Telenor reviews

Rating distribution

Reviews

About

trustpilot stars

Dålig alt ingen mottagn på varken internet, mobil el hemtel. Blir sämre ej bättre över tid!?

Blev övertygade för flera år sedan av telenor att de kommer att leverera en bra och pålitlig helhetslösning till hela hushållet, Internet, mobiltelefoner och s k hemtelefoni till ett i sammanhanget lågt pris. Vi har under hela tiden haft stora problem med mottagning på alla delar. Utöver detta ändrar de till sämre villkor utan vidare i avtalade abonnemangsformer under avtalstid!! Viktigt att hela tiden bevaka vilket lätt blir besvärligt och tidskrävande. Kundservice är i princip helt meningslöst då de varken verkar ha kunskap eller befogenhet att ställa saker tillrätta som kontinuerligt blir fel. Ingå i avtal och betala för att låta telenor leverera internet, mobiltelefoni och hemtelefoni har under åren sammanfattningsvis varit bekymmersamt och tidskrävande och är så fortfarande. Undrar om de kommer att bli bättre, men helst ganska snart i så fall, det har gått lång tid med problem!?

Lurendrejare!

Var bunden till Telenor som mobiloperatör 2010-2012. Såg till min förvåning att jag blev fakturerad för datatrafik i deras nät trots att jag hade "fri surf". Kontaktade kundtjänst som sa att de blivit fel och skulle korrigera detta. På nästa faktura fick jag pengar tillbaka för va de dragit för datatrafik på tidigare faktura men samtidigt drog de för data trafik igen. Fick kontakta dem igen och begärde då att även få tillgång till samtalsspecifikation för att se om de även försökte lura mig med påhittade samtal. Då fick jag höra att detta kostade pengar!? Ta betalt för att få ett kvitto på vad man betalar för, luktar ju bedrägeri lång väg.

Aldrig mer Telenor!

När bindningstiden gick ut och jag skulle slippa den förhöjda månadsavgiften och betala 299 kr istället för 499 kr började det plötsligt dimpa ner skyhöga räkningar! Jag ringer minimalt (har dessutom en annan mobil via jobbet) och surfar väldigt lite. I mitt abonnemang ingick dessutom fri surf. Plötsligt hade det tillkommit avgifter som vi absolut inte har avtalat. När jag ringde bedyrade den första person jag talade med att det endast ska vara 299 kr, ändå fortsatte det komma räkningar på mellan 600-800 kr! Nästan omöjligt att komma fram på telefon och när jag väl kom fram blev jag runtkopplad, fick sitta och vänta länge medan personen kollade upp något. Så småningom kunde jag inte vänta längre, utan bad honom återkomma. Det gjorde han aldrig, trots att jag sa att jag var mycket besviken och vill ta detta vidare. Ingen serviceanda över huvud taget. Idag när jag gick in i en butik för att kolla upp det sa de att jag hade "ett abonnemang som inte är tillåtet", de sa att det var helt sjukt och att jag blivit blåst men att det var små chanser att vinna då jag ju betalt fakturorna under flera månader. Jag har tydligen 3 månaders uppsägningstid. Så för samma pengar som en helt ny telefon har jag nu en IPhone 4 från 2010 med långsammast tänkbara surf, som jag i princip bara använder till att hålla kontakt med barnen via sms och möjligen kolla vädret - och för det ska jag betala i snitt 600 kr per månad!? Hallå, Telenor? Kundvård? Gynna trogna kunder? Behålla kunder? Hur tänkte ni??? Förstår att ni måste ragga nya kunder med allt desperatare metoder...
Grymt förbannad och besviken!

Telenor usla och okunniga

Att ingå avtal med telenor är det mest udda man kan göra!
Här går avtalet bsra åt ett håll! Tjänsten man köpt uteblir! Otroligt
:Detta kan hända: mobiltelefoni: du får betala för 2 telefoner, de har en du en annan. Hemtelefonin! Den behöver inte fungera över huvudtaget, bara du betalar så är det i sin ordning?
Ångerrätten, den får man inte tillämpa så länge porteringen av hemnummret inte gått igenom, tar ju en stund ca 1 mån. EFTER det heter att de inget kan göra för det finns avtal.Hos telenor gäller avtalet åt ETT håll, de behöver inte leverera tjänsten, men du behöver betala!
Det är så mycket med telenor som brister så man undrar verkligen hur det står till.
Men tycker nog att de bör börja upplysa sina anställa om avtalslagen, och seriositet.
'Pinsamt riktigt oseriöst företag som struntar fullkomligt i sina kunder.

