Tjdata reviews

Tjdata reviews

6.9

Tja.. en både og, oplevelse. I hvert fald et 'Kinder æg'

Efter at have været inde for at købe hhv. et headset og en bordmikrofon, kan jeg kun sige jeg sidder tilbage med en lidt spøjs oplevelse at tænke tilbage på.
Ekspedienten var nu en flinker fyr, og han forsøgte da at hjælpe mig.
Det skulle blot vise sig, at det han talte om, ligeknapt holdt stik i forhold til det jeg efterspurgte - i forhold til det behov jeg stod med.
Efter at være kommet hjem med de to artikler, skulle de straks afprøves.
Bordmikrofonen virkede ikke på min bærbar maskine.
Headsettet havde utrolig megen støj (hvilket var mit klare budskab, at det skulle være foruden, eller i det mindste kunne reducere)
Jeg pakkede artiklerne ned igen og kørte ind til butikken med det samme.
Vi talte om det forskellige, og det var en ny ekspedient klarede denne omgang.
Han kom med de umiddelbare indspark til hvad skulle gøre for at det forskellige ville virke. Jeg havde imidlertid prøvet det hele af.
Headsettet virkede, både med lyd og optagelse.
Bordmikrofonen virkede imidlertid ikke. Bordmikrofonen skulle sættes i selv samme stik som headsettets mikrofon blev tilsluttet.
De havde ingen forklaring på hvad en årsag kunne være til, at mikrofonen på headsettet virkede, hvorimod den løse mikrofon ej virkede.
Det havde jeg så på ingen måde forventet.
Ekspedienten (denne gang en anden) Testede bordmikrofonen, og der var fin forbindelse her. Så i det mindste var den ikke direkte defekt.

Nu kommer den spøjse del af oplevelsen, og derfor også grunden til at det bliver et kinder æg.

Headsettet blev taget retur, idet jeg var blevet lovet mere end produktet kunne holde. Fint nok for det!. Bordmikrofonen fik jeg dog 'lov til' at tage med hjem igen.
Som jeg sagde 'Jeg kan jo ikke bruge noget af det'
mens jeg konstaterede at bordmikrofonen var i emballage og pakket fint ind som da jeg modtog den.
Det havde så ingen betydning, fordi (som ham jeg handlede med i første omgang sagde) "Du har jo pakket den ud og sat den til.. så nu er den brugt"..

Her tænkte jeg i min stille sind.. "I guder.. et produkt til 79,- og så den indstilling"

I øvrigt kan jeg tilføje her, at det første jeg bemærkede da jeg pakkede den bordmikrofon ud var, at der var fingeraftryk på produktet (fedtede fingres efterladenskaber) + det var støvet (Husk, jeg modtog et produkt der var pakket ind)
Jeg orkede bare ikke at diskutere dette.. Jeg fravalgte det simpelthen.

Opsummering og budskab.
Jeg finder det ufattelig fattigt at TJ Data har den tilgang til deres kunder.
Herregud.. kr. 79,- er ingen herregård, og af samme årsag gad jeg simpelthen ikke gå i gang med en større debat herom.
Jeg er blot lykkelig for at jeg IKKE har købt en bærbar eller andet lignende af højere pris, derinde (Står faktisk og skal have udskiftet min maskine lige nu) Fordi.. tænk om der skulle gå noget galt der?

Så jeg kan blot konstatere at jeg står med en lykkelig 'kinder æg' oplevelse.
TJ Data er således blevet en 3 i 1.
- Første, eneste og sidste gang.

TAK fordi jeg oplevede dette FØR jeg købte noget større hos jer.

Lokal butik, med service og viden!

Proconsult og Klingenberg Data (To andre IT-butikker i Odense) har trukket stikket, hvad angår salg til private, så jeg vil da gerne lige slå et slag, for min egen favorit-butik i Odense, når det kommer til IT, nemlig TJ Data:

Jeg satte mine ben der for første gang for ca. 8 år siden, da jeg købte
min første fladskærm, og jeg har endnu ikke haft grund til at søge andetsteds.
Du kan til tider opleve ventetid mht. rådgivning, men det er min erfaring, at det bunder i en simpel ting - de slipper ikke den kunde de er i gang med at hjælpe, før de er sikre på, at kunden har fået svar på alle spørgsmål, og føler sig fuldt informeret, eller har truffet beslutning om køb - sådan har det i hvert fald været med mig, flere gange.

Der er SMS-service, hvis du har lavet en bestilling eller indleveret en maskine til diagnosticering eller reparation, så du nemt får besked, uden at blive forstyrret med et opkald.

Jeg har aldrig brugt webshoppen, men ved at de tidligere har haft lidt udfordringer, men det skyldes vist, at de var indgået i et indkøbsfællesskab, og derfor ikke selv havde fuld control over web-delen - men jeg vil også hellere ind og tale med en medarbejder, så jeg er sikker på at få lige dét jég har brug for, og ikke det jeg troede jeg havde brug for.

