Tellio reviews

Tellio reviews

4.4

Skræmmende elendigt

Jeg kan ikke vurdere Tellios ydelse, da jeg aldrig nåede at blive oprettet som kunde.
Jeg har dog nu i en måned forsøgt at blive kunde hos dem, jeg har sendt dem ugentlige e-mails for at få en status. De svarede på den første, at de ville oprette mig omgående, alt anden henvendelse......tavshed.
Tellio i er så elendige at man faktisk skulle tro det var løgn.

"Tellio - bredbåndstelefoni gjort enkelt"........øhm...hvad mener i med det?

Tellio

hej alle. jeg har brugt tellio i 1 år. det har virket med undtagelse af et par gange hvor jeg har måtte tage strømstikket ud af deres lille box.
deres regninger er lidt svære at forstå så jeg ringede ind og fik hjælp. det var en flink ung mand der tog sig god tid. fin kundeservice og billige priser.
har lige bestilt bankboksen og det fungere også rigtig fint. jeg forstår ikke alle de indlæg men måske er det bare blevet bedre det seneste år?

Har aldrig haft problemer!

Hmmm....forstår slet ikke al den dårlige omtale. Jeg har brugt Tellio i 2 år og har aldrig haft problemer. Rigtig rigtig god kvalitet.

Har ikke den store erfaring med deres kundeserivice men når jeg ringer til dem kommer jeg hurtigt igennem og får den hjælp jeg skal have

"Vi kontakter dig inden for 2 uger" - 5 måneder senere, intet svar?

Jeg blev kunde hos Tellio d. 13. september 2009 hvor min ip telefoni virkede udmærket de først par måneder og derefter gik det bare ned af bakke.

Det begyndte at virke en gang imellem, og efter et par måneder gik det helt galt og virkede overhovedet ikke og jeg kontaktede da Tellio efter at have forsøgt at opsætte udstyret efter hver af deres forslag ifølge deres lille manual og intet virkede.

Jeg fik at vide at de havde 'opdaterede' min lille boks som skulle gøre det muligt at ringe og at det ville tage op til 24 timer før det var registreret hos mig, men det virkede heller ikke.

Jeg lod det ligge og tænkte at jeg ville prøve at se om det virkede en gang imellem da det tidligere bare havde 'on and off days' men det virkede heller ikke og sidste sommer (2010) tog jeg da til USA hele sommeren og da jeg fik en regning valgte jeg at kontakte Tellio d. 24. oktober 2010 og ønske at opsige mit abonnement da det ikke havde virket optimalt i over et halvt år (de sidste par måneder virkede det overhovedet ikke) og der gik 4-5 dage før jeg fik svar fra Tellio om at de undskyldte og at de ville kontakte mig på telefon. Et par uger efter at jeg først tog kontakt til Tellio mente de at det var min telefon der var noget galt med (dog har jeg hverken udskiftet mit internet eller min telefon i løbet af min tid hos Tellio, så det var mærkeligt at det lige pludseligt var mit udstyr der var problemet), men de tilbød mig at sætte mit abonnement i bero og sende mig en låne telefon inden for to uger hvorefter de ville give mig 3 måneders gratis abonnement, og jeg tænkte "Det lyder da som en okay idé - god service", og jeg fik da besked på at telefonen ville være på lager inden for to uger og at de ville kontakte mig før de afsendte den til mig.

Jeg gik og ventede og ventede men Tellio kontaktede mig aldrig, men jeg tænkte "mit abonnement er sat i bero, så de sker nok snart", og det er nu sidst i marts 2011 og jeg fik for omkring en uge siden en regning for "første kvartal" og jeg tænke at nu kan det være nok med Tellio og kontaktede dem og forlangte at blive opsagt hos dem og at jeg ikke ville betale regningen de havde sendt mig, og at jeg foreslog at de skulle afhente eller betale for returnering af deres udstyr.