And it was so good....

I am customer of Telenor already for some years. In the beginning they had good service! For instance: it was possible to chat with someone and problems were solved fast. I use Telenor for "hemtelefoni" and for roaming for my subscription at Vodafone Holland.

But now it is really the worst firm I ever had in Sweden. You can call, but my problem is that I can not use my telephone because the signal is so bad. So now I use an extra (and expensive) alternative. What I hear now already for months is: "At THIS moment there are many people who call....." At THIS moment? It is ALWAYS the same! And when finally after 20 minutes or so someone picks up the telephone, it seems to be someone who doesn't even know how a mobile telephone looks like. YAK!

You can send a mail! No reply of course. And when you call them after 3 weeks: "Mail? O.... send one more time! Bye!"

My problem is that the signal here in my house is very low. I could work with it until some months ago. Something is changed at Telenor, I don't know what, but the signal is even lower now and roaming of my Vodafone Holland subscription: many times I get "network unavailable", "not allowed" or no network at all.

I also have mobile internet from Telenor. Also bad signal of course, but I use an antenna for it. That gives rather good result, except when High Chaparral is open. Then suddenly the connection is sooooo slow.... And Telenor doesn't have any idea how that comes.

Värsta tänkbara företaget

Om jag vetat vad jag vet när jag bytte från Tele2 till Telenor hade jag ALDRIG bytt. Säljaren var inte tydlig med att det var mobil hemtelefoni och vi har varit utan telefon, eller med telefon med sanslöst dålig mottagning i ett år nu. Vi får ställa om vår router många gånger varje dag eftersom det inte fungerar. Vi har otaliga gånger varit i kontakt med dem och man blir omkringskickad från den ena till den andra utan att det händer någonting. Att ett sådant här företag finns på marknaden är en gåta för mig.

Aggresiv marknadsföring

Mejlade deras kundservice för att bli uppringd vid senare tillfälle då jag vill portera över mitt aktuella mobilnummer till annan operatör. En arg och verbal aggressiv säljare ringer upp mig och skäller över att jag vill gå över till den andra "katastrof" operatören. Har aldrig varit med om maken! Trodde inte det var sant! Världens otrevligaste kundservice, inte ens ett i betyg. Säljaren ville till vilket pris som helst sälja dessutom sin surfplattan inför jul! Det måste gå riktigt dåligt för Telenor om de pressar sina kundtjänst support till att agera gentemot kunder på detta låga och förargelseväckande sätt! Ni har nog en hel del att jobba med när det gäller bemötande och service!
trustpilot stars

Telia har en mycket bättre & trevligare kundservice. T.o.m. bottennappet Glocalnet är bättre än Telenor på flera punkter

Telenor i Sverige har en OTREVLIG kundtjänstpersonal. Telenor bryter konstant mot de avtal som de själva ingår med sina kunder.
Deras anställda i kundtjänst är grälsjuka och älskar att vara otrevliga mot kunderna och de grälar med kunderna och måste alltid få det sista ordet sagt. Så gör inte konkurrenterna. Flertalet konkurrenter har en kundtjänstpersonal som är förstående, som alltid är ödmjuka, lyhörda och kompenserar sina kunder för fel de orsakat kunderna osv...
Varje gång man har kontakt med Teleno'rs kundtjänst för att se till att rätta till allt orätt Telenor gör/gjort så lovar de att fixa det och rätta till alla fel, men de gör det bara värre för nästa gång så har man två fel att rätta till rörande fakturor och bredbandsabonnemang istället för ett fel etc. etc.
Det tar minst 30 minuter att komma fram till personlig service hos Telenor's kundtjänst och det är 25 minuter för mycket. Så långa telefonköer har inte ens bottennappet och konkurrentet GlocalNet, t.o.m. Tele2 är bättre på denna front.
Sedan verkar Telenor's kundtjänst älska att koppla bort sina kuntjänstsamtal.
Varje gång säger de att de måste läsa igenom de ärenden man haft hos Telenor's kundtjänst och ber en vänta kvar i telefonluren och så sätter de samtalet "on hold". Men de återkommer inte och man märker att de lagt på när deras kundundersökning kickar igång. När de lägger på så måste ringa upp igen och sitta i telefonkö i ca 30 minuter och så kommer fram till en otrevlig kundtjänstperson och så måste berätta ens problem pånytt för denna nya otrevliga kundtjänstperson. Såhär kan man hålla på två tre gånger per dag och detta är inte acceptabelt. Mitt tips: välj alltid något annat bolag än Telenor när du t ex ska teckna internetabonnemang etc. etc.

