Sydtrafik reviews

Sydtrafik reviews

Very low
1.8

Uacceptabelt.

Har nu kørt med sydtrafik stort set hver dag i 3 år nu, og har oplevet én gang at bussen er ankommet til tiden ved stoppe stedet på Aabenraavej i Haderslev. Har oplevet flere gange, at buschaufføren kører for sent fra stationen. At buschaufførene både spiser og drikker i bussen, kører for stærkt (99 km/t af bakken ned til hoptrup!) kommer for sent til stoppe stederne, snakker i privat tlf. under kørsel, ikke kender priserne, ikke kender ruten og stoppestederne på vejen osv. Men mest irriterende af alt, er at busserne faktisk kommer for tidligt rigtig tit! Dette må ikke ske! Så må chaufføren holde ind ved busstoppestedet og vente til det er tid til at kører videre igen. Har oplevet alt for mange gange, at bussen er kørt lige forbi mig flere minutter før den burde være der. Derud over er der rigtig mange af buschaufførene der er vildt ubehøvlet og flabet.
At rejse med sydtrafik er sjældent en positiv oplevelse.

Uacceptabelt

Det kan godt være at det hedder "ungdomskort", men der tages på ingen måde hensyn til de unge.
Jeg flyttede hjemmefra i sidste september og mit daværende ungdomskort galdt derfor ikke i de zoner jeg nu havde brug for at de skulle. Da jeg var lidt i tvivl om hvordan jeg fik det ændret, kontaktede jeg sydtrafik på telefon og blev guidet igennem adresseænding i deres system og bestilling af nyt ungdomskort. Dette gjorde jeg flere måneder før flytningen. Da jeg modtog mit ungdomskort tænkte jeg selvfølgelig at alt var som det skulle være og derfor gik jeg ned og hoppede på bussen som jeg skulle. Da buschaufføren så mit kort, måtte han da fortælle mig at det var de forkerte zoner. Jeg fik det undersøgt, og han havde ret. Dette betød at jeg måtte betale en tillægsbillet på 20 kr hver vej hver dag indtil jeg fik et nyt kort med de rigtige zoner. Det endte med at koste mig 200 kr. hvilket sydtrafik ikke mente de skulle betale. Jeg fik at vide at jeg kunne gemme billetterne og så prøve at sende en klage, men de kunne ikke love noget. Min mor betalte for mig og sagde at det kunne være ligemeget med de penge, bare det virkede nu. Hvis min mor ikke havde betalt, skulle de 200 kr være taget fra en udeboende studerendes budget, hvilket jeg ikke synes er at tage hensyn til unge.

Det var åbenbart ikke sidste gang jeg skulle have problemer dem.
Tidligere på måneden mistede jeg mit buskort. Jeg ringede til sydtrafik med det samme for at forklare min situation og for at høre hvad jeg skulle gøre. Jeg skulle jeg gå ind og genbestille mit kort, hvilket var super nemt, og så ville jeg have de indenfor et par dage. Jeg modtog det bare aldrig. Det er nu over 10 dage siden og jeg har stadig ikke modtaget det. Jeg har haft ringet, og jeg fik at vide at de kunne sende et nyt, hvis det var, men at jeg ikke kunne få refunderet de penge jeg kom til at betale for billetter. Igen fik jeg at vide at jeg kunne prøve at sende en klage. Det er vel deres ansvar at kortet når frem, og derfor synes jeg også at de burde betale for de ekstra dage jeg måtte skulle købe billet fordi jeg ikke havde fået det kort jeg hoved bestilt OG betalt for. Heldigvis fandt nogen mit gamle ungdomskort og returnerede det til mig! Derefter ringede jeg til sydtrafik og sagde ar jeg gerne ville have de 50 kr igen som det kostede at genbestille, da jeg ikke havde modtaget det. Der fik jeg igen at vide, at jeg kunne prøve at sende en klage, men at de ikke kunne love noget. Hvad er der for en rådden service? Der er gået over 10 dage, og hvis jeg skulle have betalt for billet i alle de dage, var jeg nu oppe på at have brugt 800 kr. Jeg nåede heldigvis kun op på 240 kr før jeg fik mit gamle igen, men tænk hvis jeg ikke havde været så heldig? Så havde jeg ikke haft råd til st leve hele måneden fordi alle pengene skulle gå til billetter. Det er ikke fordi jeg synes 50 kr er meget, men de kunne jo være blevet til over 1000 kr fordi sydtrafik ikke har styr på en skid, så det er mere en principsag. Jeg synes virkelig at det er tarveligt at behandle folk sådan. Det er dårlig service på sit allerringeste!

