Telenor reviewed by

GrenĂ¥, DK

Bredbåndskunde

Telenor er et af de helt store firmaer her hjemme - og på bredbånds delen følger de med markedets priser.

Da vi modtog vores pakke fik vi desværre en router der ikke var sat op. Det endte ud i et par timer lange telefonsamtaler, og små finjusteringer.

Da dette var over, fungerede det hele upåklageligt.

4 måneder efter stod vores modem/router pludselig af (hoppede konstant af nettet), og de kunne ikke forklare hvorfor. Hurtigt fik vi nyt udstyr der heldigvis fungerede nogenlunde efter hensigten.

Vi valgte så et par måneder efter at opgraderer gratis fra 10 til 20 mbit i 6 måneder.
Dette endte ud i en rigtig ustabil forbindelse i godt 2 måneder. Udfald, længere nedetid, korte nedetider, et modem der pludselig skulle genstartes osv - Det virkede ikke til at der var ret god kommunikation blandt supporterne, så derfor var der flere forskellige forklaringer på hvad det skyldes. Vi flyttede vores router og brugte en del tid på at overholde de krav der nu engang var ved opsætningen (Selvom det havde fungeret upåklageligt). Pludselig fandt de ud af, at centralen havde et større problem, og at det drejede sig om næsten alle kunderne på de pågældende central.

Da problemet var løst var jeg godt negativ - Derfor ringede jeg ind og snakkede med en venlig supporter. Det hele endte ud i at vi fik 2 måneders gratis bredbånd, som undskyldning for den dårlige oplevelse.

Når det så er sagt er deres supportere yderst venlige at snakke med, og deres telefonkøer er til at leve med.

Derfor ender vi alligevel på 4 ud af 5 - Teknik kan jo svigte, og hvem ved - Måske var de inde i en dårlige periode.