Tegllund reviews

Tegllund reviews

6.8

Tegllund Kolding

Min kæreste og jeg købte en fiat punto ved tegllund i Kolding.

14 dage forinden afhentning havde vi været nede og kigge på bilen, hvorefter vi skrev under på en købsaftale. Ved prøvekørslen var der nogle kosmetiske fejl, som en blæserist der sad forkert og antennen manglende. Det meddelte vi dem blot om, at vi ville have ordnet, inden vi skulle hente bilen 14 dage efter.
Da vi kom derned var ingen af de ovenstående ting lavet og antennen var ikke på. Vi var allerede på vej hjemad, da vi opdagede manglerne og kørte tilbage, hvorefter sælgeren undskyldte og rettede op på fejlene, men det virkede amatør agtigt, når de nu har haft 14 dage til at gøre det! Nu mangler vi kun kortene til henholdsvis nøglen og radioen..!!

Derudover var deres klargøring MEGET mangelfuld! Nok havde motoren fået vinylspray, men i kanterne lå der visne blade og støv/mudder. Bil var heller ikke blevet pudset eller poleret og nummerpladerne som var monteret dernede hænger skævt!

Bilen fejler ingenting (heldigvis!), men man skal være velvidende om, hvad det indebærer at købe en bil, da de ikke virker til at have tingene i orden! De spurgte ikke om, hvilken navn der skulle på registreringsattesten og skrev derfor det forkerte navn på, og ingen står som bruger, selvom vi er to der har købt bilen. En træls fejl, som vi ikke selv havde tænkt på at nævne..

Man skal vide, hvilke ting der skal være i orden, når man køber bil, for dernede skal man fortælle dem, hvad man vil have, og hvad de skal huske..

Tegllund Vejen

Super service. Altid hjælpsomme og kompetente medarbejdere, som går op i deres job. der er en god stemning i huset i Vejen, som gør, at man har lyst til at anbefale dem, og komme igen ved næste service

Først godt - så skidt

Kørte forbi Tegllund, da en advarselslampen for motoren lyste. For at lave en fejlssøgning tilsluttede mekanikeren en computer - ingen tydellig fejl viste sig - så han slettede den. Effektiv tid = 2 min.
Jeg spørger om jeg skal betale og han afviser og siger: "Nej, det er OK, bare kom tilbage hvis advarselslampen viser sig igen, så laver jeg en mere grundig gennemgang". Ca. 12 dage senere modtager jeg en regning på 500 kr. For fejlssøgningen(?) Jeg ringer til Tegllund og fortæller om forløbet og at jeg jeg blev informeret om at jeg ikke skulle betale noget. Medarbejderen siger det er standardprisen for fejlsøgning. Jeg spørger så om mekanikeren ikke kender til den standardpris, hvorefter jeg får at vide hvor meget en computer til fejlsøgning koster plus de årlige driftsomkostninger.... Tror jeg har betalt min andel.

For at sikre fremtidig forretning havde jeg nok lavet en streg over regningen eller i hvert fald undersøgt om der var hold i historien. Kundeservice?

Det startede så godt og endte så skidt.

Har for to år siden købt min første Opel hos Tegllund i Fredericia. Både service hos sælger og efterfølgende hos værkstedet er helt i top. Har kørt Toyota før og her halter servicen langt efter Opel i Fredericia. Kan varmt anbefales.😄

Kanon hjælpsom

Har for nyligt købt bil i Vejle afdelingen hvor jeg mig var oppe 17 gange for afgøre hvilken af de 2 biler jeg ville havde. Jeg blev mødt af en super frisk sælger (Brian) der lød mig prøve bilerne flere gange og var super skarpt til hjælpe mig med finde den rigtige bil.
Inden købet gennemgår vi bilen og jeg ønsker nogen småting skiftet og det blev gjort uden det kostede en krone.