Tak fordi vi ikke nået en bus

fredag eftermiddag skulle vi med bybus 1 nede fra vestre ringgade i kolding og til klostergården og derfra videre med bybus 6, da vi skulle til 65 års familie fødselsdag. Grunden til vi valgte at tage bussen var at jeg er gravid og ikke syntes det er rart at skal gå igennem byen om aften og min kæreste ville gerne have lidt vin til maden. Vi tager bussen som er over et kvarter forsinket og kommer så ned på klostergården hvor bybus 6 længe er kørt (som den sidste der køre den dag) Så vi er nødt til at tage en taxa til 61,kr for at komme videre i stedet for det 0 kr beløb der ville blive trukket på vores periodekort. Men det var vi jo sjovt nok nødt til når den første bus var så lang tid forsinket trods der ingenting stod om forsinkelser på den strækning og det var kl kvart over fem vi tog den så myldertrafikken kan ikke have være problemet.

Det bedste er man ikke kan få fat i en kundeservice om eftermiddagen der vil hjælpe en med det problem.

For syntes det er ret træls at have brugt 61 kr. på taxa for at kunne komme til en familiefødselsdag! Specielt fordi man ikke overholder køreplanen. Det er næsten 20 min forsinkelse vi snakker om.

Rigtig dårlig stil at sydtrafik, men vi høre med glæde fra jer da vi stadig har kvitteringen på taxaen!

Elendig køreplaner!!!

Hvorfor skal bybusserne absolut ikke køre i Sønderborg by om søndagen, det gælder alle ruter. Ufrivillig stavnsbundet når man ingen bil har, og er afhængig af offentlig transport.
Desuden holders der fyraften kl.18.00-19.00 til hverdag hvilket vil sige at man ingen mulighed har for at foretage sig noget om aftenen.
Absolut ikke i orden af en by som Sønderborg ... som praler med sine mange tilbud til borgerne.
Jeg ved at jeg ikke er den eneste som klager over Sydtrafik, jeg har talt med mange som også er meget utilfreds, og alligevel bliver køreplanerne ikke ændret så brugerne bliver tilgodeset. Man kan vel forvente en tilfredsstillende service ... når man tænker på billetpriserne.

Kaffe er ikke bare kaffe...

Chaufføren siger: "Du kommer sgu ikke ind med den kop kaffe"
(Lukket bæger fra 7eleven med doppelt låg, så der ikke er noget 'drikkehul', netop fordi jeg skulle med bus"
... Alt i mens chaufføren sidder og drikker en kop kaffe, af en almindelig kop, med en termokande ved siden af.

Dårlig behandling, føre til sult...

Skod selvskab.... Tirsdag d. 1/10 modtager jeg et buskort, som jeg ikke har bestilt. Det betyder i har trukket penge (1000kr) fra min konto uden tilladelse! og sender buskortet uden bestilling... hvad vil i have skal jeg leve for?!?! + når man ringer til jer er der vente tid fint nok, men så bliver man sgu smidt af når man er gået fra nr 15 til nr 3, så må man ringe igen også er man sgu nr. 17?!
For så der efter at vente halvanden time, da i så når at lukke og min henvendelse ikke kommer igennem, så kommer jeg dagen efter igennem, så skal jeg sende buskortet retur er gjort torsdag d. 3/10 MED A POST, jeg ringer idag d. 10/10 fordi jeg endnu ikke har fået mine penge, og nu ikke har flere at leve for, får så af vide i først har fået det idag med posten, hvilket umuligt kan lade sig gøre... Damen i telefonen siger hun har meget travlt og skal gøre det hurtigst muligt og jeg kan have dem på mandag.

