Taenk reviews

Taenk reviews

3.7

Bondefangeri!

Jeg synes det er meget betænkeligt når forbrugertidsskriftet Tænk bryder dørsælgerlovens regler i forbindelse med deres umotiverede telefonopkald.
Min kæreste har netop modtaget et opkald fra Tidsskriftet Tænk, og hun måtte høre på flere minutters forherligelse af bladet og dets fine intentioner før phoneren på et meget sent tidspunkt foreslår, at min kæreste kan erhverve hele denne herlighed for et (efter deres mening) meget rimeligt beløb. Det er hverken opringningen eller dens ærinde som jeg har noget i mod. Nej det er det, at Tænk først langt inde i samtalen gør klart, at det hele drejer sig om et salg af deres vare. Dette er et brud på dørsælgerloven, der klart og tydeligt dikterer, at der i tilfælde som dette, fra start skal klargøres for den opringede, at det drejer sig om et salg. Det hele får altså karakter af bondefangeri... og det endda af en organisation som påstår at varetage forbrugerens interesse.

Forbrugerrådet - PAS PÅ! Hold jer væk! Læg røret på, så snart de ringer!

Forbrugerrådet og Taenk.dk er plattenslagere, som vil forsøge at sælge dig noget, du ikke har brug.

Platugler!

De sender opkrævning for et abonnement som jeg aldrig har tegnet. De sender det til et navn som er en blanding af husstandens medlemmer samt til en adresse som er til et andet hus på samme gade.
Jeg kunne selvfølgelig bare destruere alt fra dem, men som den venlige person jeg er, skriver jeg til den mail som står i brevet. De forklarer at der må være sket en fejl i deres system og at de naturligvis sletter "medlemsskabet". Jeg kontakter også E-handelsfonden for at høre deres synspunkt i sagen og de tager ligeledes kontakt til Tænk og derefter påstår Tænk, at der tidligere har fundet en telefonsamtale sted mellem dem og jeg og at der er blevet accepteret et medlemsskab. Sådan nogle platugler! Har aldrig snakket med dem og da overhovedet ikke accepteret medlemsskab til noget af deres bras. Der er dog ingen forklaring på, hvorfor de sender det til et navn som er en blanding af husstandens medlemmer samt til en adresse som er til et andet hus på samme gade. Jeg får heller Ikke så meget som et "undskyld vi spammer dig og forsøger at tilluske os et nyt medlem". Men hvis de mener at jeg har tilmeldt mig noget, så må de jo bevise det. De har bevisbyrden og må altså ligge inde med den påståede telefonsamtale. Gad vide, hvordan en telefonsamtale, som aldrig har fundet sted, lyder? Spændende...
Og det er Forbrugerrådet som vi forbrugere skal sætte vores lid til, og så er de selv sådan nogle platugler. Vorherre til hest, siger jeg bare.

Så hvis du en dag skulle få breve om opkrævning fra TÆNK, samt besked om det nye medlemsskab og du ikke har bestilt noget fra dem, så lad for guds skyld være med at indbetale noget til dem. De finder åbenbart selv folk i vejviseren som de helt uopfordrende sender opkrævning for abb. til.
Hvis du skulle blive ringet op af nogle sælgere derfra, så læg for guds skyld på med det samme! For det lader til, at ligegyldigt om man nogensinde indgår i en samtale med dem eller ej, så tilmelder de bare folk abonnement på må og få.
De er nogle rigtige svindlere og platugler inde hos TÆNK. Føj!

dybt utroværdigt

lad vær med at lade jer lokke til at søge hjælp om gældsrådgivning som de reklamere nok så flot med

jeg søgte / skrev til dem om gældsrådgivning og har INTET hørt tilbage andet end en autosvar mail som ikke kan besvares

nu sidder jeg med den fornemmelse at de har lokket mine personlige data ud af mig UDEN at jeg kan få dem slettet og uden at jeg ved hvad de bliver brugt til, det eneste mit indtryk er er at mine data øjensynligt IKKE bliver brugt til det jeg troede de blev brugt til

Brugbart magasin

Har abonneret på Tænk i noget tid efterhånden. Magasinet er rigtig godt og brugbart og jeg har gjort brug af deres "spørg os-service", hvilket også er forløbet rigtig fint.

TÆNK - før du køber

Har abonneret på TÆNK i mange år. Og er i det store hele tilfreds med bladet. Men ...

Der kan indimellem være tests hvor jeg ikke mener de har været grundige nok, eller hvor jeg ikke forstår valget af de modeller der er medtaget.
Der er også produkter som, efter min mening, fylder alt for meget. F.eks. mobiltelefoner og fladskærme. Dem mener jeg helt TÆNK skal holde sig fra, da der er specialsider som er langt bedre til at informere om og teste disse.