De beklagede og tilbød mig igen 3 måneders gratis abonnement og at telefonen kunne være hos mig inden slutningen af ugen (hvad skal jeg bruge det til? Jeg bad om dette for snart et halvt år siden ...), men jeg sagde pænt nej tak da jeg hverken havde brug for eller ønskede at være kunde hos Tellio mere, og jeg fik besked på at jeg var opsagt og at jeg skulle returnere deres udstyr inden 30 dage ellers ville jeg få en regning på kr. 600,-.

Jeg kan under ingen omstændigheder anbefale Tellio og deres elendige kundeservice - ja, jeg blev "glemt" i næsten et halvt år hvorefter jeg fik tilsendt en regning ...

Det mindste Tellio kunne tilbyde var at afhente deres uduelige udstyr på min bopæl eller betale forsendelsen efter en elendig kundebehandling som denne.

Jeg kan med garanti forsikre jer om at der er bedre muligheder derude, og at jeg ville holde mig langt væk fra Tellio - det er ihvertfald det jeg fortæller venner og famile. - Lad dig ikke snyde af deres lave priser, fordi du får ikke en gang hvad du betaler for ...

Perfekt.

Jeg har til dato ingen problemer haft med Tellio, og hvis jeg har haft nogle problemer jamen så er de gode til at få dem fix'et.

Kan varmt anbefale dette firma til andre.

Igen hvilket firma er helt problemfrit?

Overholder ikke aftalen og besvarer ikke henvendelser

Vi har bedt om at få porteret vores tidligere nummer, men det er ikke sket, uagtet at Tellio har oplyst, at alle oplysninger er modtaget, og at de arbejde på det. Den 2. september 2010 skal chefen for kundeservice, [navn], til os: "Det lyder som et rigtig uheldigt handlingsforløb fra Tellios side. Jeg skal lige bruge lidt tid til at opklare hvad der er gået galt i dette forløb. Jeg vender tilbage til dig hurtigst muligt." Vi har trods flere rykkere intet hørt. Vi har klaget, men Tellio reagerer ikke.

Dette er ikke et seriøst selskab!

Dårlig Service

Alt gik bare galt.... Fik noget nyt af vide hver gang man snakkede med en person, aldrig samme svar trods samme spørgsmål.... Total dårlig service......
Skulle aldrig ha skiftet, er heldigvis kommet ud af det....

Tellio = svindel, dårlig kommunikation, ingen handlekraft og produkter der ikke virker

ØV hvor er jeg ked af, at jeg lod mig lokke at Tellios billige produkter. Det er for billgt til at være sandt.

For et år siden skiftede vi internetudbyder til Tellio men det kom aldrig til at virke - trods det på deres hjemmeside stod at deres produkter kunne virke til alle installationer. Det kunne det så ikke! Efter 3 måneder hvor vi betalte etableringsomkostninger, og 3 mdr abn. Blev vi enige med Tellio om, at det var ok vi opsagde abn til fordel for en anden udbyder som fik vores interent til at virke upåklageligt i løbet af 3 dage! Vi blev lovet at få penge tilbage for de 3 mdr vores internet ikke havde virket. Vi har ikke fået pengene tilbage endnu - i stedet sender de os fortsat opkrævninger (som vi selvfølglig ikke betaler, fordi vi hver gang ringer til Tellio og får at vide, at de har fejl i deres system, og at vi ikke skal betale dem). Nu har vi fået et brev fra deres advokat, om at hvis vi ikke betaler vil vi blive retsforfulgt!!!

Det er fandme utroligt det kan lade sig gøre.

Jeg ringer til dem hver dag - og har gjort nu i en måned. Der er kun en der kan hjælpe mig - og han er enten

- på ferie
- syg
- i mødet
- travlt optaget med andre kunder
- kan ikke træffes fordi de har problemer med deres vider-stilling.

Helt ærligt - hvad skal vi gøre?!

Tellio er et særdels uprofessionelt selskab. Lyt på et godt råd: Tellio de er søde at tale med - men de er ikke slippe godt fra.

