Telebazar reviews

Telebazar reviews

6.8
2041 Trustpilot review(s)

Hmm ./:

Jeg har købt en samsung galaxy S3 i november mdr, men kan nu godt se de er importeret da der ingen manualer er med på dansk, men heldigvis kan jeg da selv finde ud af alt hvad mobilen kan, men syntes godt nok det er for ringe.

Nu er der så opstået det problem, at folk lige pludselig ikke kan hører mig efter ca 1 min når jeg snakker med dem, og det er irriterende, og det er ikke mit teleselvskab der er galt med, for det har aldrig været sådan i min gamle mobil.

Men efter hvad jeg kan se her, så er der mange folk der er utilfredse, så jeg tør snart ikke og sende min mobil ind til rep, hvis det er der kan gå så lang tid inden jeg får den igen.

Levering ovs, var der intet galt med, den kom faktisk meget hurtig.

Hold jer langt væk fra TeleBazar!

Min kone bestilte en ny telefon til mig i julegave - Tak for det.
Desværre bestilte hun den hos TeleBazar.

Siden er stort set alt gået galt i forbindelse med handelen.

1. Telefonen hun havde bestilt var en Panasonic Eluga, en model som slet ikke findes på det danske marked.
Den må derfor nødvendigvis være parallelimporteret, hvilket TeleBazar med stor omhu "glemmer" at fortælle.

2. Da den ikke findes på det danske marked findes der heller ikke en dansk manual - som man ellers har krav på.
Dette benægter TeleBazar oven i købet, da de påstår at det er nok at der er en manual - uanset sprog!

3. De har en yderst ubehagelig tone i deres svar når man henvender sig.
Her er deres svar da jeg gør dem opmærksom på at jeg har krav på en dansk manual:

Inden du begynder med at beskylde os med ikke at sælge lovlige telefoner.
Så gå ind og læs om loven af salg af telefoner.
DER SKAL MEDFØLGE EN EU MANUAL
Der behøves ikke en dansk manual

Hvis TelaBazar eller andre er i tvivl om reglerne så er de her:
Teksten er kopieret fra forbrug.dk:

Til en så teknisk kompliceret vare som en mobiltelefon, skal der medfølge en skriftlig brugsanvisning, hvis der ikke er aftalt andet. Sproget skal være dansk, eller i hvert fald let forståeligt for en dansker, fx en sammenskrivning af norsk og dansk.

En butik må gerne sælge en mobiltelefon uden dansk brugsanvisning, men så skal det være klart aftalt med forbrugeren, at den danske version enten ikke findes, eller at du selv skal hente den på nettet.

Man har således krav på en dansk manual.

4. Jeg har nu sendt mobilen retur for 14 dage siden, men har endnu ikke fået pengene retur.
Jeg er blevet lovet at de kommer først i næste uge - men jeg vil se det før jeg tror på det.
Min tillid til TeleBazar er lig nul.

5. TeleBazar roser sig på deres egen hjemmeside af en flot score på TrustPilot på 8,5.
Den virkelige score er mere beskedne 7,7.
Jeg har gjort TrustPilor opmærksom på dette, men det er endnu ikke blevet rettet.

Så derfor er mit råd:

Hold jer langt væk fra TeleBazar.

Vi leverer indenfor 1-2 dage ???

Ordrer måtte komme i 1-2 hverdage som anført på hjemmesiden. 12/17/12 bestilte jeg to telefoner, og det var en Julegave, men jeg kan ikke se dem, så jeg er meget skuffet på denne måde.

Nem bestilling og leverance til tiden

Jeg bestilte en mobil telefon en søndag, fik besked om at bestilling var modtaget og sat i til ekspedition mandag morgen. Mandag eftermiddag kom track and trace nummer og tirsdag var den på det lokale posthus.
Varen var uden fejl - super oplevelse....

Hurtig levering med mangler

Jeg bestilte en telefon, som ankom dagen efter. Det var rigtig dejligt med den hurtige levering - men der var ingen dansk manual med. Ergo forventes jeg at kunne læse om alle telefonens fortræffeligheder på tysk. Så vidt jeg ved, er det i strid med dansk lovgivning ikke at udlevere en dansk manual , og det er mildt sagt irriterende for mig.

Øv oplevelse

Opdager modstridende oplysninger om produkt på deres hjemmeside og spørger kundeservice til hvilke oplysninger er gældende og får desværre det forkerte svar som lokker mig til at bestille. Modtager således det forkerte produkt og skriver om det til kundeservice. Deres reaktion på min dårlige oplevelse:
"Hej
Send den venligst retur.
God dag"
Da jeg ikke har tillid til dem mere og de ikke så meget som antyder beklagelse over deres fejl beholder jeg det jeg har fået (tlf uden LTE i stedet for én med) og lover mig selv aldrig at handle der mere.

