Toyota reviews

Toyota reviews

Very low
2.9

2 dage over garanti - ingen hjælp!!! - ...og så mener de selv de har de mest tilfredse kunder...

Har en Toyota avensis 2,0 d4d fra september 2010 - serviceret hver gang på autoriseret værksted! 2 dage efter den var gået over garantiperiode og med blot 78000 km på kilometertælleren, meldte displayet ud, at jeg skulle"check parking brake system" - Falckmanden som kom og hjalp mig med bilen sagde,at han var tidligere Toyotamekaniker, og at den type fejl var en kendt sag ved disse modeller, (hvor håndbremsesystemet er elektrisk og styres af en boks som ligger over broen med baghjulene - Der trænger fugt ind i styreboksen.)
Jeg kontaktede et Toyotaværksted - de satte en fejlsøger på bilen og den meldte en fejlkode ud. Da sagde det kunne ordnes med en opdatering...dette blev gjort - 45 minutter efter sagde den, at det samme var galt igen (herefter mente værkstedet at der ikke var andet at gøre end at skifte styreboksen til håndbremsen). Værkstedet sendte en kulance, ansøgning ind til Toyota Danmark (da garantien var overskredet med 2 dage - og de også syntes det var forkert at det kunne ske med en så relativt ny bil)
Toyota Danmark ønskede ikke at dække, da garantien var overskredet og at de iøvrigt ikke mente, at det var en generel fejl på denne model i denne årgang...(til trods for hvad falckmanden havde sagt - og til trods for at Toyotaværkstedet også syntes det var forkert). Jeg klagede selv til Toyota Danmark uden at de ændrede holdning. '
Således gik det til, at jeg endte med at skulle dække en reparation til 15.000 kroner på en bil der var 3 år og 2 dage - fuldt serviceret på autoriserede Toyotaværksteder.
ALDRIG MERE TOYOTA!!!

Nogle meget dyre kilometer!!!

Vores reservebil - en Toyota Aygo - her kun kørt 50.000 km. Alligevel har vi været nødt til at udskifte motoren. Toyota henholder sig bare til, at bilen er ældre en 3 år.
Der er et væld af lignende sager på nettet - så det er ikke bare os, der har fået en mandagsbil!

Motor færdig efter 52.000 km.

Har måttet skifte motor i min Aygo efter kun 52.000 km. Vil Toyota forholde sig til problemet? NIX
Har selv sørget for og betalt en ny motor.
Vil jeg anbefale Toyota? - gæt selv!

Motor kan kun klare 150.000 km før den skal udskiftes !

Har haft en meget dårlig oplevelse med køb af en Toyota Corolla Sportsvan. Bilen er fra 2005 og har kørt 150.000 km. Det viser sig at der er motor fejl på de motorer, som ligger i disse modeller.
En fejl der gør at motoren skal skiftes på rigtig mange biler. Derfor har Toyota også udvidet garantien på motor reperationen til 7 år eller 180.000 km.
Min bil falder for årstallet, så jeg står med en bil, jeg har givet næsten 60.000,- for og motoren skal udskiftes. En udgift på 50.000,- Altså, jeg har smidt 60.000,- lige ud ad vinduet.
Toyota Danmark er fuldstændig ligeglad og ikke interesseret i at finde en rimelig løsning. De henholder sig udelukkende til at bilen er mere end 7 år og så er det ikke deres problem.

Så jeg er nødt til at advare mod at købe denne model, især hvis ikke motoren er blevet skiftet. Ellers ender du med en ekstra udgift på 50.000,- og du får ingen hjælp fra Toyota, hvis bilen er mere end 7 år eller har kørt 180.000 km. Udover at det personligt har været en usædvanlig dårlig oplevelse, så er det da helt uhørt at producere en bil, hvor motoren kun kan køre 150.000 km før den skal udskiftes.

Min post her, kommer efter at jeg har korresponderet flere gange med Toyota Danmark om sagen og idag modtaget en sidste email, hvori de fastslår at de ikke vil gøre noget i sagen og det derfor bare er mit eget problem. En ting er at lave en fejl, hvilket i denne sag er ret slem, noget andet er om man tager ansvar for denne fejl. Det mener jeg bestemt ikke man kan sige at Toyota Danmark har i denne sag.