Jeg venter fortsat på at blive kontaktet af dem for at få at vide at de vil batale mig det de skylder og ikke omvendt.

Fungerer fint i alle henseender. Prisen er tålelig.

Alle lovede funktioner virker tilfredsstillende. Gode forbindelser også til Nordamerika.

Marreridt

Nu har jeg læst andres anmeldeser, og jeg er slet ikke overrasket, at jeg blev behandlet lige så dårlig som andre.
Nul service fra Tellio, men kun opkrevning for abonnement, trods at de har fået adapter tilbage.
Nu kan de ikke overføre mit telefon nummer til mit gamle teleselskab - det skal tage en måned!
Det er lige som Tellio har aldrig selv brugt en telefon eller komputer.

Jeg er enig med andre, Tellio svarer ikke på indsendte mail. I min tilfælde de har gjort de først, da mit nye teleselskab blev involveret.

Jeg håber, at ikke flere kunder falder for deres reklamer.

Anna Jensen Vejle

Svindelfirma der bare vil have dine penge.

Tellio fungerer optimalt, når man er kunde ved dem - men når man ikke længere ønsker at være kunde ved dem, så opstår der problemer.

Min kæreste var kunde ved dem, og da vi flyttede valgte vi at opsige "abonnementet" hos dem, da vi havde fundet noget, der var bedre. Opsigelsen blev bekræftet og kort tid efter virkede nummeret heller ikke mere. Alt var ok.

Men nogle måneder efter kommer der regninger ind ad døren for en periode, hvor vi ikke var kunde ved dem længere. De bliver kontaktet, men svarer ikke på det.

I stedet ryger sagen til inkasso - de bliver kontaktet om problemet, og derefter sender de sagen tilbage til Tellio, da lige dette problem, er sket mange gange før.

Der bliver indgivet adskillige aktindsigter til Tellio, så vi kan få mulighed for at se alle regninger, samtaletidspunkter, mails o.lign.. Men her svarer de heller ikke.

I stedet vælger de noget tid efter at sige, at de har spærret abonnementet hos dem, da der mangler at blive betalt. Men nummeret har jo ikke virket i næsten et år? Der bliver mailet igen om, at det må være en fejl fra deres side mht til at abonnementet har kørt videre.

For første gang får man et nogenlunde svar, der lyder, at der ikke skulle være nogen fejl fra deres side, men at de gerne ville lukke abonnementet med det samme. Min kæreste mailede tilbage, at dette ikke var tilfredsstillende, eftersom vi så stadig skulle betale en regning, på noget vi ikke havde brugt. Og abonnementet blev lukket for lange tider siden! Men igen indgav min kæreste så en aktindsigt til Tellio - og den har de heller ikke svaret på.

Og igen én gang siden, er der indgivet en aktindsigt.

I går forsøgte min kæreste at ringe ind til dem, for at få løst dette her. Men han fik en flabet pige i røret, som blev ved med at afbryde ham og sige, at nu skulle han ikke blive hidset op! - Jeg sad ved siden af, og han var rolig, trods hendes utallige afbrydelser. Min kæreste kom aldrig til at kunne forklare problemet færdigt, for hun satte ham på hold og ikke lang tid efter, smed hun røret på, fordi hun ikke mente, at det var hendes problem. Han prøvede at ringe igen, men hun var stadig ikke interesseret i at snakke om problemet.

Derefter forsøgte jeg selv at ringe derind. Man får nemlig kun fat i hende åbenbart... Resultat: Jeg blev afbrudt rigtig mange gang og fik at vide, at hvis jeg havde spørgsmål til min regning, så måtte jeg snakke med regningservice, og de havde ikke åbent nu. Jeg svarede så, at jeg ikke var interesseret i at snakke om en regning, men at jeg hele tiden havde prøvet at få at vide HVORFOR, at de ikke svarede på de indgivne aktindsigter og hvorfor abonnementet var kørt videre. Men det kunne hun ikke svare på, for det var kundeservice der skulle svare på det. Jeg blev lidt paf og spurgte så "Jamen.. hvem er det så jeg snakker med nu?" .. Hun tøvede lidt og svare: "Kundeservice" - Jamen hvad er så problemet? Jeg vil bare have svar på det spørgsmål. Hun mente herefter, at jeg begyndte at hidse mig op og blive grim overfor hende, men det var faktisk omvent, eftersom man ikke måtte forklare sit problem helt for hende og hun var praktisk talt ligeglad. Efter noget tids asen og masen så blev jeg hidset op, hvilket resulterede i, at jeg smed på. Dumme *********!! tænkte jeg.

