Totalkredit reviews

Totalkredit reviews

3.0

Totalkredit - som udlejer / bolighaj - nægter vedligehold - utæt tag m.m.

Jeg vil bare advarer/rådgive mod hvis du skulle komme i den uheldige situation at totalkredit køber din lejebolig på fx tvangsauktion hvor du bor til leje -

DVS hvis du bor til leje i et hus/lejlighed der fx ryger på tvangsauktion. Efter totalkredit overtager huset/lejligheden begynder helvede - de har en repræsentant der administrer ejendommen, som tilsyneladende er instrueret til at nægte al vedligehold. I mit tilfælde er der en LANG liste af fejl og mangler på huset jeg bor i - totalkredit vidste udemærket dette da de købte huset.

Men nu nægter de at vedligeholde huset, med henvisning til at de sikkert var i den stand da jeg flyttede ind ???!!! -

Mit tag er utæt, der er konstateret manglende isolering her og der, ja utalligefejl der er opstået pga tidligere udlejers manglende engagement.

Så MIT RÅD ...meld dig hurtigt ind i LLO - og GIV ALDRIG...ALDRIG op over for Totalkredit eller dennes repræsentant - det er en hver udlejers pligt at vedligeholde det udlejede. - dvs hvis dit tag er i stykker skal det naturligvis repareres/skiftes, hvis et vindue er i stykker, hvis en garageport er faldet ned osv osv ....

SÅ PAS på hvis Totalkredit køber dit lejemål på tvangsauktion el lign - det er lige før det ville ha været nemmere at bo til leje ved ..... Låsby Svendsen

Meget mere på spil end høje bidragssatser!

Totalkredit er presset. Det må være hovedkonklusionen efter massive opjusteringer på bidragssatsen. Læg dertil en stammere kreditvurdering, der vel er mærke er strammet hele vejen rundt. Fra husvurderinger, over bidragssatser, til gebyrer og begrebet tolagsbelåning. Formålet er i sin enkle korthed at nedbringe tabene fra tidligere tiders fejldispositioner, der nu skal betales af boligejerne. Og det bliver de så. Betalt fra boligejerne hele vejen rundt.

Stigende bidragssatser, procentvise stigninger uden sidestykke med noget, vi tidligere har set, alt imens danske politikere kigger væk. Hvis man troede realkreditten tog et ansvar for en sund realkreditdannelse og vurdering, baseret på ordentlighed, reel viden og adgang til at kigge deres kriterier for husvurderinger efter i sømmene, må man sige, at det ikke er tilfældet.

Eksempel - i en tid, hvor boligmarkedet skriger på stabilitet og ansvarsfulde aktører: En boligejer skal refinansiere eller have et tillægslån. Ved begge situationer står boligejeren markant dårligere i dag. Hvis han ikke kan få et tillægslån, fordi 80 procent belångingsgrænsen er nået eller den ligger deromkring - som følge af ringe husvurdering (det kommer jeg til) - skal han heller ikke regne med at få fornyet det eksisterende lån, eksemplvis F-1 med eller uden afdrag, til samme fordelagtige niveau som tidligere, fordi gebyrer og skatter og kursudgifter tvinger ham over i andre, dyrere produkter. Hele baggrunden for situationen er realkreditterne husvurderinger, der i dag ligger markant under, hvad man kan kalde for markedsbaseret, altså reel værdi.

Sandheden er, at ingen aner hvad boligen er værd, før den er solgt. Og her er udsvingene store, viser det sig. Mange faktorer spiller ind, men det ser de fleste realkreditvirksomheder helt stort på. Lavere vurderinger betyder flere penge til realkreditten, så det er hvad, der sker. Uden skelen til eget ansvar for en sund udvikling for boligejerne, fyldes pengetanken, uden tanke for eget ansvar og midlerne i profitmaksimeringen. Heller ikke særlige placeringsforhold og energimærkninger indgår i positiv sammenhæng for boligejeren. Alle skæres over én kam i solidaritetens - og profittens navn.