En stor fordel ved at abonnere på TÆNK, er muligheden for at ringe og få råd og vejledning i forbrugerspørgsmål.

Hvis man ikke gider eller har tid til at læse artiklerne i bladet, men kun er interesseret i diverse tests, kan et billigere internet abonnement bedst betale sig.

Glad og tilfreds

Kan ikke klage, er tilfreds med deres side..

Siden kan ikke tilgås

Jeg har haft problemer med at kunne bruge deres site,
"dårlige svartider"
foruden det syntes jeg deres gps test er meget farvet

så det er to punker hvor jeg syntes de opføre sig uprofessionelt

Super side

Jeg er rigtig glad for Tænk og deres objektive tilgang til div. forbrugerprodukter. Jeg vil dog give ret i at de ikke altid er grundige nok eller har den forforståelse det kræver for at teste tekniske produkter. Alt i alt mener jeg dog at de gør det fremragende og kan varmt anbefale et kig i deres tests før du går ud og køber varer - måske kunne man ønske sig flere test og flere opdateringer af de gamle?

rigtig glad for abonnement hos Tænk

Jeg har haft Tænk et par år, og er rigtig glad for deres tests, derudover føler jeg mig rigtigt godt hjulpet af dem i spørgsmål om rettigheder man stiller dem.

De er ikke billige, men alligevel syntes jeg prisen er rimelig.

Mangelfulde test

Tænk er tit ude med riven og herfra skal der ikke lyde et ondt ord om det. På dem!!! Men man fristes næsten til at skrive "Fej (riv) for egen dør først".
Men man burde jo så nok også lige sørge for at man selv overholder et nogenlunde højt kvalitetsniveau.
Jeg havde en gang ligefrem abonnement på deres blad for jeg finder gode gennemgribende test særdeles givende og interessante, som jeg troede bladet og sidenhen hjemmesiden leverede.

Dog er jeg gang på gang blevet skuffet, når de ind i mellem bringer test af produkter indenfor områder, hvor jeg måske har lidt mere viden om tingende end almindeligvis.
Her er jeg til tider og ikke sjældent blevet ret så chokeret over, hvor overfladiske og mangelfulde testene er.

For nylig fik jeg et konkret eksempel på dette igen, da de testede printere.
Moderne printere levere efterhånden alle som en - et print som de fleste kan være tilfredse med. Den store hurdle ved printerkøb er bla. i stedet blækøkonomien.
Dette forsøger testen også at omhandle - men de tager slet ikke højde for, at nogle printere f. eks mange af Canons modeller bruger rigtig meget blæk ved deres automatiske vedligeholdelsesrutiner - faktisk så meget blæk så økonomien kan nærme sig noget der ligner 40 kr/siden, hvis du - i øvrigt meget modsigende - blot printer en side ud en til to gange om mdr..
Dette er blot et forhold, som man kan undre sig meget over at de ikke har fanget og som gør testen mere eller mindre ubrugelig. Det burde i hvert fald vel være langt under den standard, som man kunne forvente sig af Danmarks store vagthund på forbruger-området

Glad for mit abonnement

Jeg har haft abonnement hos Tænk det sidste år.

Jeg er glad for at få bladet samt at kunne gå online for at se ældre tests.
Den nye hjemmeside havde lidt opstartsproblemer i foråret, men disse virker til at være løst nu.

Når mit abonnement udløber kommer jeg klart til at forny det. Igen vil jeg have både blad og internetadgang, for man læser bare om tingene på en anden måde i bladet og det er nogle sjove og anderledes test/information man læser om som forbruger.

Vi bruger meget testene til at vælge til og fra, når vi køber ind. Så fx. fjernsyn troede vi bare, at vi ville købe en test vinder, men kom hjem med et helt andet fjernsyn. Testen var dog med til at forklare os, hvilke valg man stod med og hvad ordene betød.

Så stjernen, som trækker ned (5 ud af 6) er for den lidt langsomme hjemmeside ved relanceringen i foråret.

ØREGAS

Betaler kr.50 for ingenting.

Ville læse om gps til Ifhone. der står ingenting der er kr.50 værd.

så TÆNK jer om !!!

Deres tests er for mangelfulde..

Testsne derinde er for mangelfulde. Tests der er over ½ år gamle på nogen ting er forældet specielt på elektronik produkter. og deres analyser går slet ikke nok i dybden..

Barnevogne ----
Barnestole : okay
TV: Den test er komplet til grin
Kamera: den test er endnu mere til grin.

Alt i alt oplever jeg ikke den store kompetance hos deres testere.. spild af mine penge føler jeg..

Hvorfor jeg købte adgang var for at kigge på barnevogne og autostols tests...

Til den pris som de tager for det mangler deres tests og antal af tests meget..