Udvalget i butikken tilfredsstiller mig, da jeg godt ved, at de kan tabe en hel del penge på stort udvalg - IT-udstyr rasler ned I pris, allerede fra det forlader fabrikken, så et stort udvalg kan over tid tvinge salgsprisen under indkøbsprisen, og det er man som erhvervsdrivende selvfølgelig ikke interesseret i.

Det er muligvis ikke landets billigste IT-butik, det er måske ikke engang byens billigste, på trods af, at det snart er byens eneste sande rendyrkede IT-butik, men det er et sted hvor servicen er høj, og de ansatte ved hvad de taler om - modsat dronerne i Elgiganten, Bilka etc.

JEG betaler gerne de par kroner mere, for personlig service og rådgivning, for jeg får så sandelig hvad jeg betaler for - og derfor gider jeg ikke rende ind og nasse mig til rådgivning, og derefter bestille skidtet 6kr billigere et eller andet sted på nettet!

Jeg køber ikke bare udstyr til mig selv, men også til min omgangskreds, så vel som jeg til tider benytter TJ Data ifm. mit job, på trods af vi har faste leverandører.

Sidder ligefrem og glæder mig til jeg skal derind igen! :-)

God service og okay priser

Jeg har igennem en del år handlet hos Tjdata og det er kun én eneste gang været lidt problemer. Det var med en PC som blev ved med at genstarte - det blev dog løst efter 3 gange.

Ellers er jeg meget tilfreds med Tjdata og især deres betjening. De er hjælpsomme og ved meget om deres produkter. Priser er ikke specielt lave, men man ved man kan få byttet produkter som ikke virker - derfor betaler jeg gerne lidt mere for sikkerhed og god service.

Jeg skulle ha et nyt grafikkort,og det fik jeg.

som altid super betjening,jeg fik dem også lige til at sætte et nyt bundkort
i. Alt var færdigt til aftalt tid ingen dårlige undskyldninger og pladder- gejl og ørefyld.

Super produkt til en god pris!

Jeg købte fornylig en af TJDatas stationære PC-løsninger, en Super Multimedie-PC med WIndows 7, højttalere og en Samsung monitor, til en samlet pris på under 6.000 kr.

Da jeg besøgte butikken første gang fik jeg en halv times introduktion og vejledning til de forskellige PC-løsninger de havde, hvor der blev sat god tid af til at afdække mine forskellige ønsker og behov. Et par måneder herefter foretog jeg så en bestilling via nettet, efter telefonisk at have forhørt mig om leveringstiden på den ønskede monitor.

Blot to dage efter var PC'en bygget og det hele klar til afhentning, hvilket jeg fik besked om via sms.

Vi hentede selv det hele i butikken, og medarbejderen hjalp med at bære varerne ud i bilen.

Både computer, skærm og højttalere har fuldt ud levet op til forventningerne om en ydelsesstærk maskine, der kan håndtere hele Adobe-pakken, de fleste spil og film m.v. uden at kny - og med et minimum af støj fra blæsere m.v. (det var problemet med vores gamle maskine - en Acer pakkeløsning - den støjede som et ondt år). Alt det bestilte ekstraudstyr (selv det ekstra DVI kabel angivet i kommentarfeltet var husket) har også levet op til forventningerne.

Jeg har ofte før handlet i TJData i Odense. Det er en butik, som jeg kender for at være "det gode sted" at gå hen for at købe computerudstyr i Odense, fordi alle ansatte selv er computernørder, der selv bruger alle butikkens produkter, og derfor også ved alt om dem. De kan sagtens bruge masser af tid på information i butikken, hvis man har brug for vejledning, og er også ærlige og siger ligeud, når der er noget de ikke ved.

Det er første gang jeg har købt en computer hos TJData - men det er sandsynligvis ikke den sidste.

Helt perfekt :)

Jeg købte en ultimate gamer pc fra TJdata fik en mail om at det tog lidt tid, så fik jeg en mail om at jeg kunne hente den + skærm jeg også bestilte, supporten svarede på spørgsmål jeg havde.
Rigtig god butik hvis du bor i Odense, kan anbefales :)

Det er super dårlig service.

Det er super dårlig service, de har ikke de vare man bestiller som ellers der står på deres hjemmeside. Plus man betaler for mange penge for fragt og de levere ikke på adressen.. Skod firma i mine øjene, jeg handler der ikke igen det er sikkert.
TJdata Aps

Reply from TJdata Aps

Vi har fået din ordre den 24/5 og du har modtaget alle de bestilte varer den 27/5, altså 2-3 dages levering som der står på vores webshop. . Det er korrekt vi sender ikke til hjemadressen, som der står i betingelserne sendes alle pakker til GLS pakkeshop. Vores webshop er ment som et udstillingsvindue til vores kunder i Odense og er ikke beregnet til at lave decideret nethandel, derfor har vi ikke de gode aftaler med fragt som andre store webshop har, vi tager den fragt som vi selv betaler. Fragten får man at vide inden man køber og så kan man jo bare slette ordren igen.

