Thiele Briller reviews

Thiele Briller reviews

4.7

Standardsvar sætter garanti ud af drift i Thiele i Bruuns Galleri i Aarhus

Vi er en familien på 5, hvor de 4 har været gode kunder i Thiele i mange år. Alligevel vælger Thiele at lade garanti bortfalde på stel med knækket stang ved led. Begrundelsen fra Thiele var at "brillen må have fået et slag", hvilket den vitterlig ikke havde. Brillestangen havde en fabrikationsfejl, og må ikke knække af, af sig selv, bare fordi man pudser brillen.
Konfronteret med spørgsmålet, om Thiele mener vi taler usandt, vælger Thiele at fastholde påstanden om at brillen må have fået et slag.
Det har vi taget til efterretning, og vil i fremtiden prøve, om vi kan finde et sted, hvor vi et bedre stillet i forhold til garantireparationer.

Gode udvalg af sted - selv under udsalg

Mange flotte stel at vælge imellem og et professionelt og fagligt dygtigt personale. Jeg kommer helt sikkert tilbage.

Imødekommende og behagelig oplevelse i thiele Skagen

Under en ferie i Skagen var jeg så uheldig at mine gamle briller gik i stykker.
Heldigvis fandt jeg en thiele forretning hvor de hjalp mig med at reparere mine briller og mens de reparerede brillen, gik jeg lidt og kigget på stel. Efter at havde prøvet et par stykker var personalet på pletten med god vejledning.
Jeg valgte et stel og fik taget en grundig synsprøve med det samme.
Efter synsprøven blev jeg grundigt vejledt i hvilke glas der var bedst for mig, mht styrker og stel.
Jeg skulle hjem et par dage efter og personalet tilbød med det samme at sende brille hjem til mig.
Jeg har modtaget brillen og den er perfekt!
Med brillen var der desuden en pudseklud, brillepuds og et dejligt kort!

Elendig og arrogant service i Rødovre Centrum

Synstesten var en parodi, tog lige nøjagtig 3 min, og hun var fuldstændigt ligeglad og havde ingen professionel omhu. Man kan ikke engang få sin styrke afvide, da dette koster 450 kr. "men testen er gratis". Hos Louis Nielsen betaler man en brøkdel for testen - de tager sig god tid og dobbelt checker alt, og udleverer ens synstest med et smil - Det gør at man kommer igen og igen. Det gør man ikke med Thiele, man går ind, bliver mødt af en sur ekspedient, der hverken er interresseret i at sælge briller eller hjælpe. hvis man kigger på de billige briller foreslår de med vilje den grimmeste brille så man selv trækker over til de dyre briller. Så vender man sig om og går og ærger sig over hvor meget tid man har spildt i en paodi på en moderne optiker, der er blevet træt af kunder.
Thieles synstest er meget upræcise i forhold til andre optikere og øjnlæger anbefaler ikke at man bruger Thiele til at få lavet synstest da de ikke har de rigtige kompetencer eller udstyr der kræves for at man kan lave en saglig synstest.

Ekstrem dårlig service Thiele Lyngby Storcenter - og en ualmindelig dum butiksansvarlig!