Någon annan som har skrivit omdöme om Telenor kallar de för "Felenor" och det är ett passande namn för 8 av 10 saker blir fel eller görs fel och det är en svidande kundkritik.
trustpilot stars

Telenor kör med falsk varudeklarartion.

Telenor är en stor bluff! De kör med falsk varudeklaration och personalen i butikerna är inte intresserade av att hjälpa till.
När jag för ett år sedan bestämde mig för att, på rekommendation av en bekant, gå över från Telia till Telenor, kunde jag inte drömma om att det skulle bli så mycket problem. Den person jag först talade med på kundtjänst lovade att allting skulle vara klappat och klart ett visst datum. Telefonen som ingick i abonnemanget var dålig, knapparna svarar inte när jag tryckte på dom, inte heller den gröna luren tar vid tryckning vilket har gjort att jag missat samtal. Att överföra samtal från den fasta telefonen till mobilen fungerar inte med de nummer som kundtjänst uppgav att jag skulle använda. Inte heller fungerar det att ringa från en annan telefon för att kolla telesvar. När jag gör det får jag veta att jag inte finns registrerad.
Det började med att mitt nummer inte automatiskt kopplades in hos Telenor trots att jag fått veta hos kundtjänst att jag inte behövde göra något för egen del utan att inkopplingen skulle ske automatiskt. Sedan följde en tid av räkningar som inte stämde. Många samtal med kundservice där jag fick olika svar av de jag talade med. Helt enkelt kaos i försöken att bringa reda i avtalet.
Det senaste är att jag tog mig för att klaga i en av Telenors butiker i Uppsala. jag berättade om alla problemen och sa att jag var väldigt besviken på tjänsterna jag betalade för varpå killen jag pratade med helt coolt svarade: Ja, det är ju tråkigt när det inte fungerar!!!
Nu väntar jag på att bindningstiden ska ut så att jag kan återgå till Telia! Och jag är otroligt ångerfull att jag lät mig lockas av att bli kund hos Telenor! Jag varnar bekanta för att ens tänka tanken.

Dyrt!

Har varit trogen Telenor sedan 6-7 år tillbaka. Varför är egentligen obegripligt!
Har alltid haft dyrare telefonräkningar än någon annan (trots fast pris) och har dessutom betalat extra drulleörsäkring senaste året för 99 kronor/månaden. Tanken är då att man ska bli ersatt oavsätt skada. Efter 10 månader tappar jag min iPhone som går sönder. När jag då ska utnyttja min försäkring får jag ändå betala 800 kronor som "självrisk" och sedan ska det analyseras om skadad var oundviklig. Vilket skämt!

Säljana på Telenor ljuger och luras - tyvärr är man oftast låst 24 månader och har inte ekonomin att betala dubbla räkningar. Det är enda anledningen att de har kunder. Hade de vågat göra som Comviq exempelvis och inte ha bindingstid ELLER 3 månaders uppsägningstid hade Telenor varit i konkurs.

I november flyttar jag till just Comviq (och nej, jag jobbar inte där eller inom telecom). Jag kommer då få exakt lika mycket att surfa, ringa och SMS:a för som hos Telenor. Plus ny mobil (iPhone 5s) och kommer ändå betala 299 (+100kr mobil) vilket är 379 kronor MINDRE än det jag betalar idag.