Dårlig kobling

Koblingsproblemer med Toyota Auris. med automat gear. bilen har kørt 103.000 km. men så røg kobling.
Bilen er godt nok 5 år gammel, men vi har hentet tilbud mange steder fra. På at få skiftet kobling. stort set alle steder siger de. at kobling på en bil med automat gear i gå kun efter 103.000 km.

Der har også været problemer med kobling tidliger, der har Toyota godt nok lavet den. men denne gang vil de ikke lave det. og prisen for at få den skiftet hos toyota aalborg er 11000 kr.

De er lidt i den dyre ende af skalaen. men syntes 100% det er alle pengene værd. De laver altid fejlen i første forsøg og bilen er pæn og ren når man får den igen.
De har også lavet min porche, fordi porsche Egå ikke magtede det.

Toyota Yaris Diesel, stor reparation lige efter garanti udløb !

Jeg købte en ny Toyota Yaris Diesel i 2006. Den var godt nok dyrere end andre tilsvarende mærker, men det skulle jo være kvalitet, efter hvad jeg havde læst og hørt.

Men det passer bare ikke. 2 måneder efter garantien var udløbet, blev computeren delvis defekt, hvilket betød at den måtte skiftes. (ABS og ESP virkede ikke)
Pris: tæt på 8000,- som jeg selv måtte betale, der var ikke nogen kulance !!!

Toyota er overhovedet ikke bedre end andre mærker. Jeg kunne lige så godt have købt et andet mærke 20.000 billigere til lige så god eller bedre kvalitet.

Min næste bliver en Koreansk bil med 5 eller 7 års garenti.

Disgusting company. They hired some criminals who assaulted me

Disgusting company. They hired some criminals who assaulted me

This review applies to Toyota Worldwide.

One night some criminals hired by Toyota Motor Sales in the United States showed up to my house, harassed me and banged on my door in the middle of the night; took my car and physically assaulted me. Toyota said that they had not received payments for the car. Toyota is a company run by criminals. These criminals also stole my personal belongings from the car and they would not give them back to me. I contacted the President of Toyota Motor Sales in the USA, the President and the CEO of Toyota headquarters in Japan and they all could care less as it is their standard practice apparently.

Markedsføring der er ikke er brandet værdig

Tidligere været glad Toyota Ejer igennem mange år .Bestilte ny rav4 efterår 2012 en bil der efter (Sigende)var lang leverignstid på .Til trods for den kom på lager Relativt kort tid efter .Vel uvidende at der ville komme en ny model med en fornuftig brændstof økonomi forår 2013 .Man føler sig ført bag lyset i den sammenhæng .Og har en bil der rent markeds værdi er langt under normalen .Sidste Toyota jeg vil eje

TOYOTA EUROCARE - GLEM DET - DET VIRKER IKKE

Toyota Vejhjælp I Europa burde være en god ting, når man er handikappet og kører invalidebil.
Toyota vejhjælp virkede dog ikke i Peniscola Spanien,hvor vi den 17. marts ikke fik hjælp efter ca. 21 timer og måtte klare os selv med andres hjælp.
Jeg skrev et mail til Toyota om det et par dag efter, men de har vist for travlt til at tage sig af så "små" problemer, for de har ikke reageret endnu..
Man svarer heller ikke på indlæg på Facebook, så Toyota.dk virker lige så elendigt som Toyota Eurocare.

8. maj 2013: Nu er der gået en måned og 22 dage. Man har stadig ikke besvaret min henvendelse med andet end: Vi undersøger sagen, og der kan gå fra 3-5 dage før du får svar. Det var 24. april - 15 dage siden.

8. MAJ 2013: Så kom svaret endelig. Og svaret var: Det er bare ærgerligt for dig. Vi er ligeglade med, at du ikke fik hjælp. Bare omskrevet i en gang træden vande. MAN KAN ALTSÅ IKKE REGNE MED TOYOTA EUROCARE, NÅR MAN HAR BRUG FOR DET.