Bestilte via telefonen tid til synsprøve.
Da jeg sad i stolen hos Thiele ville man alligevel ikke foretage synsprøven.
Årsagen var, at jeg ikke køber kontaktlincer hos Thiele (men via internettet - da det er langt billigere). Denne holdning og information undrer mig meget og jeg oplyser om, at jeg køber briller hos Thiele i samme butik!!! - og tidligere mod betaling naturligvis har fået foretaget synsprøve der.
Skulle man ikke have oplyst pr. telefon inden aftalen om synsprøve blev foretaget, at hvis man køber kontaktlinser andet sted end hos Thiele kan man ikke få foretaget en synsprøve ej heller mod betaling???
Jeg fik så foretaget synsprøve hos Synoptik der ikke har samme holdning.
På vej tilbage fra Synoptik informerer jeg om, at hos Synoptik kan man godt få foretaget en synsprøve!!
Nu fortæller chefen hos Thiele mig, at hun i sit computer har en registrering om, at jeg ikke kan tåle kontaktlinser dateret tilbage fra 2006 - og derfor vil hun ikke foretage synsprøven. Altså en helt anden forklaring end 15 minutter tidligere......
Jeg har intet kendskab til at jeg ikke kan tåle kontaktlinser - og jeg fortæller hende, at vi idag skriver 2014 og jeg har haft kontaktlinser i næsten 20 år uden problemer- så hun må da have en fejl i sin computer - hvilket jeg oplyser hende om.
- Men nej Computeren er sandheden i hendes optik.....mon ikke hun trænger til briller!!!.
Hvis butikschefen her var en af mine ansatte var hun blevet fyrret på stedet.
Hun får en gratisk feed back på en dårlig kundeoplevelse, som hun ikke vil lære af.
Hun lytter ikke til sin egen kunde (husk på jeg køber briller hos Thiele - eller gjorde indtil idag.
Hun tror mere på en 8 år gammel fejlregisrering i sin computer frem for kunden
Hun ser ikke muligheden for at få mig som ny kunde til køb af kontaktlinser -
Hun er så dum, at hun ikke evner at fastholde mig som kunde til køb af briller - for med den udviste adfærd vil man da aldrig sætte sine ben i den butik igen!!
Slutteligt kan man spørge, om man som tidligere kunde skal acceptere, at Thile opbevarer informationer i deres computer om Kunder - især når de ikke engang er korrekte - mon registerloven tillader dette ??

Hun fraskrivdamen her var - men hun henholder sig til info fra sin computer der er helt forkert frem for at lytte til den Kunde hun netop har mistet!! Hun er med andre ord dummere end dum!!
Hvis hun havde foretaget synsprøven havde hun haft muligheden for at få mig som kunde både for kontaktlinser og briller - denne mulighed er da forevigt

En god oplevelse.

God og professionel service hos Thiele, Randers. Efter e'n tilretning ved afhentning af briller, sad de perfekt. Da jeg bad om hjælp til at tilrette et par briller købt ved en anden optiker, blev dette klaret med et smil og uden beregning. Også disse briller sidder nu perfekt. Tusind tak.

Uprofessionelt

Theile i Nørrebro Bycenter er fyldt med uprofessionelle mennesker. Jeg havde abb. hos dem hvor jeg fik kontaktlinser og briller. De gik nogenlunde, bortset fra at dem der arbejdede der ikke var særlig rare. Et halvt år senere diskuterer min mor med en af deres ansatte men går bare hjem. Jeg får så en besked om at jeg skal komme til kontaktlinse check men da jeg går derned har de afmeldt mit abb. uden at fortælle mig det. Jeg ved at min mor IKKE har sagt noget om at afmelde det og jeg fik endda besked om at komme derned som om alt var helt normalt! Jeg forlad Thiele og er flyttet til Synoptik hvor priserne endda er bedre og de ansatte langt mere professionelle.

Thiele Randers har fantastisk service

Det kan klart anbefales at købe briller i Thiele Randers:) Der er fantastisk service og smilende optiker :) Og så laver de en god kaffe.

Thiele, Skagen - Hvorfor handle andre steder???

Jeg har nu gennem flere år handlet briller med styrke og solbriller med styrke, hos Thiele i Skagen!
Min erfaring med butikken er UTROLIG positiv!
Medarbejderne tager sig tid til sig, og er utrolig lydhør over for brille ønsker og går meget op i, at brillerne passer præcist til sit ansigtet!
Som ny kunde fik jeg lov til at låne 3 par briller med hjem for vurdering af familiemedlemmer, for at vælge den helt rigtige brille!
Da jeg bor 50 km fra butikken, var en af deres medarbejdere, så venlig at levere dem direkte hjemme hos mig!
Hos Thiele i Skagen leverer de en utrolig god service! De er venlige, hjælpsommme og konkurrence dygtige!

Bondefangeri

Jeg har ligesom så mange andre også haft problemer med servicen efter køb af linseabonnement, hvor man ender dårligt informeret, og med at skulle betale 2 mdr. abonnement, hvor efter du har det samme beløb tilgode i butikken. Hvem gider at have penge til gode efter sådan en behandling, også til et produkt man ikke kan bruge længere. Jeg fik vel at mærke af vide, at jeg kunne bruge det beløb til briller eller solbriller.... HVAD i alverden skal jeg bruge det til, når jeg har købt briller OG solbriller for 1 år siden i samme butik?