Hej då Felenor!
trustpilot stars

Felenor är mer passande namn

Har haft Telia i alla år men bytte till Telenor för det lät SÅ bra med snabb surf o billigare skulle det vara. Men det funkar inte i vårt hus för vi bor i utkanten av signalerna säger en på teknisk avdelning. Har efter MÅNGA samtal fått dem att göra ett ärende för att de ska kunna avsluta mitt abonnemang innan bindningstiden går ut (annars kostar det över 6000:- att avluta sa de). En kille som jag pratade med för några veckor sedan sa när han kollade att det är på gång, någon kommer att ringa under veckan och fixa detta. ???????Har nu väntat i över 5 veckor och haft otaliga samtal med olika personer, som alla säger olika hela tiden. Idag ringde jag igen och då säger tjejen jag pratade med att jag måste ta min router hem till någon annan och kolla om den fungerar riktigt innan de kan gå vidare. När jag ifrågasatte varför ingen av alla de jag pratat med sagt detta svarade hon att de har INKOMPETENT personal , då frågade jag henne menar du att all personal som jag pratat med är inkompetent då? Ja sa hon. Jag blev riktigt förbannad och la på luren.
Vad ska man göra ?? Någon som vet?? Orkar inte hålla på hela tiden.
trustpilot stars

Sim locked iphone der ikke kan bruges til noget

Har købt et abonnement hos Telenor i Malmø hvor sælger (S Naters) på intet tidspunkt har oplyst at telefonen var sim locked. Vi har gjord sælger opmærksom på at vi alle har telefoner der ikke er sim locked men sælger var så ivrigt at sælge abonnement så han undlod at oplyse os om at mobilen var sim locked og i principet ikke kan bruges da vi skulle have en der IKKE VAR SIM LOCKED. Ved efterfølgende kontakt beklager han at han IKKE OPLYST OM SIM LOCKED TELEFON MEN KAN IKKE GØRE NOGET????? DER ER DEN DÅRLIGSTE KUNDERSERIVE DER FINDES, DA VI STÅR MED MOBIL DA IKKE KAN BRUGES TIL NOGET SOM HELST.
OVEN I KØBET STÅR DER PÅ TELENORS HJEMMESIDE AT MOBILEN KAN UNLOCKES DEN 31-12-1999???? VI ER I 2013!!!!!
HOLD JER VÆK FRA TELENOR OG SPECIELT FRA DERES BUTIK I MALMØ OG DENS SÆLGER SEBASTIAN NATERS.

Telenor är värst!

Om du mot förmodan har ett bra (äldre) abonnemang hos Telenor då lär de försöka lura på dej ett sämre (nytt) genom att ljuga för dej!

Deras nya abonnemang fungerar som så att, om du surfar upp månadens datavolym då kostar det sen nio (!) kronor om dagen. Jättebra deal -för Telenor.

I Telenorbutiker är du alltid välkommen, så länge du låter bli att besvära någon av de uttråkade säljarna. De är INTE intresserade av att sälja något nanosimkort med nytt telefonnummer till dej! Därför kommer de ljuga för dej och säga att du måste kontakta kundtjänst för att köpa detta.

Om du då förklarar att du vet att de säljer både kort och nummer i butiken och att du behöver det omgående då får du kanske köpa ett (så fort säljaren lekt klart med sin mobil). Men säljaren kommer nog inte orka registrera nanosimkortet med det nya numret och därför kommer det ändå inte att fungera direkt. Det vill du inte vara med om för då måste du kontakta deras kundtjänst...

Om kundtjänsten inte känner för att lösa ditt problem då kommer de låtsas göra det och påstå att allt kommer funka om fem-tio minuter (efter att samtalet avslutats). När du sen besvärar kundtjänsten igen och tjatar om saken då kanske de kommer lösa problemet (det är ju enda sättet för dem att bli av med besvärande samtal från dej).

Om du sen har problem med "Mina sidor" på deras hemsida och kundtjänsten inte vet hur det ska lösas då kommer de be dej att fösöka lista ut det själv (!?!). Om du då insisterar på att bli hjälpt då lär de be de dej vänta kvar i luren och sen kommer de lägga på samtalet för att slippa dej ("klick")! Då är det "bara" att ringa upp igen, vänta tio minuter i telefonkö och hoppas på det bästa (för att sen inse att det är hopplöst).

Telenor är i alla fall bra på en sak och det är marknadsföring,
de är verkligen jätteduktiga på det!

VÄRDELÖSA!!!

Jag lämnade in min galaxy s3 på telenor i kristianstad pga SPRÄCKT SKÄRM då den åkt i golvet där det va snus torrt. Lämnade in den 2013-08-09 och nu 2013-08-21 så står de på service sidan att den inte kommer att lagas pga FUKT SKADA.