Kundeservicen fungerer IKKE. Hende der sidder derinde er ligeglad med folk, der ringer ind.

Mit råd er, at man skal holde sig langt væk fra dem, da de ikke vil opsige dit abonnement igen og har den ringeste kundeservice i Danmark. Tillykke med det, Tellio.

fint produkt

har haft telio i 3-4 år virker altid er billigt,har anbefalet det til familie så nu er vi 4 i familien der bruger det

Tellio som svindel butik...

Mit kendskab til Tellio, kom gennem et job hvor jeg solgte et produkt for dem, gennem telefonen.

Jeg valgte derfor selv, at tegne et abonnement.

Idag fortryder jeg.

I 2008 var jeg bosiddende i Odense N, alene, jeg havde YouSee internet samt Tellio telefoni.

Da jeg i sommeren 2009 (Maj) skal flytte ind til centrum med min kæreste, gennemgår vi vores begge aftaler med firmaer, og her, fravælger vi YouSee Internet istedet for Fullrate, samt Tellio til fordel for Fullrate's Fastnet.

Dette gøres over mail, hvor Tellio fint bekræfter at jeg nu ikke er kunde mere.

Efter kort tid virker routeren ikke mere, og alt er godt.

Indtil 4 måneder efter. Der kommer der flere skrivelser fra dem omkring jeg skal betale. Jeg overser dem og kontakter dem for at informere dem om at jeg ikke vil betale for noget jeg ikke bruger, og ikke har.

I Marts kontakter deres inkasso selskab mig, fordi Tellio har rykket på dem, jeg forklare min sag, og Inkassoselskabet vælger at sige "Farvel og tak" og sende mig retur til Tellio, "Så kan de selv rodde med det her" udtalte en ellers flink advokat.

d. 24 marts indsender jeg en aktindsigt til Tellio, hvor jeg kræver ifl. persondataloven at få indsigt i alle oplysninger som de har om mig, hvilket gælder regninger o.lign. Jeg gør desuden opmærksom på at brevet bliver gemt og brugt i retten.

Desuden oplyser jeg at ifl. loven skal jeg have indsigten i hænde senest 10 hverdage efter modtagelsen.

Dette sker ikke.

Istedet får jeg en mail fra dem en måned senere, om at jeg endnu ikke har betalt og de derfor har "lukket" mit abonnement ved dem. Jeg skriver straks tilbage og påminder dem om min aktindsigt, og fortæller jeg ikke kan stilles til ansvar for en administrativfejl fra deres side.

Jeg vælger derfor at skrive jeg anser sagen som værende afsluttet hvis jeg ikke har svar retur indenfor otte dage.

Denne kommentar fik sat skub i Tellio, som hurtigt kom og sagde han havde været her og der, og intet fundet, og han tilbød at "opsige" mit abonnement fra d.d. hvilket jeg naturligvis sagde nej til, da jeg ikke vil betale for et årsforbrug jeg ikke har brugt af.

Jeg forklarede ham at jeg ville søge aktindsigt, og sender herom et brev om dette som vedhæftet fil. Og fortalte at hvis jeg ikke fik min aktindsigt nu men at de igen ville snakke udenom ville jeg kontakte forbrugerombudsmanden samt politiet da de så vil overtræde persondataloven.

Endnu afventer jeg svar fra den seneste mail - Men mon dog at jeg får "rabat" ved Tellio, de har nok hårde tider derinde, siden de bliver ved med at bruge SÅ MANGE penge på lønninger og papir på lille mig.