Super handel og Service i Fredericia

Gennem de sidste 4 år, har jeg købt tre Opel biler af forskellige modeller hos Tegllund i Fredericia. Alle bilerne har været brugte ved køb og da jeg kører 70.000 km om året, har jeg nu kørt mere end 200.000 KM i disse. I denne periode har jeg fået bilerne serviceret i Fredericia.
Da der har været tale om brugte biler, har der selvfølgelig også været reklamationer på bilerne, disse er alle blevet udbedret uden beregning og uden bøvl. Seneste har de hjulpet med en reklamation som blev betalt af Opel Danmark, selvom bilen ikke længere er dækket af fabriksgarantien.
Jeg giver derfor Tegllung i Fredericia mine bedste anbefalinger.

Tegllund Fredericia

De sidste to biler har jeg købt er hos Tegllund i Fredericia. De har imødekommende sælgere UDEN de prøver at pådutte en noget ! Og hver gang jeg har haft problemer med bilen (almindelig service og skade), har jeg ringet til værkføren Tommy. Han er super professionel og laver aftaler der altid bliver overholdt. Han får ordnet de ting som bilen 'fejler' og hvis han vurderer, at den trænger til at få nye bremser eller lignende, ringer han altid og kommer med en pris med det samme. Jeg har prøvet andre værksteder som enten er ligeglade eller bare lavede udskiftningen og så stod man der med en kæmpe regning! Hos Tommy er intet mekanisk.. Der er altid tid til en kop kaffe og en snak.

Tegllund vejen

Jeg har haft en reklamation på min fiat bil...... Den er hos tegllund i vejen hvor vi fik en super prof behandling af Michael i butikken. Efterfølgende har jeg fået lavet lidt reklamation på og jeg er altid blevet mødt med smil og go humor....... Og kaffe...af René . Der er aldrig nogen problemer med at få dem til at lytte og forstå mig..... Jeg kan varmt anbefale både at købe bil og også at få lavet bilen på deres super værksted...... Jeg kommer der gerne igen men helst uden reklamationer. Det er jo så ikk deres skyld;-)

Tegllund Fredericia

imødekomne mennesker jeg har talt med og fin service, U/G (-; Et sted jeg kan anbefale til andre som gerne vil have top service hver gang.

indkaldelse af Hyundai Tucson

jeg fik tilsendt en indkaldelse for at få udskiftet en stoplyskontakt, ganske udmærket.
Ringer for at bestille en tid, får det til den 17 juni kl. 13, fint nok
Afleverer bilen kl.13 og får at vide den vil være færdig en lille time efter, fint nok, men, men, men, kommer tilbage efter en time bilen står udenfor så jeg regner derfor med at bilen er færdig, men ak, man oplyser mig om at der var bestilt forkert lyskontakt, kunne man da ikke have sendt en SMS eller ringet for at meddele det, nu har jeg spildt en time, forbrugt brændstof ganske unødvendigt. Får at vide at jeg skal have en ny tid til monteringen af lyskontakten, er det service, jeg spørger bare
M.V.H.
Jonna Sørensen Johansen

Ualmindelig dårlig kundeservice

I morges stod min bil med punkteret dæk i gararen. Min mand og min søn forsøgte forgæves at få hjulet af. Kl. var 7.15 og jeg ringede til Tegllund i Haderslev. Jeg fik en automatisk telefonsvarer med meddelelse om at jeg havde ringet udenfor åbningstiden??? Jeg plejer at have mulighed for at trykke "2" for at tale med én på værkstedet som er åben fra kl. 7. Jeg forsøgte 6-7 gang i løbet af de næste 15 min. og kom langt om længe igennem. Her fik jeg nogle tips til hvad vi kunne gøre. Desværre hjalp det ikke og jeg ringede igen. Igen fik jeg meddelelse om at jeg havde ringet udenfor åbningstid. Jeg bliver ved med at ringe og kl. 7.40 kom jeg igennem. Jeg spørger om de kan sende én ud til os (Heimdalsvej) for at skifte til reservehjul så jeg kan komme ud til værkstedet. Det kunne ikke lade sig gøre. Da min mand overtog mobilen og fik en alvorlig snak med vedkommende - så kunne det først lade sig gør om eftermiddagen. Da min mand var vedholdende kunne det godt lade sig gøre og der kom en mand ud kl. 8.15. Jeg skal nævne at jeg fik en god behandling af den mand der kom ud til os. Men