Mobilen funkade som den skulle när den lämnades in bara det att skärmen va svart och ja kunde inte svara. Så var fan kommer fuktskadan ifrån?

dårlig service!!!

har varit kund hos telenor sedan 2007 !!!

i år har jag haft flere tilfälla var jag kommit i kontakt med dom i kundtjänsten...

Har mistet mit tlf i italien ringer 2 timmar efter och spärrar mit kort. fik information at jag skulle ringa tillbaka och lämna IMEI nr och dom vill göra ett polisanmälan!

ringar 2. gången för att lämna mit IMEI nr och bliver informeret om at jag skal själv göra polis anmälan och ringa tillbaka för att lämna dnr nummer ! Jag säger fint har du nummer till polisen frågar jag ! svaret är "112"

Idag ringar för 3. gången och vil lämna mit dnr nummer men mannen från kundtjänsten säger: vad skal jag med detta nummer ? vad vil du ha att jag skal göra ??? ursäkta mig jag har för första gången kommet i kontakt med polisen och första gången mister jag et telefon!!! det er ni från kundtjänstan som skal veta vad ni skal med disse nummer INTE jag!!!!

ÅNGRAR MIG JÄTTE MYCKET ATT JAG HAR VALT TELENOR ANBEFALER INTE TELENOR TILL MINA KOMPISAR SOM HELLER INTE TÄNKAR SIG ATT HA EN ÄFFER MED DOM !!!

Akta er för Telenor!!!

Ett fuskande företag med dåliga omdöme!!!Aldrig igen Telenor.

TERRIBLE CUSTOMER SERVICE!

I have never done this sort of thing before, I have never been so upset with any customer service. I have always been a patient and forgiving customer.

Thought Telenor's offer of Telenor Stor looked amazing! Free for the first three months, 4G for the whole family, several computers, blahblah. Worked okay (only 3G, not 4G and only on one computer, but not wireless) the first three weeks but now the light is red all the time and we have gotten used to the idea of not being able to use it at night. That means, no working (we both do a lot of work from home and NEED fast internet), no videos on YouTube, no checking the bank - NOTHING after 20.00. We were annoyed but we thought, we'll just get in touch with customer service and resolve it, maybe get a different package.
It has now been three weeks since I first contacted them, two different customer service representatives have asked me for my phone number, personnummer, and customer number, then not responded again. Another rep sent me a ridiculously detailed and lengthy questionaire that any non-IT worker would not understand. Who knows when I'll get an answer to my original question: "Can I change to a different package?" When I finally phoned them and waited in a queue for 15 minutes, they answered nothing but asked for my phone number and when I gave it to them they remarked "I see you have a Telia mobile number, can I interest-" and I. HUNG. UP. They feel no shame.

They do not care about their customers, it is a big scam and nothing more. I wish I had gotten broadband with Telia instead. No doubt I'll have to pay some crazy fee now in order to end my contract.

Varning för vilseledande försäljare

Blev uppringd av en försäljare som lovade ett snabbt och bra bredband som skulle passa vår familj på 4 varav två aktiva tonåringar på nätet. Efter 14 dagar tog datamängden slut. Anser att jag blev vilseledd då försäljaren menade att 80 mb var mycket datamängd vilket det inte är för oss. Kan säga att detta bredband passar bättre för singel eller pensionärshushållet. Kommer att kontakta reklamationsnämnden då jag anser att vi blivit felinformerade samt förda bakom ljuset. Antagligen utan resultat men om fler missnöjda kunder gör det samma så kan man kanske hoppas på att de ändras sin försäljningspolicy.

3 stjärnor

Ringde Telenor för att få hjälp, väntade 15 minuter, men jag fick hjälp och var tacksam för det.
trustpilot stars

Exemplarisk kundtjänst & i sin helhet på mobilsidan en av det bättre!

Har haft Telenor sedan jag bytte från kontantkort till Abonnemang och har varit jättenöjd. Har fått bra hjälp via kundtjänst-chatten som tyvärr ligger nere nu. Ringde då för första gången till dom häromdagen och fick en vänligt och hjälpsamt bemötande även där. Telenor borde dock kanske tänka till en extra gång innan dom rekryterar säljare till deras butiker/event.

Is Telenor your company?

Internet Provider

Mobile Network Provider

Trustpilot's Commitment

Trustpilot Subscriber

No companies can delete or otherwise censor reviews.