Jeg vedhæfter hermed nogle mails som er foregået på det seneste.. Når jeg har svar i hænde vil jeg naturligvis opdatere her

pist borte

Har været tilfreds men må nok sige at når både firmaets hjemmeside 27 marts 2010 klokken 02:45 - 07:34 samt signal til modem ikke forefindes og firmaets 70 nr viderstilling svarer via telefonsvarer at vi nu nøje overvejer at sige tak for denne gang, jeg kan forstå at det er absolut nødvendigt at sende rekomanderet berev omkring opsigelse og økonomi
Venlig hilsen Mygind

Svindellio

Tellio har bekræftet et ophør af mine bedsteforældres abonnment pr. d. 7. februar 2010, men de er to gange efterfølgende blevet opkrævet penge, for den efterfølgende periode 1. Marts - 31. Maj. Det er på trods af klage sendt anbefalet til Tellio d. 18. februar, over faktura af d. 17. februar på 374 kr, som Tellio overhovedet ikke har reageret på.

Den efterfølgende faktura er inklusive rykker, som lyder på 474 kr. Min farfar er efterfølgende, af kundeservice på tlf. 70807025, blevet lovet en tilbagebetaling, men der er intet sket. Min farfar har dokumentation for sin påstand, men det ser ud til at blive ignoreret af Tellio.

BRUG ALDRIG TELLIO - TOTALT UTROVÆRDIGE OG LIGEGLADE MED KUNDER

Jeg har nu i mere end 4 måneder forsøgt at få overført mit fastnet telefonnummer uden held. Har skrevet adskillige henvendelser til kundeservice uden at de "gider" reagere og ringe tilbage. Har endda skrevet brev til dem uden at de kontaktede mig. Ved kontakt til kundeservice fik jeg bare en svinsk behandling og "damen" smed bare røret på. Uanset hvad jeg har forsøgt, VIL MAN TILSYNELADENDE IKKE TALE MED MIG. Lad derfor være med at blive kunde hos TELLIO. De er bare ude efter vores penge og ikke villige til at yde nogen form for service.

Prøver stadig at slippe ud af Tellio

Stoppede som kunde hos Tellio med slut d.22.10.09 bekræftet ifl mail. Modtog d. 1.11.09 en regning på de sidste samtaler hvilket jo er ok, men også abonement og samtalegebyr frem til den 30.1.2010. Har gentagende gange henvendt mig til kundeservice og fået lovning på en regning med samtaler og Pbs og intet andet.
Modtog i starten af januar en regning på samtaler, Pbs og abonement samt trussel om incasso.
Igen mailkontakt til support, der måtte 2 mail til før de svarede. Igen lovning på ny faktura kun med samtale og Pbs. Svarede tilbage at det var jeg blevet lovet flere gange før uden at der var sket noget. Fik svar fra kundeservice om at der nu var bestil en fatura......... Idag d. 22.03.2010 er den stadig ikke dukket op. Mon ikke snart der kommer et brev om at jeg er sent til incasso :o).
***********************************************************
D. 2.06.2010

Har modtaget brev fra Sveainkasso om at jeg skal indbetale det skyldige beløb 831.36 kr.
Jeg har meddelt Sveainkasso at jeg skylder Telio 43,20 kr og kan de formå at få Tellio til at sende en faktura på beløbet bliver det betalt med det sammen.
Jeg har heldigvis gemt alle mail fra support så det har Sveainkasso fået med.
Det kan være det kræver en tur i Ekstrabladet at slippe ud af Tellio
********************************************************'
D.13.06.10

Kæmpe bølge :)

Så lykkes det at slippe ud af Tellio med hjælp fra Sveainkasso.

Tellio har godskrevet de 43,20 så nu er jeg "gældsfri".
Sikken et spild af tid, penge og ressourser.

***********************************************************
Det er rent til grin, hold jer langt væk fra Tellio.

Svar til bhjensen:
Tellio virker fint, problemerne opstår når du ikke længere vil være kunde hos dem.

