Telia reviewed by

København, DK

Lavt og dårlig kundeservice!

Jeg bestilte sidste år et bredbånd abbonoment. Hastigheden levede aldrig op til det lovede og da jeg fik tilbud gratis internet via mit arbejde valgte jeg at opsige telias bredbånd i november/december.

Jeg fik en bekræftigelse pr mail og har intet hørt eller modtaget siden. Min sidste regning blev betalt via pbs, hvor de hele tiden har ligget, troede jeg!

Den 24.04.2013 fik jeg 4 rykkere, alle sammen udskrevet den 22.04.2013. Altså har jeg på intet tidspunkt før 24.04.2013!
Den første regning lød på 266,79. Og skulle være betalt 01.02.2013 (først udskrevet 22.04.2013)
Næste var en rykker uden gebyr til betalting 18.02.2013 (først udskrevet 22.04.2013)
3. Regning rykker på 200 kr, til betaling 01.03.2013 (først udskrevet 22.04.2013)
4. Regning, rykker på 100kr, til betaling 01.04.2013. (først udskrevet 22.04.2013)
Samlet altså regning+rykkere for 566,79

Jeg tænker straks at dette er en klar fejl og kontakter selvfølgelig kundeservice for at få bragt dette i orden, jeg vil gerne betale de 266,79 som de oplyser jeg skylder, men forventer at de trækker de resterende rykkere tilbage, da de jo har lavet en fejl ikke og sende mig regningen i første omgang.
I min mail til kundeservice vedhæfter jeg de rykkere jeg har fået så de kan se hvad det drejer sig om.

I går jeg modtaget en INKASSO regning på 1023,07 som skal betales senest 03.05.2013 medmindre jeg vil indbringes for retten..

Det har ikke været muligt for mig at ringe til telia, da jeg har arbejdet sent alle dage siden jeg modtog rykkerene, derfor kontaktede jeg dem pr. Mail og vedhæftede de fire breve jeg har fået fra dem.
Svaret fra kundeservice er at jeg skal kontakte inkasso, for at betale min regning, de tager ikke stilling til om der er begået en fejl, den skal bare betales???
(vi taler altså om en regning der skulle have været betalt 01.02.2013, som jeg først modtager den 24/04.2013, da telia først har udskrevet de plus rykkere 22/04.2013)

Det er sgu dårlig service! Når der er lavet en fejl fra telias side og det fremstår klart og tydeligt af brevene!

-------
Tak for dit svar og dit løsningsforslag om at alle gebyrer og inkasso trækkes tilbage er meget tilfredsstillende!
Ærgerligt at jeg ikke ramte dig tidligere i forløbet.
Du er skyld i at Telia fik to stjerner mere!
    Telia
    TrustScore 4.3 / 10
    3,010 Reviews

Reply from Telia

Hej Caroline.

Tak for din bedømmelse af Telia her på TrustPilot.

Jeg beklager den dårlige oplevelse du har haft, men kan se du efterfølgende har været i telefonisk kontakt med vores kundeservice.

Jeg har sendt dig en mail hvor jeg skriver et løsningsforslag, og samtidig noteret mit nummer du kan træffe mig på, hvis du har yderligere spørgsmål.

Med ønske om en god dag.

Venlig hilsen
    Nynne Fjord