Toyota i Holbæk holdt mere end de lovede

Vi ville udskifte den rummelige 7-pers. Ford Galaxy, til en mikro bil, nemlig Toyota Aygo. Aftalte en pris for både køb og salg med klausu om at hvis ikke vi nåede at bestemme os inden årsskiftet, ville vores brugte bil blive billigere og den nye Aygo lidt dyrere. Med i aftalen var lidt ekstraudstyr, en smule uden vederlag, resten til fast pris. Langt om længe var vi klare til at aflevere vores bil (Sælgeren,Claus Christensen var tålmodig og vedstod alle aftaler),En familiebegivenhed bevirkede at vi skulle bruge en stor bil over jul og nytår. Toyota i Holbæk tog det meget pænt: 'Så må I låne jeres gamle bil i de dage', lød budskabet fra dem. 10000 Tak!!! Siden har vi hentet den lille Aygo, som kører fortrinligt og til fulde opfylder vores nye behov. Tak for en reel handel og for hjælp, når vi selv ikke kunne leve op til beslutningen inden for den aftalte tid

Toyota Aygo

Vi købte i August 2009 en helt ny Toyota Aygo hos Via Biler i Silkeborg som vi er rigtig glad for. Så er det lige rust på en 3 år gammel Toyota lakken bobler under stoplygten over bagruden. Det har Via Biler afvist da bilen er 2 måneder over 3 år det er tydelig at se rustangrebet ikke er nyt. For dårlig af et så godt mærke som Toyota har ry for at være. Via Biler bemærke med det samme at de ikke havde set bilen siden vi købte den. Alt service og rustbeskyttelse er overholdt som anvist fra fabrikken. Det er bare træls man selv skal til at lave rustskader på sådan en ny bil. Jeg kom på noget af en opgave det viste sig da jeg fik stoplygten af var der rustangreb to steder og det var galt helt ind under taget. Det skal nævnes da vi købte Aygoen fik vi en fin behandling af Kaj som desværre ikke er ansat hos Via Biler mere. Vi kunne ikke få den med det samme så Kaj lånte os en bil kvit og frit.

Toyota Danmark Eurocare

Vi har haft Toyota-biler siden 1970`erne! og også samtidig med andre bilmærker, men Toyota har altid været et af vore faste mærker.

Sidste år fik min kone en Bilka-bule af de store på Kvickly`s parkeringsplads. Toyota i Ribe skulle i samarbejde med TopDanmark udbedre skaden. Da Toyota Ribe forsøgte at snyde både os og TopDanmark ved at montere et par brugte og bulede døre, så var det dråben, der fik bægeret til at flyde over. Vi fik en undskyldning fra Topforsikring, men ingen fra Toyota Ribe!

Vi flyttede derfor vor Toyota service til Flensburg, Auto Lass. Det virkede meget professionelt, og så var det billigt!

Men nu til sagen: i fredags stod vi i Virum (København) og kunne ikke starte Toyota´en. Vi kontaktede Toyota Eurocare i Danmark, men blev straks næset af, da vi ikke havde fået udført service på vognen på et dansk aut. Toyota-værksted, men på et tysk ditto.

Vi ringede nu til Toyota Eurocare i Tyskland. Her gik vores anmodning glat i gennem. En Falck servicemedarbejder fra Virum startede bilen. Jeg nåede åndfuldt at spørge den flinke Falckmand, om han ikke kunne skifte batteriet, da det tilsyneladende var klogget helt til. Nej da, det måtte han ikke. Ville vi det, så skulle bilen slæbes til et Toyotaværksted, og kunne så først komme ud at køre den følgende mandag! Den flinke Eurocare-mand fra Tyskland ringede forøvrigt kort efter og spurgte "wie gehts es"! Jo da. de kender til service i Tyskland. Det burde nok være her, at 112% medaljen burde gives.