Tilbage står dog, at der nu er åbnet op for konkurrence, måske fra bankerne, hvis de tør frigøre sig fra realkreditten og åbne op for real-produkter, der vægter ordentlighed og åbenhed i kriterierne for husvurderinger. At forlade sig på politikerne til at regulere området, så det sikrer ordentlighed og redelighed, og deraf et stabilt boligmarked, har vist sig utopisk. Hertil er sammenspistheden alt for stor, desværre til ugunst for almindelige boligejere i kongeriget.

Som om de beder om det....

Er Totalkredit ude i en mission a la "vi-vil-se-hvor-langt-vi-kan gå-før-kundeflugten-for-alvor-sætter-ind"?
Først skruer de massivt op for bidragssatserne 2012/2013...
Dernæst ændrer virksomheden deres hjemmeside, som nu med al tydelighed siger; "Vi ønsker ikke kontakt med kunden". (den går gennem rådgiveren i banken, nemlig)....
Endelig, og helt dugfriskt opsiger Totalkredit samarbejdet med Jyske Bank - vores bank....

Spændende at følge hvad der sker - som kunder i hhv. Totalkredit og Jyske Bank. Helt sikkert er dog, at vi, med to ejendomme finansieret gennem Totalkredit, er at finde blandt de, der er på vej væk fra virksomheden.

I øvrigt gives der to stjerner til selve realkreditkonceptet. Det er et super stærkt koncept...blot det administreres fornuftigt naturligvis.

Hmmmm

Altså det lån jeg har (et der ikke finde mere) er jeg tilfreds med, men for pokker deres nye hjemmeside er ringe, der er mere håndbold på end noget andet, hvilket ikke kunne sige mig mindre, jeg har nordea bank som de ikke arbejder sammen med , efter jeg forlod maxbank da de krakkede, men det er nærmest umuligt at komme igennem deres hjemmeside og finde ud af at se sin lån oversigt, der er vi over i man skal google også prøve link fra en ende af...... Oket lån.... MEGET ringe og dårlig hjemme side :/ PS. Min søn på 2 laver tegninger som er mere overskulige!

Hold jer langt væk fra Totalkredit (ejes af Nykredit.

Vil blot fortælle, at jeg har to realkreditlån hos Totalkredit. De er på henholdsvis 1,3 mill og 328.000 kr.
De har lige sat gebyrerne op på henholdsvis 64 og 358 % - ja du læste rigtigt.
Det koster mig lige 9000 kr. om året.
Samtidig giver de ikke mulighed for fuld afdragsfrihed, så hvis du skal lægge dine lån om skal du have 2-3 lån. Et på 60 % med afdragsfrihed, et på 20 % med afdrag og så et boliglån for det der ligger ud over de 80 %.
Det vil sige du skal betale oprettelse og gebyrer i lange baner for 2-3 lån, hvor dette andre steder kan klares med 1.
Udover det kan du ikke få hjælp af Totalkredit hvis du er kunde i Danske Bank eller andre banker der ikke samarbejder med Totalkredit.
Jeg skal bare have betalt så meget ned på mit hus at jeg bliver attraktiv for et andet realkreditinistitut, så er jeg smuttet fra det firma.

Desværre skulle jeg give dem en stjerne - det fortjener de ikke.

PS. jeg har klaget til Totalkredit og afventer svar. Jeg har ingen forventning om andet end en sludder for en sladder, men så må andre kigge på disse urimelige bidragsstigninger.

Elendig hjemmeside og udregningsmetoder

Hvordan kan man tro, og folk vil vælge Totalkredit, når man har en så elendig hjemmeside og ubrugelig låne udregner?
Gør som BRF der også er noget billigere.

urimelige stigninger

Bidragsydelsen stiger, senest med over kr. 2000 om året. Vi er nok nogle der stiger mindst.
Vi har hele tiden haft fastforrentet lån. har derved betalt rigeligt.
Det må betyde at totalkredit er elendige til at styre deres forretning, de har nok prøvet at kompensere med lønnedgang til ledelsen!!!
Hold jer fra Totalkredit!!

