Toms reviews

Toms reviews

3.8

Julekalender er snyd og humbug

det var sådanvoresbørn følte, da de for 3. gang i år åbner lugen, og der endnu engang er et klistermærke i!!! Aldrig, aldrig aldrig mere toms "chokolade" julekalender.

snyyyyyydt

det var sådan, mine børn følte, da de for 3. gang i år åbner lugen, og der endnu engang er et klistermærke i!!! Aldrig, aldrig aldrig mere toms "chokolade" julekalender. Har skrevet til dem og fået at vide, at de "har lavet en stor forbrugerundersøgelse, og derfor har de lagt 3 klistermærker i TIL VOKSNE" . Jeg dør af grin!!!

kalender svindel

Hos Tom's har markedsføringsafdelingen fået den absurde ide, at fjerne chokoladen bag flere af lågerne i chokolade-kalenderen, for så i stedet at lægge et lille reklameklistermærke!!!

Ud over at det er grotesk vildledning af den kunde, som køber en chokolade-kalender, er det også noget af det dummeste, jeg har set:

Jeg tror ikke på, at en god måde at få ny kunder på er ved at stjæle fra dem - og da slet ikke ved at stjæle slik fra børn... Jeg kan næsten ikke tænke på en bedre måde, at skuffe dem på (og så er det ligemeget om man er 9 eller 15 år)
Her var reaktionen prompte; børnene tømte kalenderne og lagde istedet det chokolade, der nu var i en skål, så man ikke hver morgen skal vågne med frygten for endnu en skuffelse.

Skulle børnene glemme det, så skal jeg nok huske det; jeg køber aldrig mere kalendere fra Tom's

Griskhedden kender ingen grænser

Når der indkøbes en chokolade julekalender til en kilopris på den forkerte side af 400,00 kroner - så kan det vel i det mindste forventes som forbruger, at produktet lever op til den markedsføring som er angivet på indpakningen.

På kalenderen er kun afbilledet de mest kendte stykker chokolade og slik fra Toms.
Herunder Skildpadder, Guldbarrer og Guldkarameller.

Indholdet er derimod - slik fra en pose Twist - herunder chokolade med lakridssmag (jeg kender ingen børn som efterspørger denne kombination), samt EN skildpadde, EN chokoladebar, EN "Amagerstang", 4 små guldbarrer 4 små "chokolader", som jeg ikke var klar over er en del af Toms sortiment. Kvaliteten er nogenlunde på højde med, det der findes i en kalender til 10,00 kroner.

- OG TO klistermærker!!!!

Helt igennem fup og fidus - et eksempel på et firma, som kun tænker på profit - og går den så går den.

Total dårlig oplevelse - dertil kommer, at de ikke svarer på kritikken. Hverken på deres hjemmeside eller facebook. Men mon ikke det skyldes marketingafdelingen lige skal have brygget en god historie sammen.....

Vælg evt. selv herunder:
"Beklageligt engangstilfælde"
"Fejl hos vores Polske...."
"Vi troede....."
"Fejl hos vores...."
"Beklageligt...."
"Den ansvarlige er......"

Hos os står den på ÆGTE chokolade fra den lokale slikbutik næste år. Det er både bedre og billigere.....

Kræver erstatning!

Jeg forlanger mine penge tilbage for min chokoladejulekalender! I overholder ikke det i lover bag på pakken. Jeg citere: "blandet slik". Dermed mener jeg at jeg ville kunne forvente at få blandet slik. Definitionen af slik er som følger:
"Slik er et nydelsesmiddel, der er egnet til at stille lækkersult. Begrebet "slik" er i sagens natur uklart defineret, da forskellige mennesker har forskellige præferencer, men som regel er slik sødt.
Der kan være store forskelle i sliktyper mellem forskellige lande.
Typiske grundtyper af slik er: Bolsjer, Chokolade, Karamel, Konfekt, Lakrids, Vingummi, Dragé"
I Markedsføringsloven står der i § 3 at den indeholder regler om vildledning. Ifølge bestemmelsen må erhvervsdrivende ikke vildlede eller udelade oplysninger i markedsføringen, som er væsentlige for vurderingen af tilbuddet.

Jeg mener at jeg er blevet særdeles villedt fordi jeg forventede at få blandet slik, men i dag får et klistermærke!!!
Jeg forventer at få mine penge tilbage samt en erstatning for svie og smerte!

GLÆDELIG JUL!

Klistermærker i julekalender!?

Der "tomme låger" (hvor chokoladen, måske ligger i et andet rum?) Dette skyldes simpelthen at emballagen ikke er limet ordenlig fast til fundamentet, så chokoladen kan springe fra det ene rum til det andet..

Indholdsfortegnelse der ikke holder hvad den lover

Toms julekalender indeholder i år 2 klistermærker, hvilket der intet fremgår om på emballagen. Desuden er der tomme låger (hvor chokoladen, måske ligger i et andet rum?) Op til 4 ugers ventetid på reklamationer via mail og intet svar på Facebook side, på trods af omkring 40 henvendelser. Det holder desværre ikke, det er simpelthen ikke godt nok for så stort et firma. Skal dog så siges at jeg efterfølgende modtog en pose juleslik som kompensation, og fik tilbudt et gavekort mod at sende mine børns kalender til Toms - dette ser jeg dog ikke som en mulighed.

Mhm nom nom nom :)

Eeeelsker Toms chokolade...

Især guldbarre :)

Is Toms your company?

BonBon-Land Details

Toms Gruppen er Danmarks førende konfekturevirksomhed. Hos Toms udvikler, producerer og sælger vi chokolade og sukkervarer af høj kvalitet. Toms er en del af danskernes dagligdag, og kendt for sine originale danske mærker og et bredt sortiment inden for såvel chokolade som sukkervarer. Blandt de kendte klassikere er: Skildpadde, Yankie Bar, Holly Bar, Guldkarameller, Guld Barre og Pingvin Lakrids. På de følgende sider kan du læse mere om alle de spændende produkter.

Visit Toms

We live here: Gartnervej 2