Det hjælper mig ikke på at jeg ikke har nogen penge at købe mad for, og skal derfor gå uden helt ind til mandag, fordi der er så lang behandlings tid hos jer, det er bare ikke godt nok når i tager pengene uden bestilling.

2. gang mit hypercard ikke er kommet og vente tiden.... JAMEN !

2. gang mit hypercard ikke er dukket op. Og hvis jeg skal købe billet til, ja så koster det 100kr. OM DAGEN at komme i skole..! ikke lige det man har allermest lyst til at betale når man er studerene..
Så hvad foretager jeg mig lige nu, tjaaa... jeg sidder såment bare i kø til jeres telefon. Men er der fart på den ? NÆH NEJ !
Jeg kom i køen som nr. 13 .... og nu efter 1 time og 20 minutter, ja der er jeg nr. 7 !

KOM NU LIGE LIDT HELT ÆRLIGT !

Ubehagelig chauffør.

Min kæreste og jeg skulle fra Billund til Vejle den 31.8.13 ved 14:30 tiden og her mødte vi en aldeles utiltalende og grov buschauffør. For det første virkede han sur og tvær, hvilket jeg kan leve med, men da han nærmest råber af min kæreste, fordi han ved et uheld skraber bussens bund med sin kuffert, bliver jeg ret gal. De råbte ord lød "AAAAARRHJ, du skraaaber da ikke gulvet på den måde!?", hvorpå min kæreste undskylder og siger, at det ikke var hans hensigt.

Næste passagerer får nogenlunde samme behandling, da de er turister, der har et sparsomt engelsk. Manden har svært ved at formulere sig og forstå, hvad prisen koster, hvilket åbenbart gør chaufføren meget frustreret, således at han føler sig berettiget til nærmest at råbe den stakkels turist ind i hovedet, hvad prisen er.

Resten af turen gik med at sidde i lugten af buschafførens prutter, som hans lukkede ud mere eller mindre det meste af tiden. Det var meget tydeligt, at de stammede fra ham, da det lugtede rigtig fælt oppe ved ham under betalingen og derudover var der kun få passagerer nede i bunden af bussen.

Han var virkelig øretæveindbydende med så skod-agtig en attitude! Han burde finde sig et job, hvor han kan være mavesur uden at det går udover andre mennesker.

2 stjerner for at bussen kørte til tiden.

Serviceforringelser og serviceforringelser trods højere priser.

Jeg er meget skuffet over hvordan vi behandles her i det syddanske / sydjylland. Jeg har været glad for Sydtrafik før - men jeg må indrømme at jeg bliver negativ, når man oplever, indirekte, at blive kaldt løgner af chaufføren.

Op til ferien var jeg med på samme strækning hver dag samme tid. Kunne stige på ikke langt hjemmefra og stå af en time senere tæt på mit job. Men så i sommerperioden, så blev strækningen pludselig lavet om, så at jeg skal skifte halvvejs. Det medfører at det er en bus, der har god tid der kører første del af ruten MEGET langsomt, og den anden kun lige bliver holdende 30 sek efter vi er kommet ind på stationen = der knap er tid til det skifte.

Da jeg så spurgte chaufføren om det, så fik jeg bare et snobbet svar om at det havde der altid været på den rute på det tidspunkt på dagen. Til trods for at det var der altså ikke inden ferien. Da en anden kunde så også konfronterede chaufføren med det, så endte det med at han sagde du kan klage til kommunen. HELT ÆRLIGT VENNER, hvis det har været planlagt med busskifte på den rute - så burde det for pokker planlægges så der er tid til det og ikke mindst havde stået i planen.....

Så ja - jeg må da indrømme, når jeg er færdig med vikariatet, jeg skal bare have fundet en løsning på bil, job osv., så jeg undgår at skulle i deres fælde igen.... For det er dyrt og serviceforringelserne fortsætter i det uendelige....

Kører ikke den planlagte rute????

Hej Sydtrafik.

Hvad skal det ligne at I ikke kører den rute der faktisk står på jeres køreplaner?