Søndag skulle vi så hjem til hovedlandets gamle kongeby, Ribe. Men nu havde vi fået "die Schaunze voll" af Toyota Eurocare, og henvendte os til TopHjælp for at få den strejkende bil igang. Igen dukkede den flinke Falckmand op, men nu kom der andre boller på suppen. Nyt batteri ud af Falckbilen og ind i Toyota`en, og afsted var vi.

Efter denne lille oplevelse kan vi konkludere: regn ikke Toyota Eurocare (spec. Dk) for noget som helst. Tegn en autohjælps forsikring i et anerkendt forsikringsforetagende f. eks. TopDanmark eller for den sags skyld i FDM. FDM har forøvrigt rangeret Toyota Eurocare som det "bedste" bland "brødrene" i autobranchen. Det lover bestemt ikke godt. De andre bilimportører må da være særdeles ringe på området.

Gute fahrt Toyota Danmark! De 112% er rent pral.

Yaris 2007

Min ellers trofaste Yaris 1,4 diesel fra 2007 begyndte at lyse i airbag og vsc lampen. Det viste sig at være selve hoved-abs-enheden (aktuatoren) der var gået. Den koster 8000 kr.
Nu er jeg af den holdning at man køber en Toyota netop for at undgå blinkende lamper og uventede regninger.
Men Toyota i Silkeborg valgte at skifte den uden beregning til trods for at bilen har gået 160.000 km.
Nu er det ganske vist en kendt fejl på Yaris II, og mange aktuatorer er skiftet på garantien, men det er alligevel flot af Toyota som hermed har levet op til alle mine positive fordomme om solid kvalitet og høj service, også når kvaliteten svigter.

Så tak for det

Billig Toyota == Lav kvalitet.

Min kone har fornøjelsen af at trille rundt i en lille Toyota Aygo, hvilket hun hidtil også har været meget tilfreds med. Men det skal understreges, at det kun er indtil videre, idet vi tilsyneladende kan konstatere, at Toyotas små biler langt fra er af den normale standard mht. kvalitet, som vi forbinder med Toyota mærket.

Sagen er den, at bilen efter 40.000 km bryder sammen pga. en koblingsfejl og det er ikke en normal sliddel, der efter et par hundrede tusinde km er defekt, nej det er simpelthen nitter, der holder koblingspladen sammen med trykpladen, som efter et meget begrænset antal km så og sige bryder sammen.

De fleste bilejere ved godt, at koblingen er en sliddel ligesom bremser, og at den skal udskiftes på et tidspunkt, men at tidspunkt, i langt de fleste tilfælde, ligge i den sidste del af bilens levetid. (200-300.000 km.)

Men dette gælder tilsyneladende ikke for de billige Toyota’er og for den sags skyld heller ikke de øvrige "søskende", så som Peugeot og Citroen, som man efter lidt Google ”research” kan konstatere ofte har problemer med koblingen efter et meget begrænset antal kilometer.

Alt kan gå i stykker og selvfølgelig også Toyotas Aygo’er, men problemet er, at Toyota Danmark ikke vil erkende, at når en kobling falder fra hinanden efter få tusinde km pga. af nitter, ja så er det ikke en normal fejl, men derimod en konstruktionsfejl i selve koblingen.

Vores kære værksted var af den opfattelse, at de uden vores accept igangsatte en reparation, der udgjorde ca. 10% af nyprisen.

Begrundelsen var, at værkstedet var overbevist om, at det var en fejl som Toyota Danmark uden yderligere diskussion ville dække, da det er en konstruktionsfejl og at værkstedet har set denne fejl en hel del gange.

Min egen opfattelse af Toyota har været, at Toyota er lig god kvalitet (men meget kedelig design) og god service, men efter at værkstedet flere gange forgæves forsøgte at overtale Toyota Danmark til at dække omkostningerne på fejlkonstruerede komponenter, måtte jeg konstaterede, at mit syn på Toyota skal revideres en hel del.

Det der imidlertid er mest interessant er, at Toyota Danmarks tekniske afdeling afviser værkstedet og ved denne lejlighed oplyser, at man ikke kan forvente samme kvalitet for billige biler som for dyrere biler….