Kasko skade på bil dårlig udført (tegllund åbenrå)

jeg var nede med min bil en 12 år gammel Mazda der alle signe dage har tilhørt en ældre mand som jeg overtager laver desværre en skade på den og kører den ned til tegllund efter aftale med min forsikring (Nykredit) og får så bilen igen 3 dage efter med 3 forskellige farver på døren for det var jo blevet støvet ud som de kalder det pyntelisten og bunden af kofanger er blågrå, kofanger , skærm og en del af fordør er lysere end selve bilen og vælger derfor at kontakte firmaet igen og han lovede at det nok skulle blive bragt iorden
men ak ak henter bilen, skærm og dør har nu samme farve som bilen det mørkegrå på bilen er også iorden men står nu tilbage med en champange metallic forkofanger der nærmest er sølv vil aldrig sætte min ben i den biks igen og heldigvis har de ikke rørt noget mekanisk tænk hvis de havde glemt at hælde olie på efter service og dertil er en stjerne en for meget
her på linket ses farveforskellen tydeligt http://billedeupload.dk/?v=FI06Q.jpg og efter tegllund og maleren er dette en minimal farveforskel
maler arbejdet er udført hos MP Autolakering i Åbenrå mildt sagt noget af de mest farveblinde idi***

Imødekommende :-)

Jeg var lidt rundt og "shoppe biler" og synes, at jeg ofte bliver mødt af en "lidt for smart" eller "arrogant" sælgertype, men ikke hos Tegllund i Vejen! Dér fik jeg den sødeste og mest hjælpsomme betjening. Tak Brian. Jeg kommer helt sikkert igen!

Dyrt og svære at komme i kontakt med.....

Træls tlf. sluse, ringer ikke tilbage.....dyrt og alt koster

Manglende infomation

Har haft min Citroen til service flere gange hos tegllund og personalet var ikke særlig imødekommende. Skulle blandt andet have skiftet min starter over flere omgange hvor jeg selv skulle betale for lånebil. De gav heller ikke en tilbagemelding da bilen var færdig. Alt i alt en mindre god oplevelse. Får min bil serviceret et andet sted fremover.

Dyrt og halvgjort

Jeg indleverede min Citroën til 140 tkm service ved Tegllund i Åbenrå, da jeg arbejder i byen.

Da jeg indleverede bilen, som man ikke havde set på værkstedet før, blev det mere end antydet, at der "nok" blev noget med bremserne, og man ville ringe i løbet af formiddagen.

Da det blev middag, så ringede jeg selv til værkstedet og pænt nok, det var nødvendigt med en bremsereparation, og det lød såmænd helt i orden, idet jeg lever af den bil og er afhængig af god og sikker funktion, selvom jeg op til servicen ikke havde bemærket bremseproblemer selv.

Jeg afhenter bilen, og modtager en regning i dobbeltstørrelse i forhold til Citroën i Viborg, men der er jo også lavet bremser, ikke sandt?!

Jeg får startet "dyret", og der lyder en række boblende lyde fra motorrummet, samt en destinkt fløjten.

Som erfaren Citroënkører synes mislydene dog i situationen indenfor normalspektret. Jeg tøffer ned i downtown Åbenrå for at hæve penge og tanke inden hjemfarten til Skiveegnen.

Boblelydene dør langsom ud, og jeg regner med at den udluftning/justering af bremsesystemet, jeg er blevet faktureret for er endeligt tilvejebragt af systemet selv.

Jeg får sneget maskinen op i sædvanlig cruisehastighed, men kort før Kolding cirka lyder der et brag fra motorrummet og den fløjtende lyd tiltager. Herefter følger en markant klaprende støj.