Min lillebror bliver hver morgen kørt fra Varde til Horne for at undgå at skulle sidde 45 min. i bus hver morgen, hvilket jeg i øvrigt finder rigtigt rigtigt dårligt når det normalt kun tager et kvarter mellem Horne og Varde.
Om eftermiddagen tager han bussen hjem til Varde da der desværre ikke er nogen der kan hente ham. Det betyder at han tager de 45 min. uden vrøvl, for idag IKKE at kunne blive sat af ved hans busstoppested. Bussen kørte udenom den lille strækning hvor han står af, det finder jeg stærkt utilfredsstillende.
Det betød at han kom min 15 - 20 min senere hjem, det skabte bekymringer herhjemme og det burde slet ikke være nødvendigt for man burde kunne stole på sit busselskab.
Han siger desuden at buschaufføren var sur , det samt en forkert rute med bussen (det der faktisk er hans job) burde være grund nok til at afskedige en sådan mand. Han er ikke til at regne med, og det kræves for at skabe tillid til kunderne. Jeg kan se der er andre utilfredse kunder end jeg, måske det var på tide at få gjort noget???

Venlig Hilsen
Rikke

Sydtrafik yder en elendig kundeservice og skider på dig som kunde!

Jeg undskylder på forhånd, hvis mit sprogbrug vil støde folk.

Jeg er ikke et uretfærdigt menneske, tværtimod. Men noget som får mig op i det røde felt er at man betaler for en ydelse som man så ikke får og tilmed betaler ekstra for det.

Jeg sad forleden og skulle lige tjekke min konto. Jeg så at sydtraffik havde trukket to (forskellige) beløb samme dag. Jeg undrede mig og ringede ind til dem hvor jeg sidenhen fik at vide at det var en fejl.

Jeg spurgte så ind til en betaling jeg lavede i oktober måned på et kort som jeg aldrig fik. De sagde så at det også var en fejl, men den kunne de ikke rette nu. Fair nok tænker jeg så vil jeg gerne have opsagt alt hvad jeg har med jer at gøre inklusiv det kort jeg lige har betalt for 2 gange vel at mærke. Kortet er gældende fra 9 februar. Det kunne jeg ikke for de refundere ikke uddannelses kort selvom der stadig er lang tid til den 9/2.

Jeg føler mig som person godt og grundigt røvrendt og står nu her og har smidt mere eller mindre 900 kr. ud på et lorteselskab (undskyld mit sprog) som ikke er kompetente nok til at hjælpe en kunde som de har fejlbehandlet ikke kun en gang men hele to gange. Det er fandeme uprofessionelt og hører under al kritik. Jeg vil nu forsøge at tage bussen så lidt som muligt og skabe fokus på at husk at tjekke de selskaber i køber kort fra så de ikke tager jer i røven også.

Håber at denne meddelse kommer ud så folk ved de ikke skal forpligte sig til sydtrafik medmindre det absolut er tvunget til det og i så fald skal ringe og klage hver gang de laver en fejl!

SMS Billet- jeres fejl = jeres Skyld

Jeg er en af de personer som benytter mig af SMS-billet når jeg rejser med bus.
Jeg var fra starten meget positiv omkring konceptet, da jeg tit ikke har mønter på mig.
Desværre har jeg faktisk ikke oplevet at det har fungeret optimalt endnu.
Oftest sker det at svaret kommer meget lang tid efter at jeg skulle ha brugt den.
Og få gange har jeg slet ikke modtaget min bekræftigelse af min billetbestilling.
Resultatet er ofte at man må vente en time på den næste bus, da chafførene ikke acceptere en "Halv billet" som de siger. En af gangene ringede jeg til sydtrafik's kundeservice, som kunne fortælle mig at billet var købt og betalt. (dog uden at jeg vidste det, da jeg ingen bekræftigelse havde fået) og jeg får at vide at problemet sikkert ligger hos TELIA (mit teleselskab)
-Jeg synes bare ikke jeg kan finde noget sted i reklamationen, det fortæller at der kan opstå problemer alt efter hvilket teleselskab man har.