Jeg har slået et opslag op på deres Facebook side, som blev fjernet uden svar. Virkelig dårlig stil! Giver også ret i at hjemmesiden ikke er til at finde ud af.. Det kunne godt virke, som om de prøver at skjule nummeret til deres hovedkontor.

Ville ikke anbefale Thiele i Kolding til nogen.

Thiele Rødovre centrum

Har lige talt med Thiele i Rødovre Centrum, mage til dårlig Kundeservice , endda fra to medarbejdere, lige efter hinanden, skal man da lede længe efter......(sådan noget smitter åbenbart inden for samme forretning), ville bare købe et par Tom Ford briller hos dem, have dem lagt til side, men nej man kan ikke lægge til side !!!!!!!?????

Ok tænker jeg :De er der ikke for at sælge briller, de er der bare.....nu kom vi så så langt, at de ikke havde pågældende model, og fordi ekspedienten kunne mærke at jeg blev sur over dårlig Kundeservice, gav hun mig aller nådigst besked om, at der nok var en anden butik der havde de briller som jeg efterspurgte: HURRA MÅSKE ER DER NOGLE SØDE EKSPEDIENTER DER , DER GERNE VIL SÆLGE.......
Birgitte Poulsen

Thiele har helt klart en forretningsplan, der går ud på at snyde kunden for så mange penge som muligt.

Har købt kontaktlinser fra Thiele i et år nu. Du bliver behandlet pænt af personalet, men der er en masse ting som de "glemmer" at oplyse dig om. Opsigelsen af abonnementet er åbenbart meget besværlig, og du bliver bedt om at købe et par solbriller for de penge de har hævet ekstra fra dit betalingskort.

Det værste med oplevelsen er at de spiller så søde, mens du bliver snydt i hoved og røv.

(mine erfaringer er fra Thiele i Amager Centret)

Kan ikke anbefale Thiele til nogen!

Bondefangeri og en ikke eksisterende kundeservice!

Nedenstående drejer sig om Thiele i Hørsholm og deres administration.

Min oplevelse hos Thiele har været nogenlunde, dog til overpriser, lige indtil jeg ville stoppe med at være kunde hos dem!

Jeg fandt ud af at mine linser var næsten kr. 60,- billigere om måneden hos Louis Nielsen og ville derfor opsige mit abonnement. Det var MEGET besværligt, da det ikke er godt nok at gøre det i butikken, men SKAL gøres pr. mail. Denne mailadresse kan man sjovt nok ikke finde på deres ELENDIGE hjemmeside, så man er tvunget til at ringe til dem (hvis man kan finde nummeret), hvilket i sig selv heller ikke er en god oplevelse!

Oven på dette bliver man så bondefanget - se nedenstående dialog.
Til Thiele kan jeg kun sige at I ALDRIG ser mig som kunde igen, ALDRIG bliver anbefalet til selv min værste fjende, ALDRIG modtager så meget som en krone fra mig, om jeg så skal stå i RKI resten af mine dage!!!
Date: Tue, 29 Oct 2013
Kære Thiele,

Nu har jeg fået en rykker fra Jer omkring betaling. Jeg har endnu ikke modtaget svar på nedenstående. Det telefonnr. som i skriver man kan ringe på, har jeg nu prøvet at ringe til 3 gange hvor den blot ringer ud.

Jeg vil stadig bede jer om STRAKS at tilbagebetale mine kr. 418,00 dog nu på følgende kontonr:

Reg. Nr XXXX
Konto nr. XXXX

Brian

Date: Wed, 18 Sep 2013 09:09:58 +0200

Kære Thiele,

Som nævnt flere gange før, har jeg ikke længere samme styrke som de linser der pludselig ligger i butikken - derfor vil disse ikke blive afhentet, og jeg vil bede om mine kr. 418,00 tilbagebetalt.
Da jeg for nyligt var i butikken til min årlige kontrol, som dog ikke blev udført, gjorde jeg også opmærksom på dette. På det pågældende tidspunkt var der ingen linser til mig, netop fordi min årlige kontrol ikke var udført. Jeg gjorde desuden opmærksom på det samme i min skriftlige opsigelse til jer.
Da jeg for ca. et år siden mødte op som kunde i Jeres butik, var det med henblik på at købe linser og et par briller. Efter at have prøvet linserne et stykke tid blev jeg rigtig glad for disse og droppede idéen omkring at købe briller. Jeg tegner et linseabonnement og regner med at det kører, hvilket det også gør. Efter nogle dage, måske uger, bliver jeg ringet op af én fra butikken, som siger at jeg kan komme ned og hente et par gratis briller, da jeg har startet et nyt linseabonnement. Jeg tænker, at det var underligt at det ikke er blevet nævnt fra starten af, da jeg selv overvejede at betale for brillerne. Man kan så tænke sig til, at det nok var fordi, at det er en bedre forretning hvis jeg selv betalte for dem. Da jeg modtager opkaldet omkring gratis briller, bliver der på intet tidspunkt nævnt, at jeg så binder mig i 2 år for linserne, ej heller bliver det nævnt, da jeg er nede og vælge stellet. Jeg har derfor ikke i sinde at betale for noget, som mest af alt ligner bondefangeri, eller i hvert fald en meget umoralsk behandling af kunder.

Jeg vil i stedet bede Jer om straks, at tilbagebetale mine kr. 418,00 på følgende konto:
UPDATE d. 31/10-2013

Date: Thu, 31 Oct 2013 16:05:32 +0100
From: XXXXXXX@Thiele.dk

Kære Brian,

Tak for din mail til Thiele.
Jeg skal indledningsvis beklage hvis du har ringet forgæves.

Det er korrekt, at du ikke har fået et svar via mail på din mail dateret den 18. september 2013, idet butikschef XXXXXX XXXXXXXXX, foranlediget af denne mail, personligt har ringet til dig den 19. september 2013. Denne samtale ender med, at du ikke har tid til at tale mere og lægger røret på. Af denne årsag må XXXXXX XXXXXXXXX forvente at samtalen er afsluttet og besvarelsen trods evt. uenighed er modtaget.
Du har indgået en aftale med Thiele og der henvises til regler ved indgåelse af aftale for såvel kontaktlinser som for dit brilleabonnement med rabat. Det forventes naturligvis, at du overholder en indgået aftale, herunder opsigelsesvarsel samt aftale vedr. brilleabonnement.

F.A. Thiele A/S
Svar til Thiele d. 31/10-2013

Kære XXXXX XXXXXX,
Det du skriver i din mail er direkte usandt!

Det er korrekt, at jeg har talt med XXXXXX XXXXXXXXX i telefonen, og efter en længere snak som ikke førte til noget, havde jeg ikke tid til at tale med ham mere. Dette var dog før jeg fik jeres såkaldte ”status” på mit abonnement og før jeg skrev min forrige mail til Jer - nemlig tirsdag d. 10/09-2013. Da jeg så får jeres ”status” bagefter d. 17/09-2013, vælger jeg at skrive min mail til Jer d. 18/09-2013 - så nej - jeg har IKKE fået nogen former for besvarelse fra Jer omkring denne.

I øvrigt betaler jeg ALTID mine regninger og andre aftaler til tiden, men jeg betaler ikke når det er åbenlyst bondefangeri! Som tidligere nævnt, kan jeg kun forholde mig til, at jeg nogen tid efter at have indgået mit linseabonnement bliver ringet op af butikken, som oplyser, at jeg kan komme ned og hente et par briller kvit og frit. Det bliver på INTET TIDSPUNKT nævnt, at de indgår i mit abonnement eller som en del af nogen aftale med Jer som binder mig i 2 år og at jeg ellers skal betale et restbeløb. I øvrigt har jeg aldrig fået en kopi af kontrakten.

Jeg vil opfordre til, at I begynder at behandle jeres nuværende og forhenværende kunder ordentligt samt at I får styr på fakta, herunder datoer, inden i begynder at skrive ud. Det ses tydeligt på Truspilot hvad jeres kunder mener om jer, og at jeg langt fra er alene om min MEGET dårlige oplevelse med Jer. Hvordan I kan være Kgl. Hof. Leverandører er mig en gåde.
I øvrigt bør du overveje dit ordvalg i din første sætning, da det kan tolkes som om du mener jeg taler usandt omkring mine 3 forgæves opkald.