Se det er den virkelige verden.

En der har været kunde og nu kæmper for at slippe ud.

Kvitterer ikke på opsigelse tilsendt i 3 mails og 1 brev

Mit første indtryk af Tellio var god information og service på hjemmesiden med gratis samtaletrafik, mens prisen for abonnement ikke var specielt billig, men nok til at det virkede attraktivt ift. TDC.

Min opstilling af telefonadaptoren efter anvisningen tillod mig ikke at ringe ud. Det viste sig at anvisningen var forkert hvilket krævede et supportopkald.
Da jeg efter 14 dage rykkede for porteringen af mine to ISDN-numre til Tellios 2-linje produkt, fik jeg at vide det var blevet afvist af TDC. Den slags får man iflg. Tellio ikke besked om, for det skal man (også som ny kunde) selv følge udviklingen af på 'Min side'. Min portering var dermed blevet 14 dage forsinket.
På min første regning opdager jeg et fast 'samtalegebyr' oven i abonnementet, hvorved Tellios 2-linje produkt bliver dyrere end TDC-s ISDN!
Med indtrykket af manglende service og den reelt højere pris end lovet, beslutter jeg straks at opsige abb. Jeg har heldigvis bestilt med 1 måneds opsigelse (selv om de lokker med rabat på 6 måneders opsigelse)!

Selv om Tellio havde svaret rimeligt hurtigt på mine supportspørgsmål, så svarer de nu pludselig selt ikke på mine nu 3 opsigelsesmails samt et brev. Er det fordi jeg har tilladt mig at påpege årsagen til min opsigelse? Eller er Tellio ved at drukne i 'succes' ?? Jeg synes svarene på denne side indikerer at tilfredsheden falder brat når man har det mindste problem.

Jeg venter stadig på Tellios kvittering for min opsigelse.
/Helge

Rykker uden regning, 3 gange nedlagt konto

Jeg har efterhånden en lang lang historie kørende med Tellio, og selv om jeg nu har fået mit tilgodehavende retur så har jeg bare fået en regning mere de mener jeg skal betale.

jeg lavede en fejl da jeg oprettede min konto, så fik oprettede 2, måtte lukke den ene 3 gange, og ved ikke om jeg nu modtager 3 rykker fra dem hvem ved.

så modtog jeg en rykker på en regning jeg absolut ikke havde fået (påstand mod påstand), men i stedet for at advarer mig så fik jeg bare en rykker. (blev pænt rasende) og opsagde mit abbonement.

og det kæmper jeg stadig med......

synes tonen og politikken i Tellio er helt til grin....... HOLD JER LANGT VÆK.

hvis i kan finde andet for guds skyld gør det.

Det værste firma

Fik afvide at man sagtens kunne få dem som telefonabonnement selvom man har tdc medarbejderbredbånd, efter 2 mdr er nr stadig ikke overført, plus de opsiger vores telefonnr og bredbåndsabonnement, og NÆGTER at de har gjort det.
Skriver mange mange mails om at man IKKE ønsker at benytte dem, men HØRER INTET !!
Når man så ringer derind snakker man med en mega ubehøvlet medarbejder som ikke mener de har noget problem.
Og at det er vores skyld at det ikke virker.
Skyder skylden op andre teleselskaber og os som kunde.
Har ALDRIG været udsat for noget lignende.
HOLD jer væk fra dem !!!!!!!!!!
De har osse sendt en regning på 445,- kr for ingenting, har ikke brugt deres LORT !
Men nu truer de med inkasso hvis man ikke betaler !

STOR ADVARSEL TIL ALLE HOLD JER VÆK FRA DEM !!!!

www.tellio.dk Details

Bredbåndstelefoni fra Tellio. Billig telefoni. Ring gratis til fastnet i Danmark og store dele af verden. Tellio bredbåndstelefoni - nemt at få - nemt at bruge!

Visit Tellio

Call us on: +47 21933000