Sjuskede fjolser

Jeg bestilte et togkort ved sydtrafik den 19. december 2012. Jeg fik kun den ene del, og regnede med jeg ville få resten når jeg skulle bruge kortet - 7 januar.

Dog kom kortet aldrig og jeg ringede ind til deres kundeservice hvor jeg ventede i over 25 minutter på at komme igennem.

Jeg fik så afvide at jeg kunne få biletterne refunderet, og jeg fik kortet dagen efter, men måtte dog stadig købe billet.

Jeg sendte dem en mail som der er en kopi af her:

Hej sydtrafik.

Jeg kontaktede jeres kundeservice i forgårs, fordi jeg ikke havde modtaget et komplet togkort.

Jeg fik af vide jeg kunne få refunderet billeterne, og da jeg har købt en sms billet, vedhæfter jeg denne som et billede.

Det andet billede jeg har vedhæftet, er den tid det tog mig at komme igennem til jeres kundeservice - vel og mærket, i arbejdstiden.

Jeg forventer selvfølgelig, at i på en eller anden måde dispensere for de over 25 minutter (igen, i arbejdstid), jeg har brugt på at rette jeres sjusk.

Beløbet kan overføres til
****

Kristian Knigge

******** jeg har vedhæftet de omtalte billeder *****

Svare jeg fik var:

Hej Kristian

Jeg kan se at du har talt med min kollega omkring refusion af billetter, så den mobilbillet du har købt skal vi selvfølgelig nok refundere. Pengene bliver sat ind på din nemkonto, da vi ikke må udbetale til konto nr.

May-Britt Heissel
Assistent, Kortsalg
Kvalitet og Kundeservice
Sydtrafik, Banegårdspladsen 5, 6600 Vejen, Telefon 7660 8600
Direkte telefon 7660 8659
www.sydtrafik.dk
Officiel post til Sydtrafik bedes sendt til post@sydtrafik.dk

***** Som man kan se ignorer de fuldstændig min kommentar omkring ventetid. Måske synes de ikke selv det er godt nok, måske er de ligeglad.

Jeg ved godt hvad jeg tror.

Passer ikke til tiden

Busserne skulle komme kl 7,34 hver dag de kommer kl 7,28 og kører med det samme RINGE SERVICE!

Alt for ringe

Bybusserne i Haderslev kører aldrig til tiden, som eksempel kan nævnes at bybusserne skal køre fra stationen 7:20 om morgene, men hver eneste dag kører de først 7:24 trods det at chaufførene står og snakker lige ude foran busserne

Det var da helt utroligt!!??? hvilken uvidenhed og flabbedhed!!

Jeg skriver i ren frustration over dette såkaldte "trafikselskab" man kalder sydtrafik??!!.
For det første kan jeg ikke forstå at man kan drive et selskab på den måde som de gør??! jeg bestiller et hypercard første gang den 15 september og får den ( mod alt forventning) rent faktisk til TIDEN!..... MEEEEEN derefter går det så totalt i kage!?? da jeg efter de 3 måneder skal have fornyet mit kort, forhørte jeg mig hos sydtrafik hvordan jeg så fik det næste. Der fortæller de mig så at, det kan da løses med det samme og i min daværende gode tiltro til selskabet så tænker at, det for de da gjort, finder jeg så ud af et par dage efter jeg skulle have det nye kort at, man åbenbart skal have det som hypercardet koster stående "klar" på kontoen så de selv kan trække selvom de fortalte mig at, den kom som girokort . Men da jeg så ringer derind (igen) fortæller de mig at, dette har ikke kunne lade sig gøre de sidste par måneder da for mange bestiller men ikke betaler.... Men kan ikke lige se problemet i det, og har da heller ikke set nogen steder at, de har skiftet til dette system???!... Men for at, gøre en lang historie kort har jeg nu, (efter 6-8 opkald) endelig fået min vilje, så det bliver tilsendt som girokort.. Men har dog ikke fået det endnu selvom det blev lovet til dags dato. Og så vil jeg lige sige, få dog styr på jeres chauffører og lad da være med at, ansætte en eller anden gammel knotten mand på 73 år der for længst burde have gået på pension og har mindst styrke + 4,5 på begge øjne og gerne en uden høreapparat så han kan f*cking høre om han/hun har lukket dørene og ikke bare sidder og høre deres forpulede P3!!!