I min virksomhed samler vi på tilfredse kunder, da det betaler sig i længden – det skulle I tage at prøve.
Jeg håber derfor, at I vil lukke denne sag fornuftigt, og jeg ser frem til et mere kvalificeret svar.
Brian

God og personlig betjening.

Jeg kan varmt anbefale Thiele på Amager. Både på Amagerbrogade og i Amagercentret.
Stemningen er god og serviceniveauet er højt.

God Tid og Personlig rådgivning.

Min kæreste og jer var i Thiele i Rødovre Centrum 7-10-13, da min kæreste har haft nogle problemer med synet. De tog sig rigtig god tid og var bare super søde samt top professionelle.
Jeg har sjældent oplevet sådan et engagement også selvom det var sent på dagen!
Helt sikkert et sted jeg kan anbefale at man handler :D

Elendig service og fejlagtig rådgivning

Anmeldelsen går på Thiele i Rødovre Centrum.

Min farmor har købt nye briller ved den pågældende butik, efter de havde lavet en synsprøve på hende, da hun havde fået et slørret syn. Hun får de nye briller og kan ikke forstå, at hendes syn fortsat er slørret. Hun går ned til butikken og taler med dem, men alt er som det skal være, og som de har aftalt, påstår de.
Da hun henvender sig igen får hun besked om, at så må hun jo gå til en øjenlæge. Som sagt så gjort, og øjenlægen kan så fortælle, at hun har fået grå stær. En ting som Thiele - ifølge øjenlægen - burde kunne se nærmest med det samme, når de foretager en synsprøve.

Men vil Thiele acceptere, at de har et rådgivningsansvar, og så tage brillerne til 3000 kr. retur? Nej, gu' vil de da ej. Det er lige en sag for forbrugerklagenævnet.

Elendig service

Jeg køber et par læsebriller til over 5500kr . Først "glemmer" de at sige at jeg kan få 10% rabat, en kampagne de selv kørte den uge. Kort tid efter ryger den ene skrue i højre brillestang ud. Først sætter de en forkert skrue i . Næste gang jeg går ind for at få skiftet skruen så er der brækket noget af den holder den forkerte skrue går ned i.
Ok, ny brillestang til over 700 kr. Ugen efter skal jeg hente brillerne med den nye brillestang. Brillestangen var kommet men de havde desværre ikke fået skruerne med.. Jeg får brillerne med hjem, med ny brillestang, men stadig med forkert skrue sat i. De lover at ringe i løbet af ugen når skruerne er kommet.
De ringer ikke. I dag har jeg så ringet til dem, jo skruerne er kommet. Hvorfor har i så ikke ringet? Ja det kunne hun ikke svarer på. Jeg er rasende på den lortebutik. Thiele i Amagercentret, skam jer. Handler der aldrig mere.
Såsnart pengene er i kassen så skider i på kunden.

Har nu ventet 1 måned på at gå med mine nye briller...

Har brugt næsten 5000 kr på et par nye lækre briller, som jeg får rettet 3 gange, fordi de sidder skævt. Dette kan jo ske, men kan konstatere, at glassene ikke er lavet efter min bestilling. Det betyder, at der ikke er taget højde for bygningsfejl, og brillen ryger efter en lidt for lang samtale med optikeren tilbage for at få nye glas i. Efter en uge kan jeg hente dem igen, men kan nu se, at slibningen af glassene er udført så sjusket, at man kan se glassets kant i det ene hjørne af brillen. Det er simpelthen sjusket udført, men her kan optikeren forsikre om, at det da ikke er unormalt, at glasset ikke helt passer i rammen på brillen. Jeg beder om at lade handlen gå retur, men det kan der ikke være tale om. Optikeren insisterer på at finde en ny løsning, men først i næste uge.... Når han får tid....

Thiele Nykøbing F

Den bedste og hyggeligste optiker der findes.
Ekstrem god service, søde medarbejdere og de hjælper så godt de kan.

supergod, personlig service i Thiele i AmagerCentret

Jeg har fået kontaktlinser for første gang, og valgte Thiele lidt tilfældigt, da jeg kom forbi på vej i Føtex. Jeg har fået super service, og stemninge i forretningen er god og hyggelig. Jeg har kun godt at sige på nuværende tidspunkt.

Thiele Administration Details

Visit Thiele Briller