Jo det er et forbruger magasin med hvad med at få nogen der har forstand på tingene til at anmelde tingene..

God forburger side

Har brugt siden i adskillige år og kan kun anbefale, især hvis man er i tvivl om hvilke hvidevarer, bilstole, barnevogne eller andet man skal ud og investere i.

Super side, kan anbefale at man bliver abonent

Ok side

Mange gode informationer kan findes her.

Men der er dog plads til forbedringer.

Et godt blad og en udmærket side

Jeg har været abonnent på bladet i mange år. Jeg var en af dem som blev lidt irriteret, da det gik over til ikke at vise hele tests, men istedet henviste til internettet. Det fungerer fint nu og jeg er glad for mit abonnement. En anke er dog at testene ikke opdateres ift hvad der evt måtte være udgået af markedet osv. Det kan gøres bedre, men alt i alt er jeg tilfreds.

Største amatør anmelder side!

Taget fra maczonen.dk

Forbrugerbladet Tænk har testet ti musiktjenester og konkluderer at iTunes er en bundskraber.

De nordiske forbrugermyndigheder har aldrig været specielt vilde med verdens mest populære musiktjeneste iTunes Store. Nu er det danske forbrugerblad Tænk så på banen med en test af ti musiktjenester og ikke overraskende er iTunes Store taber.

En del af kritikken er den man allerede kender alt for godt når der skal fyres kritik af med automatpiloten, nemlig at mp3 er bedre end aac, og at Apple binder brugerne til sine egne produkter. Altså de sidste ti års argumenter mod iPod endnu engang. Et andet kritikpunkt er, at man skal hente et specielt program for at komme til musiktjenesten i iTunes.

Omvendt lader man ikke til at mene at TDC Play’s delvise binding af brugerne på en lukket Microsoft-platform, der slet ikke virker med Mac og Apples andre produkter, er et problem. TDC Play er nemlig testvinder, hvilket jo nok skyldes at tjenesten trods alt virker med Mac når du udelukkende vil Streame musik. Det er nemlig kun download af musik, der ikke virker med Mac, men kræver Windows Media Player 11′s kopibeskyttelse.

Det bør naturligvis også nævnes i denne sammenhæng, at der er testet udfra tre kriterier: brugervenlighed, autonomi og privacy og det er altså på de tre punkter at iTunes er en bundskraber.

kunne faktisk ikke være mere enig med ham her:

Mundstrøm siger:
11/10/2010 kl. 10:42
Tænk dumper min forbrugerundersøgelse af forbrugerundersøgelser!!! Ukorrekt, selvmodsigende og ensidigt!

At være så kritisk over for et gratis program der følger med alle Mac OS installationer og tilmed findes til Windows (uden nogen som helst mangler i funktionalitet, må jeg tilføje) er pinligt for dem. De kårer jo en testvinder:

der binder forbrugeren til et teleselskab.

der benytter et format der udelukkende virker på et program der er 100% lige så “lukket” som iTunes.

der ikke virker på mac i nær samme grad som iTunes virker på Windows.

der i årevis har været kritiseret for at være besværligt, uoverskueligt, ustabilt og systemkrævende.

der benytter et filformat der ikke fungerer på verdens klart mest udbredte lomme-musikafspiller.

- Når de så skriver at MP3 er bedre en AAC, hvilket enhver med kendskab til lossy-encoding ved ikke passer, er der ingen grænser for hvor forkert resultatet af deres “undersøgelse” er!!!

Ikke muligt at få kontakt

Forbrugerrådet har på deres forside et tilbud om at man kan kontakte deres gældsrådgivning hver onsdag mellem kl. 14-16.
Så idag onsdag kl. 14.20 ringer jeg til dem og får en en telefonsvarer i røret, der beder mig ringe i åbningstiden - onsdag kl. 14-16.
Jeg ringer så et par gange til, jeg tænker måske at der er optaget, så derfor slår telefonsvaren til, men nej, ingen kontakt.
På svaren siger stemmen at man kan lægge sit telefonnummer og man bliver kontaktet, men jeg har ikke hørt noget endnu.
Så nu har jeg skrevet en mail til dem, så får vi se om jeg hører noget, men det virker meget amatøragtig.

Godt og interessant forbrugerstof

Gode anmeldelser af produkter fra fladskærme til dåsetomater. Artikler og information omkring skadelige stoffer i produkter og ansvarlig handel.
Information om hvilke mærker der holder bedst og hvilke forbrugerene er mest tilfreds med.
Har selv været medlem i flere år.

Is Taenk your company?

Taenk Details

Taenk.dk er hjemmesiden for Forbrugerrådets blad Tænk. På taenk.dk finder du masser af produkttest, tips, gode råd, videoklip og andet indhold, som gør dit liv som forbruger lettere.

Visit Taenk