Toyota reviewed by

Så længe det går godt og du betaler, er der ingen grænser for imødekommenhed, men går det galt så er det en anden sag...

Vi købte for 8 år siden en ny Toyota Avensis Verso Sportsvan, 2,0 diesel.
Vi har siden fulgt Toyota's anbefalede serviceeftersyn (og betalt med et smil) og værkstedet har i de senere år har været AT biler i Vejle, efter at Toyota overgik til dette værksted.
Den er nu 8 år og diesel-motoren har kun gået 180.000 km.
Allerede i december 2009 nævnte jeg for Toyota (AT biler i Vejle) at olielampen lyste lige lovlig længe når jeg startede motoren, og også blinkede lidt periodisk når man startede motoren.
Dengang fyldte de en liter olie på og sendte mig hjem igen.
I januar da lampen stadig lyste, skiftede de en si i bundkaret selvom de selv sagde at det ikke var normalt for en motor med så få km.
I august 2010 skulle bilen så til 180.000 km service, og jeg nævnte at lampen stadig lyste når jeg startede, desuden havde motoren fået en lidt dybere lyd over de senere måneder.
En time senere ringede en værkfører og sagde at bundlejerne var røget og derfor er motoren nu brændt af. En ny motor kunne for egen regning sættes i for ca. 45.000,-
Så vores velholdte bil (som også lige har fået rustbeskyttelse for 6.000,-) er nu ca. 20.000 værd såfremt den kan eksporteres til Afrika, der er ikke andre som vil have noget med den at gøre.
Toyota fralægger sig al ansvar og FDM siger at det er en svær sag da jeg har bevisbyrden, og skal bevise at Toyota har begået en fejl. AT biler siger selv at da det ikke er "normalt" at motoren slides i så ung en alder, havde de overhovedet ikke tænkt i de baner da jeg henvendte mig første gang. De kan ikke forklare hvad det skyldes, men vil ikke give mig nogen form for kompensation eller hjælp.
Så derfor kan jeg kun sige, at Toyota/AT biler er vældig flinke, service-mindede og imødekommende når der er ikke er problemer og man betaler med et smil, men er der alvorlige problemer, er det kroner og ører der tæller...
Christiansen, Benny Andersen, zerocounter and Dion Hjerrild found this review useful