Av! Det gjorde ondt Troels Bülow-Olsen!

Efter at være blevet "taget til fange" i et hus efter en skilsmisse, har jeg nu brugt et par år på at komme NOGENLUNDE ovenpå.

Jyske Bank, som altid har været samarbejdsvillige da det hele var lyserødt, ændrede totalt karakter da det hele brændte på - dette gjaldt også da huset skulle klares sammen med Totalkredit, og det var åbenbart nødvendigt at dele det op i to lån. Midt i økonomisk og følelsesmæssig krise fik jeg bare at vide at "sådan er det bare, og det kan ikke løses anderledes". Det har jeg måtte leve med, og har også fået økonomien til at virke nogenlunde.

Forleden ankom to breve, idet der er to lån. - Hver med en stigning på cirka 1.000kr pr. termin. Det er cirka 8.000kr mere pr. år.
I runde tal skal jeg lokke min arbejdsgiver til at give mig 1.000kr mere i løn, før skat, om måneden, for at det hænger sammen.

I glemmer at fortælle hvad det er for skærpede lovkrav, og eventuelt hvilken politik, der er årsagen til dette, så man har mulighed for at stemme i den rigtige retning ved næste valg.
Det stinker af at det blot er ekstra gebyrindtjening fra Totalkredits side, for jeg kan INTET finde, om skærpede lovkrav når jeg søger på nettet.

Jeg har ikke så meget andet at sige, end "tak" - med ironi i stemmen.

Forhøjelse af bidragssatserne det rene tyveri og hykleri.

Efter aftenens udsendelse på DR1 "Sikke Tømmermænd", er det vel tydeligt, at boligejerne betaler for meget i bidragssatser, dobbelt op, og at det aldeles ikke har noget med øgede omkostninger, tab eller myndighedernes krav om polstring at gøre, men er ren profit tænkning, for at betale for bankernes egne boligspekulative tab m.m.

Så når Realkreditinstitutterne siger til boligejerne, at de øgede bidragsatser skyldes krav om polstring, øgede omkostninger og tab, er det LØGN! Hvis ikke simpel hovedregning beviser at Realkreditinstitutterne altså ikke polstre sig, men ønsker at lave overskud, og trække penge ud til bankernes tab på fejlslagne spekulationer, ja så ved jeg ikke hvad.

Det er naturligvis de svageste kunder, der ligger i den værste ende at bankernes og Realkreditinstitutterne ratingsystem, som bliver ramt hårdest. For de har ingen andre muligheder end at betale, da de er stavnsbundne til banken og Realkreditinstituttet, der kan forlange hvad som helst, og gør det.

Det kan simpelthen ikke være rigtigt at bankerne får bankpakker, sænkning af selskabsskat og lettelse af gebyrer m.m., og så må boligejerne holde for, uden nogen som helst form for politisk hjælp. At Realkreditinstitutterne efterhånden vil være sig selv bekendt, er ganske simpelt ikke til at fatte.

Hvad er det for en omvendt Robin Hood politik, hvor man tager fra de svageste, og udnytter deres situation, til at betale for egne fejlslagne spekulationer i banksektoren. Kunne vi bede om en smule moral og etik i den danske finansverden, og bede om et politisk indgreb der tilgodeser forbrugeren, og sørger for at bankerne selv betaler for deres egne fejl, i stedet for bare at sende regningen videre til de dårligst stillede.

Et øvre loft for bidragssatsen, samt et krav om at bankernes og Realkreditinstitutterne interne ratingsystem, skal være tilgængeligt for kunden, samt at der for kunden skal fremlægges en handleplan for de dårligst stillede, til hvordan de opnår en bedre rating og dermed en lavere pris for ydelserne, kunne være nogle at de krav politikerne kunne stille til bankerne og Realkreditinstitutterne.

Hvis det skal give mening er ovenstående vel næppe til gavn for låntageren, men nærmest tyveri på åben gade, og det er vel ikke reelt at fordoble bidragssatserne på den baggrund, eller hvad?