Jeg konstaterer hurtig, at styretøjet synes intakt, ligesom der også var i det mindste en vis bremsekraft. Jeg bringer køretøjet ned i fart, hvorved den klaprende lyd ophører.

Jeg fortsætter for nedsat hastighed i senmyldretiden, og lægger an til nødlanding på førstkommende rasteplads.

Da jeg når frem til rastepladsen, kan jeg konstatere delvist tab af bundpladen under motoren, der var herfra, at klaprelyden hidrørte.

Jeg skubber pladen på plads, og sniger apparatet hen på parkeringspladsen, hvor jeg gennemfører en række bremsetjek, så hårde opbremsninger som muligt.

Hold kæft, hvor den bremsede skævt de første 3 - 4 gange, selv for en Citroën, men efterhånden bremsede den pænere og pænere. Til gengæld tog fløjtelyden til, især når jeg koblede ud.

Så sidst på dagen blev status opgjort til :
Pænt over 100 km hjem
med en løs bundplade
og en brændt kobling.

Tegllund kan da overse koblingen, men en prøvekørsel ville afsløre den for en erfaren mekaniker!

At bremserne ikke virker korrekt ved afhenting på trods af særlig opgaveløsning på området, samt at man ikke formår at fastgøre bundpladen forsvarligt synes dog noget kritisabelt?

Efter grundig test af bremsesystemet sneg jeg og mit ellers elskede køretøj os hjem (maks 70 i timen, ellers klaprede bundpladen).
Og så konsulterede vi ellers TA automobiler i Møldrup dagen efter, for her er servicen nemlig i orden, og vi har små veje derhen!

Jeg vil lige understrege, at køretøjet sikkerhedsmæssigt var fuldt forsvarligt, men det er altså skønnere at strande med en færdig kobling på en lille landevej fremfor Østjyske Motorvej.

SummaSumarum.
Kør til Tegllund, hvis du vil opleve spændende kørsel hjem fra værkstedet.
Kør til Tegllund, hvis du vil sikre din lokale mekaniker et billigt grin
Kør til Tegllund, hvis du alligevel ønsker at sende din bil på værksted dagen efter.

Dårlig og dyr service.

Jeg har altid brugt Tegllund Fredericia til at servicere min Opel i over 10 år. Efter en søgning på nettet fandt jeg dette forum med anmeldelser og jeg må sige det har ændret noget. Jeg læste anmeldelsen af Remy Lorenzen og det er bare ikke i orden af en virksomhed opføre sig på denne måde! Jeg ringede til ham da min bil stod til et stort eftersyn, og jeg må sige at jeg blev overraskede over hvor god en pris han fandt til mig! Han skulle ikke engang have betaling for det. Utroligt hvad en utilfreds kunde kan/vil gøre for at hævne sig. Men tak for det Tegllund. Jeg sparede i hvert fald 55% i forhold til prisen ved Tegllund Fredericia.

Urutineret fejlfinding

Bilen havde under kørsel tændt den gule "service" lampe.
På værkstedet målte man igennem og "mente" at catalysatoren" var gået,
Senere, nej det er nok Lambdaen, der er gået.
Magen til leden efter en nål i en høstak skal man lede længe efter, hvilket ikke svarer til hvad Toyota reklamerer for. De siger; vi har testinstrumenter vi lige sætter på og straks har vi svaret.
Brug hellere et rigtigt Toyota værksted hvor det ikke blot er et mærke mellem mange andre.

Kanon gode og flinke folk

Fik en utrolig god service da jeg købte reservedele ved, det gik hurtigt, og det var de rigtige reservedele første gang.....

Automobilhuset Tegllund A/S, Opel og Subaru - Fredericia Details

Autoriseret forhandler af Opel, Saab, Chevrolet, Nissan, Mitsubishi, Skoda, Suzuki og Toyota-service. Desuden køb/salg af brugte biler.

Visit Tegllund

Call us on: +45 72 17 75 00