Meget lang reparationstid - 8 uger

Skulle have repareret min HTC Desire S på garantien. Den kunne ikke aflæse sim-kortet. Fra jeg indleverede telefon og til jeg kunne afhente den igeen gik der 8 uger. Jeg blev de sidste 4 uger af forløbet flere lovet telefonen retur "lige om lidt". Jeg fik dog som "plaster" et 16GB hukommelseskort gratis da jeg afhentede telefonen.

SUPER service

Bestilte min nye Samsung galaxy S3 på deres hjemmeside, og 1 time senere fik jeg en mail med at pakken var afsendt.
Kan varmt anbefales

Billigt uden kundeservice

Jeg troede, at jeg scorede mig et godt køb på en ny Samsung Galaxy S3, men jeg tog desværre fejl. To dage efter købet, hvor min telefon har ligget på mit bord det meste af tiden (manglede sim-kort), opdager jeg, at glasset på kameraskærmen er knækket i siden. Jeg tager hen til butikken med håb om, at den kan blive ombyttet, men ack nej. I stedet får jeg at vide, at det er en fysisk overlast, som jeg har forårsaget og får tilmed et mistroisk spørgsmål om, hvorfor jeg har geninstalleret fabriksstilstanden (fordi mine private data skal ikke være tilgengæld for alle og enhver). Der var ingen imødekommenhed at spore. Det eneste de ville tilbyde var at sende den til reparation hos Samsung, men sandsynligvis på egen regning, da fysiske skader ikke dækker garantien (om end så at skaden skyldes en fabriksfejl).

Så ja, nu står jeg tilbage med en telefon, som har en knækket kameraskærm. Det kan godt være, at priserne er billige, men du skal være forbedret på, at der er ikke megen gavnmildhed at finde i deres kundeservice.

Fuldstændig uacceptabel kundeservice

Jeg købte i september 2009 en LG mobil hos Telebazar. Den virkede nogenlunde de 3 første måneder, og derfra gik det stærkt ned ad bakke! Telefonen røg frem og tilbage mellem værkstedet og mig. Men kunne aldrig se at den var blevet repareret. Jeg krævede inde garantien udløb at få mine penge tilbage. Her starter så det mest groteske. De påstod aldrig at have modtaget pakken med mobil (som de krævede for at give mig pengene tilbage). Istedet blev det til en "gidsel"-sag mellem Telebazar, Post Danmark og mig. Det hele endte med at Post Danmark (meget urimeligt) måtte udbetale erstatning til mig. Det betød at Telebazar ikke længere kunne pålægges ansvaret og sagen måtte frafalde. Jeg ved at dette ikke er første gang at Telebazar bruger disse metoder. Jeg kender til flere sager som er sendt til og behandlet af konkurrence og forbrugerstyrelsen! Synes bare I skal vide, at det er et firma man skal holde sig LANGT VÆK FRA! De bruger så ufine metoder, at vi er flere som overvejer at hive dem i retten for dårlig og fuldstændig uacceptabel kundeservice (vi hører gerne fra flere!!!!)

telefon

hurtig levering. jeg fik dog ikke meddelelse om at varen var afsendt. telefonen er under afprøvning og virker god

Advarsel !

Fusk Firma !
Jeg bestilte en mobiltlf. ved Telebazaren d.13-07-12
og betalte den d. 16-07-12, Jeg har aldrig modtaget den.
Har skrevet mail, har skrevet brev, har prøvet at ringe adskillige gange, intet bliver besvaret, De stjal bare mine penge.
Jeg vil bestemt Advare andre om den Risiko, ved at handle ved pågælende firma.

"Går den så går den"-holdning

Bestilte en grøn Nokia N8 som fødselsdagsgave til min kone. Telebazar lover at give besked inden for én dag hvis de ikke kan levere, og ellers sende inden for 1 - 3 dage. 9 dage efter bestillingen rykkede jeg for telefonen. De havde den ikke i grøn og tilbød den i blå. Hos andre firmaer var den blå op til 150 kr. billigere på det tidspunkt, men Telebazar forlangte samme pris. Jeg accepterede. 6 dage efter det rykkede jeg igen for manglende levering.

Hjemmesiden lover at telefonen er ny og på dansk. Jeg modtog en telefon hvor min kone kunne vælge mellem menuer på engelsk, fransk, tysk, italiensk, tyrkisk og hollandsk -- ikke dansk. Telefonen indeholdt ingen ordbog. Folien der beskyttede skærmen, var ridset. Der var sort skidt i rillerne i knappen til at låse telefonen. Telefonen indeholdt over 1500 sms-beskeder fra det sidste halve år. Kort sagt, det var en *brugt* telefon.

Telebazar forsøgte længe at overtale mig til at beholde telefonen. De lovede at lægge dansk sprog på og tilbød først 200, så 350, så 500 kr. i afslag, idet de hver gang signalerede at det var deres sidste tilbud. Jeg meddelte at jeg ville benytte mig af returretten, men det tog mig mange emails at få Telebazar til at sige ja til at refundere både telefon og porto.