Johnny Nielsen
Direktør
TJdata

Elendig service når det gælder reparation.

Købte en MSI bærbar hos dem efter blot 2 måneder var der problemer med blæseren fra tid til anden og jeg sendte den til reparation. Efter 2 måneder igen måtte jeg henvende mig for at rykke for reparationen kort efter det var den sørme klar. Fik så at vide den var fixet og at jeg var heldig nærmest som om det var min skyld. Der gik så 1 uge og bæseren begyndte at larme igen. Jeg havde ikke lyst til at vente 2 månder på dem igen så jeg opgav. Efter noget tid valgte jeg selv at skille laptoppen ad og om ikke jeg tilsidst fandt et meget lille bitte stykke rundt glas ved at ryste laptoppen.
Teamet som sælger virker ok. Men deres folk bagved der står for reparationer virker som nogle de har ansat fra gaden og som knap gider at rejse fra deres sofa hvis de får noget bragt ind.
TJdata Aps

Reply from TJdata Aps

kunden har rigtig nok købt en MSI bærbar hos os den 19/5-2008, altså over 2,5 år siden. Den bliver indleveret til reparation hos os den 30/7-2008 hvorefter vi sender den til MSI for reperation ( da vi ikke selv må reparere bærbare) den kommer tilbage den 25/8-2008 og bliver udleveret til kunden den 26/8-2008 altså en reparationstid på 25 dage og ikke over 2 mdr. som der klages over. det er iorden at klage over en butik, men ikke 2,5 år efter episoden fandt sted.
johnny Nielsen
TJdata

bedre service fåes ikke Odense

Jeg har lige købt bærbar hos Tjdata og havde ikke forstand på det, sælgeren brugte nok 1 time på mig til vi fandt det der passede mig, det må siges at være service kan kun anbefales

Middelmådig butik

Jeg har været ude for at de har problemer med lager-status af varer, men jeg fik pengene igen uden problemer da de ikke kunne skaffe det bestilte alligevel.
Deres priser er dog i den høje ende, især når man tager kvaliteten i betragtning.

jeg køber alt mit pc udstyr hos dem

jeg har handlet hos dem i mange år og jeg kan kun anbefale dem for det er bare top service og jeg har aldrig haft problemer med dem på nogen måde.-

Rimelige priser

De har et bredt udvalg. Ok service.

det ske købe jeg ikke vare

jeg har prøvet at blive slettet ved dem som kunde

Kan ikke komme i kontakt med butik

Jeg har afleveret et grafikkort til reparation for over halvanden måned siden. Efter 3 uger ringede jeg til butikken og spurgte efter mit kort, svaret var, at de nok skulle kontakte mig når det var klart. Siden da har jeg ikke kunnet komme i kontakt med butikken telefonisk (og jeg har prøvet mange gange) ligeledes er mine to mails er ikke blevet besvaret.

TJ er absolut ikke de billigste på markedet og det er også i orden, jeg bruger butikken når jeg desperat mangler noget hardware, men jeg forventer til gengæld en eller anden form for service som kompensation for de høje priser. På min faktura står der da også " - fordi service gør forskellen!"

Manglende service gør en stor forskel.

Perfekt gennemført handel

Super hurtig levering, og et godt varerudvalg!

super it forretning

jeg handler der og har aldrig haft et eneste problem med selve butikken.
de giver den ultimative service og priserne er i en tilpas god pris klasse.
vis du har et problem med varen hjælper di dig så hurtigt de kan. man kan nemt mærke de sætter service meget højt i deres butik.

Ikke tjek på deres lagerstatus

Jeg har tit oplevet, at en vare står til at være hjemme, men når man så kommer i butikken er det ikke hjemme alligevel.
Enkelte af deres sælgere bliver sure hvis man ikke er enige med dem og de råd de kommer med og deres priser er også set bedre.
Men deres nye butik er ret flot.

dårlig oplevelse

var inde og kigge på deres hjemmeside da jeg stod og skulle bruge en cpu køler socket 478.
og fandt der at de havde 6 forskellige kølere.
tager så ind i butikken for at hente en af de kølere jeg lige har set men får så at vide at de ikke har nogle kølere til socket 478 og ikke har haft det i et stykke tid.

Har handlet flere stumper der.
Har ikke noget at klage over.
Fik på et tidspunkt et defekt bundkort med hjem, da jeg kom mere end 14 dage efter med kortet, var der ingen problemer med at få pengene igen.

Så jeg kan kun give den bedste anbefaling.

Noget sparsomt udvalg, men de har da mange gode produkter, men syntes desværre de har for mange medarbejdere der ikke rigtigt ved hvad de snakker om.

Iøvrigt kan man ikke købe med dankort og så afhente i butikken, selv om valgmuligheden er på siden...

TJdata Aps Details

Visit Tjdata