Hm… meget interessant oplysning, som vi bilejere måske skal tage til efterretning, når en stor dansk bilimportør dermed bekræfter, at en Billig Toyota == Lav kvalitet.

1200,- + moms pr. time !!!!

Toyota
Krogsgaard-Jensen A/S
Herlev Hovedgade 197
Herlev

Har været til 30.000 km's check med Aygo'en.
Der var selvfølgelig intet galt, så der er tale om et rent routinecheck, der angiveligt tog 3 timer.

Regning: 5840,- kr.

Heraf arbejdsløn 3622,- + moms.
Det giver omkring 1200,- + moms I TIMEN!?

Det er jo forrygt!
Har lige været dernede og fortælle, at jeg ikke sætter mine ben i dén forretning igen.

-Jón

Via-Biler i skanderborg (toyota)

Servicen skal dog siges er helt i top!... venlig og god betjening, også med akutproblemer eller ligende. Det er meget få steder man får SÅ god en betjening vil jeg sige.
- og lånebil er stillet til rådighed, og arbejdet er hurtigt og grundigt udført. fedt, fedt, fedt!

men der hvor minusset VIRKELIG trækker ned desværre, var da jeg fik prisen for et lille eftersyn på min Toyota sportsvan 2,0 D4-D fra 2003....

lidt over 5000 kr!!!!! det er sgu for meget!!! alene motorolien kostet 195 kr literen = min skal have 5,1 liter = næsten 1000 kr for et olieskift!!!!

derudover blev der skiftet følgende (ud over lille servie):
- Vindusviskeren bag på + foran.
- Oliefilter + olieskift.- Luftfilter skiftet.
- Pollenfilter skiftet.

og så var det også det... det er jeg meget skuffet over, når et lille service lyder på ca. 2500 kr. Så det trækker ret megt ned, og jeg vil nu for eftertiden selv lave de servie eftersyn.

(det skal lige nævnes at jeg i øvrigt er MEGET glad for min Toyota! skøn bil.)

Fantastisk service hos Viabiler Højbjerg

Vi skulle have en bil nr. 2 og ringede og mailede rundt for at få et godt tilbud på en lille bil.
Vi fik kontakt med Via Biler i Højbjerg og fik et supergodt tilbud, som ingen andre kunne matche PLUS en supergod service og en rigtig venlig sælger, der gjorde alt, hvad han kunne for at vi fik en god købsoplevelse.

Vi har haft bilen i ca. 6 måneder nu og har været superglade for både køb og valg af sælger.

Vi bor på Sjælland, men kørte gerne vejen til Højbjerg for at få den gode handel + den gode service.

toyota

jeg har haft flere forskellige biler, nu har jeg en yaris, får den serviceret i Ringkøbing, og det er super god service jeg får der.
Det eneste trælse ved toyota er pærer der alt for tit skal udskiftes....(ja, eller bilen skal næsten skilles ad for at skifte pærer)

Bestemt ikke tilfreds med min 4½ år gamle Auris

Jeg er på min 3. toyota og har været glad indtil nu.
For 4½ år siden købte jeg så en ny Auris og den har jeg på ingen måde været tilfreds med.
To gange er den blevet indkaldt til tjek fordi der var konstateret generelle fejl i denne model.
Da bilen var næsten 4 år gammel var der problemer med gearet (reperation til 20.000 kr.).
Da bilen så blev 4 år, så gik motoren til Servostyringen (10.000 kr.).
Jeg må sige, at jeg på ingen måde havde forventet reperationer til en pris på ca. 30.000 på en 4 år gammel Toyota.
Jeg er derfor pt. ikke specielt tilfreds og overvejer da kraftigt om dette ikke var min sidste Toyota.

Is Toyota your company?

Johansen & Skipper A/S Details

Toyota Danmark A/S, importør af Toyota-biler i DK. Toyota-ejere er de næstmest tilfredse bilejere ifølge FDMs AutoIndex 2008. Over 80 forhandlere og serviceværksteder i Danmark.

Visit Toyota

We live here: Trekanten 20