Da jeg så fik pengene, var det uden portoen. Telebazar svarede uanset deres tidligere løfte: "Vi kan desværre ikke kreditere flere penge end det vi har hævet." Efter yderligere argumentation og henvisning til at det stod på deres hjemmeside, fik jeg dog også refunderet portoen.

Efter 43 emails frem og tilbage var det lykkedes at nå frem til -- i realiteten ingenting.

Jeg handler ikke dér igen. Hellere give nogle få hundrede kroner mere et andet sted.

Salg af forskellige typer Samsung Galaxy SII

Har hos Telebazar / PC VERDEN.DK APS d.27-03-2012 købt Samsung Galaxy S II Sort.

Er nu via min søn blevet opmærksom på at telefonens styresystem ikke kan opgarderes fra android ver.2.4 til android 4.0. - Dette pga. telefontypen er I9100"G"

Jeg har rettet følgende henvendelse til Telebazar / PC VERDEN.DK APS. :
"HejTelebazar
Jeg d.27.03.12 købt Samsung I9100G Galaxy S II Sort Sort hos PC VERDEN.DK APS
Jeg har siden købet forsøgt at opdatere styresystemet på telefonen uden held.
Min søn har d.d. gjort mig opmærksom på at mit manglende held med at opdatere kan skyldes at jeg har købt I9100G Galaxy S II version.
At det skulle være tilfældet at jeg ikke kan opdatere til android v.4.0, - mere end overrasker mig, da jeg inden køb af telefonen rettede henvendelse til firmaet angående at jeg kunne opdatere telefonen selv om det var et parallelimport produkt. - Det fik jeg bekræftet at der ikke var noget problem i.
Som sagen står nu er jeg af den opfattelse at jeg har købt telefonen under falske forudsæt-ninger, og ønsker at lade handlen gå tilbage."-
Deres svar er som følger:
"Hej Sven
Det er ikke falske forudsætninger.. Der er bare to forskellige telefoner af disse slags.
Hvad står der på din faktura?
Står der at det er en i9100G?
For så har du selv bestilt den. mvh Telebazar

Jeg kan ikke anbefale at købe firmaets parallelimporterede produkter.

elendig service ved reklamation.

een stjerne for hurtig og god levering. Men da min Nokia C5-03 efter et halvt år nægtede at fungere og jeg sendte den til reparation som de bad om, fik jeg den retur uden, der var rørt noget og uden besked.- Jeg har prøvet at ringe og maile, de svarer ikke. Men der står på deres hjemmeside, at de holder 4 ugers sommerferie!
Overvejer at melde dem til forbrugerrådet! Jeg kan se på trustpilot, at det er der alt for mange der allerede HAR gjort, -uden resultat!

Supernem hjemmeside og hurtig levering

Telebazar. Købt mobil hos dem lørdag aften på nettet. Tilbagemelding på mail om levering dagen efter. Hurtig levering. Kunne afhentes onsdag.

Dårlig service

Bestilte en S/E Xperia Pro, og havde forinden forhørt mig om varen.

Fik en ordrebekræftelse hvor der bl.a. stod at hvis varen ikke kunne leveres, ville jeg få besked indenfor 24 timer.

Efter en uge får jeg besked om, at de ikke kan levere alligevel.

Ikke særlig god service, køber min telefon et andet sted.

HANDEL DER ALDRIG!

De er umuligt at komme i kontant med.. Svare hverken på mail eller telefon! Mobil sendt ind 3-4 gange uden fejlen er lavet, er der min. 5 uger hver eneste gang! Så overvejer du at købe mobil ved telebazar.dk så fin endelig et andet sted.. RØV DÅRLIG SERVICE...

Ikke den service jeg forventede

Bestilte en ny telefon, som jeg skulle bruge inden for den leveringstid Telebazar lovede. Da jeg stadig ikke havde hørt noget efter 5 dage, besluttede jeg mig for at ringe til dem. Jeg fik fat på en medarbejder, der fortalte mig at han ikke havde den på lager før sidst på ugen (Jeg ringede mandag). Ifølge telebazar.dk skulle de høre fra dem inden for 24 timer, så fremt de ikke havde min telefon på lager. Altså kommer jeg til at vente næsten 2 uger på en ny telefon.

super super

Bestilt på jeres hjemmeside d. 25/4-12 kl. 16:08
modtog varen 26/4-12 kl: 08:40
Varen ( Nokia 2220 slide ) helt ok
tak for handlen
mvh
carina & peter

PC VERDEN.DK APS Details

Telebazar.dk Mobiltelefoner uden abonnement og simlås fra Nokia, Sony Ericsson, HTC, Samsung og LG, samt tilbehør.

Visit Telebazar

Write to: info@telebazar.dk