Mvh En meget frustreret og ganske irriteret buspassager...

Ufattelig ringe service.

Hvordan kan man fjumre så meget i at levere buskort? Jeg har endnu ikke modtaget et kort så det kunne bruges tilden dato jeg bestiller også selvom det er bestilt 4 uger i forvejen! Når man så ringer for at forhøre sig hvor det bliver af afbryder de forbindelsen mens man venter på at komme igennem.

Det for dårligt.

Er så træt af at så mange af jeres buschauffører køre IMENS de absolut skal snakke med en, når der tydeligt står " Samtale under kørsel forbudt".
Jeg fatter ikke hvordan man kan være så DUM!
Hende her kørte i Sydtrafik med bus nr 5 kl. 13.45 i Esbjerg, hvor hun flere gange glemte at stoppe, lukkede dørene mens folk var på vej ud osv. FORDI HUN IKKE KAN MULTITASKE...

Her er mit bevis.

kommer aldrig til tiderne

jeg kører hverdag med Sydtrafiks busser til og fra skole og jeg oplever at busserne kommer alt for forsent der kører to busser om morgen den ene kører 7:54 og 8:07 hvorfra jeg kører fra stoppestedet, disse tider er efter deres planer. Nogle gange min venide og jeg venter ca. over 20 minutter på bussen der kommer 7:54. og andre gange kommer busserne samme tid og jeg ved der vej arbejde ved Laurids Skaus Gade(Haderslev), men før da kom busserne stadig alt for forsent. det er alt for uacceptabelt og virkelig noget møg fordi: 1:jeg møder alt for forsent. 2:det går udover mine karakter i skolen som fravær og det er fordi at jeg skal på gymnasiet næste skole år. 3:jeg gider ikke at vente længere på bussen i det dårlige vejr som er her i disse måneder og kommede 4: jeg er ikke villig at tage bussen der kører før disse tider for at ikke møde 3 kvarter tidligere og kede mig helt ihjel til de andre elever kommer. Det må i hos Sydtrafik gøre noget ved. ps: jeg kører fra Hammelev til Vojens med bus/rute 138/137.

Tak for de mange forsinkelser!

DETTE ER EN HENVENDELSE TIL ARRIVA OG SYDTRAFIK!

Håber at i hos Sydtrafik/ Arriva læser min anmeldelse, så i kan få øjnene op for, at vi er mange, der er trætte af jeres selskaber.

Hver morgen tager jeg busser fra Hjerting i Esbjerg til Gjesing i Esbjerg. Turen skulle tage ca. 35 minutter, hvilket i forvejen er ret vildt for den ellers ikke så lange tur. Hvis alt kørte som planlagt, ville jeg nå frem til min endelige destination klokken 08:00, men sådan er det IKKE! Jeg når i gennemsnit frem til destinationen 10 - 14 minutter forsinket, som resultat af de ofte forsinkede linjer 14 og 5.

Arriva's tog er efter min mening under al kritik, da de i nogle tilfælde står tændt på Esbjerg st selvom de har pause. Togenes kabine er ofte ikke rengjort, og det er sådan noget som er i orden hos selskaber som DSB og midttrafik. Prøver at undgå at køre med jeres tog, da jeg synes bedre om busserne.

Jeg er klar over, at det er svært at overskue en virksomhed så stor som Sydtrafik/ Arriva, men det må kunne gøre LANGT bedre med at overholde tidsplanen. Når busserne kører til tiden, er det en fin oplevelse at køre med Sydtrafik/ Arriva. Håber anmeldelsen er behjælpelig.

Hos Sydtrafik er det også et problem, at busserne uden for myldretiden, kører FØR tidsplanen, hvilket også er dybt påklageligt!

Hvis man mister noget i bussen, er de dog meget hjælpsomme.

Vh. Emil

Is Sydtrafik your company?

Visit Sydtrafik