Jeg omskriver hermed lige min anmeldelse.. Vi havde i første omgang problemer med at vi gerne ville forsøge at lave nogle aftaler med min kærestes rådgiver, men vi kunne ikke få fat i ham. Så var han til møde, så sad han nok og spiste, og de skulle NOK få ham til at ringe tilbage senere.. Vi tog så til en filial her i byen fordi vi undrede os, det viste sig sørme at manden var sygemeldt, og havde været det nærmest lige siden vi havde snakket med ham, dvs siden november. Undskyld mig et hvorfor helved påstår man at vedkommende sidder til frokost velvidende at vedkommende er syg? og hvorfor meddeler man ikke kunderne at deres rådgiver er syg og stiller en ny til rådighed i perioden hvor denne er væk?
Jeg undre mig, og så meget gerne at min kæreste kunne skifte bank, men nej desværre ikke.

Farvel og tjaaaae i hvert fald ikke tak

Skifter nu bank efter 16 år som kunde i Sydbank.
Mage til arrogant og nedladende behandling håber jeg at jeg kommer til at lede længe efter...!!!

SYDBANK Details

Visit Sydbank