Sørgeligt, meget sørgeligt at boligejerne skal stå model til det her pga. dårlig rådgivning og en fuldstændig hovedløs kredit vurdering af bankerne og Realkreditinstitutterne, som nu efterfølgende kræver penge op for den, i alle henseender, inkompetente, ansvarsløse og nu hensynsløse praksis i finanssektoren overfor boligejerne.

Aftenens program var det første råb om hjælp, spørgsmålet er om man lytter eller bare kigger væk, som da Realkreditinstitutterne blev spurgt om bidragssatserne så blev sat ned når omkostningerne og tab var dækket. Her kiggede manden ned og væk, for svaret var ikke reelt, det bliver de selvfølgelig IKKE.

Forbrugerstyrelsen bør uden tøven gribe ind, og af politikerne have mandat til at stoppe denne udbytning af de svageste. Boligejerne har betalt rigeligt, og det er for nemt bare at overlade regning til dem, fordi man har opført sig fuldstændig uansvarligt i finanssektoren.

Hvad man har tabt på gyngerne vil man nu tjene ind på karrusellen, ved fuldstændig uhæmmet at forhøje bidragssatsen, i en tid hvor hverken renten eller omkostningerne retfærdiggør en sådan forhøjelse. Der er absolut intet i Totalkredits regnskab der peger på at administrations omkostninger til lånene er blevet højere, eller at der skulle være andre årsager til at forhøje bidragssatserne så voldsomt. Det eneste argument er at man vil tjene penge på alm. forbrugere, der nu er taget som gidseler i denne sag. Så alle de gode betalere skal nu straffes for at passe deres forpligtigelser, og betale regningen.
Usselt og det rene bondefangere, fuldstændig utroværdigt og uden skrupler overfor konsekvenserne.
Argumenterne som, "Jamen de lave renter gør jo at forbrugerne i mange år har haft billige lån" holder overhovedet ikke. Det vil altså sig at da renterne var højere, tjente man så styrtende med penge at renteindtægterne også dækkede alle omkostningerne, og at bidragssatsen bare var det rene gebyr rytteri, som egentlig kun var guldkrymmel på kagen.
Det er godt nok utroligt, at man på den måde stjæler pengene op af forbrugernes lommer, uden så meget som at blinke.
Men når de første tvangsauktioner begynder at melde sig pga. de forhøjede gebyrer, må man jo håbe at Totalkredit vågner op. Held og lykke!

Gebyr fælde

Når først du har fået dit lån og selv om det er fast rente. Så skruer de bare op for nogle gebyrer i stedet for og du kan ikke gøre en skid ved det.
Mange tak.

Billligst

Pas lidt på med jeres bidrags sats - det er jo ikke rimeligt at de gode betalere skal betale for resten. Var meningen ikke med realkredit at de ikke skulle være en overskuds givende forrretning.
Overskueligt er det og nemt at finde rundt i lånetyper

Vi har været glimrende tilfredse

Har nu været kunder ved Totalkredit i snart 5 år.
Har ikke oplevet nogen som helst former for problemer - så her fortsætter vi gerne som kunde.

Virker fint

Har huslån igennem totaltkredit og det fungere fint.

Dårlig hjemmeside

Er eksisterende kunde hos Totalkredit, og er meget tilfreds med ydede lån osv.,
Men Totalkredits hjemmeside, og den ekstreme ubrugervenlighed er dybt frustrende når man skal prøve at lade beregninger og iøvrigt søge information om sine lån.
Hjemmesiden fungerer simpelthen ikke fsv. angår dette, ( man får fx ikke adgang til sine lån selvom man tilgår via sin netbanks hjemmeside ) hvilket er et meget stort minus i dagens Danmark.
Mvh John Hansen

Helt iorden.

Har huslån hos totalkredit, og har kun været tilfreds med alt, dygtige medarbejdere, og altid en super service.

Is Totalkredit your company?

Totalkredit A/S Details

Visit Totalkredit